Kutsu keskusteluun

Keskustelua pelastussanoman sisällöstä
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Kutsu keskusteluun

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom rakkaat palstalaiset!

Ollaan tässä pohdittu erilaisia keinoja saada ihmisiä osallistumaan keskusteluun täällä palstalla. Meitä on viitisenkymmentä rekisteröitynyttä käyttäjää tällä hetkellä ja kymmenisen aktiivista kirjoittajaa, kiitos heille siitä!

Mitään ei siis tarvitse tapahtua tässä, heti ja nyt, mutta ajattelin laittaa ajatuksen kytemään, että millä tavoin ihmisiä voisi lähestyä ja millaisella viestillä. Sen tiedän, että palstalla pystyy lähettämään viestejä kaikkien nimimerkkien sähköposteihin. Siinä voisi olla jotain ajankohtaistakin ja kehotus tulla keskustelemaan mistä vaan uskoon liittyvästä asiasta, niin kuin täällä palstalla tehdään, omista kiinnostuksen kohteista, huolista ja murheista ja ilon aiheista.

Ja siis jos miettii palstan tarkoitusta, niin sehän on pohjimmiltaan koota ihmisiä yhteen Herran eteen kasvamaan uskonpolulla ja tuomaan sisään niitä, jotka vielä empivät oviaukossa.

Tiedän, että ihmisiä voi olla hyvin vaikea saada houkuteltua keskusteluun, mutta ei senkään välttämättä tarvitse olla se päätarkoitus, vaan että oikealla hetkellä ihmisellä on mielessä, että tällainen keskustelufoorumi on olemassa ja että sieltä voi saada vertaistukea niin ilossa kuin surussakin.

Eli viesti voi olla pohjimmiltaan se, että "täällä olemme sinua varten".
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Kutsu keskusteluun

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Mulle tulee eräiltä lähetystyöntekijöiltä uutiskirje ulkomailta kerran kuussa. Siinä on juuri kuulumisia ja tiedot jos haluaa laittaa postia tai avustusta.

Se voisi olla kiva idea kirje ystävälle periaatteella, jossa olisi palstan kuulumisia, esim. yleisistä kristillisistä maailman tapahtumista hieman ja kutsu että olemme saatavilla jos puhekaveria tarvii tai kohdetta huolien purulle.

Uutiskirjemäisenä ei olisi liian painostava, jos vastaanottaja kokee ettei halua tulla kirjottelemaan, mutta kuitenkin muistutus tästä isosta perheestä täällä, joka on valmiina kun siltä tuntuu. En tiedä muista mutta mun mielestä Eero kiva toi sun idea!

Ja jos pystyisi jatkojalostamaan sitä jotenkin että sen voisi palstalta tilata sellaiset jotka eivät ole kirjautuneet tänne tai sitten jakaa muuallakin? Herran sanaa ilman niitä tekijänoikeuksia 😉😇
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kutsu keskusteluun

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Kyllä tuo kaikki on mahdollista ja oon noita uutiskirjeitä työkseni toteuttanut, joten ei sekään ole mahdoton ajatus todellakaan. Kyllä mä luulen, että tuolla alkaa olla paljon ihmisiä, jotka näkee että maailma on pimenemässä, mutta eivät tiedä miksi. Siis ihan uskoviakin. Mun mielestä voidaan tätä ihan täällä julkisesti valmistella, eikä sen tarvitse tapahtua tässä kuussa, eikä seuraavassakin, annetaan Herran määrätä aikataulu.

Jäi tuosta edellisestä viestistä pois se, että meillä on täällä traktaattiketju, jonka tarkoituksena on että sieltä voi joko printata tai ladata itselleen jaettavaksi. Eli ei siis tämän "jalkautumisen" tarvitse olla pelkästään digitaalista ja muitakin tapoja on netti pullollaan, jolla ihmisiä voi herätellä.

Traktaatit löytyvät siis täältä:

viewtopic.php?f=19&t=1258
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Kutsu keskusteluun

Viesti Kirjoittaja Tuija »

.. ja noita traktaatteja voi sinne tehdä ja viedä lisää, jotka sen hallitsevat !
🙌🙌🙌
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kutsu keskusteluun

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvä idea, voisi olla aika päivittää Pelastussanomien traktaatti :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin