Juttutuokio

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Tänään kokeilin veljeni tekemää potkulautaa jäällä. Oli tosi kivaaaaaaa 😎  Rukoillaan veljeni puolesta että hän tulee elävään uskoon. 🙏🏻




potkulauta.jpeg
Viimeksi muokannut alabasteripullo, 02 Huhti 2022, 13:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
alabasteripullo

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Musta tuntuu että aprillipäivä on sama asia kuin halloween. Eilen uskova kaveri lähetti mulle tekstarin ja sanoi että tulipalo tuhosi ex-kunnan helluntaiseurakunnan. Sääksmäen keskiaikainen kirkko paloi aikoinaan aprillipäivänä 1.4.1929. Kylällä oli samaan aikaan iltamat, ja juhlaväki luuli palohälytystä aprillipilaksi.


https://www.valkeakoskensanomat.fi/elam ... 71148.html
alabasteripullo

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Katsoin tv-ohjelmaa "Kauneudenhoito kautta aikojen, 3/3". Avasin sen ihan sattumalta mutta en katsonut alkua ja se kertoi meikkaamisesta ja historiasta miten meikit valmistettiin ja siitä että sinä aikana katsottiin meikkaamista tällä tavalla että se olisi tuomittavaa ja meikit oli tuohon aikaan kiellettyjä ja myös ympäristön syystä.

Se ei tarkemmin kerro missä asiassa tuomittiin tai siitä että meikattiin liian voimakkaasti, siitä ei kuitenkin kerrottu. 🤨

Mietin missä asiassa tuomitsemisen raja kulkeutuu. 🤔 Esteristä ja kauneudenhoidosta Raamattu puhuu. Ajatuksia?
alabasteripullo

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

En tiedä pitäiskö mainita yksi outo juttu johon mä törmäsin fb:ssa. En tiedä kuinka usein mutta itse törmäsin siihen samaan juttuun kaksi kertaa.

FB-ryhmä on tarkoitettu asunnon juttuihin kuten mökkivuokraus, asunnon myynti, asuntovuokraus ja asunnon osto.

Niin siihen ryhmään kuulumaton postaus ulkomaalaiselta naiselta laitettiin sinne ja mainittiin englanninkielisen maailmanlopun joka alkaa toukokuussa eli tässä kuussa. Siinä on konekääntäjä mukana. Siinä on muita linkkejä ja kuvia sodasta / sodista ja tappavasta kemikaaliaseesta jne.

Se nainen joka postautti siihen ryhmään, sanoi että Jeesus tulee pian ja toivotti Jumalan siunausta.

Ryhmän jäsenet nauroivat sille postaukselle. Ylläpitäjä joutui poistamaan sen. :shock: :roll:
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos kun jaoit, tämä voi olla varoitus Suomelle.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2758
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Minulla on ollut mielenpäällä tälläinen tyhmä asia. Outo kysymys? Tietääkö kukaan kuka ja mikä naisiaan on tämä Tulta taivaasta; Ingrid Harjula Lappeenrannasta?
Löysin kyllä videoita hänestä,mutta muuta en tiedä. En tunne enkä ole koskaan tavannut häntä.
En tiedä onko tällä mitään merkitystä, mutta jostain syystä minua on luultu häneksi ? Kysytty olenko hän? Kysymyksestä tuli outo, negatiivinen fiilis. Meillä molemmilla on pitkät hiukset 😄 .. ehkä minut on liitetty häneen koska ilmeisesti tunsimme saman evankelistan, Jorma Tapanainen? En ole edes käynyt Lappeenrannassa enkä lähistöllä.
Ehkä joku osaa avata ..?
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2062
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tuija kirjoitti: 13 Touko 2022, 21:14 Minulla on ollut mielenpäällä tälläinen tyhmä asia. Outo kysymys? Tietääkö kukaan kuka ja mikä naisiaan on tämä Tulta taivaasta; Ingrid Harjula Lappeenrannasta?
Löysin kyllä videoita hänestä,mutta muuta en tiedä. En tunne enkä ole koskaan tavannut häntä.
En tiedä onko tällä mitään merkitystä, mutta jostain syystä minua on luultu häneksi ? Kysytty olenko hän? Kysymyksestä tuli outo, negatiivinen fiilis. Meillä molemmilla on pitkät hiukset 😄 .. ehkä minut on liitetty häneen koska ilmeisesti tunsimme saman evankelistan, Jorma Tapanainen? En ole edes käynyt Lappeenrannassa enkä lähistöllä.
Ehkä joku osaa avata ..?
Joskus mietin, että oletko sinä se ICEJ Tuija Valtanen?

