LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Keskustelua pelastussanoman sisällöstä
Ariel7

LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Ariel7 »

LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Ihminen, joka elää tässä ajassa ilman Pyhää Henkeä ja ilman yhteyttä Jumalaan Jeesukseen, on lihansa mielen alainen, eikä kykene ymmärtämään Jumalaa. Hän elää luonnollisessa tilassa ilman yhteyttä luojaansa. Koska hänessä ei ole Pyhää Henkeä, hän ei voi käsittää sanaa Jeesus. Jeesus sanana voi jopa ärsyttää. Lihan mieli on näet aina vihollisuus Pyhää Henkeä vastaan. Raamattu kuvaa tätä myös Paavalin kirjeessä Roomalaisille.
Lihan mieli on siis vihollisuus Jumalaa, Jeesusta vastaan ja vihollisuus Pyhää Henkeä vastaan.

Paavali kirjoittaa Jeesuksen evankeliumia hullutukseksi maailman, eli uskosta osattomien silmissä ja toteaa tämän 1 kirjeessä Korinttilaisille

1.Korinttolaiskirje 1
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Roomalaisille 8

7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

Me uskovaiset ärsytämme ihmisiä juuri tämän lihan mielen tähden. Emme haluaisi, mutta näin on silti. Uskosta osaton ei voi ymmärtää ja pitää hulluutena kaiken julistuksen Jeesuksen ristintyöstä. Pahimmassa tapauksessa Jeesuksen omat saavat vainoa. Uskovia on vainottu maailmanlaajuisesti läpi historian.
Kuitenkin meidän on pakko julistaa, koska Pyhä Henki on meissä ja olemme tietoiset Jumalan maailmasta. Jeesus kehoittaa Henkensä kautta kertomaan pelastus uutiset kaikille luoduille. Hätä hukkuvista sieluista on aito. Kuitenkin liian usein saamme ärtymystä aikaan. Syytöksiä pelottelusta ja ahdistamisesta.
Paavali itse oli vainonnut juuri Jeesuksen omia ja oli oppinut juutalainen. Vetosi lakiin ja perinnäissääntöihin. Juuri juutalaiset ristiinnaulitsivat Jeesuksen. He eivät uskoneet, vaikka näkivät Jeesuksen viisauden ja voima teot.
Peite on vielä tänäkin päivänä heidän silmillään. He ovat kuitenkin Jumalan valittu kansa ja tulevat vielä ottamaan Jeesuksen Kuninkaanaan vastaan. Me niin kutsutut pakanat saimme heidän vainoamisensa takia mahdollisuuden pelastua kun ensimmäiset kristityt pakenivat vainoa ja näin evankeliumi levisi.

Paavali joutui kuitenkin kohtaamaan vainoretkellään Jeesuksen ja sokeutui. Hän sai armon ja pelastui. Paavali tuli uskossaan niin lujaksi, että sanoi seuraavaa.

Roomalaiskirje 9
1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
9:2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
9:3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,

Kuvittele nyt. Jos tulisit tietoiseksi sanomasta joka pelastaa tuholta koko maailman, niin mitä tekisit. Uskon, että alkaisit varoittaa kaikkia, kuten Paavali. Tätä juuri me Uskovat teemme. Myönnän, että ei ole osattu tehdä täydellistä työtä, kun ei ole taitoa. On jopa mielistelty ihmisiä. On ahdisteltu. On annettu vajavainen kuva Jumalasta.
On kuitenkin reilua kertoa koko totuus. Sen me olemme velkaa. Me kaikki olemme lopulta kuitenkin samassa veneessä maailmassa ja tulisi puhaltaa yhteen hiileen. Luodut ovat kaikkialla samankaltaisia.

Työ on kuitenkin Jumalan ja vain Hän voi avata ymmärryksen. Sana sanookin.

Johannes 6:44
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Hebr. 3:15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa".

On tärkeää tunnistaa ääni sydämessään silloin kun on etsikkoaika, eli Jumala vetää. Saattaisitko sinäkin alkaa miettimään tilanteessa, jossa kuulet uskosta, että juuri se hetki voi olla sinun hetkesi Jeesuksen lähellä ja voi olla viimeinen hetkesi. Mitä valitset.

Ole Siunattu ystäväni tänään ja ala miettiä. Onko Jumala todellakin tullut Jeesuksessa pelastamaan ihmiskuntaa saatanan kidasta ja ikuisesta kadotuksesta, joka ei ole kaunis tila. Voisiko tämä olla totuus, jonka lihan mieli haluaa peittää ja eksyttää sinut.
Mieli on se taistelukenttä, jossa ratkaisut tehdään joko hyvään tai pahaan.

Sanotaan:"Jeesus tulee pian".
Monille on Jeesus tullut jo heidän nukkuessaan Hänessä. Kuka tulee sinulle, kuka on herrasi.

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Sinettisormus

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Arielilta:

Jumala on MAHDOTTOMUUKSIEN Jumala.
Me katsomme usein, mikä on MAHDOLLISTA.

Elias rukoili rukoilemalla anoen intohimoisesti luottaen ja oli sinnikäs ja periksiantamaton. Vaikka näytti miltä näytti, hän päätti taistella läpi ja sade tuli.

Jaakobin kirje 5

17 Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
18 Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.

Miten me rukoilemme. Jeesus opetti, että tulee mennä kammioon salaiseen paikkaan rukoilemaan. Ota aikaa itsellesi ja tee samoin, ollenkaan epäilemättä ja rukoile kiittäen, ylistäen, vedoten Jumalan itsensä antamiin lupauksiin. Rukoile kielillä jos sinulla on ne. Koettele Jumalan tahdon mukaisia asioita. Huomaa, että nöyrtyminen uskomaan ja kunnioittamaan Häntä, on Hänelle mieleistä. Jumala haluaa antaa luoduilleen kaikkea hyvää. Ihmisen sydämen tila vaikuttaa, mitä saamme, koska Jumala Ei jaa sinua materiaalin kanssa. Materia ei saa olla palvonnan kohde ennen Jumalaa.

