Ravitsemusterapia

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Mua vähän harmittelee se että Jeesuksen nimeen kokoontuessaan tarjotaan aina sokeripitoisia leivoksia kahvikupin kera. Koska se voi aiheuttaa masennusta ja samoin verensokeriarvo voi heitellä ja aiheuttaa väsymystä.

proteiinipitoista tarjottavaa pitäisi olla enemmän kahvikupin kanssa ja tarvittaisiin myös ravitsemusterapiaan liittyvää tuntemusta. Pari vuotta sitten juttelin ravitsemusterapeutin kanssaan niin opin paljon asioita hänen kautta.

Masennus ja väsymys käsiteltiin tuossa toisessa postauksessa. viewtopic.php?f=6&t=193&p=42561&hilit=v ... mys#p42561
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jos noin koet, niin vie ensi kerralla paketti makkaraa tilaisuuteenne, ja tietenkin sinappia.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

AO, se parantaa keskittymiskykyä. Ja se pitää verensokerin tasaisempana, mikä auttaa ylläpitämään keskittymiskykyä. Lisäksi muisti ja ajattelukyky toimivat paremmin. 👌😁

https://askelterveyteen.com/miksi-syoda ... aamiainen/

Tsekkaapa tätä. Vissiin sulle tulee vesi kielelle. 😋😉

https://youtu.be/HuJx1gWaJ3I
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Pitäisi osata rajoittaa sokeripitoista tarjottavaa ja kyllä saa sitäkin nauttia hiukan muttei aina koska se sairastuttaa. Terveyden laiminlyöminen sokeripitoisilla ei ole Herran tahdonmukaista koska masennus ja väsymys lisääntyy ja lopultakin joutuu itsekin syömään masennuslääkettä. Ihmisruumis on jokaisella oma vastuu jota pitäisi vaalia ja huoltaa terveyttä, sen Herra tahtoo meille kaikille.

Jumala ei kuitenkin halua parantaa sairastuneen uskovan joka ei tee parannuksen terveyden laiminlyömisestä. On kokemusta nimimerkki. Sairastuin itse kauan ajat sitten niin pyysin yhtä uskovaa rukoilemaan puolestani ja samalla hetkellä parannuin täysin. Vuoden kuluttua sairastuin uudelleen. Rukoilin ja rukoilin hartaasti ja lakkaamatta kunnes Jumala lähetti naisen eteeni ja nainen todisti miten hän parantui kun vaihtoi terveelliseen ruokavalioon. Ymmärsin että nainen oli Herran lähettämä vuokseni että alkaisin huoltaa terveyttäni terveellisellä ruokavaliolla.

Sen jälkeen aloin syödä terveellisesti, parannuin samalla matkalla. Ymmärsin että taivaan mukaan olen täysin terve mutta maan päällä diagnoosi osoittaa että olen sairas mutta se ei kerro että söin epäterveellistä ruokavaliota.

Ymmärsin myös että terveyden huoltaaminen on jokaisella uskovalla vastuuta, sen Herra tahtoo. :)
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

alabasteripullo kirjoitti: 29 Huhti 2022, 19:57 Sen jälkeen aloin syödä terveellisesti, parannuin samalla matkalla. Ymmärsin että taivaan mukaan olen täysin terve mutta maan päällä diagnoosi osoittaa että olen sairas mutta se ei kerro että söin epäterveellistä ruokavaliota.

Ymmärsin myös että terveyden huoltaaminen on jokaisella uskovalla vastuuta, sen Herra tahtoo. :)
Aamen. Terve sielu terveessä ruumiissa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kiitos, AO. :)

Saisinko ehdottaa? Mitä Jeesuksen nimeen kokoontumiseen tulee, pitäisi kuulua myös samaan uskon pakettiin se ravitsemusterapiaan liittyvä tuntemus. Rukoillaan että ravitsemusterapiaan liittyvä tuntemus lisääntyy ja syventyy kaikissa Jeesuksen nimeen kokoontumispaikoissa. :) 🙏
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Kavahdan aina kaikkea, mihin liittyy sana:terapia.
Tätä voi pitää vihapuheena: Terveellinen ruokavalio ei ole se, mitä virallisterveellisenä ohjeistetaan.
Kokeilkaa olla ilman kahvia, seurauksena päänsärkyä ym. vieroitusoireita tulee. Se on siis laillistettu huume.
Sokerin jos jättää kokonaan pois, niin kiusaava nälän tunne häviää tyystin. Ei tarvitse ajatella mitään paastoja, vain sokeri pois, niin itsestään asiat menevät kohdilleen. Hampaatkin kiittävät. Tästä olen ennenkin puhunut. Saa kokeilla.
Teenkö itse noin? Kahvia en ole juonut kuuteen kymmeneen vuoteen. Sokerikakkuja teen puolitetulla määrällä sokeria, enimmäkseen vieraille. Jugurttia olen alkanut ostaa maustamattomana, marjoista tulee maku. Hilloja en käytä. Jos syön liian makeaa, hampaani moittivat, ovat yliherkkää lajia ja ovat siunaukseksi, kun pitävät minut kaidalla tiellä. :D
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei. Mulla on oma tulkinta ja määrittely siitä terapiasta, se tarkoittaa ettemme taida puhua samasta asiasta. :) Mutta en tiedä sun tulkintaa ja käsitystä siitä terapiasta.

Haluaisin laittaa vielä muutama linkki jos sopii. Sopiva kahvikupin määrä ei vaikuta mitään. :)

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01000

https://sydan.fi/fakta/kahvi-sopii-osak ... kavaliota/
Kofeiini piristää ja auttaa keskittymään
Kofeiini on piristävä alkaloidi, jota esiintyy etenkin kahvipavuissa. Kofeiinia käytetään tyypillisesti poistamaan väsymyksen tunnetta, tehostamaan keskittymiskykyä sekä urheilusuorituksen tehostamisessa. Tutustu tuotteisiin!
https://www.hyvinvoinnin.fi/collections/kofeiini
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

No siis yleensä kaikenlainen terapoitseminen on yläpuolelle asettumista. Niihin vaatteisiin voi piiloutua vaikka minkälaisia susia.
Mutta ilman kofeiinia kait suomalaisia ei olisi olemassakaan. Sehän meidän kielenkannat aukaisee. Mutta on se kahvi niin pahanmakuista, ettei sitä ilman makeaa alas saa. Ja joka juo sen ns. mustana, on jo kehittyneempi kuluttaja, kuin kerman ja sokerin kanssa nauttiva.
Eli parhaat seurajuomat ovat kahvi ja alkoholi. Molemmat jakavat meitä seurakunnissakin kahtaalle, jollei vieläkin enemmän.
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ymmärrän sun näkökulmaa siitä sanasta. Mulla se on oma eri tulkinta mikä ei asetu yläpuolelle vaan se auttaa tuntemaan elimistön vaikutuksia miten kaikki ruuat vaikuttaa elimistöön. Elimistön tuntemisen kautta alkaa ymmärtää elimistöä paremmin miksi se toimii näin.

No mikä olisi parempi termi kuin se terapia? Ravitsemus tuntemus vai mikä parempi termi? :)

Toinen ei voi toiselle sitä määrätä miten se juo. Toinen juo kahvia maidon kanssa ja taas toinen ilman maitoa. Jokaisella oma maku mitä tykkää juoda. :)

Ex-alkoholistien uskovien vuoksi en mielellään puhu päihteettömästä alkoholista. En tiedä onko täällä sopiva puhua alkoholista jos täällä on ex-alkoholisti uskova. Se voi koitua hänelle heikkoudeksi ja langeemukseksi. Varovaisuus kannattaa. :)


Onko Antti Heikkilä tuttua? Moni ihminen pääsi eroon sairaudesta mikäli johtaa suurempaan ja vakavaan sairauden ongelmaan ja tervehtyi Antti Heikkilän antaman neuvon kautta miten pitää välttää ja miten syödä oikealla tavalla.



Antti neuvoi mua miten päästä eroon ylävatsan turpoamisesta oikealla ruokavaliolla. Hän on funktionaalinen ja ortopedian erikoislääkäri.



Jos syödään jatkuvasti liiallista sokeripitoista syötävää, suolistolla on vaara saada tulehdusta koska sokeri lisätään tulehdusta suolistoon. Vaara olisi saada avanne jos tulehtunut suolisto menee huonoon päin.


Sopiva sokerin käyttö ei vaikuta mitään kunhan osataan syödä monipuolista ruokavaliota.
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Liiallinen sokeripitoinen ja liikahiilihydraattinen ruokavalio on huono yhdistelmä. Koska syötyään liikahiilihydraattinen ruokavalio muuttuu veressä enemmän sokeripitoiseksi eli verensokeriarvo nousee ja se vaikuttaa suolistoon ja myös painoon.

Ja sokeripitoisen ja liikahiilihydraattisen ruokavalion kanssa lisäksi makeat hedelmät joissa on omat sokerit, vaikuttaa siihen niin ongelma tuplaantuu. Väsymys ja masennus tulee.

Pitäisi osata valita oikea ruokavalio ettei se vaikuta elimistöön. Pari vuotta sitten keskustelin innolla ravitsemusterapeutin kanssa niin opin asioita ja sitten seurasin itseäni ja elimistöäni miten ruoka vaikutti elimistöön ja huomasin ihan selvästi eroa. :)
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

On hämmästyttävää että terveellisissä kasviksissa kuten pinaatti, kaali ja parsat sisältävät paljon hiilihydraatteja. Jos menee yli oikean annoskoon, sitten verensokeriarvo nousee koska se muuttuu veressä sokeripitoiseksi. Tykkään syödä ne kasvikset mutta pitää olla tarkka ettei se mene oikean annoskoon yli.

Liikunta voi välttää masennusta ja liikunta voi poistaa väsymystä. Kyllä tää kuulostaa monimutkaiselta jutulta mutta tarvii aina tuntemusta niin osataan seurata kehoaan. Jos ottaa ylimääräiset herkkukasvikset joissa on enemmän hiilihydraatteja, voi etukäteen suunnitella että syödään ylimääräiset kasvikset ja varataan myös liikunnan.

Jumala on asettanut tällaisen ihmisruumiin jonka Hän tietää mitä se vaatii ja antaa se meidän omalle vastuulle miten sitä vaalia vaikka se kuulostaa monimutkaiselta jutulta.
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Jos on tulossa pitkä luentopäivä, niin aamupäivällä luento alkaa joka kestää iltaan asti. Niin tiedetään että se vaatii keskittymistä koska luento kestää iltaan asti. Jos valitaan väärä ruokavalio, keskittyminen ei ole enää päällä. Ruokavalio vaikuttaa paljon.

Aateles, jos syö heti aamulla kaurapuuroa, tekee mieli syödä myös kahvikupin kera muutama sokerinpitoinen leivos. Sitten verensokeriarvo nousee, luentoa kuunnellessaan keskittyminen on raskasta.

Sitten päivällinen tulee, jos valitaan taas väärä ruokavalio tai väärä ruoka-annoskoko ja lisäksi jälkiruoan kanssa jos se on makeeta. Sitten palataan luennolle jota kuunnellessaan keskittyminen muuttuu raskaammaksi ja yritetään jaksaa iltaan asti vaikka keskittyminen on välillä poissa ja välillä taas mukana, vain pätkittäin. Verensokeriarvo välillä heittelee ja sitten se laskee illan mennessään.

Sitten luento loppuu, iltakahvitauko alkaa ja syödään leipää ja jotain päälle leivän kanssa ja juodaan enemmän kahvia tai kuumaa teetä. Sitten saunaan ja iltapalalle. Paino nousee jo yhdessä päivässä.

Jos on oikea ruoka-annoskoko ja vielä proteiinipitoinen, se pitää hyvin kylläisyyttä ja auttaa verensokerin tasallaan eli säätelyssä, silloin pystyy keskittymään paremmin ja jaksaa kuunnella pitkää luentoa.

Olen oppinut kokemuksen kautta. :)
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Sokeri on pahempi ongelma mutta pahimmista ongelmista ovat verensokeriarvossa sokeripitoiseksi muuttuva liikahiilihydraattipitoinen ruokavalio ja makeiden hedelmien hedelmäsokeri.

Nyt tää sokeripitoinen mehu. https://www.iltalehti.fi/diabetes/a/7dc ... b09d933c04

TERVEYS/DIABETES
Tiesitkö tästä? Hedelmämehu yhtä haitallista terveydelle kuin limu: sokeri hyytyy rasvaksi maksaan.

Sokeroidut juomat ja myös hedelmämehut voivat kasvattaa riskiä sairastua tyypin 2 diabetekseen.

Kaikenlaisten sokeripitoisten juomien juominen lisää riskiä sairastua tyypin 2 diabetekseen.

Sillä ei ole väliä, onko juoman sokeri lisättyä sokeria vai esimerkiksi tuoremehun sisältämää hedelmän sokeria.

Tuoreen tutkimuksen mukaan hedelmämehujen juominen on yhtä haitallista diabetesriskin kannalta kuin lisättyä sokeria sisältävien juomien nauttiminen.

Makeutusaineilla makeutetut juomat eivät ole sen parempi vaihtoehto.

Diabetesriski aleni, kun yksikin päivittäinen sokeripitoinen juoma jätettiin pois ja se korvattiin veden, kahvin tai teen juomisella.

Tutkimuksen johtaja Jean-Philippe Drouin-Chartier sanoo tutkimuksen antavan lisää todistetta siitä, että sokeripitoisten juomien sijaan kannattaa juoda sokerittomia ja makeuttamattomia juomia.

Jo puoli lasillista vaikuttaa
Tutkijoiden mukaan sokeripitoiset juomat voivat olla erityisen epäterveellisiä siksi, että ne saavat aikaan rasvan kertymistä maksaan.

Maksasta löytyy taas yhteys insuliinin aktiivisuuteen, joka on yhteydessä diabetekseen.

Tutkimus tarkasteli yli 192 000 henkilön terveysdataa, jota oli kerätty yli 20 vuoden ajalta.

Diabetesriski kasvoi 16 prosentilla jo silloin, jos ihminen joi joka päivä desilitran verran sokeripitoista juomaa.

Mehuissa on tutkijoiden mukaan hyviä ravintoaineita, mutta mehuja kannattaa juoda vain vähän.

Hedelmät ovat edelleen terveellistä syötävää kokonaisina hedelminä.

Vesi on parempi valinta janojuomaksi kuin mehu tai limu.
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Oletko joskus maistunut matchaa, japanilaista teetä?
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

alabasteripullo kirjoitti: 29 Touko 2022, 20:21 Oletko joskus maistunut matchaa, japanilaista teetä?
Se matcha teetti mulle hauskan, sekavan ja puhuttavan unen. :D :roll:

Näin unta että lähdin Japaniin. Siellä mä asustelin. Näin unta ruokareseptistä ja siinä reseptissä lukee jotain ankasta mikäli on herkullisempi kuin kana. Näin unta japanilaisesta soijakastikkeesta jolla tehdään ankan ruokaa ja näin unta riisistä. Näin unta matchan juomasta.

Näin unta että sää on sama kuin sateen jälkeen ihanan raikkaan ja kostean tuoksuinen sää joka tekee mulle hyvää. Näin unta että Japanissa on ystävällisiä ihmisiä. Asuin siellä niin siellä on joku vastaanottaja joka hoitaa asioita ja hän on ystävällinen mulle.

Näin unta jotain papereista. En ole varma, oliko ne laskut tai jotain tärkeät. Ne oli joka paikka ja oli sekaisin. Yritin kerätä ja järjestää mutta en onnistunut.

Näin unta että vastaanottaja tuli auttamaan mutta en nyt muista mikä asia oli. Hän auttoi mielellään loppuun asti ja hymyili mulle ja opetti mulle kieltä.

Näin unta että asuntoni oli vihertyneen luonnon keskellä. Viihdyin siellä.

Näin unta että Japanista tuli mun kakkoskoti ja asetuin sinne lopulta asumaan ja juttelin japanilaisten lasten kanssa ja he olivat ystävällisiä.

Näin unta että yksin oleskelin viihtyen Japanissa. Näin unta vastaanottajasta joka tuli mun ystäväni. Näin unta että löysin kadonneita papereita ja yritin järjestää ne kansioon.

Näin unta että järjestin papereita päivämäärän mukaan ja papereita järjestäessäni koin että elämäni on takas raiteilleen.

Matcha osasi teettää mulle mielenkiintoisen unen. :D
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Aloin tutkia matchaa ja myös jotain muuta. Tutkiessani luin juttua ihan mielenkiinnosta että muinaisina aikoina on jo käytetty paljon tervehdyttäviä Jumalan luomia lääkkeitä.

Ikiaikainen hoitomenetelmä tervehdyttävien yrttiainesosien käytettiin terveyden edistämisen menetelminä.

Mutta valitettavasti muinaisina aikoina ne otettiin epäjumalien käyttöön jonka parissa käytettiin niitä uskomushoitoina.

Mutta nykyään ihmiset jotka eivät ole kovin uskonnollisia, perehtyivät tutkien takas Jumalan tervehdyttäviin lääkinnällisiin kasveihin, yrtteihin ja lehteihin.

He ovat tilanneet ne itselleen vaikka ne on osittain tarkoitettu joodaan ja uskomushoitoihin. Uskomushoito ei kuulu viralliseen ja lääkinnälliseen terveydenhoitojärjestelmään.

Vaikka ne ovat kaikki Jumalan luomat tervehdyttävät lääkkeet eivätkä ne ole myrkyllistä. Ne ei kuulu lääkinnälliseen terveydenhoitojärjestelmään ja ne ovat täysin ulkopuolelta.

Aasian alueella eli idän mailla uskomushoidollisia menetelmiä toimitaan kuten jooga ja buddha. Ayurveda on uskomuslääkinnän muoto, joka pohjaa perinteiseen intialaiseen terveydenhoitojärjestelmään.

Parantaminen ayurvedassa suoritetaan yrttilääkkeillä. Tähän kuuluu sekä vaivojen ennaltaehkäisyä että niiden hoitoa. Mahdollisesti se juontaa juurensa Intiasta kolmen tuhannen vuoden takaa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ayurveda

Ayurvedinen luonnonlääke on voimaannuttavan energinen luonnonlääke. Kuitenkin se otetaan edelleen epäjumalien pariin omaan käyttöön vaikka se on alun perin Jumalan luoma.

Ihmiset ovat tilanneet ayurvedista luonnonlääkettä itselleen eivätkä he olleet uskonnollisia. He eivät piitanneet niistä tai he eivät usko epäjumalia että ne olisi muka olemassa.

Tuli mieleen Paavali. Hän kirjoitti näin; "ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi".

Tällä postauksella ei ole tarkoitus yllyttämään että niitä voisi käyttää. En halua että jonkun uskovan heikko omatunto turmeltuu jos alkaisi käyttää niitä. Pysyköön hänen omaatuntoa puhtaana ja jättäköön hän käyttämättä niitä. :)

Vaan tällä postauksella tarkoitan että tutkiessani ihmettelin että Jumalan luomat myrkyttömät ja tervehdyttävät lääkkeet otetaan epäjumalien pariin.

Esim. eräässä teepakkauksen takaohjeessa lukee; "kundalin yoga" eli kundaliinijooga. Vaikka siinä ei ole mitään myrkyllistä ainetta. Kuitenkin siinä on pimeyden voima eli kundaliini.

Alun perin kaikki on Jumalan luomia ja ne kaikki ovat tervehdyttäviä lääkkeitä. Se pani miettimään ja ihmettelemään. :roll:

Ajatuksia?
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ai tämä oli täällä, luulin että blogissasi. Tämä tuli vastaan niin laitan tänne. :mrgreen:
Matcha on teepensaan lehdistä pulverimaiseksi jauhettua kirkkaanvihreää teetä. Kaikki vihreät teet sisältävät antioksidanttia nimeltä epigallokatekiinigallaatti eli lyhyemmin EGCG. Se on vahva antioksidantti, joka auttaa elimistöämme muun muassa puolustautumaan sairauksia vastaan. Matcha on ylivertainen EGCG lähde. Sanotaan, että yksi kupillinen matcha teetä vastaa positiivisilta vaikutuksiltaan 7-10 kupillista tavallista vihreää teetä.
Melkoisen vahvaa tavaraa siis. :D En ole itse käyttänyt, ilmeisesti voi tuota jauhetta käyttää samaan tapaan kun muitakin viherjauheita puuron ja muiden seassa. Olen joskus noita viherpöperöitä ja jauheita enemmänkin käyttänyt, jos malttaa aloittaa maltillisesti niin tuskin mitään ongelmia tulee.

Sekavat unet siis voi johtua siitäkin. Itse olen yrittänyt käyttää vihreää teetä, mutta sekin tuntuu että on välillä liian vahvaa jos tyhjään mahaan juo.

Tietysti kannattaa katsoa vähän missä noi valmisteet on tehty. Kiinalaista ei hirveemmin kannata ostella, kun on niin saastunut maa.

Samaa mieltä kyllä tuosta että Herran on tarkoittanut luonnon eväät nautittaviksi ja siellä on varmasti vielä paljon sellaista mistä emme tiedä. Itselle tuli yllätyksenä nokkosen auttaminen vatsaongelmiin.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Sekoitan soppaa: Ihmeekseni luin sellaista netistä, että jopa aamulla juodun teen vaikutus voi kestää niin kauan, että se häiritsee joillakin herkillä ihmisillä illalla unensaantia. Onneksi meille molemmille kelpaa viininmarjalehtitee.
alabasteripullo

Re: Ravitsemusterapia

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Joo, riippuu yksilöistä miten vatsa suhtautuu ja kestää matchaa. Japanilaiset juovat paljon sitä matchaa ja se osoittaa että heillä vatsa sopeutuu hyvin. :) Olen myös lukenut ostajien kommentteja ja ne oli aika täysin positiivista miten matcha vaikuttaa.

Se on silti osa Jumalan luomaa ihmisten tervehdyttäväksi. No palataan vielä ayurvediseen juomaan. Mä yllätyin että nykyään sellaiset ihmiset jotka juovat sitä, käyttävät sitä meditaatiota varten mielentyyneyden takia. Valitettavasti Jumalan tervehdyttävää luomaa käytetään väärin henkimaailman kanssa.
Vastaa Viestiin