Elätkö väärän luulon mukaan vai et?

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Elätkö väärän luulon mukaan vai et?

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Haluaisin jakaa tämän mun kokemuksen kautta. :)

Tämä on tosi hyvä ja tärkeä aihe tähän meidän nykyaikaan. Se avasi mun(kin) silmät ja tajusin. Kiitos kuuluu Herralle. Niin, väärinymmärrys tulee usein siitä omasta väärästä luulosta jonka mukaan elää.

Olin pitkään ahdistunut ja kärsinyt. Eräänä päivänä Jumala avasi ymmärrystä niin mä tajusin että se ei ollut mun syy vaan toisen ihmisen joka elää oman väärän luulon(, jonka hän itse loi) mukaan. Olen todella vapautunut ja tuntui että en enää ole sen alla. Kiitos ja ylistys Herralle joka vapautti mua ja vei mua pois sen alta.

Kuunteleminen on taito, jota tarvitaan todella paljon, sillä sen kautta pääsee yhteisymmärrykseen ja ymmärtää mitä toinen ihminen tarkoittaa. Se joka ymmärtää toista väärin, elää oman väärän luulon mukaan jota hän luo ja elää sen mukaan. Se ei ole kenenkään syy vaan väärinymmärtäjän. Väärinymmärtäjän olisi hyvä tarkistaa elääkö hän oman väärän luulon mukaan.

Se on tärkeintä koska uskovien keskellä ei saisi rakentaa erottava kielimuuri joka hajottaa yhteisymmärryksen. Voi rukoilla ja pyytää Herralta oikeaa ymmärrystä ja yhteisymmärrystä ja kuuntelemisen taitoa. Se tarvii myös nöyryyttä voidakseen kuunnella taidokkaasti mitä toinen ihminen tarkoittaa.

Viime lauantaina zoomilla yksi uskonveli nousi lavalle ja sanoi että jäsen kärsii, muutkin kärsivät. Hän esitti yhtä tosi hyvää esikuvallista esimerkkiä. Pieni kivi varpaan alla satuttaa, kipu nousee heti päähän asti ja tuntee kipua koko ruumiissaan. Niin muutkin jäsenet tuntevat sen kivun.

Herra siunaa sen joka nöyrtyy kuuntelemaan ja pitämään huolen että ymmärtää oikein toista mitä hän tarkoittaa. Se on otollinen Herralle.

1Tim. 6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
Sananl. 2:11 taidollisuus on sinua varjeleva ja ymmärrys suojeleva sinut.