Juokseva, elävän veden virta

Valvoja: Tuija

Sinettisormus

Juokseva, elävän veden virta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Herran Rauhaa..

Aamulla rukouksessa olessa näin yhtä aikaa liikkuvaa kuvaa.
Näin puron jossa vesi vuolaasti virtasi alajuoksuun. Kohta näin puron yläpuolelta ojentuvat kädet ja ne asettui puron molemmin reunoin ohjaamaan puron veden juoksua ja samalla kuin tukien sen reunoja ettei ne pääse sortumaan.
Sitten näin jotain vihreää tuoretta salaattia ja nuo samaiset kädet kastelivat nuo vihreät salaatit, jotta ne pysyvä tuoreina ja syötävinä.
Tiesin tämän vertauskuvalliseksi. Ne olivat Jumalan kädet jotka vaali kaikkea luotuaan. Hän pitää huolen että vesi virtaa siellä missä sen kuuluukin ja Hän kastelee kaiken vihannan. Hän antaa meille eloa omastaan.
Jeesus tarjoaa vettä, jolla on lupaus. Ihminen, joka juo Jeesuksen antamaa vettä, muuttuu elävän veden lähteeksi.

https://www.koivuniemi.com/raamattu/?ka ... joh+7%3A38

KR 1933/-38
Joh. 7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Jes. 12:3 Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Jes. 44:3 Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle ja siunaukseni sinun vesojesi päälle,
Jes. 58:11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.

Biblia (1776)
Joh. 7:38 Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elävän veden virrat.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Juokseva elävän veden virta

Viesti Kirjoittaja Ella »

Vesi virtaa alla routaisen maan! Joko pian routa sulaa täällä Pohjan perukoilla?
Että elävän veden virrat alkaa pulppuamaan.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Juokseva, elävän veden virta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ilm.22.1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4. ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
Vastaa Viestiin