Ihmisruumis

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Ihmisruumis

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kysymys; meidän ruumis on Herran temppeli. Eikö terveydestä huolehtiminen ole meidän vastuulla vaan Jumala yksin pitää huolen terveydestä ja parantaa omia vaikka me emme elä terveellisesti?
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ihmisruumis

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Itse koen sanan pohjalta asian näin että meillä on vastuu itsestämme, kehomme on temppelimme ja sitä ei saa kohdella kaltoin ruoalla, juomalla, väkivalloin tai haureudella.
Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, sillä Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta. Tuottakaa siis ruumiillanne Jumalalle kunniaa!
1. Korinttilaiskirje 6:19-20

Ja kohta
Palvelkaa Herraa, Jumalaanne, niin hän siunaa teidän ruokanne ja juomanne. Minä, Herra, otan taudit pois teidän keskuudestanne.
2. Mooseksen kirja 23:25
Antaa ymmärtää että Herra voi kyllä ottaa tauteja meiltä pois jos Hänen sanassa vaellamme. Tuskin Hän synnissä tahallaan rypevää parantaa.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ihmisruumis

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Pyhän Hengen on vaikea tulla meihin asumaan jos sillä ei ole meissä tilaa synneiltämme. Meidän tulee näin puhdistaa ja pitää huolta ruumiistamme. Tehdä tilaa Pyhälle Hengelle. Laittaa pois se mikä turhaa on. Pyhä Henki ei voi asustaa epäpuhtaassa ruumiissa.
Jeesus Kristus asustaa meissä Pyhän Hengen kautta ja sitä enempi Hänellä on tilaa meissä, mitä enempi luovumme kaikesta epäpuhtaassa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
alabasteripullo

Re: Ihmisruumis

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kiitokset, siskot, vastauksestanne! :)

Yksi kysymys vielä mutta se on vaikeampi. En tiedä osaanko kysymystä pukeutua sanoiksi että kysymystä ymmärrettäisiin oikein.

Kysymys; terveyden ja ruumiin laiminlyöminen jatkuu johtuen Jumalan valmistamasta lääketehtaasta joka on siunaukseksi että saa elää lääketehtaalla ja koska se on Herran tahdon mukaista ja silti laiminlyönti jatkuu terveyden ja ruumiin kanssa ymmärtämättä että ruumis on Herran temppeli. Mitä ajatuksia herättää?

(Se kysymys ei ole minusta lähtöisin vaan olen tavannut sellaista käsitystä. Toisaalta en ole vastaan lääketehdasta, siis ennen velhouden aikaa.)
Vastaa Viestiin