Jumalan johdatuksessa 2.

Valvoja: Tuija

Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

http://endtimesforecaster.blogspot.com/ ... -2020.html
(en ehdi suomentaa, vain osa artikkelin kappaleista)

There is what some are heralding as a great celestial alignment in 2020—a conjunction of Jupiter and Saturn which is called a great conjunction. The great conjunction between Jupiter and Saturn will be in Aquarius and it occurs on 12/20-21/2020, the winter solstice. Some are heralding this as the only great conjunction to ever occur on the winter solstice.

Many are saying that at this alignment things on earth will change in a significant way. Let’s examine the data and what is being said in light of Biblical parameters and see what it yields. The first bit of data involves the infamous Age of Aquarius

So to say the least, 12/21/20 is being hyped as a day of great change and transformation. Before we evaluate these ideas in a Biblical perspective let me add in one more piece of data. 12/21/20 is also within a Nibiru large earthquake watch period.

Ok so what do we make of all of this. If we are in the first half of the last 7 years, which is a distinct possibility, then this indeed could be a time of great change. For great changes will take place during the first half of the last 7 years.

During the first half of the last 7 years Seals 1 to 4 will be opened, which include a New World Order takeover, WW3, a worldwide financial collapse, and the death of 25% of the world’s population—1.9 billion. Along with those; alien disclosure and contact will occur, the antichrist will come onto the scene, the great falling way will take place, the abomination of desolation will occur, the temple will be rebuilt, and earthquakes, volcanoes, weather extremes, and storms will increase.

So if we are in the last 7 years then it is a definite possibility that we could see great changes take place around that the time of the great conjunction on 12/21/20. But it will not be caused by the great conjunction, it will be brought about by the devil and the evil forces aligned with him who sometimes align their activities in accordance with celestial events.

So based on all the hype and the distinct possibility that we may be in or nearing the first half of the last 7 years, 12/21/20 is a time to watch for the occurrence of major events. BTW: 12/21/20 is one year away from 12/21/21, our hypothesized date for the California Mega earthquake.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

:)
Pi_O

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Sinettisormus kirjoitti: 21 Joulu 2020, 09:13 Herra muistutti ensin että tänään, 21.12. Saturnus ja Jupiter ovat lähimmillään toisiaan.
Muistin myös että joku puhui vuosi sitten tuosta päivä määrästä, miettien, että mainittiinko vuosi.
Oliko se Pi_O?
En tainnut olla... varmaksi en sano... mutta tulin mieleesi, koska tästä päivästä ilmeisesti nousee mieleesi jotain muuta minuun liittyvää.

Nyt sitten laitan aikoja ylös mainituista tapahtumista, koska Jarmokin kirjoitti kivasti tästä päivästä Päivittäistä - osioon eli

Talvipäivänseisaus oli tänään klo. 12:02 ja Jupiter ja Saturnus ovat lähinnä toisiaan klo. 16:30.
https://www.avaruus.fi/uutiset/tahtihar ... aalla.html

Jos on pohjoisesta niin voipi nähdä tuon planeettojen kohtaamisen. :D
Täällä etelässä on sen verran harmaata, että tuskin näkyy. :|
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa..
Viime yönä, hereillä ollessani näin kuvan valosta, kirkkaasta valosta ja sydämelleni vuodatettiin ajatuksia, yritän nyt sitä muistella:

"Jumalan armo ei etsi meistä vikaa/ syntiä, vaan on vain meille valoksi ja lohdutukseksi."

Sitten näin sydämen joka irrotettiin kuin piparitaikinasta ja ojennettiin minua kohti.

HÄN ON ARMAHTAVA JA RUNSAAN LOHDUTUKSEN JUMALA. HÄN ROHKAISEE MEITÄ KAIKISSA AHDINGOISSAMME. Saamme häneltä hänen lohdutuksestaan voimaa.

Amen.

Toinen kirje korinttilaisille 1

2. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
3. Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
4. joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.
5. Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta.
6. Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi; jos taas saamme lohdutusta, niin tapahtuu sekin teille lohdutukseksi, ja se vaikuttaa, että te kestätte samat kärsimykset, joita mekin kärsimme; ja toivomme teistä on vahva,
7. koska me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette osalliset myöskin lohdutuksesta.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Laitoin tuon aiemmin laittamani kirjoituksen nyt suomennettuna tähän. Jumala ei varmaankaan ole riippuvainen aikakausista ja päivämääristä, sillä hän on kaiken aikaa luomansa tilan ja ajan sekä sisä-että ulkopuolella vaikuttaen siis sekä ajassa että ikuisuudessa, aikana ennen luomista ja sen jälkeen.

Pohdittavaa:
Uuden Maailmanjärjestyksen esiintulo. Millä tavoin näemme tuosta merkkejä jo nyt?

Kolmas maailmansota. Varustautuminen tuohon on jo alkanut. Mitä merkkejä ja uutisia tuosta on jo tiedossamme?

Suuri talousromahdus: Voiko kyseessä olla talouden romahduttaminen tulevan uuden talousjärjestelmän alta. esim. Great Reset.

Knesset hajosi ja uudet vaalit maaliskuussa, joita ennen rabbi Jose ben Kisman ennustuksen mukaan Daavidin poika tulee. Onko tuo henkilö kuitenkin antikristus?

1,9 miljardin ihmisen kuolema. Mikä tai mitkä tapahtumat aiheuttanetkaan tuon. Sota, luonnonilmiöt, kulkutaudit? Entä rokotteet?

Tuossa muutamia seikkoja pohdittaviksi

http://endtimesforecaster.blogspot.com/ ... -2020.html

Jotkut julistavat suureksi taivaalliseksi linjaukseksi vuonna 2020 - Jupiterin ja Saturnuksen konjuktion, jota kutsutaan suureksi konjuktioksi. Suuri konjuktio Jupiterin ja Saturnuksen välillä tulee olemaan Vesimiehessä, ja se tapahtuu 12/20-21/2020, talvipäivänseisaus. Jotkut julistavat tämän ainoaksi suureksi konjuktioksi, joka on koskaan tapahtunut talvipäivänseisauksessa. Monet sanovat, että tällä kohdentumisella maan päällä olevat asiat muuttuvat merkittävällä tavalla. Tutkitaamme tietoja ja mitä sanotaan raamatullisten parametrien valossa ja katsotaan mitä ne tuottavat.

Ensimmäiseen dataan liittyy pahamaineisen Vesimiehen aikakausi, joten lievästi sanottuna, päivämäärää 21.12.20 pidetään suurten muutosten ja muutosten päivänä. Ennen kuin arvioimme näitä ideoita raamatullisesta näkökulmasta, anna minun lisätä vielä yksi tieto. 21.12.20 on myös Nibirun vaikuttaman suuren maanjäristyksen tarkkailuaika. Okei, mitä teemme kaiken tämän tiedon kanssa. Jos olemme viimeisen seitsemän vuoden ensimmäisellä puoliskolla, mikä on erillinen mahdollisuus, niin tämä voi todellakin olla suurten muutosten aika. Sillä suuria muutoksia tapahtuu viimeisen seitsemän vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Viimeisen seitsemän vuoden alkupuoliskolla avataan sinetit 1–4, joihin sisältyy Uuden Maailmanjärjestyksen tuleminen, WW3, maailmanlaajuinen talousromahdus ja 25 prosentin maailman väestöstä, 1,9 miljardin ihmisen - kuolema.

Niiden kanssa; langenneiden enkeleiden paljastuminen ja kontaktin tapahtuminen niiden kanssa, antikristuksen saapuminen paikalle, tapahtuu suuri luopumus (Great falling), autioitumisen kauhistus tapahtuu, temppeli rakennetaan uudelleen ja maanjäristykset, tulivuorten purkautumiset tapahtuvat, äärimmäiset sääolosuhteet ja myrskyt lisääntyvät. Joten jos olemme viimeisten seitsemän vuoden aikana, on selvä mahdollisuus, että voimme nähdä suuria muutoksia tapahtuvan noin suuren konjuktion ajankohtana 21.12.20. Mutta se ei johdu suuresta konjuktiosta, sen aiheuttavat paholainen ja sen kanssa linjassa olevat pahat voimat, jotka joskus sovittavat toimintansa taivaallisten tapahtumien mukaisesti.

