LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Keskustelua pelastussanoman sisällöstä
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Mullakin on trauma joka vaikuttaa mun elämässä lähes joka osa-alueella. Toivon että Herra eheyttää minut siitä. Ja vaikka kuinka yritän elää normaalisti ja välillä luulen että mulla menee ihan hyvin ja sit tulee joku täysin normaali tilanne johon reagoin epänormaalisti.
Tietenkin pyrin siihen ettei menneisyys vaikuttaisi ja vaikka tietoisesti oon päättänyt antaa anteeksi ja rukoillut sitä, on mun mieli ja koko kroppa koko ajan stressi tilassa, taistele tai pakene tilassa…
Jeesus auta :(
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Rakas Jeesus, Sinä näet Ulkopuolisen tilanteen, Sinä näet hänen traumansa, mikä ne on aiheuttanut, mitä ne on rikkonut sisimmästä.
Herra, ennalle aseta Ulkopuolisen terveys, niin henkisesti kuin fyysisesti. Sinä tiedät hänestä kaiken.
Herra, anna hänen elämään siihen lähelle, jokapäiväiseen elämään joku todella hyvä ja rakastava uskova ihminen, jonka kanssa hän saa jakaa tätä elonpolkua, kantaa yhdessä näitä elämän tuomia taakkoja.
Sinäkin olet tuollainen ystävä ja enemmänkin, mutta olisi hyvä olla myös joku tässä maailmassa joka olisi luotettava tuki ja joka toisi iloa elämään. Sinä tiedät.
Ota pois kaikki kahleet ja esteet, katkaise ne niin ettei ne enää tule kiusaamaan Ulkopuolisen elämässä.
Luo luja usko, joka kantaa niinä vaikeinakin hetkinä.
Tätä Sinulta pyydän ja uskon että Sinä kuulet minua ja meitä.
Tapahtukoon Ulkopuolisen elämässä kuitenkin juuri se Sinun tahtosi, sillä se on sitä parasta mitä itse emme edes osaa pyytää.

Amen.
🙇‍♀️💖👑💖🙇‍♀️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, tuossa traumassa voi olla avain sinun tilanteeseesi, sillä Herra kutsuu sinua myös sen kautta ja pistää sinut turvaamaan Häneen, niin ikävältä kuin tämän maailman aiheuttama tuska tuntuukin. Mieti sitä, että eläisit autuaan tietämättömänä mistään uskonasioista tai viittaisit niille kintaalla tai jopa vastustaisit Herraa. Nyt sinulla on sentään tieto ja apu ja Herra on ottanut sinut parannuspöydälleen, sieltä voit ajan kanssa nousta aivan uutena ihmisenä, tai kun Herra on kyseessä niin milloin vain. Älä huoli, Herra on sinut jo ennen maailmoiden perustamista nähnyt ja valinnut, että käännyt Hänen puoleensa. Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Eero.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ariel veljeltä saatua:

ELÄMÄ PÄÄMÄÄRÄNÄ

Tutkimusmatkailijan ei tarvitse olla täydellinen. Saa aivan sellaisenaan kulkea, välillä nopeammin, välillä hitaasti kulkien, polvilla kulkien, ryömien, jopa palaten, ihmetellen, arkaillen, pysähtyen.
Ne välineet jotka saamme mukaamme, ovat vain apu matkallamme, eivät minuutemme. Etsijä, ole Rauhassa luottavainen ja katsele todellista maailman monimuotoisuutta sellaisena kuin se on. Usein Ihmetellen, mutta hyväksy ne. Hyväksy itsesi. Voit nähdä näin ne kauniit asiat, joita on ripoteltuna eteesi ja itseesi
Sinä riität itsenäsi paljaana ja alastomana, niinkuin tulit maailmaan ja niinkuin lähdet täältä lopulliseen Päämäärääsi. Sinulla on naarmuja ja mustelmia. On haavoja, jotka muistuttavat. On arpia, kun maasto on ollut usein vaikea ja ohdakkeinen. Siltikin Sinä OLET. OLET LUOTU JUURI SINUKSI. Syvin olemuksesi, on OLLA SINÄ. Älä hätäile, älä pelkää. Sinua ohjaavat iankaikkiset kädet, jotka loivat sinut. Olet Rakastettu on nimesi.