Efesolaisille 3

20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
21 hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.

🙇‍♀️👑🙇‍♀️
Sinettisormus

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Arielilta jaettavaksi:

HENGELLINEN JUOPUMUS

Juopumus on vaarallinen tila. Esimerkiksi selvinpäin oleva vahva henkilö vastustaa helpommin heikkoa, häntä väkivalloin vastaan hyökkäävää henkilöä, mutta kun tuo vahva on tarpeeksi juopunut, voi heikko selvinpäin hänet voittaa helpostikin.

Ilmestyskirja 17
1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren PORTON tuomion, JOKA ISTUU PALJOJEN VETTEN PÄÄLLÄ,
2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat JUOPUNEET."

Itse näen suuret vedet kansoina maailmassa ja portto on talousjärjestelmä houkutuksineen. Aineelliset asiat ja varallisuus.

Mitä syömme tai mitä juomme sitä haluamme lisää. Ikäänkuin juovumme siitä. Elämässämme voi olla monia asioita, joita ilman emme luule kykenevämme elämään. Kyse on, mitä koen tarvitsevani ennen Jumalaa. Olenko mieltynyt etsimään ennenmuuta Jumalan tahtoa elämääni, vai etsinkö omaa himoani tyydyttävää.
Juon esimerkiksi coca colaa ja tulen pian riippuvaiseksi siitä. Se juovuttaa haluamaan sitä lisää.
Kyse ei ole myöskään pelkästään alkoholista, vaan asioista, joita haluamme ensisijaisesti, unohtaen Jumalan, joka haluaisi meille monin verroin mielekkäämmän elämän yhteydessään. Älä ymmärrä väärin. Jumala ymmärtää meidän tarvitsevan muutakin. Kyse onkin hänen halustaan olla elämässämme ensisijainen tarpeen kohde. Kateuteen asti Hän halajaa meitä sanankin mukaan.
Viisautta olisikin etsiä Jumalaa ja hänen valtakuntaansa yli kaiken muun. Näin muukin tulisi oikeaan asemaan/kohdilleen elämässämme. Saisimme muun ohessa, ilman, että se hallitsisi meitä. Eikä vihollinen pääsisi yllättämään ja tuhoamaan perhesuhteitamme ja meitä.

Matteus

6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Tämä on tärkeää TODELLISEN tyydyttävän ELÄMÄN saamiseen jo tässä ajassa.
Jeesus itse kehoitti valvomaan loppuhetkillään. Apostolit eivät voineet ymmärtää ja murheellisina nukkuivat, kunnes saatana jo yllätti heidät ja sai suunniltaan Jeesusta vangittaessa. Opetuslapset pakenivat ja Pietarikin kielsi Herransa. Myöhemmin kuitenkin katui.

Rukous ja Jumalan sanan tutkiminen on valvomista, eikä sinua voida silloin niin helposti yllättää. Olet valmistautunut vihollisen juoniin.

Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."
4:7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
4:9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
4:10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

Efesolaisille 5

5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
5:18 ÄLKÄÄKÄ JUOPUKO viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan TÄYTTYKÄÄ HENGELLÄ,
5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
5:21 Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.
5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
5:23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
5:28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
5:30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
5:32 TÄMÄ SALAISUUS ON SUURI; minä tarkoitan KRISTUSTA ja SEURAKUNTAA.
5:33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.

AVIOLIITTO ON PYHÄ.

2 KORINTTILAISILLE

11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
Sinettisormus

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Arielilta:

Mietteitäni ja jaettavaksi

Pohdintaa vaikeuksien voittamiseen tänään 26. 7. 2021 klo 16.00

VOITTO SAATOSSA

Tunnistatko itsesi tästä. Olet uskossa, mutta koet ettei Jumala vastaa. Kohtaat usein vaikeuksia elämässäsi. Rukoilet ja huudat, muttei mikään muutu.

Efesolaisille 6:12
Raamattu 1933/38
12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

1933/-38
1Piet. 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

Jalopeuran kaltainen etsii jatkuvasti saalista. Älä siis ylläty, kun se tulee toistamiseen.

Jumala antoi ihmiselle hallintavallan maailmaan. Hän antoi vapaan tahdon ihmiselle.

HÄN antoi Sanansa ja ohjeensa kuinka selvitä maailmassa. Hän salli vihollisen toimia maailmassa, mutta Hän antoi myös aseet Omilleen. Hengellisiin taisteluihin kelpaa vain Hengellinen ase, ei oma voima.
Katsokaamme Jeesuksen toimintaa erämaajakson lopulla. Varmaankin vihollinen koetteli Jeesusta myös koko sen 40 päivää ja yötä. Ratkaisu onkin Jeesuksen Sanomat sanat. Jumalan miekka on SOTA - ASUN osa. SIINÄ ON VOIMA.
Syy miksi häviämme taistelumme on, ettemme käytä Sanan miekkaa kuten Jeesus. Jeesus kävi vihollisen kimppuun suoraan ja Jumalan Sanalla.
Raamattu on siis tärkeä työväline eheytymiseen ja Sodan voittoon. Tutki Sanaa jatkuvasti kun voit ja Tulkoon Sana lihaksi, niin, että se on aina käytettävissäsi. Myös Hiljenny Hänen edessään. Rukoile kielillä ja vahvistut näkemään mahdolliset ansat.

Jaakobin kirje 4

4:7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

Toivon, että ymmärrät tämän merkityksen ja alat tietoisesti ulkoaoppimaan Jumalan Sanan aseen käyttöä. Tulet yllättymään käyttäessäsi sitä.

