Jumalan johdatuksessa 3

Valvoja: Tuija

Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos UJ, pitää lukea vielä ajatuksella, koska paljon tärkeää asiaa! Kyllä mä uskon, että tähän kaikkeen ympärillä olevaan pitää suhtautua vakavuudella, ne ovat tosiaan ajan merkkejä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Uskon Jeesukseen! Toit juuri virvoittavaa sanaa palstalle, jota on kaivattu. Puhdistaudutaan Herramme Jeesuksen Kristuksen sovintoveressä vastaanottamaan kaikki se mitä Hänellä on tässä hetkessä annettavana. Puhdistaudutaan kaikesta maallisesta ja synnistä, että kuulisimme Hänen äänensä kirkkaasti. Se on hyvä tehdä nyt Pääsiäiseen laskeuduttaessa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kiitos Jeesus näistä sanoista.Aamen.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Joh.21:24 Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.
21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Olette Rakkaat ....
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Raamattukakku


Shalom!
Elämä täällä kuitenkin jatkuu ...
Tänään näin rukoillessani kuivan kakun ja ihmettelin mitä se voisi tarkoittaa Raamatullisesti?
Minulle nousi siitä vain juhla, raamatusta en häthätää löytänyt mitään.
Kun sitten googletin eteeni tuli tällainen resepti, jota minun sydämeni ei lue pilkkana ...

tässä on maailman paras Kakku resepti:
1kpl Jeesus ( Jumalan poika ja Jumala myös itse) kuoli syntiemme puolesta, jotta saisimme taas yhteyden Isään, Jumalaan, 1kpl Ristinkuolema, veri vuodatettiin, 1. kpl Ylösnouseminen, Jeesus oli maan alla 3pv, otti kuoleman avaimet paholaiselta, nousi kuolleista, antoi Pyhän Hengen opetuslapsilleen ja nousi takaisin taivaaseen. - Anna hautua asiaa muutamia sekunteja ja sitten lopuksi pyydä Jeesus vapahtajaksi ja pelastajaksi elämällesi, rukoile, Jeesus, uskon, että kuolit syntieni puolesta Golgatan ristillä ja otit syntini päällesi. Olet pelastajani ja olen matkalla taivaaseen. Nyt sinulla on Pyhä Henki sydämessäsi ja kuollut henkesi syttyi eloon Jumalan Hengen sinne tullessa asumaan. Onneksi Olkoon sait maailman parhaan kakun jolla pääset taivaaseen. Lue Raamattua, rukoile, Ole rakkaussuhteessa Jumalaan, Isään ja etsi lähin Raamatullinen seurakunta, tervetuloa Jumalan perheeseen ja nauti kakusta :)

Amen.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... jäin erään rakkaan veljeni tuskan vuoksi ... hän tarvitsee kaiken tuen. Niin kuin Uskon Jeesukseen sanoi, niin ehkä minun paikkani on olla soihtuna täällä ...
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Raamattukakkuun löytyy myös maallinen resepti:

Raamattukakku.

Sen valmistamiseen tarvitaan 200 g voita, 3 ¾ dl sokeria, 3 kpl kananmunia, 2 tl leivinjauhetta, 5 dl vehnäjauhoja, ½ tl suolaa, 1 tl kanelia 2 dl maitoa tai kermaa, 1 dl rouhittuja manteleita, 1 dl hienonnettuja viikunoita ja 1 dl rusinoita.

Ja näin se tehdään: Voitele ensin 1,8 litran vuoka ja jauhota se kookoshiutaleilla tai ruisjauhoilla. Vatkaa pehmennyt voi ja sokeri vaahdoksi. Lisää kananmunat yksitellen. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan maidon kanssa. Paista kakkua noin tunti 175 asteessa uunin alatasolla.

Raamattukakku näyttää tuiki tavalliselta kuivakakulta, mutta nimensä se on muka saanut siitä, että sen ainekset mainitaan Raamatussa. Hm. Voisikohan joku raamatuntuntija kertoa, missä kohtaa Raamatussa mainitaan leivinjauhe? Tai kookoshiutaleet? Sokeri?

Kananmuniakaan ei Raamatusta sanahaulla löytynyt, sen sijaan myrkkykäärmeen munat kyllä.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Entä jos saatavilla olisi vain vehnäjauhoja, suolaa ja vettä niin mikä Raamatusta taatusti löytyvä leivonnainen saataisiin tehdyksi?
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Mikähän tuon sokerikaakun PH on, ettei vaan olisi se väkevä eksytys?
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No joo .. eihän tuollaiset kaakut terveellisiä ole, mutta huumorilla heitin :lol:
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulle tuo kakku nosti juhlan, sillä eihän se kuulu kuin juhlapöytään. Mutta onko juhlijoita, niitä jotka ottaa kutsun vastaan?

Luukkaan evankeliumi 14:16-24

Jeesus kertoi:
”Eräs mies järjesti suuret pidot ja oli kutsunut paljon vieraita. Kun pitojen oli määrä alkaa, hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: ’Tulkaa, kaikki on jo valmiina.’ Mutta yksi toisensa jälkeen nämä alkoivat esittää verukkeita. ’Olen ostanut pellon’, sanoi yksi, ’minun täytyy mennä katsomaan sitä. Suothan anteeksi, etten pääse tulemaan.’ ’Ostin viisi härkäparia’, sanoi toinen, ’ja olen lähdössä kokeilemaan niitä. Suothan anteeksi, etten pääse tulemaan.’ Kolmas sanoi: ’Olen juuri mennyt naimisiin enkä siksi voi tulla.’
Palvelija palasi ja kertoi tämän herralleen. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalle: ’Mene kiireesti kaupungin kaduille ja toreille ja tuo tänne köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat.’ Palvelija tuli sanomaan: ’Herra, olen tehnyt niin kuin käskit, mutta vielä on tilaa.’ Silloin herra sanoi: ’Mene maanteille ja kylien kujille ja vaadi ihmisiä tulemaan, jotta taloni täyttyisi. Ja siitä voitte olla varmat, että yksikään noista, jotka minä kutsuin, ei pääse minun pitopöytääni!’”
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja UJ:n kysymykseen ..

Hapaton leipä

Jauhot sekoitettiin veteen (joskus oliiviöljyyn) taikinaksi. Siihen aikaan oli harvoin käytettävissä hiivaa, joten joka päivä ennen leipomista pala taikinaa pantiin odottamaan seuraavan päivän leipomista. Leivottaessa taikinaan lisättiin edellisenä päivänä talteen pantu taikinan palanen, hapate, ja taikinasta leivottiin matala kakku (Matt. 13:33). Jos hapatetta ei käytetty, tuloksena oli happamaton leipä (1. Moos. 19:3).

Nykyisin käytössä oleva ehtoollisleipä, öylätti, on yleensä leivottu happamattomasta vehnäjauhosta. Lännen kirkko siirtyi happamattoman leivän käyttöön 700-luvulla. Happamaton leipä viittaa juutalaiseen happamattoman leivän juhlaan, pääsiäiseen, jolloin seder-aterian yhteydessä nautitaan edelleen happamatonta matsa-leipää (2. Moos. 12:8,14–17).
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Vastaus on kaltiainen
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

1.Kuningasten kirja:
17:1 Tisbeläinen Elia, eräs Gileadiin asettuneita siirtolaisia, sanoi Ahabille: "Niin totta kuin Herra, Israelin Jumala, elää, jonka edessä minä seison: näinä vuosina ei tule kastetta eikä sadetta muutoin kuin minun sanani kautta."
17:2 Ja hänelle tuli tämä Herran sana:
17:3 "Mene pois täältä ja käänny itään päin ja kätkeydy Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
17:4 Sinä saat juoda purosta, ja minä olen käskenyt kaarneiden elättää sinua siellä."
17:5 Niin hän meni ja teki Herran sanan mukaan: hän meni ja asettui Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.
17:6 Ja kaarneet toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta.
17:7 Mutta jonkun ajan kuluttua puro kuivui, koska siinä maassa ei ollut satanut.
17:8 Ja hänelle tuli tämä Herran sana:
17:9 "Nouse ja mene Sarpatiin, joka on Siidonin aluetta, ja asetu sinne. Katso, minä olen käskenyt leskivaimon elättää sinua siellä."
17:10 Niin hän nousi ja meni Sarpatiin. Ja kun hän tuli kaupungin portille, niin katso, siellä oli leskivaimo keräilemässä puita. Hän huusi tälle ja sanoi: "Tuo minulle vähän vettä astiassa juodakseni."
17:11 Kun hän meni hakemaan, huusi hän hänelle ja sanoi: "Tuo minulle myös palanen leipää kädessäsi."
17:12 Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra, sinun Jumalasi, elää, minulla ei ole leipäkakkuakaan, vaan ainoastaan kourallinen jauhoja ruukussa ja vähän öljyä astiassa. Ja katso, kerättyäni pari puuta minä menen leipomaan itselleni ja pojalleni, syödäksemme ja sitten kuollaksemme."
17:13 Niin Elia sanoi hänelle: "Älä pelkää; mene ja tee, niinkuin olet sanonut. Mutta leivo minulle ensin pieni kaltiainen ja tuo se minulle. Leivo sitten itsellesi ja pojallesi.
17:14 Sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jauhot eivät lopu ruukusta, eikä öljyä ole puuttuva astiasta siihen päivään asti, jona Herra antaa sateen maan päälle."

17:15 Niin hän meni ja teki, niinkuin Elia oli sanonut. Ja hänellä sekä myös Elialla ja vaimon perheellä oli syötävää pitkäksi aikaa.
17:16 Jauhot eivät loppuneet ruukusta, eikä öljyä puuttunut astiasta, sen Herran sanan mukaan, jonka hän oli Elian kautta puhunut.
17:17 Sen jälkeen vaimon, talon emännän, poika sairastui; ja hänen tautinsa kävi hyvin kovaksi, niin ettei hänessä enää ollut henkeä.
17:18 Silloin vaimo sanoi Elialle: "Mitä minulla on tekemistä sinun kanssasi, Jumalan mies? Sinä olet tullut minun luokseni saattamaan minun pahat tekoni muistoon ja tuottamaan kuoleman minun pojalleni."
17:19 Mutta hän sanoi hänelle: "Anna poikasi minulle." Ja hän otti tämän hänen sylistään ja vei hänet yliskammioon, jossa asui, ja pani hänet vuoteellensa.
17:20 Ja hän huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, oletko tehnyt niin pahoin tätä leskeä kohtaan, jonka vieraana minä olen, että olet surmannut hänen poikansa?"
17:21 Sitten hän ojentautui pojan yli kolme kertaa, huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, anna tämän pojan sielun tulla häneen takaisin."
17:22 Ja Herra kuuli Eliaa, ja pojan sielu tuli häneen takaisin, ja hän virkosi henkiin.
17:23 Ja Elia otti pojan ja toi hänet yliskammiosta alas huoneeseen ja antoi hänet hänen äidillensä. Ja Elia sanoi: "Katso, poikasi elää."
17:24 Niin vaimo sanoi Elialle: "Nyt minä tiedän, että sinä olet Jumalan mies ja että Herran sana sinun suussasi on tosi."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo maailman suurin tapahtuma tuli ihmeellisesti eteeni, kun tein päätöksen hiljentyä täältä.
Oli klikkaamassa itseäni pois palstalta, kun jostain syystä tuo viesti ketju julisteineen tuli eteeni.
Jäin sitä suu auki ihmettelemään ja on ollut siitä hetkestä mielessäni. Nyt sitten tein siitä uuden jaon.
Se oli varmaankin Jumalan väliintulo.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinettisormus kirjoitti: 14 Maalis 2021, 18:07 Tuo maailman suurin tapahtuma tuli ihmeellisesti eteeni, kun tein päätöksen hiljentyä täältä.
Oli klikkaamassa itseäni pois palstalta, kun jostain syystä tuo viesti ketju julisteineen tuli eteeni.
Jäin sitä suu auki ihmettelemään ja on ollut siitä hetkestä mielessäni. Nyt sitten tein siitä uuden jaon.
Se oli varmaankin Jumalan väliintulo.
Aivan varmasti oli. :)

Itsekin olen harkinnut, en tosin kovin vakavasti. Syynä lähinnä huu-haa-juttujen räjähtäminen foorumilla.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin