Jumalan johdatuksessa

Valvoja: Tuija

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

🐈

Jaan tämän aamun kuvani rukous hetkessäni.
Näin täysin harmaan kotikissan joka hitaasti käveli minusta pois päin.
En tiedä onko tällä mitään merkitystä, mutta kuka tietää ???
Tämä löytämäni teksti kuitenkin voi valaista kuvaa:

"Symboliikassa kissaa kuitenkin pidetään eräänä paholaista edustavana eläimenä.
Raamatussa se esiintyy vain epäpuhtaiden eläinten luettelossa. Toisaalta, kun Mooses
antoi lain kohta Egyptistä lähdön jälkeen, Raamatun kannan ymmärtää, sillä Egyptissä kissapäiset jumalat olivat hyvin suosittuja ja Mooseksella oli kova työ kitkeä kansasta Egyptissä vallalla olleita käsityksiä. Kaikki kymmenen vitsausta ennen Egyptistä pois pääsyä olivat taistelua erilaisia eläinhahmoisia epyptin epäjumaluuksia vastaan osoittamalla Herran ylivoimaisuus niihin nähden. "
http://riittaahvonen.blogspot.com/?m=1
Maaret

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Mulle kissat ovat olleet tärkeitä. Silloin kun mun kissat eli niin oli edes joku jota halata päivittäin. Mulle tuo kuva kertoo surullisesta tunteiden katoamisesta (poistumisesta) elämästä.
Muinoin näin painajaisia kissoista. Niitä sikisi kymmeniä jokaisesta kaapista ...
No en siitä sen enempää mutta lapsuuden kodissani myös oli paljon kissoja ja kissan pentuja oikeasti...
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinettisormus kirjoitti: 11 Heinä 2020, 10:45 🐈
Jaan tämän aamun kuvani rukous hetkessäni.
Näin täysin harmaan kotikissan joka hitaasti käveli minusta pois päin.
En tiedä onko tällä mitään merkitystä, mutta kuka tietää ???
Tämä löytämäni teksti kuitenkin voi valaista kuvaa:
Itselleni tuli tuosta kissasta mieleen ihminen, jota kutsutaan ns."kotikissaksi", eli viihtyy olla kotonaan. Raamatussahan tällainen "kotikissa" oli Jaakob, kun taas hänen veljensä Eesau oli metsästäjä luonteeltaan.

Mitä tuo "kissan" käveleminen pois sitten tarkoittaakaan....ehkä jonkun siirtymistä,lähtemistä pois ?

Kuvasikohan jotain palstalaista ? Näin luulen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Maaret

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Minähän jo tunnustin että saattoi kuvata minua. Tunteet ovat kuolleet ja lähteneet pois tai ainakin niiden kuuluisi kuolla ja lähteä koska niitä ei saa olla.
Toisaalta mun tunteet kuoli kun jouduin viedä mun kissat lopetettaviksi. Ne oli jo niin vanhoja (18v). En voinut enää katsella niiden vanhuusvaivoja joihin ei ollut edes varaa hakea apua lääkäriltä. En luota eläinlääkärien "eläinystävyyteen" kun olen nähnyt niiden sadismia ja koen että se lopetusprosessi oli kidutusta mutta onneksi siitä on nyt jo pari vuotta joten ehkä tästä vielä elämä hymyilee. 😁 = irvistys joka yrittää näytellä hymyä 😋
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo kissa/pahuus ( huom. Symboliikkaa) poistui hyvin hitaasti joka kertoi sen haluttomuudesta poistua ja samalla sen ylimielisyydestä/ylpeydestä.
Näin se poistuu myös ihmisen elämästä, kun hän täysin antautuu Kristukselle. Ylpeys ja ylimielisyys karisee ja Valo saa sijan ihmisen elämässä.
Kyllä se pahuus vielä yrittää mutta Kristus Jumalan lapsen elämässä suojelee meitä siltä. Kristus on puolustajamme.
Näin minä näen tuon kuvan.
Pi_O

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Anteeksi, että otan kantaa asiaan, koska näyn näkijä kuitenkin osaa näyn parhaiten selittää.

Itse koin näyn olevan vastaus huoleesi rutosta, josta laitoit aiemmin linkin. Eli Jumala hoitaa kulkutaudit ja laittaa luonnon töihin. Tässä tapauksessa "laiska kotikissa" käy taisteluun "näkymätöntä vihollista ruttoa vastaan" noin niin kuin kuvainnollisesti.

Keskiajalla alettiin vihaamaan kissoja ja ne hävitettiin. Sen seurauksena tuli rottaongelma ja pian sen jälkeen rutto.
Ihmiset tajusivat yhteyden ja alkoivat taas tuomaan kulkukissoja kaupunkiin ja rotat ja rutto alkoivat kadota.

Nykyään ruttoa osataan hoitaa oikeilla antibiooteilla, joten siitä tuskin tulee epidemiaa.

Mutta saastaisista eläimistä sen verran, että mielestäni ihmisen ei pitäisi syödä muita lihansyöjiä. En muista, että alligaattori/krokotiili olisi listattu saastaisiin eläimiin, mutta en syö raadonsyöjiä. Possua vain ja ainoastaan silloin, jos se on yksi raaka-aine muun lihan joukossa kuten grillimakkarassa (syön noin yhden makkaran per vuosi).
Kyse on siis patogeenien siirtymisestä ruuan mukana ja esim. prionitaudit kuten hullun lehmän tauti (lehmille syötettiin lajitovereista tehtyä ruokaa) ja kuru.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tätä kuuntelin eilen illalla mieheni kanssa ja koin samalla että tämä olisi hyvä jakaa tänne.
Ja ehkä juuri tänään tämäkin on ajankohtaista:

Paljastava uusi vanha käsky:
http://rkk-sansa.net/kuuntele/audio/?k= ... ky&t=24:39
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Koen tämän Matt. 6:den tärkeäksi tähän hetkeen ja aikaan:

https://www.koivuniemi.com/raamattu/?ti ... =mat+6%3A3

6:31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
6:34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Aamen! Tämä sama kohta annettiin, ja kirjoitin sen tuonne ruoka ketjuun.
Jumala johdattaa kun te kuljette rukoillen.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Ella! Minäkin sain tuon sanan paikan ja AO puhui myös samasta! Kolmasti vahvistettu!
Luottakaa Jumalan apuun ja lupauksiin, sillä itsessämme emme mitään voi!
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Meillä ei todellakaan ole mitään murehtimisen syytä. Onneksi tässä taloudessa olemme samaa mieltä tästä. Jokainen toimii sen uskon määrän mukaan, mitä on annettu.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä sananpaikka nousi juuri äsken sydämelleni:

Jesaja 50:2 Miksi ei ollut ketään, kun minä tulin, miksi ei kukaan vastannut, kun minä huusin? Onko minun käteni liian lyhyt vapahtamaan, olenko minä voimaton auttamaan? Katso, nuhtelullani minä kuivaan meren, minä teen virrat erämaaksi, niin että niitten kalat mätänevät, kun ei ole vettä; ne kuolevat janoon.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja juuri painottaen tuota kohtaa ONKO KÄTENI LIIAN LYHYT VAPAHTAMAAN, OLENKO MINÄ VOIMATON AUTTAMAAN
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Oon samaa mieltä, joka päiväisessä johdatuksessa voi nähdä sen, että Herra pitää huolen. Ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan, mutta Herra tietää ja Hän on meille valmistanut sen jo.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://poistyopoydalta.blogspot.com/20 ... e.html?m=1
Näin viime yönä unessa todella suuren punatulkun meidän pihassa. Minä juttelin sille ja ihmettelin sen kauneutta ja suuruutta. Se hyppäsi siitä oksalta viereeni maahan. Se oli sellainen koiran kokoinen. Mietin antaisiko se silittää ja ojensin käteni sitä kohti ja silitin kerran se leveää selkää. Mietin että tekeekö se hätäkakan, niin kuin linnuilla on tapana. Se lehahti siitä lentoon ja sieltä se purskahti .. 😄 .. minua nauratti.
Kun heräsin ihmettelin edelleen tuota lintua ja sen suuruutta. Olen aina ihaillut punatulkkuja. Pyysin Herraa avaamaan jos jotain tarkoittaa?
Tuo linkki tuli vastaan ja se kertoi että punatulkku = suuri ilo!!!
Kiitos Jeesus! 💖👑💖
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kainuun terveisiä:

Oli hauska kun kävimme näyttämässä Suomussalmella koiraamme tämän kasvattajalle. Otin mökille mukaan muovikassillisen, se on täytetty ristejä, niitä oli joku parisenkymmentä. Lähtiessä sain ajatuksen ottaa ne mukaan jos johonkin saisin jätettyä. Tämä kasvattaja on nais ihminen. Hänen uskon asioista en tiennyt mitään. Otin kassin autosta ja tarjosin niitä hänelle, sanoen että ei ole pakko ottaa vastaan. Kerron noiden ristien tarinan. Yllätykseksi hän otti ne mieluusti vastaan. Oli juuri aamusta ollut kirkossa ja hänellä on tapana ollut lukea siellä joitain tekstejä ja kertoi että katselee tv 7: ää. Lupasi jakaa niitä eteenpäin.
Kiitin sydämessä Jeesusta, sillä koin että Hän tässä taas niin ihanasti johdatti.
💓👑🙌
Tuo oli ihana yllätys. Oli aina vain puhunut hirvestyksestä ja koirista. On hirviporukassa. Siksi en tiennyt hänen uskostaan ..
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Herra johdattaa meitä totisesti.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

🕊👑🕊

Tänään, aamu rukous hetkessäni, (olen siinä aina silmät kiinni, niin nytkin ) ja sain nähdä kuvan mökin ristikko ikkunasta, jonka alla oli minun vuoteeni. Näin kuinka valoa tuli ikkunasta sisään.
Se kertoi minulle että katselin tuota kuvaa kuin siitä mökin sisäpuolelta ja juuri sen ikkunan alapuolelta. Ja niinhän siinä oikeasti olinkin.
Samassa tuon ikkunan eteen, sisäpuolelle, ylleni, ilmestyi valkoinen kyyhkynen.
Se oli niin puhtaan valkoinen ja se kertoi minulle Pyhästä Hengestä.
Kiitin Herraani, Jeesusta Kristusta, joka oli minun kanssani siinä hetkessä ja on myös oleva aina lähelläni.
Johdattakoon ja ohjatkoon Hän minua aina Hänen tahtonsa mukaan.
Amen.

Siunattua päivää teille.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Oli kaunis näky. Kiitos. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Ihmeellisellä armolahjalla Sinua on siunattu, sisar Sinettisormus.
Vastaa Viestiin