1933/-38
Hebr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsijat.

Esimerkiksi
Filippiläiskirje 2:10 Julista ääneen":

"niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat!"

Luukas 4

8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman."

Etsi aseita joka tilanteeseen ja kohtaa vastustaja, saatana Jumalan Sanalla.

TÄSSÄ TÄRKEIN!

Luukas 10

18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.

saatana sai maan hallintavallan
Poikkeuksella, että Jeesus antoi ihmiselle vallan vastustaa sitä.

19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

Efesolaisille 4:27 älkääkä antako perkeleelle sijaa.

ÄLÄ ANNA PERIKSI! ♥️🙏
Maaret

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Vähän tätä sivuavaa aihetta lienee se mitä juuri mietin...
kun "ystävä" on määrääjä, joko uskova tai uskomaton, ja kiltti alistuu komennuksiin. Niin srk opettaa että on hyvä olla nöyrä mutta jos toinen vain nautiskelee pomoa leikkiessään ja kiltti pysyy flegmaattisena seuraajana niin mitä tässä muka pitäisi oppia?
Kasvaa vahvaksi ja tehdä omia päätöksiä vaikka jäisi silloin AINA yksin? Vai pysyä vaan nöyränä ja kilttinä kuten kai Raamattukin käskee?

Nyt en tarkoita mitään varsinaista syntiä. Sen pystyy kyllä erottamaan ja kieltäytymään mutta mikä olisi taas viisaus OIKEASSA arjessa?

Raamatun lauseet ei kauheasti auta jos niitä ei kukaan koskaan opi soveltamaan arkeen.

Koska luulen omistavani henkien erottamisen lahjan niin näen että kyse on vain toisen nautinnosta määrätä esim aikataulu tehdä jotain tai minne mennä milloin ja miten.

Kun kiltillä ei ole mahdollisuuksia mennä itse minnekään niin kesän vietto on täysin toisen ehdoilla. Näin voisi tietysti olla avioliitoissakin. Toinen vaan sanoo että "nyt lähdetään kauppaan" ja toinen ei ollut ollenkaan valmistautunut edes pukemaan tai tekemään ostoslistaa. Näitä tarinoita olen joskus kuullut. Tilanne on sama. Toisella on vapaus : "nyt haluan kauppaan". Toinen vain alistuu ja kiirehtii kun tuli yhtäkkiä "pakko" puskista.

Eli mikä olisi ohje ja neuvo "nöyrälle" elää "oikein" näissä tilanteissa? Pelkkä alistuminen ei kai ole mitään kasvamista yhtään minkään suhteen. Itse näen oppivani/oppineeni siinä vain flegmaattista myötäilyä koska en halua kuulla ilkkumista tai raivoamista.
Sinettisormus

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuohon Maaretin kommenttiin minulle nousi sydämelle Joh.13. teksti jossa Jeesus pesi opetuslasten jalat.
Olin hakemassa sitä kun eteeni tuli tämä hyvä teksti samasta aiheesta.
Tämä on meille ihmisille vaikea toteuttaa.

https://www.kotimaapro.fi/digipostilla/ ... ri-hosike/
Sinettisormus

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Samoin tähän vastaa Matt.25. Se on minulle yksi tärkeimmistä teksteistä mitä Jeesus on meille puhunut.
Maaret

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eli vaan alistua ja odottaa että kun aika tulee niin se henkilö joko muuttuu tai kaatuu?
Eli pysyn kiltin flegmaattisena?
Toisaalta eihän toista voi kuitenkaan muuttaa mutta onko väärin jos itse vaikka muuttaa pois kaupungista ettei tarvii olla ilkuttavana?
Eli aina "pakenee" koska ei löydä yhtään ihmistä, jolle itse olisi ihminen?

Eilen Enbuske saarnasi kyllä hyvin kun puhui muukalaisuudesta. Mutta hän kuten useimmat puhuu aina muodossa "jos koet" tai "joskus koet". Toisten elämä voi kuitenkin olla että "aina koet" ja "aina olet muukalainen".

Eli opimme tästä : lepää kotona yksinäisyydessä (aina) jotta saat voimia kohdata vihamieliset ihmiset (aina) kun liikut ihmisten ilmoilla.

Toinen puhui netissä oman kokemuksen kun sairaana vaelsi ulkomailla ja selvisi vihdoin kotiin hengissä.
Minä kiitän Jumalaa joka kerta kun tulen kaupasta tai ulkoa kotiin ja selviän hengissä. 😳
Sinettisormus

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ARIEL7: ltä:

USKO

Hebrealaiskirje 11

1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

Kun opettelet uimaan, ojentaudut siihen mitä toivot. Et anna periksi ja näet vaivaa. Väsyt ehkä alussa, mutta kun olet määrätietoinen ja harjoitat jatkuvasti uinnin oppimista, tulet näkemään lopulta päämäärän. Saatat tulla uimamaisteriksi. Näetkö, ettet voi saavuttaa tuloksia ilmaiseksi.
Samoin jos ajattelen haluavani nostaa ensimmäistä kertaa penkissä 140kg, en voi ensimmäisellä kerralla laittaa tuota140kg tankoon. Miksikö. Jokainen ymmärtää, että kukkakeppinä jään taakan alle ja vahingoitun tai jopa menehdyn.  On siis aloitettava harjaannuttaa kehoa pienin sopivin askelin. Tottumuksesta harjoituksiin saadaan lopulta aikaan tuloksia.

Kilpajuoksija noudattaa samaa strategiaa. Harjoitusta ja lopulta kilpailussa kohti voittoa, ojentautuen täysin ponnistuksin kohti ensimmäistä sijaa.

Filippiläisille 3:13-14

Veljet, minä en katso sitä vielä saavuttaneeni. Yhden minä kuitenkin teen: unohtaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessä, minä riennän kohti päämäärää saadakseni voittopalkinnon, jonka omistamiseen Jumala on minut kutsunut taivaallisella kutsulla Kristuksessa Jeesuksessa.

USKO on aktiivista ojentautumista.
Mahdotonkin on mahdollista. Olemme siis etuoikeutettuja uskossamme Raamatun ilmoitukseen. Mutta, jos emme usko Raamattuun, emme myöskään saavuta mahdottomia.

ON paljon todistuksia periksiantamattoman uskon rukouksen voimasta.
Itse olen kokenut myös muutamia.

Tavoitellaksesi voittoa, joudut taistelemaan ja usein kärsit myös, koska vihollinen pyrkii estämään. Uskon asein ajat vihollisen pois kiusaamasta. Tiedä, että vihollinen yrittää uudelleen ja uudelleen. Sama toiminta- aja se uskossa, Jumalan Sanaan vedoten pois kiusaamasta. Sana on kaksiteräinen miekka. Tottumuksesta oikeaan rukoukseen, saamme aina voittoja ja saatana näkee pelin menetetyn.

Suomen vaakunassa on tämä miekka KRUUNUPÄISEN , joka kuvaa kuninkuutta, JUUDAN LEIJONA - Jeesus, kädessä. Alistajan, eli sielunvihollisen miekka on LEIJONAN jalkojen alla. Suomen lipussa RISTI= Sovitus.
Sinettisormus

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ARIELILTA:

RAKENNUS

Kuvitellaan että aiot rakennuttaa talon. Sinulla on tontti. Ensiksi etsit rakennuttajan, joka suunnittelee talon mieleiseksesi sinun ja suunnittelijan kanssa. Ensin tehdään perustus, jonka päälle kukin alirakoitsija tekee oman osansa. Kullakin on oma tehtävä, eivätkä he sekaannu toisten tehtäviin ja osaamisalueisiin. Muutoinhan tulisi kaos ja työnjälki ei olisi tarkoituksenmukainen.
Näin rakennus valmistuu ja täyttää tehtävän johon se suunniteltiin ja rakennettiin.

Jumala on myös rakennuttaja ja suunnittelija. Jeesus on se joka laittaa pysyvän vahvan perustuksen. Me Hänen omansa rakennamme tuolle perustukselle ja tässä on tärkeää, miten se tehdään. Jokaisella on oma ennaltamäärätty työnkuva ja tehtävä. Toinen ei voi tehdä sinulle tarkoitettua työtä. Tästä seuraa, että jokainen uudestisyntynyt on tarkoitettu rakentamaan Jumalan rakennusta omin lahjoin. On valhe, että se olisi vain joidenkin tehtävä. Ymmärrä, että on myös loppusiivojia. Kaikki eivät siis tee samaa. Lähesty Jumalaa uskossa ja rukoile taistellen hellittämättä kutsuasi, äläkä anna vihollisen lannistaa. Ole Siunattu ♥️🙏
Sinettisormus

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ARIELILTA; uskosta osattomille:

SUHDE LUOJAAN

Jumalan tahto, kiivas halu on pelastaa JOKAINEN IHMINEN.
ET VOI käyttää Jumalaa kuin automaattia, oman halusi mukaan. Kuten aito ystävyyssuhdekin, on Jumala suhteenkin oltava aitoa ja rehellistä. Ja et voi mitenkään piiloutua miltään osin Jumalan kasvojen edestä. Hänelle kaikki on paljastettua.
Ihmisen vaikeus onkin usein antautua ja luopua asioista, jotka ovat hänen mielestään tärkeitä ja aivan oikein👍, Jumalakin huomioi unelmasi, eikä tarkoita, ettet saisi pitää joistakin asioista. Mutta KAIKKI EI OLE hyväksi ihmiselle. Varjeleva Jumala tahtoo, että saisit parasta, jotta voisit elää yltäkylläisen elämän. Esimerkiksi alkoholi, raha ovat vahingoittavaa väärin käytettyinä. Lisäksi addiktoivat asiat muunmuassa huumeet, porno, pitävät vankinaan ihmistä, joka alkujaan luotiin vapaaksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään. Koukkuja on paljonkin. Psyyken haavat ovat usein tiedostamattomia koukkuja. Voit kokea, että jokin möykky on, muttet ymmärrä mikä ja haet hyväksyntää ja rakkautta useinkin juuri vääristä lähteistä. Tai et koe mitään ja olet VAHVUUS ITSE, SUORITTAEN, SIELUSI HUUTAESSA:"MINÄ NÄYTÄN, ETTÄ SELVIÄN!"

Vihollisen vankina olet hänen hallinnassaan TÄYSIN kaikilta osin elämässäsi . Et kykene näkemään tilaasi ja usein käykin, kuten tuhlaajapoika kertomuksessa, eli on käytävä alimmilla tasoilla. Voit olla luulossasi myös "hyvässä" omien tekemisten, saavutusten jumalien palvonnassa ja silti matkalla kadotukseen. Ethän kuitenkaan nyt ajattele, että hyvä ja voinhan sitten palata, kun olen jo vanha. Muista!! Huomisesta et tiedä, mutta tänään auttaa Herra, sanoo Pyhä Sana. Voit siis myöhästyä totaalisesti ja siihen saatana houkutteleekin kaikella valheen voimalla.

POIS PARATIISISTA

Ihminen lankesi pahan ansaan ja menetti jo saavutetun mahdollisuuden olla Luojansa lähellä.
Jumala kuitenkin rakasti ihmistä niin, että valmisti ihmiselle mahdollisuuden palata ja mikä tärkeintä, vapaaehtoisesti. AITO RAKKAUS ei koskaan pakota.

