Jumalan voima ilmestyi

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Jumalan voima ilmestyi

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Eilen illalla istuessani uni tuli ja mulla pää alkoi kallistua, yhtäkkiä tapasin Jumalan voiman joka oli ihan valmiina siinä ja säikähdin ja siihen herättyäni ojentauduin istumaan selkä suoraan. :shock: Mietin ihmetellen että voima tuntuu olevan valmiina siinä ollessani heikkouden alainen. Jumalan voimaa tavataan vasta kun uskova on heikkouden alainen.

Jumala vei kansaa syvemmälle erämaahan riisuttaakseen kansaa jottain kansa alkaisi riippua yksin Hänestä. Paavali sanoi kerskanneensa mieluummin heikkoudesta jottain Kristuksen voima asettuu häneen asumaan.

Juuri samalta musta tuntui kun uni tuli ja sitten heikkouden alaisena tapasin Jumalan voiman vaikka itsessäni ei ole mitään mihin voisi luottaa. Hänen voimaa tavattuani säikähdin ja heräsin siihen. Hänen voima ei säikähtänyt mua vaan havaitsin että nukahdin. Se mua säikähdytti.

Vaikka en etsinyt Jumalan voimaa. Uskoni keskipisteenä on aina Jumalan sanat ja ne ovat auktoriteettiä uskon elämässäni. En tarkoita nukkumista, unitilaa ja valveunta. Uni tuli niin aloin nukahtaa ja pää kallistui ja siten tapasin Jumalan voimaa. Sitten ojentauduin itseni kanssa pystyyn ollessani valveilla. Jumalan voima tuli heikkouden alaisuuden kautta, ei unen kautta. En tiedä ymmärrätkö mitä tarkoitan. :D

Haluaisin kysyä, onko sulla ollut vastaavaa tällaista kokemusta….?
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Jumalan voima ilmestyi

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Olisipa :( mulla ei oo yhtäkään kokemusta Herran kanssa tai ehkä on mutta en oo varma oliko vai kuvittelenko vain.
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Jumalan voima ilmestyi

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

En tiedä ymmärsinkö mitä koit, alabasteripullo. Mutta itse olen kokenut Jumalan voiman ainoastaan joissakin sellaisissa tilanteissa, joissa Jumala on selkeästi johdattanut tai kehoittanut tekemään jotakin. Esimerkiksi viemään sanomaa jollekin ihmiselle, tai mennä rukoilemaan jonkun puolesta. Tai nousta vastustamaan pahuutta yllättävissä arkielämän tilanteissa. Itselläni ei useinkaan riittäisi rohkeus tai edes halukkuus tehdä mitään tällaista, mutta Jumalan voima on aina tullut avuksi.
alabasteripullo

Re: Jumalan voima ilmestyi

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 05 Huhti 2022, 00:27 Olisipa :( mulla ei oo yhtäkään kokemusta Herran kanssa tai ehkä on mutta en oo varma oliko vai kuvittelenko vain.
En itsekin tiennyt mitään Jumalan voimasta siihen asti kunnes olin itseni kanssa ”tyhjä” niin silloin tapasin Hänen voimaa. :shock: :) Olin varmaan koko ajan kiinni lihassani, niin en huomannut Hänen voimaa vaikka Hänen voima oli läsnä.

Sä varmaan tiedät että ei kannata tavoittaa kokemuksia eikä hakeutua kokemusten pariin. Koska kokemuksissa on aina ristiriitaa koska väärä voima voi hyötyä kokemuksista ja esittää ”oikeaa voimaa” eksyttääkseen…

Jumalan Sana on ainoa tässä maailmassa auktoriteetisempi ja turvallisempi koska Jumalan Sanan kautta Jumalan voima ilmestyy. Silloin ei eksy pois totuuden tieltä. 🙂
alabasteripullo

Re: Jumalan voima ilmestyi

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hes33 kirjoitti: 05 Huhti 2022, 01:21 En tiedä ymmärsinkö mitä koit, alabasteripullo. Mutta itse olen kokenut Jumalan voiman ainoastaan joissakin sellaisissa tilanteissa, joissa Jumala on selkeästi johdattanut tai kehoittanut tekemään jotakin. Esimerkiksi viemään sanomaa jollekin ihmiselle, tai mennä rukoilemaan jonkun puolesta. Tai nousta vastustamaan pahuutta yllättävissä arkielämän tilanteissa. Itselläni ei useinkaan riittäisi rohkeus tai edes halukkuus tehdä mitään tällaista, mutta Jumalan voima on aina tullut avuksi.
Sä ymmärsit oikein. 🙂 Just se on Jumalan voima. Haluaisin kysyä pitäisikö meidän uskovien tyhjentää itseämme ja olla heikkouden alaisia jotta Jumalan voima asettuu meihin asumaan niinkuin Paavalille kävi samoin?

Johannes kastaja sanoi että Jeesus tulee kasvaa ja Johanneksen vähetä (Joh. 3:30). Tarkoittaako se tätä? 🙄🤔
Uusiluomus

Re: Jumalan voima ilmestyi

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

alabasteripullo kirjoitti: 05 Huhti 2022, 14:52
Hes33 kirjoitti: 05 Huhti 2022, 01:21 En tiedä ymmärsinkö mitä koit, alabasteripullo. Mutta itse olen kokenut Jumalan voiman ainoastaan joissakin sellaisissa tilanteissa, joissa Jumala on selkeästi johdattanut tai kehoittanut tekemään jotakin. Esimerkiksi viemään sanomaa jollekin ihmiselle, tai mennä rukoilemaan jonkun puolesta. Tai nousta vastustamaan pahuutta yllättävissä arkielämän tilanteissa. Itselläni ei useinkaan riittäisi rohkeus tai edes halukkuus tehdä mitään tällaista, mutta Jumalan voima on aina tullut avuksi.
Sä ymmärsit oikein. 🙂 Just se on Jumalan voima. Haluaisin kysyä pitäisikö meidän uskovien tyhjentää itseämme ja olla heikkouden alaisia jotta Jumalan voima asettuu meihin asumaan niinkuin Paavalille kävi samoin?

Johannes kastaja sanoi että Jeesus tulee kasvaa ja Johanneksen vähetä (Joh. 3:30). Tarkoittaako se tätä? 🙄🤔
Meidän tarvitsee vain suostua tyhjennettäväksi, ja antaa Jumalan tehdä työtään, omat yritykset pois
Pyhitysliikkeiden ja herätyskristillisyyden ongelma on mielestäni juurikin omatekoinen pyhitys ja omat yritykset ja omavanhurskaus (lain alainen kristillisyys) ja tämä on helppoa ymmärtää teoriassa mutta käytännössä ei, ja se vaatii sen että olemme lain kautta kuolleet pois laista , siis oikeasti että laki on saanut tehdä sen työn ja lyönyt meidät kuoliaaksi

""Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.""

Galatalaiskirje 2:19-20
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Ja mitä meille jää kun kaikki tämä on tapahtunut?
Meille jää yksin Jeesus Kristus ja hänen ristinsä sovitustyö
Kaikki oma on kuollut ja riisuttu pois ja silloin juurikin saamme kokea myös mitä on evankeliumin voima ja tämän asian Paavali ymmärsi niin valtavan hyvin ja siksi miellistyi heikkouteensa jotta Kristuksen voima pääsi vaikuttamaan hänessä

Eli juurikin näin että Hänen tulee kasvaa ja meidän vähetä ☺️

Tässä on aiheesta hyvä puhe missä on tämä asia tuotu hyvin esille https://youtu.be/5KwdxRXOnqI
alabasteripullo

Re: Jumalan voima ilmestyi

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Uusiluomus kirjoitti: 05 Huhti 2022, 18:00
alabasteripullo kirjoitti: 05 Huhti 2022, 14:52
Hes33 kirjoitti: 05 Huhti 2022, 01:21 En tiedä ymmärsinkö mitä koit, alabasteripullo. Mutta itse olen kokenut Jumalan voiman ainoastaan joissakin sellaisissa tilanteissa, joissa Jumala on selkeästi johdattanut tai kehoittanut tekemään jotakin. Esimerkiksi viemään sanomaa jollekin ihmiselle, tai mennä rukoilemaan jonkun puolesta. Tai nousta vastustamaan pahuutta yllättävissä arkielämän tilanteissa. Itselläni ei useinkaan riittäisi rohkeus tai edes halukkuus tehdä mitään tällaista, mutta Jumalan voima on aina tullut avuksi.
Sä ymmärsit oikein. 🙂 Just se on Jumalan voima. Haluaisin kysyä pitäisikö meidän uskovien tyhjentää itseämme ja olla heikkouden alaisia jotta Jumalan voima asettuu meihin asumaan niinkuin Paavalille kävi samoin?

Johannes kastaja sanoi että Jeesus tulee kasvaa ja Johanneksen vähetä (Joh. 3:30). Tarkoittaako se tätä? 🙄🤔
Meidän tarvitsee vain suostua tyhjennettäväksi, ja antaa Jumalan tehdä työtään, omat yritykset pois
Pyhitysliikkeiden ja herätyskristillisyyden ongelma on mielestäni juurikin omatekoinen pyhitys ja omat yritykset ja omavanhurskaus (lain alainen kristillisyys) ja tämä on helppoa ymmärtää teoriassa mutta käytännössä ei, ja se vaatii sen että olemme lain kautta kuolleet pois laista , siis oikeasti että laki on saanut tehdä sen työn ja lyönyt meidät kuoliaaksi

""Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.""

Galatalaiskirje 2:19-20
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Ja mitä meille jää kun kaikki tämä on tapahtunut?
Meille jää yksin Jeesus Kristus ja hänen ristinsä sovitustyö
Kaikki oma on kuollut ja riisuttu pois ja silloin juurikin saamme kokea myös mitä on evankeliumin voima ja tämän asian Paavali ymmärsi niin valtavan hyvin ja siksi miellistyi heikkouteensa jotta Kristuksen voima pääsi vaikuttamaan hänessä

Eli juurikin näin että Hänen tulee kasvaa ja meidän vähetä ☺️

Kiitokset, Uusiluomus! Hyvä vastaus. :clap: 👍

Mä kans suostun. :) On ihana kasvaa tervehenkiseen kristuskeskeisyyteen kun suostuu tyhjennettäväksi. Totta, olen kans nähnyt omatekoista pyhitystä, omavanhurskautta ja myös rakkautta joka ei ole jumalallinen rakkaus vaan se on sielullinen rakkaus joka hylkää Jumalan Sanat ja pitää kiinni hajaannuttavasta opista joka erottaa meitä toisistamme. Surullista katsoa sivusta.

Jumalallinen rakkaus tulee siitä että suostuu elämään ja vaeltamaan Jumalan Sanojen mukaan niin Jumalan Sanat kaksiteräisen miekan tavoin saa aikaan lihassa Kristuksen muotoa ja myös jumalallista rakkautta. Se on ainoa tie.

Kiitos paljon sun raitishenkisestä vastauksestasi. 😊
Vastaa Viestiin