Jumalan johdatuksessa

Valvoja: Tuija

Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo kyyhky tuli merkiksi minulle .. Nyt tapahtuu!
Laitan teille erään keskustelun mitä tuolla käydään.. kunhan ennätän.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tuli tämä Joululaulu. Tuo Armon valko kyyhky, tuo viestin tänne maailmaan. Ja laantuu tuskan nyyhky, käy toive versomaan.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä tuo keskustelu uskovan veljen kanssa, yrittäkää lukea ajatuksella, voi kuulostaa sekavalta:

[25.7. klo 10.32] veli: Ei voi olla totta tiedätkö sisareni soittaa unen johdosta nitä näki...puhui kyyhkystä yms hetki haen löydänkö kirjallista hän soitti ja kertoi...unesta..
[25.7. klo 10.32] veli: Henry hereillä?
[25.7. klo 10.33] veli: Noin se klo 8.13 herätti tuohon tuli mun lähetysaika teille...mitä siskoni kertoi...
[25.7. klo 10.35] veli: Kertoi että joku herätti hänet ja sanoi että hän ei saa nyt nukkua kertoi tuo henkilö että hänelle tuli kyyhkynen merkiksi kuule tuija nyt kun kirjoitan tätä koen on lähetettävä viestisi hänelle teen sen heti...jatkan sitten..
[25.7. klo 10.36] minä: Amen 🙌👑🙌🕊️🕊️🕊️🕊️
[25.7. klo 10.37] minä: Wau!!!! 🕊️🕊️🕊️
[25.7. klo 10.37] veli: No niin lähetin siskolle saa ihmetellä..
[25.7. klo 10.37] minä: Näin tuon näky kuvan 🕊️ vähän ennen klo.8:aa!
[25.7. klo 10.39] minä: .. tai siinä 8 aikaan.
[25.7. klo 10.40] veli: Niin hän puhui en kaikkea osaa kuvailla mutta kyyhky tuli jollekin merkiksi ja tämä henkilö selitti sitä hänelle sitten hän sanoi minulle että mikä tämä on? Hän ei tajua onko se henki vai enkeli vai ? Ajatteli jopa että joku kuollut kun sitten alkoi kuin tekstinä tulla viestiä hänen eteensä
[25.7. klo 10.40]veli: Siinä tuli mm näin anteeksi etten ole 90 luvulla ole ollut yhteydessä sinuun..
[25.7. klo 10.40] veli: Pahoittelu
[25.7. klo 10.41] veli: Edelleen oli volvo sanakin ollut...
[25.7. klo 10.42] veli: Nämä on on nyt mulle taas ihan että häh...koen että sisareni on haku päällä Jumala voi olla etsintäkuulluttanut hänet...maria sisareni ..
[25.7. klo 10.43] minä : Maria 💓
[25.7. klo 10.43veli: Mulle oli todella vaikea hengellinen synnytys kesti liian kauan...kumpa sisareni ei jäis synnytyskanavaan vaan ...
[25.7. klo 10.45] veli: Selvää on nyt että tuija näky on puhuttelua...se tuli niin etten kertonu mitään ennen ja tulee niinkuin just ku siskoa valvotetaan ja sanotaan tästä henkilöstä että se on saanut merkiksi kyyhkysen...
[25.7. klo 10.46] minä : Tuo Pyhän Hengen kyyhky olikin merkki siskollesi ja tämä ryhmäni oli kanava saada se merkki etenemään kauttasi veli.
Se kertoo myös sen että Jumala on tarkoituksella lähettänyt sinut tänne.
Tämä on niin ihmeellistä, mutta Jumala on.
[25.7. klo 10.46] veli: Hih tuli piti kirjoittaa huh🙂
[25.7. klo 10.47] minä: Sydän iloitsee niin tuli tuo hih! 🥰💓
[25.7. klo 10.51] minä : Nuo tekstit ovat siskollesi tatkoitettuja, jotain hänelle henkilökohtaista, jotain menneisyydestä.
Ehkä siskosi pitää mennä nyt Herran eteen, onko jotain anteeksi annettavaa? Rukoilla vaikka isä meidän. Uskoa että Jeesus on ristillä sovittanut meidän syntimme verensä kautta. Tunnustaa olevansa Jeesuksen oma. Herra puhuu nyt hänelle vahvasti mutta rakkaudella.
[25.7. klo 10.54] minä: https://youtu.be/9DrpZnatCKM
Suosittelen kuuntelemaan tämän ja tekemään niin kuin loppu rukouksessa kehoitetaan .. ja jos näin tekee .. etsii seurakunnan joka olisi hänen hengellinen koti ja alkaisi lukea Raamattua.
[25.7. klo 10.57] minä : Siskosi ei saa nyt ohittaa tätä Pyhän Hengen kutsua jossa on valtava Rakkaus ojennettuna hänelle! 💓👑💓🕊️
[25.7. klo 11.06] veli: Nämä se sisko lähetti lähetän tässä..7 kertainen on isä meidän joka olet taivaissa pyhitetty olkoon nimesi,tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa, anna meille meidän jokapäiväinen leipämme ja anna minulle minun syntini anteeksi niinkuin minäkin annan niille jotka ovat minua vastaan rikkoneet äläkä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidät pahasta sillä sinun on valtakunta voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen=Jeesuksen kehoittama rukous rukoilkaa näin.
[25.7. klo 11.07] veli: Lähetin viesti ketjusi ja lisäsin rukouksen
[25.7. klo 11.09] minä: Siskosi on Suuren edessä !! Voi mikä ilo ja rakkaus minulla On! Se on sitä Kristuksen rakkautta joka sydämessäni asuu. 💓👑💓

Ja Amen Ella. Et tiennyt tästä keskustelusta mutta tuo jakamasi ja saamasi laulu oli osa vahvistusta jonka jaoin myös veljelle.
Nyt odotan täällä innolla miten tämä edistyy?
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. Niille jotka ei vielä tiedä, on etunimeni Tuija. 🤗
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2062
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tuija taitaa olla jokin puu, jos muistan. Wikipediahan sen kertoisi. Lienetkö kulta- ja hopea-alan ihminen - sormuksesta päätellen;
tai sitten taideihminen. Itsellä on jälkimmäistäkin koulutusta.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuolle sinettisormus nimimerkilleni on oma uskomaton tarina. Jumala antoi minulle tuon nimen, tätä netti maailmaa varten ja se on tosi tarina. Hän on totuus!
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormuksen tarina


2011.

Eräänä iltana kun kävin nukkumaan, näin taas näyn, vielä hereillä ollessani, silmät kiinni. Eteeni ilmestyi kultainen sormus, jonka kanta oli kuin salmiakkineliö ja sen keskellä oli
ympyrä. Se oli yksinkertaisen kaunis, hyvin arvokkaan näköinen ja kokonaan täyttä kultaa. Unohdin näyn muutamaksi päiväksi, kun sitten eräänä iltana muistin sen kun kävin nukkumaan. Mietin sen symboliikkaa, mitä se voisi tarkoittaa? Jostain syystä keskellä oleva ympyrä toi mieleeni iankaikkisuuden. Seuraavana päivänä aloin netistä tutkia kuvasymboliikkaa. Eräällä sivulla oli kirkon symboleita, joista yksi oli ympyrä = muistuttaa että taivaan ilo on iankaikkinen ja kaikkea maailmasta saatavaa kallisarvoisempi. Olin nähnyt kultaisen kruunun, nyt näin sormuksen:

- Mitä Herra sinulla on varalleni suunniteltuna?”

Ilmeisesti sormus oli ihanan sulhasen sormus seurakunnille. Sulhasen sormus morsiamelle/ morsiamille eli seurakunnalle. Minä olen siis saanut ottaa Herralta vastaan sormuksen. Kun valitsemme itsellemme puolisoa, haluamme ensin tutustua häneen ja hänen elämänarvoihinsa. Näin myös uskon kohdalla. Teemme sen täydestä sydämestämme. Käyttäydymme sen arvon mukaisesti, ettemme häpäise Jumalaa. Olemme esimerkkeinä muille. Emme saa käyttää muita kynnysmattoinamme. Hillitsemme itsemme ja himomme, silloin olemme saavuttaneet paljon. Meitä vaivaa usein itsehillinnän puute, mutta sitä voi hyvinkin harjoittaa, kun vain jaksaa kestää, muuttuu onnellisemmaksi. Kunnioitamme toisiamme ja osoitamme toisillemme rakkautta, emme pidä toisiamme itsestään selvyytenä. Tämä toimii niin maallisessa kuin taivaallisessakin liitossa ja myös ystävyys suhteissa. Kiittämällä ja kannustamalla saa enemmän aikaan. Meille oikeasti rakastaminen on vaikeaa, sitoutua ihmiseen tai uskoon, on monelle vaikeaa. Kannamme turhaan harteillamme taakkaa, kun voisimme enemmän luottaa Jumalaan. Kyllä meitä ohjataan tuolta ylhäältä. Voimme olla armollisia itsellemme ja toisillemme, ei tarvitse koko ajan suoriutua. Meillä on huono omatunto kun meidän pitää olla
koko ajan suoriutumistilassa, emmekä tämän myötä anna aikaa tarpeeksi läheisillemme. Matteus 25 onkin hyvä tutkia tässä kohtaa. Siinä on todella elämän tärkeimmät asiat. Yritämme
liikaa kontrolloida elämäämme, mutta kun se pettää, tulee kaaos, emmekä voi sille mitään. Olemme täysin jonkun näkymättömän ohjauksessa; olisiko tämä itse Jumala? Ilman omaa kontrolliamme, olemme ohjauksessa joka tapauksessa. Morsiamen/palvelijan hyvyyden ratkaisee kohteliaisuus, palvelualttius. Maallisessa liitossa perheen pää pitää olla mies, myös näissä uskon asioissa. Mutta jos vain vaimo uskoo, ja mies hyväksyy sen, on se myös siunaukseksi miehelle. Asia on huonompi jos mies ei hyväksy vaimonsa uskoa. Mies menettää Jumalan siunauksen. Jos vaimo haluaa tämän vuoksi eron, eli Jeesuksen Kristuksen uskon vuoksi, ei tässä tapauksessa aiheudu vaimolle taivaallisesti katsottuna syntiä.

Matt.19:29.

- Ja jokainen joka on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.”

Tämä kohta raamatussa kertoo tästä yksiselitteisesti. Silloin emme tee syntiä kun teemme sen Jeesuksen Kristuksen nimen tähden. Mutta varjele sitä kun tämä tapahtuu toisin päin eli se jättää joka ei usko, tämä tekee ison synnin, Herran edessä. Herra on minun kaikkeni, kaikki muu tässä maailmassa tuntuu, niin kuin saarnaaja sanoi, turhuuksien turhuutta.


3.3.2012. Illalla sain näkykuvan; sormuksesta, ensin se vilahti nopeasti, mutta sitten se ilmestyi uudelleen isompana ja selvempänä. Se oli kaunis, kultainen ja taivaan sininen pyöreä kivi keskellä. Huomasin että se oli samanlainen kuin olin jo paljon aiemmin, viime vuoden lopulla, saanut näyn sormuksesta joka oli täysin kultainen, sen kanta oli kuin salmiakki neliö ja neliön sisällä oli ympyrä jossa oli reunat, siinä ei ollut kiveä. Nyt sormus oli muodoltaan samanlainen ja kultainen ja lisäksi oli tullut se kaunis sininen kivi. Kiitin Herraa ihanasta näystä.

Noiden kahden sormus näyn jälkee, sain eräässä keskustelussa, Suomi24 Profetioissa, nimimerkki Yksinarmosta, viestin. Hän kertoi että oli nähnyt minusta unen. Emme olleet siis koskaan tavanneet, mutta ystävystyneet näiden keskustelujen kautta. Meillä oli valtava yhteys Herrassa.
Mutta hän tiesi unessa olevan silti minuksi. En ollut kertonut näistä sormus näyistä hänelle enkä muillekkaan.
Hän kertoi että näki unessa kuinka Jeesus oli tullut luokseni ja antanut minulle kultaisen sormuksen, jonka keskellä oli kaunis, taivaansininen kivi, tai yhtä sininen kuin lemmikki.
Hän ei siis voinut tuota tietää ja siinä hän minulle kuvasi samanlaista sormusta joka minulle oli jo kahdesti vahvistettu näkykuvana.
Ei siinä voinut muuta kuin suu pyöreänä lukea tuota viestiä, että WAU! Herra keskusteli kauttamme! Vahvisti meille näkyjämme, toistemme kautta.



10.1.2014. aamunäky jossa ensin näin kirkkaan, kultaisen ristin, sitten näin ihmisen paljaan rinnuksen ja siihen ihoon oli upotettu pieni medaljongi, kuva jossa oli joku nainen. Sitten näin kultaisen sydänkorun ja sen jälkeen iho oli muotoiltu keskeltä rintaa ristin muotoon. Näin vielä erillisen kuvan joka oli todella himmeä, mutta siinä oli ehkä todella iso kivikoru tai kruunu. Jouluna sain näyn sinettisormuksesta, jossa oli sinettinä kuninkaan kruunu ja sain myös näyn tuosta kauniista lahjapaketista joka oli viimeisen päälle kauniisti paketoitu ja sen nimilapussa oli sateenvarjon kuva ja tuota lappua kannatteli käsi …

Nyt nuo näyt ovat alkaneet avautua. Sinettisormus avautui ensin Raamatun sanasta kahdesta kohtaa.

Ester 8:8.

Ja nyt kirjoittakaa kuninkaan nimessä sellainen juutalaisia koskeva määräys, kuin hyväksi näette, ja sinetöikää se kuninkaan sinettisormuksella; sillä kirjelmä, joka on kirjattu kuninkaan nimessä ja sinetöity kuninkaan sinettisormuksella, on peruuttamaton.”

Tiesin että minulle oli annettu 2x Ester profetia ja tuo sananpaikka toi mieleeni Jumalan sanan, joka on totuus, ainoa totuus ja se on sinetöity kuninkaan sormuksella ja on näin peruuttamaton. Toinen tärkeä sanan paikka löytyi, Jesaja 62:3 ja itseasiassa, jakeet 1 ja 2 avasi myös tätä sanomaa:

1. Siionin tähden minä en voi vaieta ja Jerusalemin tähden en lepoa saa, ennenkuin sen vanhurskaus nousee kuin aamunkoi ja sen autuus kuin palava tulisoihtu.

2. Ja kansat näkevät sinun vanhurskautesi, kaikki kuninkaat sinun kunniasi; ja sinulle annetaan uusi nimi, jonka Herran suu säätää.

3. Sinä tulet kauniiksi kruunuksi Herran kädessä ja kuninkaalliseksi päähineeksi Jumalan kädessä.



Olimme lähdössä mökille, kun ennen lähtöä sain viestin uskovalta veljeltä; Kiitosvirreltä. Tämä viesti vahvisti myös ihmeellisellä tavalla tuota Sinettisormusta. Hän antoi tuon Haggai 2:23 kohdan ja ilmoitti että Herra tulee vahvistamaan tuon Sinettisormuksen tuon sanan kautta ja kehoitti minua olemaan sille avoinna.

21.7.15. aamunäky; näin ensin lehdettömän viinipuun oksan ja kohta näin kun oksaan ilmestyi uusia viininlehtiä, ja näin käden joka hellästi siveli tuota oksaa...