Minua joku väitti joskus Wilkersoniksi.

Vaaleasta poplarista johtuen kai.
Avatar
Tuija
Viestit: 2758
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos miettimästä, Uskon Jeesukseen, mutta en ole Tuija Valtanenkaan 😀 ... en ole kukaan julkinen hahmo.. voisipa kuvastella että olen tällainen metsänpeikko, tullut kai röllipeikon sukuun .... Tuija vaan. Niin normi ihminen kuin olla voin .. ehkä liiankin sulautuva muiden joukkoon, vaikka hyvähän se on juuri niin. En ole toista kummempi. 😂🤣
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2758
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kävin juuri pika tutustumisella tuohon Valtasen Tuijaan ja hieno kutsumus hänellä on ja kaunis ihminen.
Minua, vanhaa, kohta 62 vuotiasta, vaivaista mummoa ei voi verrata tuohon ihmiseen. 🤗👵
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

alabasteripullo kirjoitti: 13 Touko 2022, 08:52 En tiedä pitäiskö mainita yksi outo juttu johon mä törmäsin fb:ssa. En tiedä kuinka usein mutta itse törmäsin siihen samaan juttuun kaksi kertaa.

FB-ryhmä on tarkoitettu asunnon juttuihin kuten mökkivuokraus, asunnon myynti, asuntovuokraus ja asunnon osto.

Niin siihen ryhmään kuulumaton postaus ulkomaalaiselta naiselta laitettiin sinne ja mainittiin englanninkielisen maailmanlopun joka alkaa toukokuussa eli tässä kuussa. Siinä on konekääntäjä mukana. Siinä on muita linkkejä ja kuvia sodasta / sodista ja tappavasta kemikaaliaseesta jne.

Se nainen joka postautti siihen ryhmään, sanoi että Jeesus tulee pian ja toivotti Jumalan siunausta.

Ryhmän jäsenet nauroivat sille postaukselle. Ylläpitäjä joutui poistamaan sen. :shock: :roll:
Olen nähnyt näitä monessa ryhmässä. Ovat selkeästi huijausviestejä ja valeprofiileja. Ei kannata klikata.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2062
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tuija kirjoitti: 14 Touko 2022, 09:01 Kävin juuri pika tutustumisella tuohon Valtasen Tuijaan ja hieno kutsumus hänellä on ja kaunis ihminen.
Minua, vanhaa, kohta 62 vuotiasta, vaivaista mummoa ei voi verrata tuohon ihmiseen. 🤗👵
Itse asiassa hän on samoja ikiä kanssasi.

Pari kolme vuotta sitten hän kertoi, että hän ei kerro ikäänsä ja sain vaikutelman, että asia on hänelle jotenkin vaikea tms. asia.

Hetkeä myöhemmin hän puhui samanikäisestä 57-vuotiaasta henkilöstä... :lol:

https://m.youtube.com/watch?v=YO8K5lESAd0

Oil of Ulay ja tulee tyttömäinen olo...

Sulle mutta ei mulle...

https://www.google.com/amp/s/samatablog ... tissa/amp/

Lidlin halpisvoide jota tälläinen karu karpaasi voi käyttää ja käyttääkin. Suosittelen!
Avatar
Tuija
Viestit: 2758
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Joo, muistan tuon mainoksen.. vaan eipä taida auttaa 🤣 .. mutta parasta nuorennusta on sellainen hyvänlaatuinen ilo sydämessä, ilo josta myös Raamattu kertoo niin monessa kohtaa; ILOITKAA!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1207
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kaikki me Tuija pikku tyttöjä tai poikia ollaan sisältä vaikka ulkokuori iänmyötä saattaisi olla jotain muuta kun miksi itsemme miellämme.

Täällä mennään kans nivean perusrasvalla ja satunnaisella ripsarin käytöllä. Parikymppisenä sitä lätki naamaan jos jonkinlaista ihmeiden tekijää ja peittovoidetta mutta nykyään todennut että ei se ruosteinen vesipatakaan maalaamalla parane😅

Ja mieletön ajan ja rahansäästö. Eikä varmaan huonompaan suuntaan olla menty kun viimevuonnakin sai viä papereita näyttää kaupassa 😄
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1207
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Siis tällä tietenkin tarkoitin vain itseäni.
Toki voi olla että ei ole tota meikkausta sitten oikein osannutkaan.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2758
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos vain Rosita lohdutuksen sanoista 😄.. Joo, pieniä poikia ja tyttöjähän me. Itsellä välillä vähän ampaisee tuo iloittelu yli.. seurakuntaan kun ystäväni kanssa mennään niin kaikki iloitsee valtavasti ja monessa kohden, jopa saarnan kesken verrataan hymyillen meihin, takapenkin tyttöihin. Kysyinkin miksi meidät vedetään joka asiaan, heidän esiintyvät vieraatkin? Sain vastauksen että kun teistä huokuu sellainen hyvä ja valtava ilo.
Kyllä tuota meikkausta on tullut nuorena harrastettua. Myin jopa Oriflamen meikkejä ja olin useasti meidän ryhmän paras myyjä. Kävin oikein kurssitkin ja sain lopulta Diploomin.
Nyt en enää juuri muuta laita kuin kulmakynällä vähän vahvistelen noita olemattomaksi menneitä kulmia ja värivoidetta välillä pintaan että on tasaisempi väri. Kosteutta kyllä tarvitsee, kunhan muistais laittaa ... mutta ei se mitään, hyvin tässä pärjää! 😀😄😂
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1207
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ihanaa että olet löytänyt tuollaisen seurakunnan missä hyväksytään ilo. Sekään ei ole itsestään selvää. Herrassa saa ja pitää iloita ja mun mielestä muutenkin jos se ei ole mitään kamalan kaksimielistä tai muita loukkaavaa niin saa iloita aina.

Tämän hetkisessä seurakuntapaikassani on ihanaa että siellä on iloisiakin ihmisiä osa ja huumoriakin ymmärretään. Mutta olen ollut myös seurakunnissa missä iloa ei tunneta. Henkilökunta hiipii hiirenhiljaa selän taakse, niin että saat suunnilleen sydänkohtauksen keittiöllä ja nauraa ei saa ja jos naurat niin katsotaan suunnilleen kuin pelastumatonta syntistä. Hautajaiset tietenkin asia erikseen mutta noin muuten iloitsemaanhan meidät on kutsuttu.

Sitä voi silti olla murhe pelastumattomista sydämessä, vaikka suu olisikin hymyssä. Oma vakaumukseni on että meistä pitää loistaa ilo ja onni, että ihmiset tulevat kysymään että mikä sun salaisuus on, eikä tulevan tuomiopäivän tuska kasvoissa. Toki ne ketkä toisin ajattelevat, niin se heillekin tietenkin suotakoon, en tuomitse mutta itse en pysty samaan.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2758
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Juuri näin tuo ilo Kristuksessa on valo joka meissä loistaa ja tietenkin hyvällä maulla. Siinä on hyvyys ja ilo käsi kädessä. Tuossa seurakunnassa on myös lapset kaikessa mukana ja nuoret on saatu hyvin mukaan. Moni nuori on antanut itsensä Jeesukselle ja kun he ovat löytäneet tuon hengellisen kodin, kohta he ovat kutsuneet vanhempansa myös mukaan. Nuorille on myös oma ilta jossa monasti saattaa olla 50:kin nuorta.
Se on siunaus tuolle paikkakunnalle joka niin kuivaksi oli käynyt, vaikka siellä on muitakin seurakuntia.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2758
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Matt.18:2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
18:4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
18:5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Rosita ja Tuija, tätä teidän keskustelua on mukava seurata. Normaaliin elämäänhän Kristus on meidät kutsunut, synnittömään elämään eli vapauteen iloineen ja suruineen. Näin mä sen käsitän, äärimmäisyyksiä välttäen, tasaista keskitietä kohti Kristusta ja tähän kaikkeen kuuluu myös Hengen palo sekä vakavuudessa että ylistyksessä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2758
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Juttutuokio

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen, Eero, Amen!
👑
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin