TULE USKOON

Keskustelua pelastussanoman sisällöstä
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Maria »

Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Sinettisormus

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Petri Välimäki

THE MESSAGE!
Kyseinen otsikko oli tällä viikolla järjestettyjen evankelistojen yhteyspäivien otsikko ja teema. Minulla oli ilo pitää puhe avajaisillassa Lakeuden ristissä. Kirkko oli ilahduttavan täynnä ja yhteys monien rakkaiden veljien ja sisarten kanssa hyvin koskettava. Tässä alla teksti/tiivistelmä puheestani, joka on siis erityisesti osoitettu evankelistoille ja kaikille niille, joille Jumalan armon evankeliumin välittäminen lähimmäisille on tärkeä asia.

****

Sisaret ja veljet! Onpa hienoa olla tänään teidän kanssanne täällä evankelistojen yhteyspäivän avajaistilanteessa. Ja aivan erityisen upeaa on, että te olette täällä. Tämä yhteinen asiamme on todellakin niin täkreä, että tuntuu hienolta, kun niin moni ihminen tahtoo kokoontua yhteen, syventyä asiaan ja elää sitä todeksi. Tullessanne täne, olette jo tehneet tärkeän arvovalinnan. Tahdotte ottaa todesta niin Jumalan sanan mukaisen asian kuin vain voi.

Näiden päiviemme otsikko on The Message. Ei siis mikä tahansa sanoma, vaan jotain hyvin erityistä. Se sai minut pohtimaan sitä, mikä todellakin on se erityinen ja ainutlaatuinen sanoma, jonka Jumala on meille antanut. Pysähdyin sitä miettimään ja rukoilemaan. Raamatun kohta, joka sydämelleni nousi, on ehkä maailman luetuin. Myös pienoisevankeliumiksi kutsuttu, Joh. 3:16 sekä sitä seuraava jae 17.
"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka Häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen."

Tämä sana ei liene meille kenellekään aivan vieras. Kuitenkin elämme ajassa, jossa sen valtava iankaikkisuuteen asti kantava sanoma usein mieluummin sivuutettaisiin. On paljon ihmisiä, jotka vaikuttaisivat kuuntelevan paljon mieluummin tähän aikaan liittyviä opetuksia. Usein tämä ilmaistaan toivomalla esimerkiksi inhimillisiä tunteita, ihmissuhteita tai arkielämän haasteita käsitteleviä aiheita. Samoin sellaisia, jotka tuovat lohtua syvään inhimilliseen kärsimykseen. Onko siis väärin käsitellä sellaisia, monia syvältä koskettavia aiheita? Ei toki! Päinvastoin.

Kyllä minunkin mielestäni ne ovat kovin tärkeitä aiheita. Olenhan itsekin nyt jo vuosikymmeniä pyrkinyt palvelemaan ihmisiä heidän hädässään. Kriisipalvelutyössä ollessani vuosia jopa päätyönäni. En toki missään tapauksessa vähättele sitä. Ja silti on mielestäni erittäin tärkeä kysymys, että: Onko se syy sivuuttaa Jeesuksen antama pelastussanoma? Mielestäni siinä tehdään suuri erehdys, jos niin ajatellaan. Väärä vastakkain asettelu tässä kohdin on kovin surullista ja sen seuraukset voivat olla vielä surullisempia. Kun asiaa Jumalan omasta sanasta katsomme, niin nämä kaksi näkökulmaa - rakkaus ja sanoma - kuuluvat vahvasti yhteen. Niistä ei pidä tehdä vaihtoehtoja. Molemmat puolet ovat Jeesuksen ydinopetusta.

RAKKAUS AVAA SYDÄMET
Siis sanoma Jumalan armosta ja rakkaudesta Jeesuksessa Kristuksessa sekä käytännön rakkauden osoittaminen ja lähimmäisestä välittäminen ovat saman rakkauden kaksi tärkeää näkökulmaa. Kuin kolikon kaksi puolta, joita ei mitenkään voi erottaa toisistaan. Meidän on erityisen tärkeää muistaa se silloin, kun toivomme sanomamme saavuttavan ihmisten sydämet.
- Jos meillä on kyllä oikea sanoma, mutta se ei saa käytännöllistä muotoa, ihminen kyllä kuulee Jumalan rakkaudesta, mutta ei näe käytännössä sen ilmenemistä millään tavoin. Eikä koe siitä mitään. Ei ole ihme, että sellainen tuntuu surullisen monista lähinnä uskonnolliselta teorialta.
- Jos taas ilmaisemme rakkautta, mutta sivuutamme meille annetun äärettömän tärkeän sanoman. Ihminen kyllä kokee, että joku välittää hänestä ja on ehkä kovinkin mukava, mutta hän ei saa vihjettäkään, miten voisi itse tulla siitä rakkaudesta osalliseksi. Se voi olla hyvinkin arvokasta apua, mutta jää kovin lyhytaikaiseksi. Minkä verran häntä auttaa vaikkapa kahden vuoden kuluttua, kun vaikeat elämäntilanteet taas aiheuttavat tuskaa ja ahdistusta, että joku oli joskus kaksi vuotta sitten tosi mukava? Voi olla, että hivenen, mutta se tuskin riittää näissä uusissa tilanteissa Entä 10 vuoden kuluttua?
- Mutta siellä, missä on molemmat. Siellä, missä ihminen saa kuulla sekä sanoman valtavan armahtavasta Jumalasta ja Hänen rakkaudestaan Jeesuksessa, että kokea sitä rakkautta käytönnässä - siinä on Jumalan voima! Kuten Raamattu, Jumalan oma sana sanoo: ”Evankeliumi on Jumalan voima” ja ”Sana rististä on Jumalan voima.” Pelastukseksi jokaiselle, joka uskoo! (Room. 1:16, 1 Kor. 1:18)

Kun ihminen sitten saa myös kuulla, miten voi itse käytännössä vastaanottaa kalliin Vapahtajamme omaan elämäänsä, hänen henkilökohtaiseksi Herrakseen ja Vapahtajakseen, hän voi saada avun, joka varmuudella on mukana myös kahden vuoden päästä. Ja 10 vuoden. Eikä vain 10 vaan vielä 50 vuoden päästäkin ja vielä enemmän: Iankaikkisesti! Silloin ihmisellä on todella paras mahdollinen apu omassa sydämessään ja elämässään häntä auttamassa. Hyvä Paimen, joka on ristillä omalla verellään sovittanut kaikki hänen syntinsä ja voi siksi antaa täydellisen armon, anteeksiantamuksen ja iankaikkisen pelastuksen. (Hebr. 7:25) Se saadaan sulasta armosta, lahjaksi, ristiinnaulitun ja ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen täytetyn työn tähden. (Ef. 2:8-9)

Voi olla, että nykyisit jotkut pitävät sitä vanhanaikaisena sanomana, mutta se ei poista sitä, että se on juuri se ydinsanoma, jota koko Raamattu julistaa. Se on myös juuri se sanoma, johon Jumala itse liittää mitä keskeisimmät lupaukset, jopa kaikkein heikoimmalle ja itsensä kurjimmaksi kokevalle ihmiselle. "Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. (Room. 10:13) Siis JOKAINEN! Vaikka siis tuntisit itsesi miten syntiseksi tai heikoksi, kun turvasi on Vapahtajassa, Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen täyteyssä työssään, sinä olet Jumalan edessä täysin hyväksytty ja rakastettu Jumalan lapsi, matkalla taivaaseen. Sitä on armo, sitä on evankeliumi. Ystävät rakkaat, ei vaihdeta sitä sanomaa mihinkään muuhun!!

Meille on todella annettu THE MESSAGE, maailman tärkein sanoma. Kerrotaan siitä, jotta mahdollisimman moni ihminen saa kuulla, uskoa ja tulla sisälle. Tulla armahdetuksi, tulla aidosti rakastetuksi, tulla Jumalan omaksi. Riippumatta siitä, mitä ajan ilmapiiri sanoo. Se on se ”The message,” jonka Jumala on meille uskonut.

Mutta, kun kerromme tuota sanomaa, muistetaan samalla, Jeesuksen erityisen tärkeä opetus: ”Tästä teidät tunnetaan minun omikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus” (Joh. 13:35) tai apostolin sana ”Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa.” (1 Kor. 16:14) Nämä sanat koskevat kaikkea elämäämme, mutta erityisen tärkeitä ne on muistaa silloin, kun välitetään sanomaa Jumalan armosta ja rakkaudesta. Kun se tapahtuu, niin, että heijastamme aitoa välittämistä ja rakkautta, se puhuu samaa kieltä kuin sanomamme. Pyydetään siis ihan jokainen, Jumalalta aitoa uskoa ja rakkautta sydämiimme sekä eletään sitä saamamme voiman mukaan todeksi ja annetaan näin lähimmäiselle aito mahdollisuus tulla siitä osalliseksi.

Siksi tahdon myös nyt, juuri tässä hetkessä. Antaa käytännön mahdollisuuden pyytää Vapahtajaa ja Hänen antamaansa aitoa rakkautta ja uskoa omaan sydämeen. Kun sinä Häntä kutsut ja sitä pyydät, voit olla Hänen sanansa mukaan varma, että Hän antaa hyvin mielellään. Jeesus itse sanoi, ”kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa sitä, mikä hyvää on” ja Hän myös lupasi, ettei yhtäkään luokseen tulevaa aja pois. Tartu siihen ja tartutaan kaikki. Sinä voit osaltasi lausua mukana tämän rukouksen ja ilmaista niin Jumalalle, että sinäkin sydämestäsi tahdot pyytää Jeesusta sydämeesi, armahtamaan ja antamaan aitoa rakkautta myös sinun sydämeesi. Voimme rukoilla, vaikka näin:

”Rakas Jeesus, tahdon tunnustaa, että minä olen syntinen ja itsekä ihminen, enkä pysty itse vapauttamaan itseäni. Siksi rukoilen, anna minunkin syntini anteeksi ristisi veren tähden. Herra minäkin tahdon rakastaa ja välittää sinun armoasi ja rakkauttasi, mutta en kykene siihen omin voimin, siksi pyydän tule ja ole minun sydämessäni ja johdata minua Herranani ja Vapahtajanani, Sinun tahtosi mukaiseen aidosti hyvään elämään ja palveluun. Kiitos, että olet kuullut rukoukseni, kiitos Jeesus suuresta armostasi, minua ja meitä jokaista kohtaan. Kiitos, ettet milloinkaan hylkää meitä. Aamen!”

Ystävä rakas, kun sinä nyt (tai aiemmin) olet tätä rukoillut ja pyytänyt Jeesusta omaan sydämeesi, Jumalan oman sanan mukaan, saat tietää, että olet Jumalan oma rakas lapsi. (Joh. 1:12) Saat myös uskoa, että Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki sinun syntisi on annettu anteeksi. Sulasta armosta saat sen vastaanottaa, kiität vain Jeesusta. Hän rakastaa sinua! Runsasta Jumalan siunausta kaikkeen elämääsi!

HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN ARMO, JUMALAN RAKKAUS JA PYHÄN HENGEN OSALLISUUS OLKOON SINUN KANSSASI!

Ps. Tässä vielä pieni jälkisana sille ihmiselle, joka olit ehkä mielenkiinnosta mukana tai luit tämän, vaikka asia ei aiemmin ollut tuttu. Sinulle, joka ehkä nyt ihan ensi kertaa kutsuit Jeesusta omaksi Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Tahdon aivan erityisesti onnitella sinua! Se, että päädyit sitä pyytämään on suuri ja arvokas asia. Voit luottaa, että Jeesus ei varmasti torju sinua. (Joh. 6:37-39) Uskon, että itseasiassa Hän tahtoo siunata sinua enemmän kuin mitenkään osaan edes kertoa. Onneksi olkoon, sisareni tai veljeni! Yksi tapa, jonka kautta voit käytännössä vastaanottaa ja oppia tuntemaan Häntä lisää, on se että menet mukaan Jumalan seurakuntaan. Siellä voit kohdata sisariasi ja veljiäsi ja saat ravintoa uuteen kalliiseen elämänvaiheeseesi, uskovana Jumalan lapsena. Käy myös Herran armopöydässä, siellä Herra itse on aina sinua armahtamassa. Kun niin teet, voi olla, että saat paljon enemmän kuin osasit ajatellakaan ja voit alkaa aidosti kasvaa uskossasi.
Sinettisormus

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tartu käteen...
https://youtu.be/9DrpZnatCKM

Lopussa Pelastussanoma ja rukous.
Sinettisormus

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Luin tuon Petri Välimäen tekstin ja nousi kysymys sydämelle, jota sopii pohtia?

Eli mitä tapahtuisi, jos me kaikki uskovat, Jumalan omat nyt keskittyisimme vain Pelastussanoman levittämiseen?
Uskon että vastaus tähän on hyvin yksiselitteinen ... Uskon ja tiedän että se on myös Jumalan tahdon mukaista.
💖👑💖
Sinettisormus

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo tartu käteen video on hyvä apuväline ..😍👑💝
Uusiluomus

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Jokainen palvelkoon siinä paikalla mihin Herra on kutsunut
Toiset vartiomiehiä ,toiset evankelistoja ja toiset esirukoilijoita saarnaajia paimenia ja toiset profeettoja ja nämä profeetat ovat harvinaisia oikeat (vääriä kyllä riittää) itku ja huokaus missä ovat Jumalan eliat tänä iisebelin aikana ?


Mutta Niin myöskin toiset ihan tavallisessa työssä arjessa joka on aina ollut yhtä tärkeää koska se tehdään Jumalalle

Tämän ajan murhe sydämessäni ja uskon että se on myös Jumalan sydämessä että risti on kadonnut ja tilalle on tullut toinen evankeliumi joka tarjoaa kaiken muun paitsi ristiä

Kuitenkin kiitos Herralle että hänellä on kaikki käsissään ja hän hallitsee suvereenisti valta istuimella tänäkin päivänä
Sinettisormus

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
1. Kor. 12.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Maria »

Uusiluomus kirjoitti: 22 Elo 2021, 15:38 Jokainen palvelkoon siinä paikalla mihin Herra on kutsunut
Toiset vartiomiehiä ,toiset evankelistoja ja toiset esirukoilijoita saarnaajia paimenia ja toiset profeettoja ja nämä profeetat ovat harvinaisia oikeat (vääriä kyllä riittää) itku ja huokaus missä ovat Jumalan eliat tänä iisebelin aikana ?


Mutta Niin myöskin toiset ihan tavallisessa työssä arjessa joka on aina ollut yhtä tärkeää koska se tehdään Jumalalle

Tämän ajan murhe sydämessäni ja uskon että se on myös Jumalan sydämessä että risti on kadonnut ja tilalle on tullut toinen evankeliumi joka tarjoaa kaiken muun paitsi ristiä

Kuitenkin kiitos Herralle että hänellä on kaikki käsissään ja hän hallitsee suvereenisti valta istuimella tänäkin päivänä
Aamen. On hyvä että on eri virkoja ja että on myös profeettoja ja varoittajia.
Jokainen toimii leiviskänsä kanssa sillä uskolla joka on, mutta sitä käyttäessään leiviskät lisääntyvät.
Me emme saa vaientaa ääntä, joka Herran edessä on saatu, ja Jumalan Sana on totuuden mukainen siinä, että tulisi varoittaa, jos Herra näin kehoittaa. Mutta koetellaan kaikki ja tuodaan sitten tänne se mitä Herra kullekin antaa. On hyvä että Herra antaa kaikille Suomen omilleen jotakin
"Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi."1. Kor. 14:26
Herran pyhyys lisääntyy vain Herran Pyhien kasvojen edessä. Janoamme sitä Jumalan tuoretta sadetta ja leipäviljaa, mutta kunhan saamme itse ruokamme, annetaan myös sitä itse eteenpäin Herran armollisessa aikataulussa. 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Maria »

Uusiluomus jakoi tuolla toisessa ketjussa aiheeseen viitaten hyvän herätys haastattelun. Suomessa ja maailmalla on vain yksi herätys, joka vie perille. Se on ristiinnaulittu Jeesus-herätys. Se alkaa synnintunnosta. Sitä ei sitten pidätä enää mikään, kun Herran käsi on Sinua kerran koskenut. Sen jälkeen olet vapaa, kun Jumalan Pojan veri puhdistaa sinut kaikesta synnistä. Et tarvitse enää tupakkaa, et alkoholia, et huumeita, etkä mitään muutakaan. Tämä on ainutlaatuinen ja ainutkertainen elämänmuutos. Sen myötä lähtee ylimääräiset huolet ja murheet, koska ne ylimääräiset jakaa kanssasi Herra Jeesus Kristus. Et tarvitse enää masennuslääkettä siihen, että murehdit tyhjää lompakkoasi. Herra lähettää sinut tyhjän lompakon kanssa turuille ja toreille, teille ja aitovierille. Sinne missä on se yksi kadonnut lammas. Et tarvitse enää lukuisia kaukosäätimiäsi, ei tarvitse enää miettiä mitä jääkapista ottaisi, ei ole enää uniongelmia. Ei, koska Herra ottaa sinut nyt sohvalta käyttöönsä. Ja me kaikista kurjimmat löydämme taas laitumen. Ja jos vielä epäröit, niin anna Herran hiljalleen myysä ajatus sinulle. Ota pienen pieniä uskon sipsutuksia. Hän antaa eteesi vain sen, mikä on sinulle parasta. Olethan Hänen jalokivensä, ei Hän Sinua milloinkaan tahdo hukata tai tuhlata. Hän tahtoo sinut aitiopaikalle. Hän haluaa näyttää sinulle, näin minä työni teen. Täällä minun elopeltoni ovat. Haluatko elää sen todeksi, mitä Minä olen Sanassani sanonut? Ota ilmainen lippu vastaan ja laita kulumaton kukkaro taskuun, Herra näyttää meidän tiemme.

https://youtu.be/sdBsUhKGHSM
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Sinettisormus

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: TULE USKOON

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin