Jumalan johdatuksessa 2.

Valvoja: Tuija

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Evankeliumi Johanneksen mukaan 17
1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Korkeat tornit viittaavat myös Raamatussa korskeaan ja ylpeään kulttuuriin, kuten Baabelin torni. Ilmestyskirjassa korkeat tornit kaatuivat ennen Jeesuksen tuloa.
Näin on käymässä näinäkin päivinä?

Ollaan nyt vahvasti yhtä!!!
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Jossakin sanomassa oli mainittu Trump-Towerin eli tornitalon kaatuminen.

Niitten kaksoistornien tilallehan tuli yksi torni.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Berliinin TV-torni vilahti eilen telkkarissa, en muista oliko uutisissa vai jossain ohjelmamainoksessa:

berlin.jpg
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Voisiko olla tuollainen tai sitten täysin suora

Kuva
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ei ollut tuollainen .. tuo Eeron lähettämä kuva on lähempänä totuutta, mutta ei sekään ole aivan sellainen. Yritin etsiä kuvaa joka olisi lähelle saman näköinen mutta en löytänyt ...
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Kuva
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Kuva

Korkein on Helsingin Kalasatamaan marraskuussa 2019 valmistunut 35-kerroksinen Majakka, jonka korkeus on 134 metriä. Se on Suomen ensimmäinen pilvenpiirtäjä kun kriteerinä on yli 100 metrin korkeus. Samaan Redi-kokonaisuuteen on suunniteltu muitakin yli 100-metrisiä taloja.

En tiennytkään tuollaisesta.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Portto ja sen tuomio
http://www.vapaasatama.net/ilmestyskirja/9.html

Tuossa kuvassa oli jo pimeä yö ...
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Ella »

Entä Pasilan TV-torni? Löytyykö kuvaa. Vuosikymmen sitten salama iski sen pimeäksi.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sitäkin katsoin mutta ei ollut aivan samanlainen.. mutta jotain yhtäläisyyttäkin löytyy ..
Tuo kuva oli yö kuva joten en nähnyt sitä niin selväpiireteisesti.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tampereella Näsinneula. Ja Stadionin torni Hesassa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Saudi-Arabiaan on tänä vuonna valmistumassa Jeddan torni (aikaisemmin Valtakunnan torni, Kingdom Tower), joka olisi kilometrin korkuisena maailman korkein rakennus. Aika hurjan näköinen visiokuvissa ainakin:

jedda1.jpg
jedda1.jpg (5.37 KiB) Katsottu 5426 kertaa
jedda3.jpg

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeddah_Tower

Tulee kyllä myös Babylonin torni mieleen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 15 Joulu 2020, 12:33 Kuva

Korkein on Helsingin Kalasatamaan marraskuussa 2019 valmistunut 35-kerroksinen Majakka, jonka korkeus on 134 metriä. Se on Suomen ensimmäinen pilvenpiirtäjä kun kriteerinä on yli 100 metrin korkeus. Samaan Redi-kokonaisuuteen on suunniteltu muitakin yli 100-metrisiä taloja.

En tiennytkään tuollaisesta.
Tuossa kuvassa on hotelli Torni, Tampereella.


Helsingissä oleva Majakka on tällainen ;

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... C_3%29.jpg
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Mitäpäs jos tämän päivän Baabelin torni onkin aurinkoaaltoihin ulottuva tietoverkosto ja siihen liittyvänä nyt hankkeilla oleva puhelaite, jonka kanssa voidaan pian kommunikoida missä tahansa maailmassa?
Nämä molemmat, tornin ja yhtäläisen kielen, Jumala muinoin vihelsi poikki.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Pi_O

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Viime yönä minäkin näin henkilökohtaisen unen. Näin, että Isä Jumala puuhasi tarmokkaasti ja Poika Jeesus katseli vieressä. Unessa Isä Jumala laittoi elämäni kaikki asiat kerralla kuntoon. Siksi naurahdin helpottuneena, kun kaikki ongelmat oli poissa.

Minä naurahdin, en epäuskoisena vaan sillä, että totesin "Kun Mestari alkaa hommiin niin kaikki ongelmat ratkeaa hetkessä."

Tämä päivä on erään päivän "17-vuotispäivä" niin siksi tuo uni oli minulle kovin merkityksellinen.

Siksi minusta tuntuu, että tuo "Baabelin torni" oli sinulle henkilökohtainen viesti. Baabelin torni oli ilmeisesti pyramidimainen rakennus, koska rakennustekniikka ei vielä ollut riittävä tornitaloon.
Tuon rakennuksen oli tarkoitus taivoittaa Taivas omin voimin. Nykyään Taivasta yritetään tavoittaa mm. somessa. Eli olit oikeassa, Baabelin tornia voi verrata tv-linkkiin tms. Etenkin, jos sitä näkemääsi ei oikeasti ole olemassa.

Oletko pyytänyt jotain suurta Jumalalta? Ja se on nyt otettu käsittelyyn? Miten näky jatkui?

Jos se oli lihallinen näky niin se tarkoittaa sinun havittelevan korkeita unelmia.

Joka tapauksessa Kristuksen tulo lähestyy ja siksi näitä taivaallisia kokemuksia tulee koko ajan enemmän ja enemmän. Jumala haluaa pitää meidän Pyhän Hengen "liekin" palamassa.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen pyytänyt vain Hänen tahtonsa tapahtuvaksi ... ei erityisvaateita enää tähän omaan elämään.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Aivan hyvä, että tavoittelemme taivaita!

Mutta siitä meitä muistutetaan, ettemme saa tehdä sitä omin voimin. Silloin siitä tulee juuri sitä, mistä ne monoliititkin aivan konkreettisesti muistuttavat: vain tähän maailmaan ja sen voimin rakennettuja prameita ns. pilvenpiirtäjiä, juurikin niitä, unelmahöttöä!

Eikä niillä sinne perimmäisiin taivaisiin ikinä päästä, vaikka valosta kuinka puhuttaisiin. Pitää myös muistaa kertoa, että oikea valo on yksin Jeesus.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Se muuten mikä on mielessä koko ajan kirkastunut, että vaikka nyt vielä on kaikki näennäisen ”normaalisti” tai niin ihmiset ainakin uskottelevat itselleen, niin hengellisesti esimerkiksi synnin seuraukset alkavat ”raskautua” tai palaute on ns. välitön. ”Huono onni” riivaa katumatonta synnintekijää. Jollekin se on ehkä ollut selvää aikaisemmin, mutta mulle tämä alkoi aueta vasta nyt. Saastainen saastukoon ja vanhurskas vanhurskautukoon taitaa ollaan tämän hetken asia.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa 2.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
Jesaja 55.

Tämä on Sana, mitä olen imenyt sydämeeni nyt monta viikkoa .. olen tässä koulussa ja sydämessä asuu hiljaisuus.
Vastaa Viestiin