Jumalan johdatuksessa 3

Valvoja: Tuija

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. Tuosta pelkästä vielä. Sillä ei ole yhtä hyvä raamatullinen symboliikka kuin Kotkalla.
En nyt ehdi hakea sen merkitystä kun olen lähdössä asioille. Mutta kun tulen niin etsin sen ..
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Pi_O ja Aamen Sinettisormus. Viime maanantaina minä taas "heräsin", sitä ennen oli niin väsynyttä, ettei tahtonut ylös päästä. Nyt on tarmoa taas. En tiedä miksi, mutta uskon että se on osin Henkimaailmasta kiinni, että miltä täällä maan päällä tuntuu. Jokainen päivä on kaikesta huolimatta Herran täyteinen ja hieno!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

http://riittaahvonen.blogspot.com/?m=1
Tuolta löytyy eläin symboliikkaa ja muutakin mielenkiintoista.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pitäisi tuo jossain välissä käydä laittamassa Bloggerin blogiini.
Voiko Pi_O tuon sinun unesi laittaa myös sinne, vahvistuksena ?
Pi_O

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Sinettisormus, joo, saat laittaa.

Katsoin linkittämästäsi ja sieltä lainattua:


"Kotkasta on kerrottu samantapaista kuin feniks linnusta : kun kotka vanhenee ja sokeutuu, se etsii nuoruuden lähteen, kastautuu siinä kolme kertaa ja lentää sitten kohti aurinkoa kohti uudistuakseen ; opetukseen kuuluu että samoin on ihmisenkin uudistuttava ikuisen elämän lähteessä Kristuksessa ja kurotuttava Häntä kohti kun sielun silmät hämärtävät. Tähän psalminkirjoittajin ja Jesaja viittaavat :
...joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan. (Ps 103:5)
...mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy. (Jes 40:31)"
"Kun kristillisessä symboliikassa kotka kantaa käärmettä kynsissään, se merkitsee, että Kristus voittaa pahan. Kun taas kotkan kynsissä on kala, se merkitsee että kristus nostaa uskovan pahan lähteestä."
"Raamatussa kotka on nopeuden, uudistumisen ja Jumalan voiman vertauskuva"
"Johanneksen evakeliumissa Kotka kuvaa Jeesusta taivaallisesta näkökulmasta Logoksena, Sanana."
"Te olette nähneet, mitä minä olen tehnyt egyptiläisille ja kuinka minä olen kantanut teitä kotkan siivillä ja tuonut teidät luokseni. (2Ms 19:4)"
"Kotka on lintu joka pystyy katsomaan aurinkoon sokaistumatta – Jeesuksella oli suora yhteys Isään (Johannes) Kerubien kasvoja ajatellessa tulee mieleen myös Jumala Sana ja Herra sanoo (Jer 1:12) : ”Minä itse valvon että sanani toteutuu”"

Sopisi hyvin, koska nuo linnut olivat nuoria kotkanpoikasia, että kyse on uudestisyntymästä. Vaikka ne olivat kotkan näköisiä niin ne huokuivat pöllön "viisautta." Raamatussa pöllö kuvastaa pahaa, mutta nämä linnut eivät olleet yöllä liikenteessä vaan valoisan aikaan.

Ensimmäinen oppitunti taisi olla, että toki voi jäädä sänkyyn pötköttämään kipeänä tai nousta ylös ja lähteä liikkeelle.

Joh. 5:11 Mies vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja kävele.'"

Ajat on konkreettisesti muuttumassa. Sopiihan se :)
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos, sinä Rakas Pi_O sisko.

Tykkään tuosta Riitan blogista. Siellä on paljon hyvää tutkittavaa, mistä voi vahvistaa ja ammentaa. Esim. myös jalokivet.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä linkki tuohon Riitta Ahvosen blogiin ja etenkin nuo henkilökohtaiset blogi tekstit ovat mielenkiintoisia ja kannattaa tallentaa.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rauhaa ...
Tänään aamuisessa rukous hetkessäni sain nähdä liikkuvaa kuvaa. Olin jo rukoillut omat asiani ja odottelin hiljaa kuunnellen josko Herralla olisi jotain asiaa ja siinä sain tuon kuvan jonka koen olevan jollekkin henkilökohtainen viesti ..

Näin edestäni, oikealta puolelta, jostain sivusta peruuttavan vaalean, lyhytperäisen henkilöauton. Tämä voi kuvastaa myös hengellistä kulkuneuvoa.
Sitten se kääntyi minua kohden, mutta koko ajan peruuttaen ja lopulta pysähtyi eteeni.
Mietin että miksi tuo auto kulki peruuttaen? Se ei olisi hyvä asia, sillä hengellisesti meidän tulee mennä eteenpäin, kasvaen. Peruutus voi olla taantumista.
Sitten ymmärsin se toiselta taholta. Oliko auto ollut tuolla oikealla puolella, sivussa parkissa ja nyt peruutti sieltä tielle ja eteeni, josta oli sitten hyvä startata eteenpäin?
Oliko tämä ihminen ollut hengellisesti pitkään parkissa ja nyt oli tullut taas aika jatkaa matkaa eteenpäin?
Näin tämän koin ja henkilökohtaisesti jollekkin. Ehkä joku tunnistaa tästä itsensä? Tämä voi olla yhdelle mutta myös useammalle. Oletko ollut pitkään hengellisessä parkissa? Siksi halusin tämän jakaa. Nyt jatkuu eteneminen tällä uskosi tiellä .. olkoon tuo matka siunattu Jeesuksessa Kristuksessa.

Amen.
Tuula1

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kiitos Sinetti. Itseäni kosketti senverran tuo näkysi, että olen Jumalalta kysellyt, mikä minun tarkoitus täällä ajassa on ja kaikki mitä yritän epäonnistuu. Olen rukoillut poispääsyä täältä ajasta. Eräänä päivänä tässä viikko sitten näin näyn. filmi juoksi nokan edessä, kuin elokuva. Siinä näin oman autoni (vaalea lyhytperäinen), joka lähti ajamaan kuin sodan jäljiltä olevan maa-alan läpi. Jokapuolella oli kaaosta ja ihmiset juoksivat kauhuissaan. Tuo maaperä oli kuin sodan keskeltä kuvattu tai soramonttu täynnä kiviä, johon oli pommi lentänyt. tämä oli siis ensimmäinen näky ja sitten jatko osa: Vastauksena sain toissapäivänä tuohon kun pyysin Jeesusta ottamaan minut poissa, että sitten kun viet eduskuntaan evankeliumin. Sitten näin putken, johon ajoin autoni.
Viimeksi muokannut Tuula1, 03 Maalis 2021, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No oho Tuula!!! Olehan tälle kaikelle nyt hyvin avoin ... jotain on tapahtumassa. 🤗💖👑💖
Tuula1

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kiitos Sinetti. Niin. Jumala tietää, kuin väsynyt minä olen tähän kaikkeen ponnisteluun eikä niistä ole mitään hyötyä. Haluan vain tehä sen mitä minulle on tehtäväksi annettu ja haluan pois. ei mitään eikä yhtään enempää touhuja. en ole itsemurhan himoinen että menisin päiväni päättämään väsymisen takia.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ole Tuula nyt kuuliainen sille Jumalan puheelle mitä Hän sinulle antaa. Älä piittaa siitä mitä ihmis mieli tekee ja ajattelee, se on kaikki lihasta, vaan sen mikä on Jumalan tahto.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mietin että puhuvatko eilinen ja tämän aamun kuvat samaa asiaa? Liittyvätkö toisiinsa? Eilinen kuva otsikolla Jeesus on tie.

http://sinettisormus.blogspot.com/2021/ ... e.html?m=1
Tuula1

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Niin. yritän olla kuuliainen. Mietin vaan tuota miksi minun pitää jonnekkin eduskuntaan evankeliumia viedä. Eikö se sana jo siellä ole tiedossa. On vielä eräsuni tai näky, jonka lapsena sain. (en ollut vielä uskossa silloin) olin tuossa näyssä linnan juhlissa. minulla oli pukuna musta pitkä iltapuku ja mustat käsineet, jotka olivat puolikäsivarteen olevat. mietin tuota väriä puvussa, miksi se oli musta. yrittikö paholainen vesittää Jumalan suunnitelman näyttämällä ,mustaa pukua minun päällä vai mistä kummasta oli kyse. en minä eduskuntaan hingu päästä.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Meidän Jumala on oikeudenmukainen ja järjestyksen Jumala. Hän haluaa sitä myös eduskuntaan?
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olit mustassa puvussa, koska et ollut vielä uskossa, ehkä se kertoi siitä?
Itse näin myös jokunen vuosi sitten kuinka olin valkoisessa puvussa siltaa ylittämässä. Puku oli polviin asti mutta puolessa välissä siltaa se muuttui koko pitkäksi.. olen tämän ennenkin kertonut.
Tuossa unessa Jumala näytti kasvuni ja kulkuni uskossa ...
Tuula1

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

niin. Kyllä unet joskus ovat sellaisia, että niille ei osaa selitystä antaa ihmisjärjellä. Ehkä se oli sitten selitys, niinkuin sen sanoit. Jumala tietää. Jään odottelemaan mitä tuleman pitää. Ehkä pääsen kotiin jo tänä vuonna, kun oikein huudan niin että kuulevat sinne eduskuntaa asti minun huudon.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tosin ...

KR 1933/-38
Matt. 6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Tuula1

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Olipa hyvät sanat tuossa Matteus 6. Kummasti nuo Raamatun sanat palauttaa aina maanpinnalle ajatukset taikka pää ilmassa ja jalat maassa vai miten se sanottiinkaan.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen 🤗💖👑💖
Vastaa Viestiin