Ariel7 mietteitä:
JEESUKSEN PERSOONA
Sinulle, joka et ehkä tunne vielä Jumalaa. Sinulle, joka olet kuin tuhlaajapoika.
Jeesus on tie totuus ja elämä. Hän tuli maailmaan jokaista ihmistä varten. Voi olla, että olet antanut elämäsi Jeesukselle mutta maailman viehätykset ovat kuitenkin saaneet mielesi niihin niin, että koet ettet ole enää pelastettu ja ettet kelpaa Jumalalle.
Onko Jumala Kaikkivaltias. Kun olet kerran tullut perilliseksi, ei sitä sinulta riistetä pois. Kun esimerkiksi synnyt tiettyyn sukuun, et voi sitä poistaa. Uudestisyntynyt on Jeesuksen kanssaperillinen taivaanvaltakunnassa.
Kuten Luukkaan evankeliumissa, voit sinäkin palata Isäsi luo ja Hän ottaa sinut syliinsä, pukee sinut parhaisiin vaatteisiin ja antaa sormuksen sormeesi merkkinä, että kuulut Hänen perheeseen. Hän ei kadu kutsumistaan.
Jesaja 1
18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi
"JA HÄN OLI TÄYNNÄ ARMOA JA TOTUUTTA."
Jeesus oli Armollinen, empaattinen, mutta Jumalan Sanalle täysin kuuliainen. Häntä sanottiin Jumalan karitsaksi, joka ottaa pois maailman synnin. Karitsa oli uhri vanhan liiton aikana. Vertauskuvallisesti Jeesus on täydellinen uhrikaritsa, joka kelpaa yhtenä uhrina, koko maailman lunastamiseksi pois vihollisen otteesta. Puhdas ja viaton Jeesus.
Jeesus huusi ristillä;
"Se on täytetty!"
Mitään ei voi lisätä. Vain sovitustyö Golgatan keskimmäisellä ristillä riittää. Omat yrityksemme eivät riitä milloinkaan. Usko. Et saavuta millään omilla yrityksilläsi Armoa.
ET KYKENE TÄYTTÄMÄÄN LAIN VAATIMUKSIA, KOSKA JOS TEET VÄÄRIN PIENIMMÄSSÄKÄÄN KOHDIN, OLET SYYPÄÄ KAIKKIIN RIKKEISIIN SANAN MUKAAN.
Ja voimme kysyäkin itseltämme, onko meissä vääryyttä
ARMO ON LAHJA
Paavalin kirje roomalaisille 8
Elämä Hengessä
1. Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa,2. sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.3. Mikä laille oli mahdotonta, koska se lihan vuoksi oli heikko, sen teki Jumala. Hän lähetti oman Poikansa syntisen lihan hahmossa ja synnin tähden ja tuomitsi synnin lihassa,4. jotta LAIN VANHURSKAUDEN VAATIMUS TÄYTETTÄISIIN meissä, jotka emme vaella lihan vaan HENGEN MUKAAN.
5. Niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.6. Lihan mieli on kuolema, mutta Hengen mieli on elämä ja rauha.7. LIHAN MIELI ON näet VIHOLLISUUTTA Jumalaa vastaan, sillä SE EI ALISTU EIKÄ VOIKAAN ALISTUA JUMALAN LAIN ALLE. 8. Ne, jotka ovat lihan vallassa, (ilman uskoa Jeesukseen) eivät voi olla Jumalalle mieleen.9. TE ETTE kuitenkaan OLE LIHAN VALLASSA vaan Hengen, JOS KERRAN JUMALAN HENKI ASUU TEISSÄ. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.10. Jos taas Kristus on teissä, ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elävä vanhurskauden tähden.
Johanneksen evankeliumi 1
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Jumala on luvannut ottaa vastaan jokaisen, joka häntä avuksi huutaa. Hän ei peru lupauksiaan. Me voimme olla uskottomat, mutta Hän ei. Hän antaa voimansa ja olet Hänen perheväkeään. Pyhä henki myös tekee todelliseksi kokea Hänet jo tässä ajassa.
Vrt. Ihmeet, parantumiset jne.
2.Timoteuksen kirje 2
13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Me teemme vääryyttä loppuun asti.
Ja siksi vihollinen yrittää näiden kautta syyllistää meitä ja tehdä olomme tukalaksi. Se yrittää kiusata, tuhota ja tappaa.
Voimme pyytää anteeksi vääriä tekojamme ja vääriä ajatuksiamme, kuten tuhlaajapoika ja saamme anteeksi ne. Lain tehtävä onkin osoittaa vääryys vääryydeksi. Näin emme voi käyttää väärin Armoa ja tehdä tahallista syntiä. Vääryys on tunnustettava AINA, KOSKA VIHOLLINEN EI SAA SILLOIN PYSYVÄÄ OTETTA.
Jaakobin kirje 4
7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
Johanneksen evankeliumi 10
10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
Kukaan, mikään ei voi Ryöstää Jeesuksen omaa Isän kädestä, koska Jumala on Kaikkivaltias ja olisiko Hän niin heikko, ettei kykenisi pitämään lupauksiaan.
Roomalaiskirje 8
1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38 Sillä minä olen varma siitä, ETTEI kuolema, eikä ELÄMÄ, ei ENKELIT eikä HENKIVALLAT, ei nykyiset eikä tulevaiset, EI VOIMAT,
8:39 EI KORKEUS EIKÄ SYVYYS, EIKÄ MIKÄÄN muu LUOTU VOI MEITÄ EROTTAA Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Luukkaan evankeliumi 15
18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
Tule sinäkin takaisin tai tule ensi kertaa. Maailmassa on paljon tuskaa. Todellinen Rauha on todellista ja ennenkaikkea olet turvassa. Jokainen kuolee tässä ruumiissa, mutta Jumalanhenki, jos olet antanut elämäsi Jeesukselle, joka sinussa on, elää ikuisesti ja voit kokea sen iankaikkisesti ja jo tässä ajassa.
sielun vihollinen tulee tekemään sinulle vastarintaa. Et voi voittaa sitä omilla voimillasi. Ainoastaan Jeesus sinussa on jo voittanut sen.
Meillä ei ole fyysisiä aseita vääryyttä vastaan, eikä saakaan olla. Me julistamme Rakkautta.
Stefanuksen tavoin kristittyjä on vainottu ja tullaan vainoamaan.
Apostolien teot 7
59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.
Jumalan suunnitelma on pelastaa maailma, mutta vihollinen vastustaa ja haluaa kadotukseen Jumalan luodut. Kyse ei ole ihmisen ymmärryksestä henkivaltoihin, koska niihin ei uskota. Näin ollen vihollisen on helppo tehdä työtään.
Jumala voi kuitenkin kutsua ja vetää ihmisiä puoleensa tavalla ja toisella. Jumala vaikuttaa myös tahtomiseen ja tekemiseen mielen kautta. Ongelma onkin tunnistammeko Hänen äänensä.
Hebr. 3
15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
Hebrealaiskirje 4
14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.