Väripaletti

Valvoja: Tuija

Sinettisormus

Väripaletti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauha olkoon kanssamme, uudista Herra meitä!

Tänään sain rukoillessani kuvan, jossa oli taiteilijan väripaletti.
Mietin tuon tarkoitusta?
Olin jonkin aikaa miettinyt, josko maalaisin Jeesuksesta taulun? Se on vielä mietintä myssyni alla.
Mutta uskon, että Herra tarkoittaa tällä näitä hengellisiä kuvia, joita Häneltä saan, että maalaan niitä sielujen sydämiin, mitä ne kullekkin nostattaa. Ne voivat olla vain minulle, mutta myös monille muille lohdutukseksi, johdatukseksi ja ohjaukseksi.
Kullekkin Herra antaa tavallaan.
Tämä on minun yksi palvelutehtävä, mutta ei se ainut.

MESTARITEOS

Sinä päivänä kun Luoja teki sinut
hän ei muuta tehnytkään.
Heräs aikaisin, otti kynän käteen,
rupes siinä piirtämään.

Se kuva oli kaunis, oi ihme suorastaan;
muodon jumalaisen sait.
Kuvan viereen Hän merkkas, ettei suhun
päde kuolevaisten lait.

Päivä kului, mut hetkenkään lepoo
piirtäjä ei kaivannut.
Aivan niin kuin olis hurmoksessa ollut
mestari valmisti sut.

Niille jotka yhä epäilevät Luojaa
sanon vastaukseksi vaan,
että jos ne edes kerran näkis sinut,
kaikki rupeis uskomaan.

KR 1933/-38
Hab. 2:2 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea." > Siirry

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Jes. 8:1 Ja Herra sanoi minulle: "Ota iso taulu ja kirjoita siihen selkeällä kirjoituksella: Maher-Saalal Haas-Bas. > Siirry
Jes. 30:8 Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti. > Siirry

Biblia (1776)
Hab. 2:2 Mutta Herra vastasi minua ja sanoi: kirjoita se näky, ja piirrä tauluun, että ohitsekäypä sen lukis.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Väripaletti

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos näystäsi. Tuli heti mieleen tuosta kuvasta, "Jaakko ja pavunvarsi ". Eli, tuota pitkin sitten pitäisi varmaan kiivetä....

Kitarasta tuli mieleeni; " kenen lauluja laulat, sen leipää syöt "....

Ja, Ps.45:1-2 " Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten mietevirsi; laulu rakkaudesta. 45:2 Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: Kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä."

Taisi tuo näky kuvata sinun omaa elämääsi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Väripaletti

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tämä ei ehkä kuulu tähän, mutta minkälainen ruukku teille tulee mieleen laulusta olen "Särkynyt saviruukku"? - Minkälainen lasitus siinä kenties on?

Matteus:
15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

Taiteellisessa ilmaisussakin on hyvä muistaa, että Jumala on saanut istuttaa sydämeen ilmaisukeinoja, jotka tuottavat kunniaa hänelle.

Kolossalaiskirje:
3:23 Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille

s.d.g - Soli Deo Gloria

Viidenneksi evankelistaksikin mainittu Johann Sebastian Bach kirjoitti kaikkien partituuriensa loppuun Soli Deo Gloria, Kunnia yksin Jumalalle.
Sinettisormus

Re: Väripaletti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO ja Uskon Jeesukseen.
Vastauksenne ovat vahvistavia ja hyvinkin sopivia tähän.
💖👑💖
Vastaa Viestiin