Hyvä Paimen on läsnä, kun vain vähänkin huokaat Hänen puoleensa. Hän on tie totuus ja elämä.
Löydät Hänet aina sielustasi, kun tarvitsee💜✨
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ariel7 mietteitä:

Kirjoitus nousi ajatuksiini ja on jo vuosia ollut mielessäni. Kun mietin ihmiskuntaa, avioeroja, vallan tavoittelua, omanedun tavoittelua, kipua. Omaa kipua. Etc
Mietin mitä Jumala tahtoo ihmiskunnalle. Tämä on ollut oman lopputyöni aihekin terapeutiksi valmistuessani. Aihe joka on erittäin tärkeä jokaiselle. Aihe joka on aiheuttanut kärsimystä koko maailmalle.
Olemmehan jokainen ainutkertaisia, originelleja luotuja ja tarkoitettuja suhteisiin. Suhteisiin Luojaamme ja toisiimme🤔💜

HYLJÄTTY

Hylkäämisen kokeminen jättää arvet. Jeesus oli täysin hyljätty ja ihmisten ylenkatsoma mies, jota ei minään pidetty. (Jesaja 53)

Hän sai tuomion viattomana ja Hänet vangittiin. Häntä kidutettiin ja lopuksi Hänet ristiinnaulittiin. Hän koki Isänsä hylkäämisen kuollessaan, jotta voisi samaistua ihmisen kipuihin ja siten ymmärtää ihmisen koko elämää. Jeesus oli Jumala ja ei voinut kuolla. Hän nousi taivaaseen Isän oikealle puolelle. Pyhä Henki annettiin ihmiskunnalle oppaaksi.

Raamattu kertoo, että vain Jeesus voi ymmärtää ihmistä, koska kävi kaiken ihmisen kärsimyksen läpi. Hän kantoi kipumme ja sairautemme.
Rakkaus ihmistä kohtaan oli täydellinen motiivi, miksi Jeesus tuli maailman pelastajaksi.
saatana on se, joka haluaa tuhota Jumalan luomuksen. se vihaa ihmisiä. Jokaista.
Siksi maailmassa onkin niin paljon vihaa ja hyväksikäyttöä. Jumala ei anna pahaa. saatana sen tekee.
Jumala rakkaudessaan antoi jokaiselle ihmiselle valinnanvapauden tehdä joko hyvää tai pahaa.
Täydellinen Rakkaus ei milloinkaan pakota mihinkään.

Tätä seikkaa saatana käyttää hyväkseen, aiheuttaen kipua ihmisille. Luoden jopa kuvan, että Jumala sen tekee. saatana lukee Raamattua ja vääristää sitä. se haluaakin matkia Jumalaa, mutta motiivi on tuhota ihmiskunta ja hallita se.

Monien lapsuuden traumat ja hylkääminen aiheuttavat valitettavan ja liian usein perheiden hajoamista, lasten kärsimystä ja siten lisää hyljättyjä ihmisiä, jotka eivät saa ,voi tulla nähdyksi, kipujensa tähden, koska työkalut rakentavaan vuorovaikutukseen puuttuvat. Kaksi täysin kipeää ihmistä tökkivät tiedostamattaan toistensa kipuja ja ilman oikeita toimintamalleja, on liian usein päädytty väkivallan käyttöön, oletettua vihollista kohtaan. Väkivalta voi olla psyykkistä, fyysistä tai molempia. Pahin on ihmiselämän riisto, joka aiheuttaa kärsimystä ja kipua laajasti.

Koska usein tai aina nähdään vain itsen ulkopuolinen persoona, aviopuoliso tai muu henkilö riidankylväjänä, alkaa puolustautuminen heti, kun kokee toisen hyökkäävänä. Tunteet ottavat hallinnan. Todellisuudessa jokainen haluaa tulla nähdyksi ja kuulluksi. Riitaperheissä on väärä tunneilmapiiri, jossa lapset vaistoavat sen herkästi. He voivat uhriutua ja kantaa väärää syyllisyyttä tapahtumiin koko ikänsä, menettäen elämän tarkoituksen. Lapset kokevat olevansa syy vanhempien riitoihin ja eroon.

Vain jokaisen omakohtainen ymmärrys omista kivuista ja niiden aiheuttajista voivat vähitellen avata tien oikeaan toista kunnioittavaan keskustelukulttuuriin. On suostuttava prosessiin eheytyäkseen.Emme löydä ratkaisua, jos jatkuvasti näemme syyn vain muissa. On oltava suotuisat rauhalliset olosuhteet käsitellä ongelmia. Älä Ratko ongelmia, kun olette väsyneitä. Ratko hyvänä aikana ja virkeänä.

Avioliitot ajautuvat eroihin tämän edellä kirjoittamani tähden liian usein. Vihollisen taktiikkaan kuuluu eristää yksilöt toisistaan ja tuhota nämä yksitellen. Eroissa luodaan yksinäisiä ihmisiä, jotka jatkavat ehkä vääriä toimintamallejaan uusissa suhteissa, tullen hyljätyksi yhä uudelleen ja uudelleen.
Avioliitto on valitettavan usein vain kertahyödyke jossa otetaan, ei anneta. Siksi se ei kestä, koska ei ymmärretä. Lapsuudessa saadut mallit ohjaavat ihmistä.

Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi, jotka täydentävät toisiaan.

"Akkukin tyhjenee, jos sitä vain käytetään, eikä ladata myös koko ajan."

Avioliittoleirit ovat hyvä tie oppia näkemään omaa itseä. Vertaisryhmissä voi huomata, että kaikilla onkin samankaltaiset ongelmat kuin itsellä. Tätä selittää saatanan työ kaikissa suhteissa.

On saatava ensin oikeaa näkökulmaa asioihin, jotta voi alkaa eheytymisprosessiin. Meillä on jokaisella oma vastuu elämästämme ja vastuu lähimmäisistämme. Emme voi vain polkea kaikkea lyttyyn, koska jäämme silloin yksin.
Luonto antaa kuvan, miten heikot rikkinäiset yksilöt joutuvat petojen saaliiksi.
Tämä kuvaa myös ihmisen elämää.

SAARNAAJA 4

8 Tuossa on yksinäinen, ei ole hänellä toista, ei poikaa, ei veljeäkään ole hänellä; mutta ei ole loppua kaikella hänen vaivannäöllänsä, eikä hänen silmänsä saa kylläänsä rikkaudesta. Ja kenen hyväksi minä sitten vaivaa näen ja pidätän itseni nautinnoista? Tämäkin on turhuutta ja on paha asia.
9 Kahden on parempi kuin yksin, sillä heillä on vaivannäöstänsä hyvä palkka.
10 Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös.
11 Myös, jos kaksi makaa yhdessä, on heillä lämmin; mutta kuinka voisi yksinäisellä olla lämmin?
12 Ja yksinäisen kimppuun voi joku käydä, mutta kaksi pitää sille puolensa. Eikä kolmisäinen lanka pian katkea.

JUMALA JEESUS ON TIE TOTUUS JA ELÄMÄ, MUTTA SE EI ITSESSÄÄN AUTA JOS EN SUOSTU NÄKEMÄÄN MYÖS ITSEÄNI TUOLLA TIELLÄ TOTUUDESSA.

"Uskokaan ei automaattisesti poista ongelmia. Ongelmat tulee käsitellä."

"Rikkinäinen auto uudella tiellä voi jättää tielle."

Kirjoitetut asiat ovat mietintääni ja jokainen saa halutessaan ottaa sen minkä kokee itselleen hyväksi tai olla ottamatta. Luulen, että tässä on jotakin oikeaakin.🤔

Olet Rakastettu kuka oletkin💜✨
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ariel7 mietelmiä:

SYKARIN KAIVOLLA

Rikkinäisen Ihmisen rakentava kohtaaminen ei onnistu, ellet omaa ymmärrystä ihmisen kivuista. Kärsimys on siksi myös siunaus, vaikkei se sillä hetkellä tunnu olevan ilonaihe, vaan päinvastoin. Mutta voimme silti oppia siitä, jos niin päätämme.

Usein kärsimys luo kuitenkin katkeruutta, josta voi olla vaikea päästä irti. Katkeruus luo vihaa.
Näen tämän syynä pahuuden ilmentymiseen. Ymmärrys kivun syntymekanismeista auttaa ymmärtämään miksi jokin käytös on sellaista kuin on. Miksi minä käyttäydyn joissakin tilanteissa kuin järjetön, enkä seiso vakaasti ja halliten itseäni, vaan lennän kuin tuuleen.

Ihminenkin tarvitsee juuret, kuten puu pysyäkseen pystyssä. Tiedon mistä olen tullut. Juurien tunnistaminen auttaa ymmärtämään oman elämän käyttäytymismalleja. Uskon, että Kukaan ei ole oikeasti paha. Pahuus on joko istutettu ympäröivissä olosuhteissa tai sairauden, geenivirheiden tuotos.

Tämä on pohdintaani ja en välttämättä ole oikeassa kaikessa. Mietin vain syitä, mikä ajaa vääriin käyttäytymismalleihin ihmistä.

Jos ei eheä ihminen aina tuomitaan/hyljätään heti kättelyssä virheistään, on mahdotonta saada yhteys häneen. Usein on niin, luulen, että emme itsekään näe väärää tapaamme lähestyä ihmistä. Olemme liian innokkaita puhumaan vain omista itselle merkityksellisistä asioista. Emme tunne ihmistä, jota juuri kohtaamme ja siten voimme tiedostamattamme loukata häntä. Peli on menetetty ja oikeaa yhteyttä ei synny. Jokaisen tarve tulla nähdyksi ja kuulluksi huutaa yli kanssa ihmisten. Aina kun koemme, että minua ei kuulla, tulemme hyljätyksi. Kokemus nostaa suojamuurimme.
Tämä mitä kirjoitan, ei tietenkään koske kaikkia ihmisiä. Kerron rikottujen, torjuttujen ja hyljättyjen toimintamalleista.

MITEN ETEENPÄIN

Sopiva avoimuus auttaa, mutta kaikkea ei kannata kertoa.
Jeesuksen tapa toimia ja lähestyä ihmistä ei asettanut ihmistä koskaan syyttävän sormen alle. Jeesus kyllä toi esiin totuuden, mutta rakkaudella. Ihminen koki yhteyttä ja saattoi päästä eheytymisen tielle.

Tämä on se, johon meidät on kutsuttu. Me emme saa kerätä vain sulkia päähineisiimme, vaan on tehtävä ihmisille samoin, kuin itse haluaisimme meille tehtävän. Jo rikottu, ei kestä enää lisää lyöntejä.

Oikea ei syyttävä totuudellisuus on avain
.
"Ahdistettu eläin pakenee tai hyökkää."

Näitä tänään mietin🤔
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ariel7 mietteitä:

JEESUKSEN PERSOONA

Sinulle, joka et ehkä tunne vielä Jumalaa. Sinulle, joka olet kuin tuhlaajapoika.

Jeesus on tie totuus ja elämä. Hän tuli maailmaan jokaista ihmistä varten. Voi olla, että olet antanut elämäsi Jeesukselle mutta maailman viehätykset ovat kuitenkin saaneet mielesi niihin niin, että koet ettet ole enää pelastettu ja ettet kelpaa Jumalalle.

Onko Jumala Kaikkivaltias. Kun olet kerran tullut perilliseksi, ei sitä sinulta riistetä pois. Kun esimerkiksi synnyt tiettyyn sukuun, et voi sitä poistaa. Uudestisyntynyt on Jeesuksen kanssaperillinen taivaanvaltakunnassa.
Kuten Luukkaan evankeliumissa, voit sinäkin palata Isäsi luo ja Hän ottaa sinut syliinsä, pukee sinut parhaisiin vaatteisiin ja antaa sormuksen sormeesi merkkinä, että kuulut Hänen perheeseen. Hän ei kadu kutsumistaan.

Jesaja 1
18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi

"JA HÄN OLI TÄYNNÄ ARMOA JA TOTUUTTA."

Jeesus oli Armollinen, empaattinen, mutta Jumalan Sanalle täysin kuuliainen. Häntä sanottiin Jumalan karitsaksi, joka ottaa pois maailman synnin. Karitsa oli uhri vanhan liiton aikana. Vertauskuvallisesti Jeesus on täydellinen uhrikaritsa, joka kelpaa yhtenä uhrina, koko maailman lunastamiseksi pois vihollisen otteesta. Puhdas ja viaton Jeesus.
Jeesus huusi ristillä;

"Se on täytetty!"

Mitään ei voi lisätä. Vain sovitustyö Golgatan keskimmäisellä ristillä riittää. Omat yrityksemme eivät riitä milloinkaan. Usko. Et saavuta millään omilla yrityksilläsi Armoa.

ET KYKENE TÄYTTÄMÄÄN LAIN VAATIMUKSIA, KOSKA JOS TEET VÄÄRIN PIENIMMÄSSÄKÄÄN KOHDIN, OLET SYYPÄÄ KAIKKIIN RIKKEISIIN SANAN MUKAAN.
Ja voimme kysyäkin itseltämme, onko meissä vääryyttä🤔

ARMO ON LAHJA 💜

Paavalin kirje roomalaisille 8

Elämä Hengessä
1. Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa,2. sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.3. Mikä laille oli mahdotonta, koska se lihan vuoksi oli heikko, sen teki Jumala. Hän lähetti oman Poikansa syntisen lihan hahmossa ja synnin tähden ja tuomitsi synnin lihassa,4. jotta LAIN VANHURSKAUDEN VAATIMUS TÄYTETTÄISIIN meissä, jotka emme vaella lihan vaan HENGEN MUKAAN.
5. Niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.6. Lihan mieli on kuolema, mutta Hengen mieli on elämä ja rauha.7. LIHAN MIELI ON näet VIHOLLISUUTTA Jumalaa vastaan, sillä SE EI ALISTU EIKÄ VOIKAAN ALISTUA JUMALAN LAIN ALLE. 8. Ne, jotka ovat lihan vallassa, (ilman uskoa Jeesukseen) eivät voi olla Jumalalle mieleen.9. TE ETTE kuitenkaan OLE LIHAN VALLASSA vaan Hengen, JOS KERRAN JUMALAN HENKI ASUU TEISSÄ. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.10. Jos taas Kristus on teissä, ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elävä vanhurskauden tähden.

Johanneksen evankeliumi 1
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

Jumala on luvannut ottaa vastaan jokaisen, joka häntä avuksi huutaa. Hän ei peru lupauksiaan. Me voimme olla uskottomat, mutta Hän ei. Hän antaa voimansa ja olet Hänen perheväkeään. Pyhä henki myös tekee todelliseksi kokea Hänet jo tässä ajassa.
Vrt. Ihmeet, parantumiset jne.

2.Timoteuksen kirje 2

13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

Me teemme vääryyttä loppuun asti.
Ja siksi vihollinen yrittää näiden kautta syyllistää meitä ja tehdä olomme tukalaksi. Se yrittää kiusata, tuhota ja tappaa.
Voimme pyytää anteeksi vääriä tekojamme ja vääriä ajatuksiamme, kuten tuhlaajapoika ja saamme anteeksi ne. Lain tehtävä onkin osoittaa vääryys vääryydeksi. Näin emme voi käyttää väärin Armoa ja tehdä tahallista syntiä. Vääryys on tunnustettava AINA, KOSKA VIHOLLINEN EI SAA SILLOIN PYSYVÄÄ OTETTA.

Jaakobin kirje 4

7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

Johanneksen evankeliumi 10

10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
Kukaan, mikään ei voi Ryöstää Jeesuksen omaa Isän kädestä, koska Jumala on Kaikkivaltias ja olisiko Hän niin heikko, ettei kykenisi pitämään lupauksiaan.

Roomalaiskirje 8

1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38 Sillä minä olen varma siitä, ETTEI kuolema, eikä ELÄMÄ, ei ENKELIT eikä HENKIVALLAT, ei nykyiset eikä tulevaiset, EI VOIMAT,
8:39 EI KORKEUS EIKÄ SYVYYS, EIKÄ MIKÄÄN muu LUOTU VOI MEITÄ EROTTAA Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Luukkaan evankeliumi 15

18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.

Tule sinäkin takaisin tai tule ensi kertaa. Maailmassa on paljon tuskaa. Todellinen Rauha on todellista ja ennenkaikkea olet turvassa. Jokainen kuolee tässä ruumiissa, mutta Jumalanhenki, jos olet antanut elämäsi Jeesukselle, joka sinussa on, elää ikuisesti ja voit kokea sen iankaikkisesti ja jo tässä ajassa.
sielun vihollinen tulee tekemään sinulle vastarintaa. Et voi voittaa sitä omilla voimillasi. Ainoastaan Jeesus sinussa on jo voittanut sen.
Meillä ei ole fyysisiä aseita vääryyttä vastaan, eikä saakaan olla. Me julistamme Rakkautta.
Stefanuksen tavoin kristittyjä on vainottu ja tullaan vainoamaan.

Apostolien teot 7

59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.

Jumalan suunnitelma on pelastaa maailma, mutta vihollinen vastustaa ja haluaa kadotukseen Jumalan luodut. Kyse ei ole ihmisen ymmärryksestä henkivaltoihin, koska niihin ei uskota. Näin ollen vihollisen on helppo tehdä työtään.
Jumala voi kuitenkin kutsua ja vetää ihmisiä puoleensa tavalla ja toisella. Jumala vaikuttaa myös tahtomiseen ja tekemiseen mielen kautta. Ongelma onkin tunnistammeko Hänen äänensä.

Hebr. 3

15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",

Hebrealaiskirje 4

14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. 💜
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: LIHAN MIELI VS JUMALAN HENKI

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ariel7 veljen mietteitä:

JUMALA ON SANANSA MUKAINEN

"Miksi Jumala sallii kaiken väkivallan ja vääryyden." "Miksi hän ei auta, kun viattomat kärsivät. En voi uskoa sellaiseen Jumalaan...en!!!"...jne.

Nuo edellä olevat lausahdukset ovat monien ihmisten suulla. Itsekin näitä viljelin, kun en vielä uskonut Jeesukseen.. Kysymys voisi olla toisinkin päin.

Jumala voisi kysyä.."MIKSI SALLITTE pahan tuhota?"

Jumalan Sana on oikeudenmukainen ja sama aivan jokaiselle. Siksi se on peruskallio. Siihen voi luottaa hyvää tehdessä ja pahaa tehdessä.
On vain ymmärrettävä SAARNAUTTAMANSA HULLUTUKSEN sanoma. Näin Raamattu puhuu.

1 Korinttolaisille 1

21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat.

Ihmiselle, joka ei ymmärrä Raamatun sanomaa, on sen sanoma hullutusta ja hölmöä palvontaa. Hän ei edes kykene ymmärtämään. Tämäkin on Raamatussa selkeästi ilmoitettu.

Vasta Pyhä Henki voi avata uskon. Jumala vetää ihmistä pelastukseen. Ihminen ei voi tulla uskoon omilla avuilla. Näin ei kukaan voi kerskata omilla saavutuksillaan. Usko on lahjaa. Otollisia aikoja ovat usein vastoinkäymiset tai elämän merkityksellisyyden katoaminen.

Johanneksen evankeliumi 6

44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

MIKSI PAHAA ON

Kuten jokainen on kuullut, on olemassa saatana ja Jumala. saatanan tahto on tuhota, varastaa ja tappaa Jumalan luomistyö ja hallita ja kiduttaa ikuisesti luotuja kadotuksessa.
Jumalan tahto on antaa yltäkylläinen ikuinen elämä jokaiselle luodulleen.
Ilman Jumalan tuntemista, on ihmiskunta saatanan hallintavallan alla tietämättään. Mielenalue on suurin taistelukenttä, josta käsin jokainen tekee ratkaisunsa.
Myös Jumala puhuu henkensä kautta mielenalueelle omaa tahtoaan. Sanoohan Raamattu, että Jumala vaikuttaa tahtomiseen ja tekemiseen.

Fil. 2:13

sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

saatana tekee samoin, vaikkemme sitä huomaakaan. Hedelmistä, eli teoista tunnetaan mikä henki johtaa kulloinkin ihmistä. Tottakai ihmisellä on omiakin ajatuksia.
Vihollinen etsii kuitenkin mahdollisuutta eksyttää vääriin ratkaisuihin.

1Piet.5

8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

Vihollinen etsii keinoja harhauttaa ihmistä pahuutta tekemään. Se voi vaikuttaa olosuhteissa. Rikkinäisyys ja traumat ovat vihollisen työtä ja se käyttää niitä. Suvuissa nähdään jatkumona esimerkiksi alttius alkoholiin ja väkivallankäyttöön.
Sodat, vallan tavoittelua yms. juontuvat näistä myös usein.

Efesolaisille 6

12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

Raamatussa Jumala neuvoo keinoja voittaa pahuus. Jokaisen on silti tehtävä oma valinta aina.

Room. 12

2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Voimme kehittää mielenaluettamme hyvään.
Raamattu on hyvää ja neuvoa antavaa. Sen ydinsanoma on rakkaus. Kehoitus toisten rakastamiseen ja kunnioittamiseen. Yhteys on ihmiselle tärkeää. Ihminen on sosiaalinen.
Hyvä yhteys luo yhteenkuuluvuutta ja rauhaa.
Jeesus teroitti tätä.

Johanneksen evankeliumi 17

20 "Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
22Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

saatana eristää heikon ihmisen sosiaalisesta kanssakäymisestä samoinkuin petoeläin villissä luonnossa ja tappaa lopulta.

Voimme siis valita, saako paha edetä meidän kauttamme.
Jumala on täydellinen Rakkaus ja siksi Hän ei pakota ikinä ketään. Hän sallii pahuuden, koska rakastaa luotujaan ja haluaa pelastaa hänet ikuiselta kuolemalta. Jokaisen siis.
Hän odottaa ja antaa mahdollisuuden palata luojansa luo, kuten tuhlaajapoika kertomus osoittaa. Silti moni kuolee ilman, että tuntee Jumalan tahdon. Pelastuaksemme meidän tulee valita tässä ajassa.

Luukkaan evankeliumi 15

Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa. Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa. Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti. Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta. Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja. Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut. Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään! Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.' Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi. Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'. Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa; ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa, sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

Jeesus on TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ. Armo, Uhri, lunastusmaksu luotujen puolesta, Täyttäjä Maksaja ja Lahja.
Itse et voi omilla teoillasi lunastaa ikuista elämää. Voit vain ja pitääkin valita palata yhteyteen Luojaan pelastuaksesi.
Tämä on hullutus🤔♥️

Olet siis Rakastettu vaikka harhailet ehkä tietämättä Totuutta. 💜✨
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin