ÄLÄ PELKÄÄ, USKO AINOASTAAN

Valvoja: Tuija

Avatar
Tuija
Viestit: 2791
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

ÄLÄ PELKÄÄ, USKO AINOASTAAN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

https://sinettisormus.blogspot.com/2022 ... staan.html

Uskotaan ainoastaan ...

Tiistaina, 18.10.2022. Menimme ystäväni kanssa Ugandasta tulleen pastorin, Robert Demben läksiäisiin veljeni luokse. Pastori oli ollut Suomessa kaksi kuukautta. Olin pyytänyt Herralta että saisin tuossa kokouksessa jotain joka lohduttaisi. En tulisi pyytämään erikseen rukousta itselleni, vaan se mikä on tarkoitettu, se ilmoitetaan pyytämättä. Kaikki mitä tämä pastori meille puhui ja julisti, oli sitä mitä Herra oli puhunut minulle viime päivinä. Olin ollut jo huolissani, olinko eksynyt ja ymmärtänyt Herran sanoman väärin, mutta tuossa hetkessä sain ymmärryksen sen kaiken olevan totta. Robert puhui kuinka nyt on aika riisua itsestä se kaikki maailman turhuus mihin olimme tottuneet. Jättäytyä tyhjänä Jumalan eteen ja alkaa tehdä sitä mikä on Hänen tahtonsa. Ei enää niitä pitkiä listoja joita itse haluamme, vaan pyytää toteutumaan Jumalan tahto. Tätä olin itse myös julistanut ja koin että minut ymmärretään nyt väärin, tai sitten olin itse kovin eksynyt. Herra antoi lohdutuksen ja vapautuksen tuossa hetkessä.

Robert julisti kuinka me juoksemme seurakunnasta seurakuntaan ja pastorilta pastorille ja valitamme vaivojamme ja sairauksiamme, kuitenkaan paranantumatta tai apua saamatta. Lukeeko Raamatussa että Moose oli hyvin sairas, että Abraham oli hyvin sairas? Ei lue, mutta heillä oli hyvä yhteys Jumalaan. Tärkeimmän olemme unohtaneet, eli meidän tulee mennä Herran eteen ja uskoa ainoastaan. Ei ne pastorit eikä seurakunnat meitä paranna, eikä apua tule, vain Jeesus Kristus on apumme ja turvamme. Hänen eteen meidän tulee polvistua. Seurakunta yhteys tosin on hyvä, sitä en kiellä, mutta apu tulee vain Jeesukselta. Meidän tulee nyt entistä enempi tarkata mikä on suhteemme Jeesukseen Kristukseen. Onko se vain Raamatun sivuilla seikkaileva Jeesus. Vai onko Hän meille todella elävä?

Koti matkalla muistelin ystävälleni lapsuuttani, jolloin opin tuntemaan Jeesuksen. Muistan kuinka en oppinut lukemaan kun jo muut lukivat suoraan. Toisen luokan alussa eräänä iltana itkin itseni uneen, aapinen kainalossa. Olin itkenyt posket märkinä Jeesukselle sitä etten osannut lukea suoraan. Pelkäsin mennä lukutunnille. Aamulla kun heräsin ja löysin aapisen viereltäni, aloin lukea sitä ja huomasin että osasin lukea suoraan. Voi sitä iloa ja riemua. Nyt oikein odotin että koulussa sain vuoron lukea ääneen.

Pari vuotta myöhemmin oli kaikkien koulujen yhteinen kirkko hetki. Saimme tehtäväksi kirjoittaa rukouksen joka oli toteutunut. Kolme parasta luettiin sitten kirkossa. Minä kirjoitin tuon lukemaan oppimisen ja Jeesus yllätti minut siinäkin, sillä kirjoitukseni oli yksi noista kolmesta jotka kirkossa luettiin.

Tänään tuota muistellessa ja noita Robertin sanoja miettiessä, verraten siihen, mitä olen Herralta saanut, sai minut huomaamaan, etten tarvinut lapsuudessa seurakuntaa, en ketään pastoria kun nuo lapsuuden asiat tapahtui, vain yksin Jeesus oli siinä kanssani. Häneen turvasin on ja tarrauduin siinä hetkessä. Tyhjensin itseni siinä hetkessä Hänelle ja Hän vastasi rakkaudessaan ja armossaan. On kuin olisin löytänyt uudelleen sen Enimmäisen Rakkauteni. Tuohon yhteyteen meidän tulee pyrkiä takaisin, yhteyteen joka ei kyseenalaista Jeesusta Kristusta, meidän Herraame ja Jumalanamme, vaan Hän on tosi ja elävä kaikessa mitä täällä elämme. Hän kulkee vierellämme, hyvin lähellä.

Ota Jeesus Kristus parhaaksi ystäväksesi, veljeksesi, turvaksi ja ohjaajaksi. Meillä ei saa olla enää muita Jumalia, ei mitään mitä maailma antaa, sillä siitä emme apua saa.

KR 1933/-38
Mark. 5:36 Mutta Jeesus ei ottanut kuullakseen, mitä puhuttiin, vaan sanoi synagoogan esimiehelle: "Älä pelkää, usko ainoastaan."

Usko ainoastaan: https://youtu.be/5zITrXxVVtU

Amen.

🙇‍♀️💖👑💖🙇‍♀️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: ÄLÄ PELKÄÄ, USKO AINOASTAAN

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Aamen 🙏🙏
Pari vuotta myöhemmin oli kaikkien koulujen yhteinen kirkko hetki. Saimme tehtäväksi kirjoittaa rukouksen joka oli toteutunut. Kolme parasta luettiin sitten kirkossa. Minä kirjoitin tuon lukemaan oppimisen ja Jeesus yllätti minut siinäkin, sillä kirjoitukseni oli yksi noista kolmesta jotka kirkossa luettiin.
Sydäntä lämmittävä myös toi todistus jotenkin ja että toteutuneita rukouksia on kysytty 😊
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: ÄLÄ PELKÄÄ, USKO AINOASTAAN

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Tuuijaa Siskooo. Nyt vaan vahvistuu, että tulin oikeaan paikkaan. Se mitä minä tein muutama viikko sitten, oli se että irtisanouduin töistäni ja mulla ei ole mitään tietoa, mistä leipäni tulen saamaan ja luotan täysin Jeesuksen sanaan, että etsikää ensin vanhurskautta ja sen jälkeen te saatte myös kaiken, mitä te tarvitsette täällä maan päällä.
Sen jälkeen on alkanut tapahtumaan paljon uskonrintamalla. Siitäkin huolimatta, että olen tulokas tässä lajissa.

Tämä oli niiin oikea kirjoitus Tuija ja mä elän sun kirjoitusta parhaillaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2791
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ÄLÄ PELKÄÄ, USKO AINOASTAAN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos Rosita ja Pienimies.
Tuo kaikki on sitä mitä Herra antaa. Häntä saamme kiittää ja elää Hänen ihmeissään. Joskus sitä jää aivan suu auki, että mitä taas tapahtuu. Me olemme niin pieniä sen kaiken rinnalla. Mutta siinä haluaa olla mukana joka hetki, liota Hänessä. En osaa muuta ajatella kun näitä hengellisiä. Mieheni on sanonut välillä että voisi sitä muutakin puhua välillä kuin noita uskon asioita. Minä vastaan vain että en muuten voi. Elän Jeesuksen kanssa joka hetki enkä halua että mikään menisi ohi. Juttelen Jeesukselle miltei joks hetki. Hiljaa mielessä keskustelen Hänen kanssa Tämä on minun elämäni Jeesuksen kanssa enkä muuta kaipaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2791
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ÄLÄ PELKÄÄ, USKO AINOASTAAN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Iloitsen aina teistä jotka otatte nämä vastaan, sillä silloin tiedän ettei tämä mene hukkaan. Nämä on tarkoitettu jaettavaksi ja niitä saa jakaa. Ne ei ole minun vaan Jeesuksen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: ÄLÄ PELKÄÄ, USKO AINOASTAAN

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Amen Sisko. Tämä kirjoitus vahvisti mulle myös sen, että ymmärrän, miksi Herra haluaa vaikuttaa minussa. Jätän kaiken maailmassani ja seuraan häntä. Ja tajusin myös, että vielä on pari juttua mistä tulee luopua. Kyllä Herra todella johdatti mut tänne palstoille. Ja kyllä kiihtyy tässä uskon kasvu huimaa vauhtia, kiitos Herran.
Avatar
Tuija
Viestit: 2791
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ÄLÄ PELKÄÄ, USKO AINOASTAAN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen!
Kiitos Jeesus uudesta veljestämme!
💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: ÄLÄ PELKÄÄ, USKO AINOASTAAN

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin