MINÄ NÄEN MANTELIPUUN OKSAN

Valvoja: Tuija

Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

MINÄ NÄEN MANTELIPUUN OKSAN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

https://sinettisormus.blogspot.com/2022 ... oksan.html

Shalom, rakkaat siskot ja veljet, te kaikki täällä käyvät ...

Jer:1:11 Minulle tuli tämä Herran sana: "Mitä sinä näet, Jeremia?" Minä vastasin: "Minä näen mantelipuun oksan."
1:12 Herra sanoi minulle: "Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä valvon sanaani toteuttaakseni sen."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... ehto=jer+1

Maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona olen maalannut taulua. Sitten aloin sitä korjailemaan ja se oli virhe. Jouduin ylimaalaamaan osan. Sain sen uuteen alkuun kun pyysin taas Jeesusta mukaan. Siinä on puu ja nyt mietin mitä siihen vielä tekisin? Mietin, tekisinkö siihen kukkia ja äsken muistin tuon aamulla saamani kuvan rukous hetkellä, siinä oli kuin omenapuun kukkia, mutta olivatko? Ne oli valkoisia. Äsken muistui mieleen tuo puu Raamatusta ja hain tuon tekstin, joka löytyi tuosta Jeremia 1: 11-12. Se oli mantelipuu ja sen viesti Jumalalta. Siinä on juuri tuollaiset kukat kuin aamulla näin, ei siis omenapuun, mutta valkoiset!
Kiitos Jeesus! Ehkä tälläkin on viestinsä. "Mantelipuu on kevään airut, Jumalan lupausten todistaja. Suuret, hennon vaaleanpunaiset tai valkeat kukat puhkeavat ennen kuin lehdet."

"Mantelipuu kukkii ja heinäsirkka ahmii vatsansa täyteen ja kapriksen nuput puhkeavat, mutta ihminen menee iäiseen majaansa ja valittajat kiertävät kujia.” (Saarn. 12:5)"

"Heprealainen sana ša·qedʹ tarkoittaa kirjaimellisesti ’heräävää’, ja se sopiikin hyvin mantelipuulle, koska se on ensimmäisiä talven levon jälkeen kukkivia puita ja sen kukat puhkeavat jo tammikuun lopussa tai helmikuun alussa. Pane merkille Jeremian 1:11, 12:ssa esitetty sanaleikki, jossa vastineella ”mantelipuu” käännettyä heprealaista sanaa (ša·qedʹ) seuraa ilmaus ”pysyä valveilla” (šo·qedʹ)."

Sitten eräs veli mainitsi, että mantelipuu kukista on tehty öljyä ja hän mainitsi yhtäkkiä, että Esteriä varmaan kaunistettiin morsiamen tuolla öljyllä sulhaselle!
Se pysäytti, sillä minulle on tuo Esteri profetoitu kahdesti. Tämä alkoi avaamaan paljon asioita.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Myös toisen uskovan veljen saama sanoma nousi tähän. Jaoin tämän tuolla profetioissa:

Uskova veli sai rukous hetkellä sanoman jonka kokee meille Herran omille, Morsiamelle ja hän pyysi minua jakamaan tuon sanoman:

Pyysin Herraa puhumaan ja hetken kuluttua tuntui, että Herran Henki oli läsnä. Hän puhui: ”Minä kuljetan teidät Maahan”.
Sitten näytettiin valkoista kyyhkyä, 🕊 jolla oli kukka nokassaan, jossa oli valkoisia pallonmuotoisia kukkia.”Symbolit ovat aika selkeitä, Luvattu Maa elo Taivas ja Nooan kyyhkynen, mutta mitä muuta? Avataan sydämemme Hänelle, Yljälle joka pian saapuu. Hän on elävä ja numero 1. Ei ole mitään tärkeämpää. Vain Häneen voimme luottaa. Hän lohduttaa ja vahvistaa meitä.

***** ****** ******** ******

Oliko tuo kyyhkysen nokassa oleva kukka oksa mantelipuun oksa? Sitä jäin miettimään kun sain tuon taulun valmiiksi. Aivan kun tämä taulu olisi jatkumoa ja vahvistusta tuon veljen sanomaan. Sitä valittaessa en muistanut tuota sanomaa. Vasta jälkeen se nousi mieleeni ja ilmoitin tämän myös tälle veljelle.
Ei ole kuin muutama kuukausi kun on Tammikuu ja mantelipuu kukkii ....

Amen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.