1 Korinttilaisille 13

4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Ilman Suhdetta Luojaan, ei voi kuulla Hänen ääntään, eikä pääse eroon saatanan koukusta. Ihmiselle on annettu aikoja, jolloin Jumala kutsuu. Sydämen tutkija ymmärtää milloin Hän kutsuu. Onkin tärkeää vastata kutsuun tuolloin. Tunnistatko itsessäsi ajanjaksoja, jolloin koit, että olit kiinnostunut JUMALASTA. USKON, ETTÄ HÄN KUTSUI SILLOIN SINUA.

Juha Tapion, Vain yksi Tie vie Elämään laulu on lempikappale minulle.

https://youtu.be/SmuGVvQj78s

Jeesus sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän luo, muutoin kuin minun kauttani."

Jeesus on täynnä Armoa ja Totuutta. Hän on lempeä, mutta vaatii sinun antautuvan ja kunnioittavan Hänen, Isän sanoja, elääksesi yltäkylläistä elämää.

Johanneksen evankeliumi 10

9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
Etkö näe, kuinka Jumala valmisti Sinulle mahdollisuuden, tilaisuuden palata. Mieti nyt, tahdotko olla saatanan vanki ikuisesti.
Vankeus on sikäli valhetta, että voit lähteä siitä suhteesta vain valitsemalla uskoa Jumalan sanan mukainen... PELASTUKSEN Hänen saarnauttamansa hullutuksen KAUTTA, KUTEN SANA SANOO.
OLE VAPAA JA TULE NYT.

AITO RAKKAUS ANTOI OMAN HENKENSÄ GOLGATALLA MAKSUNA SINUSTA HUUTAEN"SE ON TÄYTETTY! "

Mitään ei siis voi lisätä Armonlahjaan♥️🙏
Avatar
Tuija
Viestit: 2786
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Arielilta:

MAKSETTU

Sen mikä inhimilliselle horjuvalle, synnilliselle ihmiselle oli mahdotonta, sen Jumala valitsi, inhimillisen, synnillisen lihan kaltaisuudessa, mutta ilman syntiä, raivaamaan tien iankaikkiseen pelastukseen.
"Se on täytetty" huusi Jeesus Golgatan keskimmäisellä rangaistuspuulla. Hän kantoi kaikki maailman ihmisten kivut, rikkeet, ahdistukset, kaikkein pahimmatkin teot. EI OLE niin suurta rikosta ja rikollista, etteikö Jeesus niitä sovittaisi.
Ristillä Jeesus rukoili Isää:" Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät."

"Se on täytetty", riittää. Siihen ei voi mitään lisätä.
Jeesus raivasi tien sinulle, läpi sinulle mahdottomuuden, koska hän rakastaa sinua ja aivan jokaista, katsomatta siihen, mitä kukin on tehnyt.
Vaikka me olemme USKOTTOMAT, on hän USKOLLINEN, sanoo Pyhä Sana.
Vaikka taistelet tehden rikkeitä. Vaikka et jaksa edes uskoa aina olevasi pelastettu, silti hän Jeesus Rakastaa sinua. Hän sanoo: "SE ON TÄYTETTY", sinunkin kohdallasi, sinä kelpaat juuri sellaisena, usein niin inhimillisen vajavaisena ja epäilevänä. Tunteesi ja mielesi myrskyten hukkumisen kauhua.
Sovitus ON JO MAKSETTU jokaisen ihmisen puolesta. Et voi maksaa enempää...et vain voi!
Yksi on, mitä sinun kuitenkin tulee tehdä, on nöyrtyä ja päättää luottaa jo tehtyyn kertakaikkiseen SOVITUKSEEN kohdallasi. Sinut on jo lunastettu kelvolliseksi iankaikkiseen elämään...MUTTA VAIN JOS TAHDOT. SE ON LAHJAA JA ARMOA ARMON PÄÄLLE.
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut,sinä ja sinun perhekuntasi, sanoo Sana.
Tunnusta että sinäkin olet rikkonut ihmisiä ja Jumalaa vastaan ja että ilman sovituksen vastaanottamista, et voi päästä iankaikkiseen elämään. On vain kaksi tietä. Iankaikkinen kadotus ja iankaikkinen elämä. Jeesus sanoo; "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä, ei kukaan voi tulla Isän luo, muutoin kuin minun kauttani."

TIETÄ ON KULJETTAVA, JOS HALUAA PERILLE. VOIT KULKEA MITEN PYSTYT, KUNHAN VAIN KULJET KOHTI JEESUSTA.

Valitse nyt siis oikein ja palaa Luojasi luo, joka on Rakkaus.
Vaikka teidän rikoksenne olisivat veriruskeat, tulevat ne lumenvalkoisiksi Pyytäessäsi niitä anteeksi Jeesuksen sovitustyöhön vedoten.
Sinun vain tulee jättäytyä luottamaan jo tehtyyn lunastukseen ja pysyä siinä. Jatkuva parannukseen pyrkiminen on tärkeää. Tunteesi menevät ja tulevat, mutta sovitus pysyy varmana ja järkkymättömänä. Vaikka lankeaisit, pysyy sovitus sinulle vakaana ja voit jälleen pyytää anteeksi parannusta tehden ja nousta. Hän ojentaa kätensä sinulle. Tehtyä ei saa tekemättömäksi."SE ON TÄYTETTY!"
Juokse vaikka kaatuillen sokeana kohti voittopalkintoa ja tulet Voittajana perille, kun vain et jätä kesken. PÄÄTÄ LUOTTAA!!!
Sinut on kalliisti lunastettu, velkasi maksettiin Golgatan keskimmäisellä rangaistuspuulla.

Roomalaiskirje 8
8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa...

Jumala näki kuinka ihmiset eivät kyenneet uhreillaan tulemaan paremmiksi. Jokavuotinen pappien uhritoimitus ei riittänyt, vaan ihminen teki syntiä yhä. Siksi Jeesus tuli synnittömänä ja virheettömänä uhrina maksamaan ja sovittamaan rikkeemme. Vain puhdas ja virheetön kelpaa maksuksi, joka riittää ikuisesti.

Hän otti kaiken maailman synnin päällensä ja sovitti ne puolestamme, Rakkaudessaan ihmiskuntaa kohtaan. Sinua kohtaan. Hän näkee aina yhden väkijoukossa ja pysähtyy kysyen - "MITÄ SINÄ TAHDOT, ETTÄ TEKISIN SINULLE." "TAHDOTKO SINÄ TULLA TERVEEKSI."

...8:31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, KUKA VOI OLLA MEITÄ VASTAAN?

Ei pimeys, ei sinua syyttävä saatana voi mitään kun olet Jeesuksen sylissä. Jeesus karkoittaa pahan.

8:32 HÄN, JOKA EI SÄÄSTÄNYT OMAA POIKAANSAKAAN, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, KUINKA HÄN EI LAHJOITTAISI meille KAIKKEA MUUTAKIN HÄNEN KANSSANSA?
8:33 KUKA VOI SYYTTÄÄ Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
8:34 KUKA VOI TUOMITA KADOTUKSEEN? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN myös RUKOILEE MEIDÄN EDESTÄMME.
Sinulla on paras Puolustaja, joka tietää heikkoutemme.💜

PSALMI 103
10 Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan.
11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.
12 Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.
13 Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
14 Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.

JA JATKOA...
ROOMALAISKIRJE 8

8:35 KUKA VOI meidät EROTTAA KRISTUKSEN RAKKAUDESTA? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."
8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme JALON VOITON HÄNEN KAUTTANSA, joka meitä on rakastanut.
8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei KUOLEMA eikä ELÄMÄ, ei ENKELIT eikä HENKIVALLAT, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei VOIMAT,
8:39 ei KORKEUS eikä SYVYYS, eikä MIKÄÄN muu LUOTU voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. 💜
TIE ON VALMIS SITÄ KÄYDÄ.
SINÄ KELPAAT JA OLET RAKASTETTU 💜
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kuka tuo Ariel on ? Entinen nimimerkki ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Tuija
Viestit: 2786
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Joo. Entinen nimimerkki, Ariel7... tai siis on ilmeisesti poistettu kun harvoin kirjoittaa täällä. Minun veljeni 🤗
On minun ryhmässä ja olen kysynyt saanko jakaa noita tekstejä mitä sinne meille jakaa. Jarmokin hänet kyllä tuntee. Jarmo on myös ryhmässä.
Noissa on hyviä ajatuksia jakaa myös tänne.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2786
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Ristiinnaulittu Jumala - Evankeliumi

Viesti Kirjoittaja Tuija »

RISTIINNAULITTU JUMALA - Evankeliumi!

Jumala kuolee verisellä ristillä sovittaakseen ihmisen itsensä kanssa. Voiko mikään olla dramaattisempaa? Se on rakkaus, joka ohjaa tämän hämmästyttävän tapahtuman, Raamattu sanoo: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä". Tässä syy siihen, miksi Jeesus kulki vapaaehtoisesti Golgatan tietä Ristinpuuhun, siksi, ettei yksikään hukkuisi, vaan hänellä olisi ”iankaikkinen elämä”.

Katsotaanpa taaksepäin, alkuun. Ihminen luotiin hengelliseen yhteyteen Jumalan kanssa. Mutta hän kapinoi haluten itse olla oma jumalansa; itsekkyyden, synnin ja pahan myrkky saastutti siten ihmisluonnon. Maailma ja historia osoittavat tämän selvästi. Jokapäiväiset sanomalehdet näyttää myös samaa. Synti on rikos Jumalan käskyjä ja tahtoa vastaan, ja kuka meistä ei ole esimerkiksi valehdellut, pilkannut, kohdellut toisia huonosti, ollut rakkaudeton tai itsekäs. Tämä myrkky luo sisäisen tyhjyyden ja tyytymättömyyden, koska ihminen on nyt luopunut siitä, mihin hänet luotiin. Yhteys Luojaan, jolla oli elämän lähde, oli katkennut.

Mutta, Jeesus tuli luoksemme. Jumalan Poika ojensi tuskallisesti kätensä ristillä, aivan kuin hän halusi halata koko maailmaa. Suuret naulat lävistivät Vapahtajan kädet ja jalat. Isä Jumala antoi sen tapahtua, koska rangaistus synneistämme langetettiin Hänelle. Jeesus käsitteli "synti ongelmaa" ja sen seurauksia lopullisesti niin, että jokainen ihminen voi saada anteeksi syntinsä ja tulla sovitetuksi Jumalan kanssa. Meidän syntimme Jeesus otti kantaakseen kuin jättimäinen magneetti, ja hän kärsi rangaistuksen meidän syntimme vuoksi.

Nyt kuin vertauksessa; olet syyllistynyt vakaviin rikoksiin yhteiskunnassa ja seisot tuomioistuimessa. Ennen sinun tuomiotasi joku astuu esiin ja sanoo: ”Minä otan hänen rangaistuksen kannettavaksi, tuomitkaa minut”. Näin tapahtuu ja sinä menet vapaana ulos oikeudesta. Jeesus teki meille tämän niin, että me saamme olla täysin armahdetut. Vapautettuina voimme olla vapaana pelosta tilinteon ja tuomion päivänä. Ja saamme iankaikkisen elämän taivaassa.

Tätä Pelastusta emme voi saada neuvotelemalla, ei ole mahdollista korvata tai ansaita sitä hyvillä teoilla. Synti on sovitettava. Hinta on maksettava kokonaan ja rangaistus on kärsittävä, jotta iankaikkinen oikeudenmukaisuus suoritetaan; Tämän teki Jeesus rakkaudesta meihin. Pelastus on lahja yksin Jumalan armosta. Käännymme Jumalan puoleen, tunnustamme tarpeemme Jeesuksesta ja hänen Pelastuksesta, ja uskomme. Silloin ihme tapahtuu, ihminen uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Suhde Jumalaan palautuu, täytymme rauhalla ja ilolla, saamme lämpimän "rakkaudenviltin" meidän jäätyneen sielumme ylitse. Ristiinnaulittu Jumala, Jeesus ristillä, joka nousi ylös kuolleista kolmantena päivänä ja joka elää, sanoo sinulle: "Tervetuloa kotiin rakas lapseni"…

SINULLE, JOKA ET VIELÄ OLE OTTANUT JEESUSTA JA PELASTUSTA VASTAAN: Raamattu sanoo, että meidän täytyy suullamme Tunnustaa ja sydämessämme Uskoa, niin me pelastumme. Jos haluat kääntyä Jumalan puoleen ja ottaa vastaan Jumalan armolahjan Jeesuksen Pelastus, niin voit nyt rukoilla ”Pelastusrukouksen” missä otat vastaan Jeesuksen ja Pelastuksen, syntiesi anteeksiannon ja ikuisen elämän Taivaassa.
Tämä Pelastusrukous merkitsee siis että luovutat elämäsi Jumalalle ja että Jeesus on sinun Herrasi ja Vapahtajasi, että haluat kääntyä Jumalan puoleen ja seurata Jeesusta elämässäsi. Jos haluat, rukoile nyt äännekkäästi ja sydämmestäsi Jumalalle, voit rukoilla omilla sanoilla, mutta tämä on hyvä apu:

"Isä Jumala…minä käännyn Sinun puoleen…Vastaanotan Pelastuksen Jeesuksen Kristuksen kautta…Rakas Herra Jeesus, tule sydämeeni…Anna anteeksi syntini…Puhdista ja vapauta minut…Teen parannusta ja käännyn pois synnistä ja pahuudesta…Kiitos Jeesus että kuolit syntieni puolesta ja otit minun rangaistuksen puolestani…Kiitos syntieni anteeksiannosta…minä uskon Sinuun…ja hyväksyn sinut Jeesuksen Herranani ja Vapahtajanani…Uskon että olet noussut ylös kuolleista…Ja että minä saan nyt iankaikkiseen elämään Taivaassa…Täytä minut läsnäolollasi Pyhässä Hengessä… Sinun rauhalla ja ilolla…Rukoilen Jeesuksen nimessä, Aamen... ☝️😊

Pekka Kujala
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2786
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Viestejä veljeltäni:

”Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on monia vääriä profeettoja. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on antikristuksen henki.” (1 Joh 4:1-3)

Johannes ei kehota keskustelemaan henkimaailman kanssa. Jokainen julistaja ja opettaja, joka opettaa uskontoa tai maailmankatsomusta, tekee sen jonkin hengen vaikutuksesta – joko Jumalan Pyhän Hengen tai langenneen henkimaailman. Riittää, että kuuntelemme ja arvioimme, mitä julistaja sanoo ja vertaamme sitä Raamattuun, etenkin sen ydinopetuksiin Kristuksesta, rististä (synnistä ja sovituksesta) ja ylösnousemuksesta. Me keskustelemme ihmisten kanssa – emme henkien. Kun keskustelemme ihmisten kanssa, heidän henkilähteensä paljastuu.

”Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää.” (1 Joh 2:23, 5:12). Kristillisen uskon ytimessä on Jeesus Kristus – ihmiseksi tullut Jumala, joka sovittaa syntimme ristillä ja nousee ylös kuolleista, jotta mekin eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Tässä on tämä asia hyvin yksinkertaisesti ja viisaasti selitetttynä. Kaikki langenneet henget eivät opeta pahuutta, mutta ohjaavat eroon Kristuksesta, siitä ne siis tunnistaa, vaikka hedelmä näyttäisi päälle kuinka hyvältä tahansa. Samoin on kaikenlaisen kiemurtelun ja kikkailun suhteen, sanotaan vaikka että ei Jeesus tarkoittanut sillä sitä tai tätä tai ”Kristus oli oikeasti…” ja niin edelleen. Sellaisista tämä yksinkertainen ohje neuvoo pois.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Aamen! Tästä löytyisi monta esimerkkiä ketkä parantamalla ja Raamatun sanaa julistamalla väittävät/luulevat olevansa Jumalan lähettämiä. Joskus vaikea erottaa hedelmistäkään mutta Jeesuksen unohtaminen julistuksesta on kyllä selkeä merkki.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2786
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Mietelmä veljeltäni, Ariel7:ltä.

Mietelmää tänään..SA jakaa



AINUT TOIVO IHMISEN

Jos turvaat ainoastaan omaan voimaasi ja viisauteesi, tulet yllättymään perinpohjin, kun maa allasi sortuu.
On vain YKSI TURVA, johon ei uskota enää. Uskotaan vain tulevaisuuteen, joka sinänsä on hyvä asia. On kuitenkin oltava toivoa, jotta voisi jaksaa eteenpäin. Toivo joka ei täyty, ei ole oikea toivo.
Maailma järkkyy, kuten jo näemme. Globalismi kohtaa oman tuhonsa uskoessaan "viisauteen", joka nousee syvyydestä. Näennäinen muka hyvyys muuttuu pahuudeksi.
Oletko jo laittanut huomiosi aikaamme, joka menee aina vaan sekaisemmaksi ja ihmistä kurjistavammaksi. Miksikö.
Oletko lukenut Raamattuasi, tai onko sinulla edes sitä. Siellä on TOTUUS, JOKA NÄKYY YHÄ SELVEMMIN AJASSAMME. OLETKO SATTUNUT HUOMAAMAAN SEN.
Tänään on kuitenkin onneksi vielä mahdollisuus tarttua ainoaan pysyvään TOIVOON. Mitä edes menettäisit siinä, jos tarttuisit. Häpeätkö Jeesusta niin, ettet uskalla.
Aika täyttyy ja silloin voi olla vaikeaa päästä TOTUUTEEN enää. Jumala haluaa ihmisen lähelleen, mutta ihmisen tulisi nöyrtyä ensin ylpeydestä. Sinut on sovitettu Golgatalla Jeesuksen Kristuksen Sovitustyön kautta. Armoa armon päälle, ilman omaa suoritusta. Lahja on ilmainen, mutta liian monen kompastuskivi.

Kelpaako siihen uskoa, sitä voit miettiä.✨💜
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2786
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ariel veljen jakamaa tekstiä:

Öisiä mietteitäni 🤔
TRIGGERPISTE-PSYYKE

TRAUMAATTINEN PSYYKE-MITEN AUTTAA

Psyykkisen trauman aiheuttama triggerpiste (laukaisija). Jokin asia muistuttaa traumaattisesta kokemuksesta aiemmassa elämässä, laukaisten aiemman psyykkisen trauman ja voi saada aikaan hallitsemattomia reaktioita ihmisessä, joka joutuu kohtaamaan nämä asiat ikäänkuin uudelleen.
Asiat, jotka tuovat trauman esiin, eivät useinkaan ole kohdistettuja tarkoituksella, vaan tulevat muistuttaen vanhaa traumaattista hetkeä
Ajatellaan esimerkiksi koiraa, jota on pahoinpidelty ihmisen toimesta pitkän ajan kuluessa.
Tuolloin riittää jo se, että joku ihminen lähestyy eläintä, vaikkakin hyvä mielessä, niin koira alkaa murista peloissaan ja puree. Tarpeeksi traumatisoitunut eläin vetäytyy nurkkaan, pää nurkkaa kohti ja on kuin lamaantunut ja tärisee.

Ihminen käyttäytyy hyvin samalla tavoin kohdatessaan asian, äänen, hajun yms. ,joka muistuttaa aiemmasta traumasta. Tämä on tiedostamaton ja hallitsematon reaktio usein. Esimerkiksi puheessa ikäänkuin alitajunta etsii sanoja , vaikkei oikeasti etsimään ja joilla saa oikeutuksen suuttua puhujalle, vaikkei puhuja edes ymmärrä tekevänsä väärin, vaan tuo vain omia ajatuksiaan esiin. Nämä tilanteet ovat hämmentäviä, koska puhuja ei ymmärrä mistä kuulija suuttui. Usein alkaa väittely ja ovet paukkuu. Tunne reaktio johtaa järjen jäädessä taka-alalle.
Tärkeää traumatisoituneen eheytymisen kannalta onkin, että traumaattinen ihminen tunnetilan tullessa, osaa huomata sen ja miettii, mikä puheessa aiheutti suuttumuksen, raivon tai jopa sulkeutumisen. Tällöin on jo edistynyt hyvin eheytymisprosessissa. Mutta entä täysin kipuaan tiedostamaton ihminen. Miten hänet voidaan saada huomaamaan kipupisteiden aktivoituminen.
Voimmeko oppia auttamaan häntä niin, että hän ikäänkuin oivaltaa sen itse, jolloin se saa aidon muutoksen aikaan.🤔

Olen huomannut, että usko ei välttämättä poista traumoja. Vastaan tulee haavoitettuja Jeesuksen omia. Miten sitten voisimme välttää näitä yhteentörmäyksiä. Emmehän ole aina itsekään niin vahvoja, me niinsanotut "terveet ja vahvat"

Raamattu kuvaa asiaa myös seuraavasti
Roomalaisille 15
Raamattu 1933/38
15  Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.

2  Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi.

3  Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: "Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun".

Onko kulttuurimme ylihengellinen jossa traumat ikäänkuin taputellaan Jeesuksen nimessä terveiksi. Olisiko tärkeää nöyrtyä ja avata silmät, jottemme riko lisää jo ennestään rikkinäisiä, torjuessamne heidät, kun he traumatisoituvat keskuudessamme.
Tämä on vaikea alue. Miten siis ohjata kipeä ihminen terapiaan, jollei hän itse koe sitä tarvitsevansa. On silti asetettava rajat. Itselle turvaksi ja haavoitetun eheytymisen tähden.
Mietin näitä, kun näen tätä monesti. Eräs seikka, jota mietin, että puheemne tulisi olla rakentavaa, kehoittavaa, positiivista elämää tuovaa, ei negatiivista tuhoavaa.
Voimme kuitenkin siis oppia, kuten Paavalikin kehoittaa..
"muuttukaa mielenne uudistuksen kautta tutkimaan mikä on hyvää ja kunnioitettavaa ja Jumalan tahto."
"Laita suulleni vartija."- sanoo Sana.

Aletaan siis puhua enemmän Elämää kuoleman sijaan. Näin ihmiset eheytyvät keskuudessamme. 🤔
Rohkaisijoita tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan. Oletko sinä sellainen.💜

Jatkoksi...

Uskalla päästää irti menneestä
”Älkää menneitä muistelko, älkää menneistä välittäkö. Katso, minä teen uutta! Nyt se puhkaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Minä teen tien autiomaahan, virrat aavikolle.” (Jes. 43: 18,19)

Meillä on siis mahdollisuus valita, annammeko menneiden määrittää elämäämme. Kuitenkaan menneet eivät hyödytä, jos niissä ryvetään. Voimme kuitenkin oppia niistä.
Katse kohti Voittopalkintoa💜✨
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin