Siunattua Keskiviikko aamua ja päivää.
Äsken kun heräsin ja rukoilin, jäin sen jälkeen hetkeksi kuuntelemaan mitä Herra haluaa minulle näyttää tai puhua.
Kohta näin kuvan, jossa katselin jossain pimeässä tunnelissa, ehkä sen päätepisteessä, sillä siinä kohtaa se alkoi kohota kohti suoraa ylös. Se oli kuin korkea savupiippu, joka oli neliön muotoinen ja ylös sen reunoille kohosi tikapuut jotka näyttivät puisille. Siellä korkealla häämötti valo, sieltä jostakin mitä tuon päässä oli.
Mietin että tarkoittiko jonkun uuden alkua, vielä pieni matka, kiivetä nuo raput ylös ja saan tai saamme nähdä mitä niiden yläpäässä näkyy? Muutama yö sitten näin unen, jossa edesmennyt Isäni tuli luokseni. Näin kyyneleet hänen silmissä, mutta ne olivat ilon kyyneleitä. Isä sanoi minulle: " Minulla on ollut ikävä sinua." Ehkä tuota voi ajatella myös vertauskuvallisesti, kuinka ikävä Taivaan Isällä on meitä. Hän Rakastaa ja halajaa meitä luokseen.
Tämä aihe on tullut vastaan aiemminkin ja nyt haluan nostaa sen uudelleen noiden tikarappujen myötä, onhan asia tärkeä josta on syytä muistuttaa:
Jumala on näin ihmeteltävällä tavalla yhteen liittymällä yhdistynyt ihmisluontoon. Portaat merkitsevät siis Jumalan ihmeellistä yhdistymistä meidän lihamme kanssa.
Sitten tulee myös yhdistyminen, meidän ja Kristuksen, minkä Johannes lausuu ihanasti: ”Minä olen Isässä ja Isä on minussa.” (Joh.14:10) Tämä on ensin, ja sitten: ”Te olette minussa ja minä teissä.” Tässä ovat vertauskuvan portaat. Vertauskuvan tulee ruokkia uskoa; sen ei pidä antaa opetusta meidän oloistamme eikä meidän teoistamme. Meidät siis temmataan uskon kautta ja meistä tulee yksi liha hänen kanssaan niin kuin Kristus sanoo: ”Että he kaikki olisivat yksi niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat yksi.” (Joh.17:21)
Tällä tavoin me nousemme häneen ja meidät temmataan sanan ja Pyhän Hengen kautta; me olemme uskon kautta kiinni hänessä ollen yksi ruumis hänessä ja hän meidän kanssamme. Hän on pää, me olemme jäsenet. Sitten hän laskeutuu meidän tykömme sanan kautta opettamalla ja harjoittamalla meitä tuntemuksessaan. Ensimmäinen yhdistyminen on siis Isän ja Pojan jumaluudessa. Toinen on jumaluuden ja ihmisyyden yhdistyminen Kristuksessa. Kolmas on seurakunnan ja Kristuksen yhdistyminen.
Tässä on meillä oikea merkitys, jota Perkele vihaa. Kukaties hän on sen nähnyt taivaassa. Tästä syystä hän ei lakkaa taistelemasta portaita vastaan ja tätä nousemista ja laskeutumista vastaan vieroittaakseen meidät niistä.
Portaat Taivaaseen https://youtu.be/MjspttHcA4o?si=weDqFY8FS1bBWWW_
Kiitos Jeesus että kuljet kanssamme tämän matkan loppuun asti, vaikka tiellemme osuisi mitä vaikeuksia, Sinä autat meitä selviytymään niistä.
Olethan Sinä, Jeesus Kristus, tie, totuus ja elämä.
Amen.