Yhen illan jutussa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Voisiko joku avata mitä tarkoittaa että seurakunta on mukana yhteistyössä yhen illan jutussa?
alabasteripullo

Re: Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Vierastan tota otsikkoa ”yhen illan jutussa” ja seurakunta on mukana. Liittyykö se lopunajan luopumukseen vai kuinka?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

En ymmärrä kysymystä..... :geek:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
alabasteripullo

Re: Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 05 Huhti 2022, 19:22 En ymmärrä kysymystä..... :geek:
En mäkään. 🤷🏼‍♀️ Yhen illan juttua sä kai tiedät mitä se on?

https://www.facebook.com/kaupunkikeskus ... 1249186953
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

"Yhen illan juttu on ostoskampanja, joka toteutetaan kaupunkikeskustoissa kerran tai kaksi vuodessa. Keskustojen kivijalkaliikkeet, putiikit ja ravintolat tarjoavat shoppailun ohessa spesiaaliohjelmiaan yhen illan ajan.

Konseptin ideoi Lahti City ry syksyllä 2017, jolloin se järjestettiin ensimmäisen kerran Lahdessa. Kolmen vuoden aikana Yhen illan juttu on levinnyt Lahdesta muihinkin kaupunkikeskustoihin."


Käytännössä yhtenä iltana toteutuva tapahtuma.
Myös Hyvinkäällä ollut, mutta yhden päivän juttu:

"Yhden Päivän Juttu on Hyvinkäällä vuosittain helatorstain ympärillä järjestettävä kaupunkitapahtuma, joka kerää eri-ikäiset viettämään laadukasta vapaa-aikaa erilaisten kulttuurielämysten parissa."

Netti lähteinä noille.

"Voi yhen kerran" on kai jokin sanontakin....

Tämä löytyi:
"Ihetehhen Oy - Voi yhen kerran miten suloista trikoota"
https://m.facebook.com/IheTehhenOy/post ... 607454139/

"Rikoo on riskillä ruma" - Kukas noi sanoikaan... :geek:

Yhen illan aikana ei yhen yhtä saati kahetta saati viiettä saati kaheksatta tai yheksättä...

(Tuon keksin itse...)

Oikea vastaus: On yhtenä iltana tapahtuma, jonka kaupunki toteuttaa ja seurakunta on mukana.
alabasteripullo

Re: Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Niin, UJ, mutta en ymmärrä miksi se valitsi yhen illan jutun? Tiedätkö mitä se on?
alabasteripullo

Re: Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Se toi mieleen että "suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti”. Yhen illan juttu on syrjähyppy ja pettää aviopuolisoaan yhen illan jutun takia. Seurakunta valitsi tämän nimen; yhen illan jutun. Outointa!
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

alabasteripullo kirjoitti: 06 Huhti 2022, 07:49 Se toi mieleen että "suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti”. Yhen illan juttu on syrjähyppy ja pettää aviopuolisoaan yhen illan jutun takia. Seurakunta valitsi tämän nimen; yhen illan jutun. Outointa!
Oliko niin, että tapahtuma on kaupungin juttu ja kaupunki on valinnut nimen sille ja seurakunta on sitten "vain" mukana siinä, eikä ole valinnut nimeä?
alabasteripullo

Re: Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 09:49
alabasteripullo kirjoitti: 06 Huhti 2022, 07:49 Se toi mieleen että "suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti”. Yhen illan juttu on syrjähyppy ja pettää aviopuolisoaan yhen illan jutun takia. Seurakunta valitsi tämän nimen; yhen illan jutun. Outointa!
Oliko niin, että tapahtuma on kaupungin juttu ja kaupunki on valinnut nimen sille ja seurakunta on sitten "vain" mukana siinä, eikä ole valinnut nimeä?
Just, oli niin. Ihmettelen että seurakuntaa ei häiritse että antautuu kantamaan vierasta iestä uskosta osattomien kanssa yhdessä ja mukana yhen illan jutussa. Tuntuu että se on luopumuksen merkki ennen Jeesuksen tulemusta. :?
2Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Yhen illan jutussa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

No kirkot ja seurakunnathan on aikaa sitten lähteneet jo luopumuksen tielle eivätkä hajanaiset Jumalaan oikeasti turvautuvat papit saa tuota venettä pysäytettyä. Saatan olla vanhoillinen mutta mielestäni osoittaa erittäin huonoa makua seurakunnalta lähteä tämän nimiseen tapahtumaan kun tästä ensimmäinen mielleyhtymä on juuri tuo Alabsterin mainitsema yhden illan juttu jolla viitatataan näihin seksijuttuihin.

Mä en pääse facebookkiin enkä näe kaikkien kaupunkien tapahtumia mutta ilmeisen monessa kaupungissa tätä tapahtumaa on. Esimerkkinä Turku jossa tapahtuman yhteydessä munajahti.

No uskovaista helpottanee tieto että tämä jahti ei sentään kohdistu miesten sukukalleuksiin mutta jokseenkin irvokasta kyllä kun ottaa huomioon että pääsiäisen aikaan kirkon ykkösfokus pitäisi olla Jeesuksen ristintyön mainostaminen ja parannuksen teon tekeminen eikä itsensä brändääminen seksuaalisten termien nimittämiin tapahtumiin. Kuulijakato kirkoissa lienee ilmeisen paha kun tähän on lähdetty.

Toisaalta onhan jo pariskuntia tv-formaatissa naittanut pappi esiintynyt hesarissakin alasti sekä toinen kirkon virkamies yritti ajaa Tampereella tapahtumaa, jossa avonaista arkkua olisi kannettu pitkin keskustoria ja surtu ilmastonmuutosta. Jumalan kiitos, tämä tapahtuma saatiin peruttua. Ja nämä kaikkihan on vain pieniä esimerkkejä tosta suuresta luopumuksesta.

Google haussa nämä tulivat ensimmäisenä vastaan. Siis niiden lukuisten sivustojen jälkeen jossa nykyään tarjotaan deittipalveluita vain varatuille. Tarjotaan lupaa siitä ettei jää kiinni ja ei tarvitse katua seuraavana päivänä.

Herra auta ja armahda syntiin langennutta kansaa tuomion päivän alla, ei voi juuri muuta sanoa 😒😮‍💨😔😭


Screenshot_20220406-141936_Chrome.jpg
Screenshot_20220406-141949_Chrome.jpg
Kuvat siis kopioitu sivustolta https://yhenillanjuttu.fi/
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Vastaa Viestiin