Sinun seurakuntayhteytesi?

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Haluaisin kysyä, minkälaiseen seurakuntayhteyteen koet kuuluvasi? Joko sellainen jossa vakituisesti käyt, tai sitten jos sellaista ei ole, niin minkälaisessa haluaisit käydä?

Minä koen eniten kuuluvani yhteyteen jossa ollaan vain Jeesuksen nimessä koolla, kaikessa yksinkertaisuudessa. Yleensä se toteutuu parhaiten uskovien kodeissa kokoontumalla. Voi tietysti olla myös rukoushuone, ei se sinällään haittaa. Mutta niissä vain on useammin kaikenlaisia rakenteita ja käytäntöjä jotka eivät kuuluisi Uuden testamentin seurakunnalle. Näistäkin voidaan keskustella, nyt juuri en itse ehdi mutta ajatuksia saa jakaa jos haluaa :)

Tällä hetkellä olen mukana kodissa kokoontuvassa seurakunnassa.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ajattelen samoin kuin sinä Hess33.
Kotikokoukset ovat hyviä ja olen itsekkin niitä pitänyt, mutta nyt tauolla.
Minun seurakunta on se mikä ei ole ihmis käsin rakennettu. Siinä ei tarvitse seiniä kun voi kokoontua Jeesuksessa Kristuksessa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Uusiluomus

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

En koe kuuluvani mihinkään tiettyyn opinsuuntaan tai seurakuntaan, veljiä on evlut kirkon piirissä baptisteilla ja helluntaissa joissa joskus tulee käytyä mutta hyvin harvoin

(Tietysti on myös veljiä ja sisaria muuallakin..) se mitä porukkaa edustaa ei kerro vielä sinänsä mitään vaan se että onko Kristus sydämessä , onko uudesti syntynyt..

tärkeintä on että Herra Jeesus on keskiössä ja hänen ristinsä sovitustyö

Vähäisiä ovat käynnit minulla missään ja koen että näin on hiljaisuudessa hyvä kasvaa Jumalan armossa ainakin minun kohdallani, joku taas tuntee paikkansa olla mukana seurakunta elämässä ja palvella siellä

Se mitä kaipaan niin kotikokouksia missä rukoiltaisiin ja tutkittaisiin sanaa , olen laittanut merkille että siellä missä rukoillaan paljon niin on hyvä olla ja siellä rakentuu, sana avautuu ja se sulautuu
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen. Amen.🙇‍♀️🙌💜👑
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Tällä hetkellä en käy missään eikä mulla oo muuta uskovien yhteyttä kuin tämä palsta. Olisi kyllä mukava löytää joku ettei tarvistisi olla yksin, mutta pärjään kyllä näinkin.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Pienempi seurakunta missä käyn tuntuu kodilta. Toki myönnän että mieli haikailee toisen "samanliiton" paikkaan jossa ainakin somen mukaan on nuorempi ja aktiivisempi meno. Tämä on vaan sen verran kauempana ettei vielä ainakaan ole mahdollisuutta mennä. Toisaalta en myöskään voi tietää minkälainen henki tuolla on vaikka ulos näyttää hyvälle.

Mistä ne noita kotikokouksia bongailette? Vai tuleeko vain uskonystävien kautta?

Pitäisi kyllä olla aktiivisempi ja verkostoutua että löytäisi tällaisia yhteyksiä mutten ikinä ole ollut ison kaveripiirin haalimisessa hyvä.

Mihkään tiettyy suuntaan en koe kuuluvani. Läheisimmät yhteydet yleensä löytää sieltä jotka on eri "kategoriasta". Niin kuin kirjoittitte, siellä missä Jeesus on läsnä.

Kyllähän sitä pärjää niinkuin Uusiluomus kirjoitti mutta kai sitä kaipaisi tuollaista kotikokous toimintaakin toisinaan.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Uusiluomus

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Rosita kirjoitti: 02 Huhti 2022, 18:53 Pienempi seurakunta missä käyn tuntuu kodilta. Toki myönnän että mieli haikailee toisen "samanliiton" paikkaan jossa ainakin somen mukaan on nuorempi ja aktiivisempi meno. Tämä on vaan sen verran kauempana ettei vielä ainakaan ole mahdollisuutta mennä. Toisaalta en myöskään voi tietää minkälainen henki tuolla on vaikka ulos näyttää hyvälle.

Mistä ne noita kotikokouksia bongailette? Vai tuleeko vain uskonystävien kautta?

Pitäisi kyllä olla aktiivisempi ja verkostoutua että löytäisi tällaisia yhteyksiä mutten ikinä ole ollut ison kaveripiirin haalimisessa hyvä.

Mihkään tiettyy suuntaan en koe kuuluvani. Läheisimmät yhteydet yleensä löytää sieltä jotka on eri "kategoriasta". Niin kuin kirjoittitte, siellä missä Jeesus on läsnä.

Kyllähän sitä pärjää niinkuin Uusiluomus kirjoitti mutta kai sitä kaipaisi tuollaista kotikokous toimintaakin toisinaan.
Mä bongaan niin että kun käyn kuuntelemassa eri puhujia niin siellä minne nämä kutsutaan puhumaan niin siellä on yleensä tervettä toimintaa sillä eihän ne muuten kutsuisi puhumaan sillä Henki yhdistää ja Raamattua saadaan julistaa ja sitä kautta myös tutustuu uusiin ihmisiin ja kahvipöydässä tulee esille myöskin kotikokoukset ja missä on mitäkin toimintaa
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Olen ihan yksin tällä hetkellä, toisaalta kovasti kaipaan että löydän yhteisön johon voisin kuulua, toisaalta koen että Jumalalla on syynsä pitää minua syrjässä. Luotan, että myös seurakuntayhteys on asia jonka hän voi antaa milloin tahansa.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Puska radio toimii usein noissa kotikokouksissa. Mutta sellaisen voi järjestää itsekkin ja sitten kutsua ihmisiä mukaan ..
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
alabasteripullo

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hes33 kirjoitti: 02 Huhti 2022, 15:58 Haluaisin kysyä, minkälaiseen seurakuntayhteyteen koet kuuluvasi? Joko sellainen jossa vakituisesti käyt, tai sitten jos sellaista ei ole, niin minkälaisessa haluaisit käydä?

Minä koen eniten kuuluvani yhteyteen jossa ollaan vain Jeesuksen nimessä koolla, kaikessa yksinkertaisuudessa. Yleensä se toteutuu parhaiten uskovien kodeissa kokoontumalla. Voi tietysti olla myös rukoushuone, ei se sinällään haittaa. Mutta niissä vain on useammin kaikenlaisia rakenteita ja käytäntöjä jotka eivät kuuluisi Uuden testamentin seurakunnalle. Näistäkin voidaan keskustella, nyt juuri en itse ehdi mutta ajatuksia saa jakaa jos haluaa :)

Tällä hetkellä olen mukana kodissa kokoontuvassa seurakunnassa.
Joo, mäkin koen kuuluvani yhteyteen jossa ollaan vain Jeesuksen nimessä koolla, kaikessa yksinkertaisuudessa. Viime keskiviikkona zoomilla eräs uskonveli veti päättymisrukouksen. Koin Jumalan voimakkaan läsnäolon ja ymmärsin että me eri puolilla Suomea ollaan se seurakunta. :)

Seurakunta on Jumalan kirjoittama termi Hengestä, se aukeaa armoa ja totuutta rakastaville uskoville. Olimme koolla Jeesuksen nimessä zoomilla, en näe uskovia luterilaisiksi tai helluntailaisiksi vaan näen heissä seurakuntaa. Zoom on vain väliaikaista.
Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Odotan ikävöiden leivän murtamista ja sitä että Jeesuksen nimessä ollaan koolla. Olen murtanut leipää mieheni kanssa kaksistaan kotosalla. Odotan myös Jumalan ennalleen palauttamaa seurakuntaa alkuseurakunnan tilaan.

Ennen uutta vuotta mission oli suunniteltu että se alkaa helmikuussa zoomin kautta. Nyt on huhtikuu, sitten se ei toteutunut. Koska suunnitteleminen tulee siitä hajaannuttavasta tilasta ja siitä että uskoontulon kautta ohjataan hajaannuttavassa tilassa oleviin puoluehenkisiin seurakuntiin. Näyttää siltä että Jumala olisi estänyt sen.

Kun seurakunta aukeaa, pää nostaa ja katse siirtyy siihen, Kristus kirkastuu seurakunnassa ja seurakunta kirkastaa. Ihmiset näkevät sen. 🙏🏻 
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Maria »

Hes33 kirjoitti: 02 Huhti 2022, 15:58 Haluaisin kysyä, minkälaiseen seurakuntayhteyteen koet kuuluvasi? Joko sellainen jossa vakituisesti käyt, tai sitten jos sellaista ei ole, niin minkälaisessa haluaisit käydä?

Minä koen eniten kuuluvani yhteyteen jossa ollaan vain Jeesuksen nimessä koolla, kaikessa yksinkertaisuudessa. Yleensä se toteutuu parhaiten uskovien kodeissa kokoontumalla. Voi tietysti olla myös rukoushuone, ei se sinällään haittaa. Mutta niissä vain on useammin kaikenlaisia rakenteita ja käytäntöjä jotka eivät kuuluisi Uuden testamentin seurakunnalle. Näistäkin voidaan keskustella, nyt juuri en itse ehdi mutta ajatuksia saa jakaa jos haluaa :)

Tällä hetkellä olen mukana kodissa kokoontuvassa seurakunnassa.
Pidän kotikokouksista myös ja uskon, että sellainen varmasti lisääntyy.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Maria kirjoitti: 04 Huhti 2022, 22:12
Pidän kotikokouksista myös ja uskon, että sellainen varmasti lisääntyy.
Joo, Jumala on voimallinen palauttamaan seurakunta alkuseurakunnan tilaan. Se on jakamaton seurakunta. Meissä kaikissa uskovissa jakamaton seurakunta yhdistää yhdeksi vaikka me eri puolilla maailmaa asumme silloin olemme yhtä niinkuin Poika ja Isä ovat yhtä. Siten seurakunta joka on Kristus, kirkastaa ihmisten silmien eteen ja he tulevat elävään uskoon ja liittyvät jakamattomaan seurakuntaan niinkuin alkuseurakunnan aikoinaan, jolloin suuri määrä ihmisistä ja joukoista tuli elävään uskoon. 😃

Ap.t. 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Ap.t. 2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

Ap.t. 4:4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.

Ap.t. 5:14 Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot.

Ap.t. 6:7 Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.

Ap.t. 11:21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
alabasteripullo

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ne profetiat, mitkä olivat tulleet, puhui seurakunnasta, se tarkoittaa vain ainoastaan jakamatonta seurakuntaa, jonka kautta vapautuminen totuudessa tapahtuu. Sitä mä halajan odottaen.

Jeesus on täynnä armoa ja totuutta, silloin totuuden kuuliaisuudessa kohdataan Jeesusta joka on jakamaton seurakunta.
1Kor. 12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
alabasteripullo

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Haluaisin kysyä, oletko joskus huomannut Raamattu kansalle -käännöksen siitä Hepr. 10:25 kohdasta?
Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän. Raamattu kansalle
Siinä luetaan; ”yhteistä kokoontumistamme”. Se puhuu meidän yhteisestä kokoontumisesta. Se tarkoittaa meidän kaikkien uudestisyntyneiden uskovien yhteistä kokoontumista eli se on jakamaton yhteinen kokoontuminen. 🙂

Mun ystävä kertoi mulle unesta. Hän näki unta että ensimmäinen laiva oli satamalla, se noutaa ihmisiä. Kaikki ihmiset menivät sinne laivaan. Sitten laiva nousi ilmaan taivasta päin. Ystävä aateli että haluaa itsekin mennä myös laivaan. Hän oli jonossa kuten kaikki ihmiset. Seuraava laiva tuli satamaan. Kaikki ihmiset menivät sinne. Yhtäkkiä ystävä tajusi ettei itse kuulu siihen laivaan mutta laiva ehti jo mennä alas ja uppoaa.

Herättyään hän vaihtoi seurakuntaan tajuamatta mitä seurakunta Raamatun termin mukaan tarkoittaa. Se uni mua puhuttaa. Kun Jeesuksen päivä lähestyy, silloin Raamatun termi alkaa aueta ja antaa ymmärrys mitä seurakunta tarkoittaa. Se ei ole täysin sama asia kuin ihmisten käsitys seurakunnasta.

Nooan arkki on myös yksi, ihmiset pelastuivat siinä arkissa. Sitä voi sanoa jakamattomaksi ja yhdeksi arkiksi. Se kuvaa seurakuntaa. Seurakunnan tulee olla täysin sopusoinnussa Raamatun kanssa. Jumalan totuuden sana on tie jota ihmiset saattaa tulkita kapeammaksi mutta se on ainoa tie, jota tulee kulkea ja ottaa vastaan rakkautta totuuteen.

Jos totuus otetaan pois silloin armo vääristyy ja väärä armo hyväksyy asioita mitkä ovat Jumalan Sanaa ja Jumalan tahtoaan vastaan. Sentähden laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Armo ja totuus on aina yhtä niinkuin Jeesus on täynnä armoa ja totuutta, silloin totuuden kuuliaisuudessa kohdataan Jeesusta joka on jakamaton seurakunta.

Jeesus maanpäällisen vaelluksen aikana on sanonut; ”pysykää Minussa”. Se tarkoittaa Jumalan Sanassa pysymistä koska Jeesus on itse lihaan tullut Sana joka on kreikankielen mukaan Logos [λογος], se tarkoittaa Raamatun kokonaisvaltaista ilmoitusta. Se on Hän itse, Logos [λογος] (Joh. 1:1, 14). Niin pysyy vahvana loppuun asti, pelastuu.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja Maria »

Shalom 🙏

Hyvä huomio tämä jae. Tämä toi toisenkin tärkeän huomion esiin. Jättää, hyljätä esiintyy myös tässä yhteydessä. Hylkääminen tulee vastaan Raamatun valossa erittäin vahvasti Jeesuksen kärsimyksessä. Golgatan ristinpuulla:
Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
(Matt. 27:46)

Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
( Mark. 15:34)
Kokoontuminen on mainittu myös 2. Tessalonikalaiskirjeessä
Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet
(2. Tess. 2:1)


älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
(Hebr. 10:25)
Joskus mekin olemme hyljänneet Jeesuksen ristinpuulle. Emme ensin halunneet lähteä seuraamaan Häntä. Ajattelen, että sen tulee olla muistona samanlainen naulanjälki Hänen ruumiissaan, kun päätin lähteä seuraamaan Häntä. Muuten Hän olisi jäänyt minulle vieraaksi ja riippuisi edelleen siellä ristillä haavoitettuna ja ristille naulattuna.

Nyt Jeesus on minulle Lunastaja. Hän oli ristillä, mutta koska Hän elää, niin kaikki naulat ja piikkikruunukin on nyt poistettu Hänen yltään.
Hän ei ole enää haudassakaan, koska Jeesus Kristus nousi kolmantena päivänä ylös. Jeesus on niissä, joissa Hänen Isänsäkin on.
Missä on Isä, siellä Hänkin pysyy. Ristillä ei ole Isää, siksi siellä on tyhjää. Siellä on aina paikka, jossa on syntimme kannettu. Isä ei ole siellä, missä on hauta, koska kuollut ei voi elää. Ja meidät herätettiin kuolemasta elämään, koska Jeesus kuoli puolestamme ja me nousimme elämään kasteen kautta Jumalan voimasta. Me elämme Herrallemme Pyhän Hengen voimassa ja kasvamme edelleen Jumalan tuntemisessa.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Sinun seurakuntayhteytesi?

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Maria kirjoitti: 08 Huhti 2022, 09:46 Shalom 🙏

Hyvä huomio tämä jae. Tämä toi toisenkin tärkeän huomion esiin. Jättää, hyljätä esiintyy myös tässä yhteydessä. Hylkääminen tulee vastaan Raamatun valossa erittäin vahvasti Jeesuksen kärsimyksessä. Golgatan ristinpuulla:
Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
(Matt. 27:46)

Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
( Mark. 15:34)
Kokoontuminen on mainittu myös 2. Tessalonikalaiskirjeessä
Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet
(2. Tess. 2:1)


älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
(Hebr. 10:25)
Joskus mekin olemme hyljänneet Jeesuksen ristinpuulle. Emme ensin halunneet lähteä seuraamaan Häntä. Ajattelen, että sen tulee olla muistona samanlainen naulanjälki Hänen ruumiissaan, kun päätin lähteä seuraamaan Häntä. Muuten Hän olisi jäänyt minulle vieraaksi ja riippuisi edelleen siellä ristillä haavoitettuna ja ristille naulattuna.

Nyt Jeesus on minulle Lunastaja. Hän oli ristillä, mutta koska Hän elää, niin kaikki naulat ja piikkikruunukin on nyt poistettu Hänen yltään.
Hän ei ole enää haudassakaan, koska Jeesus Kristus nousi kolmantena päivänä ylös. Jeesus on niissä, joissa Hänen Isänsäkin on.
Missä on Isä, siellä Hänkin pysyy. Ristillä ei ole Isää, siksi siellä on tyhjää. Siellä on aina paikka, jossa on syntimme kannettu. Isä ei ole siellä, missä on hauta, koska kuollut ei voi elää. Ja meidät herätettiin kuolemasta elämään, koska Jeesus kuoli puolestamme ja me nousimme elämään kasteen kautta Jumalan voimasta. Me elämme Herrallemme Pyhän Hengen voimassa ja kasvamme edelleen Jumalan tuntemisessa.
Aamen! Jeesus on ylösnoussut ja elää. Ja me nousemme yhtenä ruumiina Kristuksessa. :)

Pääsiäinen lähestyy, voidaan hyvin jättää pois se pitkaperjantai ja julistetaan sen mukaan että Kristus kuoli yhdeksännellä hetkellä. Kolme päivää ja kolme yötä on kulunut, Jeesus nousi kuolleesta kolmantena päivänä. Vaikka julistetaan vääränä päivänä, se ei haittaa mutta julistaminen Jumalan Sanan mukaisesti kirkastaa Kristusta. :) Ihan yksinkertaista ja mutkatonta. ;)
Vastaa Viestiin