Jumalan johdatuksessa 2.

Valvoja: Tuija

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Johanneksen ilmestys 7
1. Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... nuo rappuset kertoivat niistä, jotka ahdistuksesta tulivat ... rappuset kertoi tuon .. tulla.. TULE!!!
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskon että Herramme tulo on jo lähellä.
Maanpiiri jo sykkii Hänen jalkojensa alla ..
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pi_O

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Aamen!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Laitoin tän jo joskus aikaisemmin, mutta kun näitä Kristillisiä joululauluja nyt kuuntelee, niin aivan kuin nekin olisivat alkaneet avautua vähän eri tavalla. Monessa joululaulussa ja virsissä varsinkin odotetaan Jeesusta. Miksi odotetaan, koska Jeesus on jo syntynyt? No, muistojuhlaahan voidaan tietenkin odottaa.

"Herramme Kristus teille nyt
on tänään tänne syntynyt,
ja tää on teille merkiksi:
seimessä lapsi makaapi."

Virsi 21

Tämä on Martti Lutterin kirjoittama virsi, mutta mietin, että mistä seimessä makaava lapsi on meille merkiksi? Siitäkö, että Herra on tullut maan päälle vai siitäkö, että Hän on tulossa maan päälle? No, nämä nyt vaan ajatuksia.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sekä että.. Jumala antoi ainokaisen poikansa, meidän syntien sovittajaksi.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Johanneksen evankeliumi:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Esim. Tuossa näkyy Jeesuksen tuleminen ja sen loppu tarkoitus.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ja ehkä enemmän vielä mietin, että tiesikö Lutter, että jonakin tulevana Kristuksen syntymäjuhlana alkaa tapahtua ja kirjoitti meille siitä "merkiksi".
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin .. emme tiedä mitä kaikkea Jumala oli puhunut ja näyttänyt hänelle.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rauhaa..

Täytyi tulla jakamaan tämä.
Voi olla sekavaa mutta yrittäkää ottaa kiinni. Mikään matemaatikko en ole. Mutta tätä Herra minulle ilta Rukouksessa laski ajatuksiini ja sitä vatvottiin pitkälle yöhön.
Jatkoin vahvistus pyyntöä tuohon neliöön ja kohta alkoi ajatuksia nousemaan.
Kun mietin tuota "hämähäkkikuviointia", Herra korjasi minulle siihen paremman sanan, vuosirenkaat.
Kiitin Häntä. Se kuvastaa täydellisesti sitä.
Ja noita vuosirenkaita oli myös yli tuon neliön, sen ulkopuolella .
Herra muistutti ensin että tänään, 21.12. Saturnus ja Jupiter ovat lähimmillään toisiaan.
Muistin myös että joku puhui vuosi sitten tuosta päivä määrästä, miettien, että mainittiinko vuosi.
Oliko se Pi_O?
Sitten jossain kerrottiin että tämä olisi 400 vuoden välein? Sopisi hyvin tähän neliöön.
Mutta muitakin aikoja on esitetty. Mutta yöllä tuli juuri tuo 400 vuotta.
Laskin että noita 400 syklejä olisi ajanlaskun alkuun 5 ssä osassa. Ja viidellä × kertoen, pääsemme takaisin vuoteen 2000.
Loput 20 vuotta olisi ylijäämiä. Ne ovat näitä ylimeneviä vuosia/ vuosirenkaita.
Kysyin Herralta, miksi yli?
Sain vastauksen karkausvuosista?

Sitten Hän näytti minulle vielä eritavan, tavan joka liittyi omaan elämääni.
Oli valokuvia nuorista, n.20 vuotiaista. Ne oli kuvia ehkä 80 luvulta jolloin itse olin 20
Yksi kuva oli jossa oli pieni poika, ajattelin että mikä oli hänen ikä? Ehkä 5 vuotias? Mutta miksi? Ehkä sillä kerrottiin myös tuo armon luku.
Nyt siitä on neljäkymmentä vuotta ja esikoiseni on 40 vuotta ja itse olen 60. Eli juuri sen 20 vuotta taas yli.
Aina kun on ollut tuo puolet 40 :stä, eli 20, on tapahtunut jotain uutta.. ainakin näissä esimerkeissä mitkä Herra laski.
Nyt on yli 20 vuotta tuosta vuodesta 2000, joten mitä tapahtuu .. jotain uutta?
Että tämmönen yö minulla, koettakaa ottaa selvää? Herättääkö ajatuksia?

Siunausta päivään...
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Odota Jumalaa! Vielä saan kiittää häntä,
Jumalaani, auttajaani.

Ps. 42:6
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinettisormus kirjoitti: 21 Joulu 2020, 10:04 Karkaus vuodesta .. ylläri!

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Karkaus ... anlaskussa
Mitä tarkoitit sanalla "ylläri" ? :geek:

Ja, itselleni ei avautunut nuo "neliöt", eikä kyllä mikään muukaan, olen ihan pihalla..... :shock: :D

Pakko keittää nyt kahvia....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No harmi ja minä kun olen täällä niin innoissani.
Lähinnä nyt tuo kun noita nelosia tulee eri muodoissaan ..

Niin kuin jo varoitin .. niin sekavaahan tuo oli. :D
Tuota oli niin vaikea sanoiksi selittää ... :?
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Lukekaas tuolta palstalta mitä on tapahtumassa maailmalla, rokotteet, vaalit etc. Laitoin tähän, koska tätä ketjua luin viimeksi)
(Daymond Duckin kirjoitusten suomennoksia etc)

http://nokialainen.blogspot.com/2020/

Joulukuun 8. päivänä 2020 kerrottiin, että Yhdysvallat on sijoittanut suuria määriä sotilaita, laitteita ja tarvikkeita Yhdysvaltojen mannerosiin ja lentotukialuksia Yhdysvaltojen itä- ja länsirannikolle, jos Yhdysvaltain korkein oikeus mitätöi vaalit (katso Rapture Ready End Times News 11. joulukuuta 2020 (https://www.raptureready.com/2020/12/11/11-dec-2020/)).

Raportin mukaan huhuja leviää siitä, että jotkut demokraatit aikovat pyytää YK:ta poistamaan Trump'in virastaan, jos Yhdysvaltain korkein oikeus mitätöi vaalit.

Tämä kuulostaa absurdilta, mutta absurdiudesta on tulossa yleistä Yhdysvalloissa, ja kun otetaan huomioon kaikki, mitä demokraatit ovat tehneet Trump'in poistamiseksi viimeisten 4 vuoden aikana, niin miksi he lopettaisivat vain siksi, että Yhdysvaltain korkein oikeus mitätöi vaalit?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinettisormus kirjoitti: 17 Joulu 2020, 16:41
Kun aamulla rukoilin ennen ylösnousuani, kuulin naisen äänen joka sanoi:
- " neljäs piiri .."
tai se saattoi olla myös näin:
- " neljäs piirissä".
Minkätähän takia puhuja oli nainen ?

Käsitinkö yhtään oikeaan suuntaan, että "neljäs piiri " voisi tarkoittaa karkauvuotta ? Kun mainitsit nuo "vuosirenkaat".

Päädyin tarkastelemaan aamupäivällä erilaisia kalentereita ja ajanlasku systeemejä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ajattelin tuota ääntä .. josko olisi ollut Herran enkeli.
Niin, minun piti laittaa siihen että tuolla laskien, 400 vuotta aina noiden tähtien ilmestymiseen lähekkäin. Tuosta vuodesta 2000 se menisi ajanlaskun alkuun.
On pohdittu, olisiko juuri tuo hetki taivaalla se Betlehemin Tähti? Tämän unohdin kertoa kun oli tarinaa niin paljon. Ja myös liittyen Jeesuksen takaisin tuloon.
Ja nyt on vuosi 2020. Eli 20 vuotta yli tuon vuoden 2000.
Kun siinä neliö kuvassa oli noita vuosirenkaita sisällä mutta myös neliön ulkopuolella, kuin yli menevinä. Mietin että miksi olivat yli ja silloin sain tuon ajatuksen karkausvuosista. Se laskettiin sydämelleni niin kuin nuo vuosirenkaatkin tuossa neliössä. Ne oli kuin puun vuosi renkaita .. en tiedä tuleeko tämä hullua hurskaammaksi? :D
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensin tuli tuo ääni ...
Sitten näytettiin tuo neliö vuosirenkaineen...
Kolmantena päivänä näin tuo neliön uudelleen
mutta nyt sen päällä oli Jeesus kuin ristillä ..
Ja nyt nuo viime yön rukous kokemukset.
Vastaa Viestiin