Joten kaiken hypetyksen ja erillisten mahdollisuuksien perusteella, voi olla, että olemme viimeisten seitsemän vuoden ensimmäisellä puoliskolla tai lähestymässä sitä, 21.12.20 on aika tarkkailla suurten tapahtumien esiintymistä. BTW: 21.12.20 on yhden vuoden päässä 21.12.21, joka on oletettu päivämäärä Kalifornian Mega-luokan maanjäristykselle.

(Nibirun katastrofi on oletettu katastrofaalinen kohtaaminen Maan ja suuren planeettakohteen välillä (joko törmäys tai melkein), jonka tietyt ryhmät uskoivat tapahtuvan 2000-luvun alussa. Tähän tuomiopäivän tapahtumaan yleensä kutsuvat tätä kohdetta Nibiruksi tai Planeetaksi X. Wikipedia)
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa.

Tänään, aamuisessa rukoushetkessäni, sain nähdä kauniin kuvan.
Siihen ylleni ilmestyi kaunis Kruunu, joka oli naiselle tarkoitettu.
Siinä se kauniisti pyöri, minun pääni yläpuolella ..
Kiitos Jeesus tästä kuvasta.
Muistin vuosia sitten saamani ensimmäiset Kruunu kuvat ja unet:

13.10.2011.
Heräilin aamulla sängyssä sikeästä unesta. En halunnut nousta heti, vaan lepäilin vielä silmät kiinni hämärässä makuuhuoneessa. Näin kuinka eteeni ilmestyi himmeä kruunu, ei muuta, sitten se hävisi. Hetken kuluttua kuulin hyvin lempeän ja kauniin naisäänen, ilman mitään kuvia:
- “Nyt on tähtitaivaan aika.”
Sitten ei tapahtunut enää mitään, se oli näky. Olin ihmeissäni. Mitä tämä tarkoittaa? On niin vaikea tulkita näitä, olenhan vain ihminen. Ymmärsin kuitenkin pian että sen täytyi liittyä Ilmestysmajan profeetan antamaan profetiaan minulle. Minähän olin altaassa tähtitaivaan alla.
Nyt se siis alkaa, mitä se sitten onkaan. Kruunu= kuin Kuningatar Ester= Ylhäinen. Näin nimittäin vuoden alussa unen jossa enkelit valmistelivat minua ja sanoivat:
- Ei pyhä, mutta Ylhäinen.
Nämä vahvistavat toinen toisiaan.
Noin pari vuotta aiemmin minulle näytettiin unenomaisesti, kuin tv-ruutu, mustaruutu johon ilmestyi Art, tai jotain vastaavaa, kuvat ilmestyivät valkoisina kuin pilvet ja sitten hävisivät, sitten tuli kaari silta ja se hävisi, sitten tuli kruunu ja lopulta Jeesus ristillä. Eli tässäkin minulle näytettiin Kruunu= Ylhäinen. Kaarisilta= Sovitus, joka tapahtui kun kävin uskonkasteella. Nämä todellakin vahvistavat saamiani profetioita. Mitä minulle ja meille onkaan tapahtumassa? Mutta haluan olla valmis, sillä se on Herran kutsuma tie.


KR 1933/-38
Ilm. 12:1 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.

Tulkoon tästä vuodesta morsiammen vuosi. Morsian olemme me, Herran, Jeesuksen Kristuksen omat.
Amen.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa ..

Olen tänään miettinyt aamuista kuvaani?
Näin kädet jotka pitelivät, kapeaa ja pitkää, pyöreä pohjaista puuränniä.. se nojasi niihin käsiin niin että toinen pää.. eli se, mikä oli minuun päin oli alas päin.
Olen tuota miettinyt? Vuodatus? Pyhän Hengen vuodatus? Tuo vuodatus sana minulle siitä nousee ..

KR 1933/-38
Jes. 32:15 Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Jes. 29:17 Vain lyhyt hetki enää, niin Libanon muuttuu puutarhaksi, ja puutarha on metsän veroinen.
Jes. 35:1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
Jes. 44:3 Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle ja siunaukseni sinun vesojesi päälle,
Hes. 39:29 Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."
Jooel 2:28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

Biblia (1776)
Jes. 32:15 Siihenasti että Henki korkeudesta vuodatetaan meidän päällemme: silloin tulee korpi peltomaaksi, ja peltomaa luetaan metsäksi.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

On aika nousta arkille (Korjaamaton Google-käännös)
2. TAMMIKUUTA 2020
19.46
VASALLIANCE VASALLIANCE.COM
30.JOULUKUUTA 2020
https://444prophecynews.com/its-time-to ... salliance/

Kun taistelin hengellistä sodankäyntiä Jumalan puolesta toukokuussa 2020, Jumala näytti minut suljettuna kauniiseen, läpinäkyvään kupoliin, jossa oli sininen kiilto. Ymmärrän, että tämä on suojaava suoja, jonka Jumala antaa pyhilleen. Voin silti taistella ja harjoittaa maailmaa ilman esteitä, mutta maailman pahat voimat eivät kyenneet hyökkäämään minuun, kun minut koteloitiin Jumalan suojakilpeen.

Kaunis läpinäkyvä kupoli, jossa on sininen kiilto, seurasi minua, kun kävelen. Se tuntui kevyeltä ja virkistävältä kuin korkea vuoristoilma, ja tuskin huomasin sitä. Mutta aina kun vihollinen yritti hyökätä minuun, jopa takaapäin, kupoli peitti ympäristöni kuin näkymätön kova kilpi. Kun Jumala teki hengellisen peitteen, materiaali oli vahva ja läpäisemätön hengellisille ja fyysisille vihollisille.

Kun katsoin perhettäni, huomasin, että myös heidät oli suljettu Jumalan kupoliin. En nähnyt kuinka he saivat kupolin, koska näyttää siltä, ​​etteivät he olleet tehneet mitään rukoussodassa saadakseen sen vastaan. Ymmärsin, että sydämensä armosta Jumala tarjosi samanlaisen suojaavan suojan perheelleni ja omaisuudelleni, kun olin mukana hengellisessä sodassa Hänen puolestaan.

Seuraavien kuukausien aikana Jumala jatkoi analogian käyttämistä auttaakseen minua ymmärtämään paremmin Hänen nykypäivän suojaavaa arkkiaan.

Elokuussa 2020 näkemykseni avautui tummanharmailla kohtauksilla nopeasti hajoavasta maailmasta. Savulla kaupungin kadulla näin erilaisia ​​mellakoita, ryöstöjä, poliisia ja mielenosoittajia. Kaduilla puhkesi väkivaltainen anarkia. Auto kaatui kuivalla polttohajulla, sarvien ääniä ja sireeneillä.

Se oli kaaosta, kun väkivaltainen, vihainen vimma vallitsi joitain ryhmiä. He olivat itsensä lisäksi emotionaalisia, väkivaltaisia ​​ja vihaisia. Näin joidenkin siviilien kasvot. He näyttivät peloilta ja huolestuneilta. Näin isän vetävän teini-ikäiset lapsensa kyljelleen suojellakseen heitä.

Oli vaikeaa pysyä turvassa. Oli hämmennystä, koska kukaan ei tiennyt minne mennä turvallisemmaksi. Jopa ne, jotka ajattelivat olevansa turvallisia omassa omaisuudessaan, kokivat ongelmia, kun jotkut väkivaltaiset ryhmät marssivat kotiovelleen ja alkoivat häiritä yrittäen aiheuttaa kostoa.

Jumala muutti varovasti näkökulmani ja näin kristityn perheen. He söivät illallista kotonaan. Se oli rauhallinen ja lämmin ympäristö. Olin yllättynyt erosta ulkomaailmaan. Näin heidän rukoilevan vilpittömästi sanoen armon. Näin, että tämä perhe oli suljettu Jumalan suojakupoliin, jonka kuvasin ensimmäisessä näyssä. Tiesin, että tämä kupoli oli Jumalan suoja hänen omilleen.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinettisormus kirjoitti: 03 Tammi 2021, 12:23 Olen tänään miettinyt aamuista kuvaani?
Näin kädet jotka pitelivät, kapeaa ja pitkää, pyöreä pohjaista puuränniä.. se nojasi niihin käsiin niin että toinen pää.. eli se, mikä oli minuun päin oli alas päin.
Olen tuota miettinyt? Vuodatus? Pyhän Hengen vuodatus? Tuo vuodatus sana minulle siitä nousee ..

KR 1933/-38
Jes. 32:15 Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Jes. 29:17 Vain lyhyt hetki enää, niin Libanon muuttuu puutarhaksi, ja puutarha on metsän veroinen.
Jes. 35:1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
Jes. 44:3 Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle ja siunaukseni sinun vesojesi päälle,
Hes. 39:29 Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra."
Jooel 2:28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

Biblia (1776)
Jes. 32:15 Siihen asti että Henki korkeudesta vuodatetaan meidän päällemme: silloin tulee korpi peltomaaksi, ja peltomaa luetaan metsäksi.
Miika 3:12 Siitä syystä, teidän tähtenne, Siion kynnetään pelloksi, Jerusalem tulee kiviraunioksi ja temppelivuori metsäkukkulaksi

Tulkintasi oli varmastikin oikea näystäsi. Tuo lainaamasi Jesajan jae toi mieleeni juuri toiseen foorumin osioon laittamani Miikan jakeen, jossa puhutaan vanhan liiton pääpaikan, Jerusalemin, tuhosta.

Jesaja ja Miika puhuvat kahdesta vastakkaisesta asiasta, hyvästä ja pahasta. Siunauksesta ja tuomiosta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

SANA Herralta
2. tammikuuta 2021
https://444prophecynews.com/prepare-pre ... a-alverio/
Kuule ääneni kirkkoni!

Tänä vuonna 2021 tulen miekan kanssa ja erotan vehnän lusteesta, vuohet lampaista.

Ei enää hajallaan aitaa, oletko puolestani vai minua vastaan? Et voi olla molempia!

Valmistaukaa! Valmistautukaa!

Valmista sydämesi ja mielesi valmiiksi, talletan tiedon sanat avoimille.

Tarpeeksi nimeäminen ja vaatiminen. Etsikää minun valtakuntaani ja kaikki lisätään sinulle.

Näet outoja asioita taivaalla. Jotkut pelästyvät, mutta omat tietävät, mitä on tulossa.

Morsiameni, kävele kanssani, pidän kättäsi läpi kaiken tämän onnettomuuden. Mikään ei vahingoita sinua.

Vaino alkaa tänä vuonna. Olen valmistanut marttyyreihini, he tietävät keitä he ovat.

Muista, että marttyyrien veri lisää kirkon kasvua.

Rakastakaa toisianne kuten minä. Jos olet Minusssa, et aiheuta erimielisyyksiä. Ainoaastaan paholainen on erimielisyyksien kirjoittaja.

Valmistaudu tulemaan morsiameni. Varmista, että sinussa ei ole tahraa tai ryppyä.

Rakastan sinua rakkaani.

Herrasi ja Vapahtajasi.

Yeshua

Shalom
Rosa Alverio
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen ja Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauha kanssanne ..

Tänä aamuna rukouksessa, sain taas nähdä nuo käsivarret, jotka olivat toisiinsa liitettyinä ja ojennettuina kohti taivasta ja ne kannattelivat tuota valkoista valopalloa.
Tuossa pallossa ei ollut mitään kuvioita, vain se valkoisuus ja valo.

1.Moos.1:3
Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli. 4Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.

Joh.8:12
Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".

https://aktiivikristinusko.fi/mita-valo ... tarkoittaa
Tämä linkki kertoo:
Mitä valossa vaeltaminen tarkoittaa?

Kun vaellan valossa, elämäni tulee vapaaksi ja hyväksi, ja omatuntoni on puhdas. Miten sitten vaellan valossa?
Kirjoittanut Kathryn Albig
Mitä valossa vaeltaminen tarkoittaa?

«Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.” 1. Joh. 1:7.

Paras määritelmä valolle löytyy Ps. 119:105: stä: ”Sinun sanasi on jalkojeni lamppu ja valo minun polullani.”
Mitä on valo?

Jumalan Sana on valo. Vaeltaminen valossa on sitä, että saan elämäni pitämään yhtä Jumalan Sanan kanssa – että Sana tulee elämäkseni. Ettei mikään siitä, mitä teen, ole ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa.

«Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole mitään pimeyttä. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, me valehtelemme emmekä toimi totuuden mukaan.” 1. Joh. 1:5-6.

Pimeys on synti. Valo on totuus. Se näyttää minulle, missä minulla vielä on syntiä lihassani. Tehtäväni on silloin totuuden rakastaminen: tunnustaa, että elämässäni on syntiä, joka täytyy poistaa. Silloin Jumalan Sana tulee minulle ja näyttää minulle, miten minun tulee elää. Valitsen Jumalan Sanan oman tahtoni sijaan, kun tulen kiusatuksi. Silloin Sana tulee elämäksi minussa.
Valo näyttää minulle totuuden

Kuulen esim. jonkun puhuneen minusta pahaa. Välitön reaktioni on loukkaantuminen, suuttuminen ja mieleni pahoittaminen. Mutta sitten valo voikin näyttää minulle, että oikeastaan oma ylpeyteni ja minäni aiheutti tämän reaktion, riippumatta siitä, oliko se totta vai ei, mitä minusta puhuttiin. Totuus on se, että reaktioni johtuu synnistä omassa lihassani. Nämä sanat tulevat mieleeni: ”Siunatkaa niitä, jotka kiroavat teitä ….” Ja: ”Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.” (Matt. 5:44 norj. käännös ; Jaak. 4:6).

Nyt valo on näyttänyt minulle, mikä vielä on pimeää minussa – ylpeyteni, omavanhurskauteni, kunnian etsiminen. Jos olisin täysin vapaa näistä, ei mikään, mitä toiset puhuvat minusta, voisi vaikuttaa minuun lainkaan. Tässä tilanteessa voin valita valon rakastamisen, valita Jumalan sanan tai jatkaa pimeydessä elämistä. Jumalan sanan valitseminen ja sen käyttäminen aseena syntiä vastaan, jonka näen, on sitä, että Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa minut synnistä. Se tarkoittaa sitä, että tunnustan totuuden, vihaan syntiä omassa lihassani ja kiellän sen.

Tämä on yksinkertainen esimerkki, mutta kun rakastan valoa, se näyttää minulle, mikä vielä täytyy panna kuntoon elämässäni, olipa se suurta tai pientä. Ilman valoa olen pimeydessä enkä pysty näkemään, mikä suuri sekasotku on lihassani, ja miten minun on muututtava. Valo on tuomio, ja kun askel askeleelta käymme valoon ja olemme halukkaita tulemaan tuomituiksi, muutumme Jeesuksen kuvan kaltaisiksi.
Valon rakastaminen

Monet valitsevat pimeyden, koska heiltä ei silloin vaadita mitään. ”Ja tämä on tuomio: valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja. Sillä jokainen, joka tekee pahaa, vihaa valoa eikä tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat Jumalassa tehdyt.” Joh. 3:19-21. Paha – mitä se on? Se on omassa elämässäni oleva synti.

Kun vaellan valossa, elämäni tulee vapaaksi ja valoisaksi. Kun vaellan valossa, omatuntoni on aina puhdas ja hyvä. Kun kuljen valossa, minulla on yhteys toisten kanssa, sillä heti, kun näen jonkin voivan tulla väliimme, valitsen Jumalan sanan omien himojeni ja toiveitteni sijaan.

«Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omia, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.” Gal. 5:24.

Kun rakastan valoa, haluan sen loistavan kaikille alueille elämässäni, niin että synti voi tulla paljastetuksi. Minusta tulee valon lapsi. Sinne, minne valo loistaa, tulee uutta kasvua. Rakkaus, ilo, ystävällisyys, pitkämielisyys ja kaikki Hengen hedelmät kasvavat valossa.

«Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valo Herrassa. Vaeltakaa valon lapsina.» Ef. 5:8.

En voi pakottaa omaa valoani kehenkään toisiin, olivatpa he opetuslapsia tai eivät. Jumalalta saamani valo on juuri oikea minulle, ja sitä on vain niin paljon kuin pystyn kantamaan kerrallaan. Vain Jumala tuntee ihmisten sydämen ja voi tuomita oikeudenmukaisesti.

Ne, jotka vaeltavat valossa, ovat Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia.

”Jeesus puhui taas heille ja sanoi: ’Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeydessä, vaan hänellä on elämän valo.’” Joh. 8:12. Jos olemme todellisia opetuslapsia, sellaisia, jotka seuraavat Jeesusta valossa, 1. Joh. 1:7: stä tulee meidän elämäämme!
Matias60
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Huhti 2019, 18:42

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Matias60 »

Huomenta. Jos googlettaa vaikka sanoilla 'hands holding ball of light' löytyy kuva-aineistoa.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Googletin nuo Sanat suomeksi kun tuo englanti ei oikein taitu. Eikä oikein mieleistä kuvaa löytynyt ..
Googletan aina sanat suomeksi,jotka kuvaavat saamaani näkyä .. tarjonta välillä heikko.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva



Rauhaa ..

Tänään, siinä kesken rukoilin, sain nähdä taas tuon kuvan siitä puisesta, pyöreäpohjaisesta rännistä.
Nyt en nähnyt noita käsiä, mutta siinä se oli viistossa asennossa alas päin.
Nyt siinä virtasi kirkas vesi ja sen alapäässä oli kirkas ja läpinäkyvä astia, johon tuo vesi virtasi.

Kiitos Jeesus että saamme olla tuon vesilähteen luona, saaden juoda ja nauttia sinun lähteesi antimista. Virvoita meidät!

Amen.
https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... ehto=joh+4

Joh.
4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä sain eilen illalla mieleen kuvan, joka voisi jotenkin liittyä tähän. Herra näytti mulle sellaista ylöspäin aukenevan maljakon kuvaa, se oli vähän kuin geometrinen kuvio tai ”käyrä”, joka siis aukeni ylöspäin laajasti niin kuin maljakko tekee. Se oli ”kirkasta valoa” se maljakko ja se kuvasti mun mielesssä Kristuksen Ruumista ja siinä oli siis myös Herra itse mukana ylhäällä Taivaassa ja me siellä pohjalla maan päällä.

Sitten Herra kysyi, että arvaa kuinka monta prosenttia te olette tässä kuvassa minusta? Sanoin, että no ehkä 1%. Hän sanoi, että me olemme 0% MINUSTA, mutta MINUSSA te olette täydet 100%.

Ajattelen, että Herra halusi vahvistaa tällä kuvalla sitä viestiä, että itsessämme emme ole mitään, mutta Herrassa me olemme täysinäisinä ja sinä samasa voimassa, jossa Hän on. Siihen perustuu uskovien voma, tyhjyyteen itsessä, täyteyteen Hänessä. Sitähän vihulainen monesti ilkkuu, että ei teillä ole voimaa, ettekä te osaa sitä hyödyntää, vaikka olisikin. Mutta se ei tajua tätä yhtälöä, että emme me haluakaan mitään voimaa, vaan se tulee Herralta ja Hän käyttää sitä oman Tahtonsa mukaan meidän kauttamme, jos annamme Herran meitä käyttää. Siinä on myös meidän ”oikeussuojamme” vihollisen hyökkäyksiä ja syytöksiä vastaan, Herran oikeuden ja voiman suojassa.

Se miten ajattelen, että tuo ”ränni” voisi liittyä tähän, on että sen rännin yläpää on Taivasssa niin kuin tuo maljakon yläpää ja täällä alhaalla me saamne juoda sitä pitkin virtaavaa vettä eli Pyhää Henkeä. Vesihana on auki sille joka tahtoo juoda!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Eero.

Ajattelen, että Herra halusi vahvistaa tällä kuvalla sitä viestiä, että itsessämme emme ole mitään, mutta Herrassa me olemme täysinäisinä ja sinä samasa voimassa, jossa Hän on. Siihen perustuu uskovien voma, tyhjyyteen itsessä, täyteyteen Hänessä. Sitähän vihulainen monesti ilkkuu, että ei teillä ole voimaa, ettekä te osaa sitä hyödyntää, vaikka olisikin. Mutta se ei tajua tätä yhtälöä, että emme me haluakaan mitään voimaa, vaan se tulee Herralta ja Hän käyttäö sitä oman Tahtonsa mukaan meidän kauttamme. Siinä on myös meidän ”oikeussuojamme” vihollisen hyökkäyksiä ja syytöksiä vadtaan, Herran oikeuden ja voiman suojassa.
Tästä Hän on puhunut viime kuukaudet.
Ei se mitä me ajattelemme, vaan mitä Jumala ajattelee .. Hänen tahtonsa.
Vastaa Viestiin