Samana iltana kuuntelin raamattu kannesta kanteen ja se avasi minulle rukoilemani asian, asian johon toivoin saavani lisää avausta ja se avautui Haggain kirjasta. Tuo vastaus oli kovin siunaavaa ja antoi uskomattoman rauhan ja samalla koin valtavaa nöyryyttä Herraa kohtaan, näi se avautui:

Se joka on Herran valitsema on Herran sinettisormus. Hän voi tehdä työtä joka voi tuntua vähäpätöiseltä, esim. suurten saarnaajien rinnalla, mutta tuo työ voi olla suurempaa kun näiden huippu julistajien, sillä Herra on asettanut hänet siihen ja tietää sen tärkeyden. Sinettisormus vahvistaa asiakirjoja ja sopimuksia. Herran sinettisormus/palvelija muuttuu sormuksensa näköiseksi.

Haggai 2:23.

Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot; minä otan sinut, palvelijani Serubaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut olen valinnut, sanooHerra Sebaot.”

Sinettisormus oli vahvistettu!

Kiitos Jeesus Kristus!

Sinettisormus
Haggai. 2:23. Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä otan sinut, palvelijani Serubbaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot."
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuon profiilikuvassa olevan sormuksen Jarmo suunnitteli minun näkyni mukaan.
Se ei aivan samanlainen ole ..mutta lähelle.

Ps. Jumala puhuu edelleenkin minulle monasti sormusten kautta ..
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4734
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Tuija! :)

Tuli tuosta mökin ikkunan takaa katselemisesta mieleen tämä Korkea Veisun kohta:

2:8 Kuule! Rakkaani tulee! Katso, tuolla hän tulee hyppien vuorilla, kiitäen kukkuloilla.
2:9 Rakkaani on gasellin kaltainen tai nuoren peuran. Katso, tuolla hän seisoo seinämme takana, katsellen ikkunasta sisään, kurkistellen ristikoista.
2:10 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.

Halleluja! Olisiko Herramme nyt jo aivan ”ikkunan takana” odottamassa Hänen Pyhän Henkensä omaavia ihmisiä?

Sitten eilen illalla tuli myös telkkarissa kohta, jossa oli kyyhkynen. Katseltiin Hercule Poirottia ja siinä oli aika poikkeuksellinen lopetus, täynnä symboliikkaa. Ja vaikka onkin ihmisen kirjoittamaa fiktiota, niin koin että oli merkityksellinen juuri tähän ajankohtaan!

Siinä Poirot puhuttelee vaikean lapsuuden elänyttä tyttöä, jonka äitipuoli kohteli häntä kaltoin ja sanoo suurin piirtein näin: ”Tässä maailmassa ei ole mitään niin rikkinäistä, ettei kaikkivaltias Jumala voisi sitä korjata. Muuten olisimme kaikki hulluja.

Sitten hän antaa tytölle orjakauppiasksi paljastuneen katolisen nunnan kaulassa olleen ristin. Tämä nunna oli siis yrittänyt kaapata tytön orjaksi ja paljastuttuaan nääntyi erämaahan pakomatkallaan.

Sitten Poirot lähtee ja kyyhkynen lennähtää hänen jälkeensä ilmaan ja tytön katsoessa uudestaan Poirot on kadonnut.

Löysin tuon kohtauksen Youtubesta:
https://m.youtube.com/watch?v=PrjtHDPeg0I

Olisiko niin, että kyyhkysen matkassa mekin katoamme! Tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos ihanasta vastauksesta Eero.
Jumala puhuu mitä ihmeellisin tavoin.

Tuo Sanan paikka sai sydämeni rakkaudesta ja kiitollisuudesta hymyilemään.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4734
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minusta tuo Korkea Veisun tai Laulujen Laulun kohta on aivan mahtavaa luettavaa. Se on humoristinen ja leikkisä ja täynnä lapsenkaltaista Rakkautta. Sitä ei voi vihulainen ymmärtää, koska se ei ymmärrä huumoria ollenkaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Oikein Mahtipontinen AAAMEN!
😍🤗
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Moni odottaa kotikokouksia ja niin minäkin. Herran työt jo odottaa. Olen ikävöinyt niitä. Täällä olen saanut olla levossa puron rannalla kuin Elia aikanaan. Äsken saunassa kun huuhdoin itseni pään yli, rukoilin samalla hiljaa että tuo lähdevesi millä itseni pesin ja huuhdoin olisi myös hengellisesti puhdistava.
Kun lähdin saunasta koin Pyhän Hengen läsnäolon.
Kiitos Jeesus. Tänään on ollut ihmeellinen päivä.
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva



Meidän pihassa kasvaa vanha puu, Tuija. Se ei ole enää hyvässä kunnossa, josko alkaa olla kuolemassa. Sen läheisyyteen olemme istuttaneet viiniköynnöksen. Olimme sen viiniköynnöksen jo unohtaneet kun näytti ettei siitä taida olla eläjäksi.
Mieheni leikkasi nurmikkoa ja huusi minulle että meidän viini voi hyvin! Se kasvaa jo valtoimenaan Tuijan oksilla. Näin siinä heti vertauskuvallisuuden, jonka miehelleni huusin iloiten:

Johannes 15:5
Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

Kiitos Jeesus, tuo kertoi minulle kuin sen, etten enää elä minä, vaan Sinä minussa. Tämä oli hyvä sanoma tähän päivään ja tulevaisuuteen.
Amen.
Maaret

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Vau ekaa kertaa oivalsin että tuo viini"puu" onkin köynnös joka tarvii tukea. Samoin mekin tarvitaan kaikessa nojata Jeesukseen.
Pigeon
Viestit: 885
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Herra todellakin puhuu meille tavalla ja toisella.. Aamen! :)
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom!

Tänään, rukous hetkessäni Herra kanssa, sain nähdä kuvan valkoisesta tekstipalkista, jossa luki sanat:
- " Rakastan lapsiani".
Tiesin heti keneltä tuo oli. Tuo valkoinen kirjoituspalkki kertoi vanhurskaudesta, jota Taivaallinen Isämme edustaa. Hän todella rakastaa lapsiaan ja haluaa lohduttaa tänään meitä, muistuttamalla rakkaudestaan meihin.
Mietin, minkä Sanan paikan tuosta jakaisin, sillä Raamatussa tuosta on monta paikkaa, joka todistaa Jumalan rakkaudesta meihin.
Mutta löysin tekstin, tai ehkäpä se tuotiin eteeni, joka tänään on hyvä meille jakaa:

Ensimmäinen Johanneksen kirje 3
1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
11. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
12. eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
13. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
14. Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
20. että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
22. ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
24. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

Amen.
Kiitos Rakas Isä, Jumalamme!
Sinettisormus

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sulle Jumalani:
https://youtu.be/v-EyKz7OsS4
Pyros

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Seppo Kohvakka - Taivaan Isä pitää huolta lapsistaan:
https://www.youtube.com/watch?v=EC-DC3U1C5A
Pyros

Re: Jumalan johdatuksessa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Psalmi 33:
18. Katso, Herran silmä valvoo niitä,
jotka häntä pelkäävät
ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa,
19. pelastaaksensa heidän sielunsa kuolemasta,
elättääksensä heitä nälän aikana.
20. Meidän sielumme odottaa Herraa,
hän on meidän apumme ja kilpemme.
21. Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme,
me turvaamme hänen pyhään nimeensä.
22. Sinun armosi, Herra, olkoon meidän päällämme,
niinkuin me panemme toivomme sinuun.

Psalmi 34:
23. Herra lunastaa palvelijainsa sielut,
eikä yksikään, joka häneen turvaa,
tule syynalaiseksi.
Vastaa Viestiin