Ahdistaa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Voisitko Ulkopuolinen rukoilla sen rukousmallin mukaan?  🙂 🙏

Jos ahdistus tulee, voit rukoilla taas uudelleen tämän rukousmallin mukaan. 🙏
Hes33 kirjoitti: 14 Maalis 2022, 12:29

"Jumala, auta minua. Vain Sinä yksin voit minut pelastaa ja vapauttaa kaikesta pimeydestä ja synnin kahleista.

Minä en kykene likaisin käsini pesemään itseäni puhtaaksi.

Tule Sinä ja puhdista minut.

Tule ja ota minusta ja minun elämästäni pois kaikki, mikä ei ole Sinusta.

Kosketa minua rakkaudellasi ja opeta minua tuntemaan Sinut totuudessa.

Kiitos, että annoit Poikasi Jeesuksen kuolemaan puolestani, niin että tämä kaikki tulisi todeksi elämässäni.

Jeesuksen nimessä ja veressä, aamen.” 

Se tarvii rukousprosessia niin kauan kunnes kasvat ulos ahdistuksesta. 🙂

Me myös rukoilemme sun ahdistuksen asian puolesta. 🙂 🙏

Saako, Ulkopuolinen, pyytää Pyhää Henkeä paljastamaan ahdistuksesi syyn? Sopiiko? 🙂 🙏
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 15 Maalis 2022, 17:33 Voisitko Ulkopuolinen rukoilla sen rukousmallin mukaan?  🙂 🙏

Jos ahdistus tulee, voit rukoilla taas uudelleen tämän rukousmallin mukaan. 🙏
Hes33 kirjoitti: 14 Maalis 2022, 12:29

"Jumala, auta minua. Vain Sinä yksin voit minut pelastaa ja vapauttaa kaikesta pimeydestä ja synnin kahleista.

Minä en kykene likaisin käsini pesemään itseäni puhtaaksi.

Tule Sinä ja puhdista minut.

Tule ja ota minusta ja minun elämästäni pois kaikki, mikä ei ole Sinusta.

Kosketa minua rakkaudellasi ja opeta minua tuntemaan Sinut totuudessa.

Kiitos, että annoit Poikasi Jeesuksen kuolemaan puolestani, niin että tämä kaikki tulisi todeksi elämässäni.

Jeesuksen nimessä ja veressä, aamen.” 

Se tarvii rukousprosessia niin kauan kunnes kasvat ulos ahdistuksesta. 🙂

Me myös rukoilemme sun ahdistuksen asian puolesta. 🙂 🙏

Saako, Ulkopuolinen, pyytää Pyhää Henkeä paljastamaan ahdistuksesi syyn? Sopiiko? 🙂 🙏
Kiitos että rukoilette ja rukoilen itsekin🙂 ja saat pyytää. Oon itsekkim yrittänyt miettiä syytä ahdistukselle mutten oo löytänyt.. :/
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Tulin äsken saunasta. Okei. 🙂  On kaksi tapaa.

Jos Herra tahtoo osoittaa vain sulle sun ahdistuksen syyn. Niin Pyhä Henki tuo sulle pienen palan kipeästä muistosta pienin äänin. Sun kannattaisi pysähtyä, hiljentyä ja tarttua siihen niin se alkaa avata sulle.

Mutta se ei ole helppo vaan kipeä ja ahdistava. Me rukoilemme sulle voimia kestämään sitä. Herra antaa sulle viisautta käsittelemään ahdistukseen liittyvää haavaa. Herra on mukana ja auttaa sua eheytymisprosessin ajaksi ja loppuun asti. Alussa se on kipeä ja ahdistava mutta prosessin lopussa helppo.

Me olemme mukana rukousrintamassa sun puolesta.

Toinen tapa vielä. Jos Herra tahtoo paljastaa sun ahdistuksen syyn jollekulle meistä. Olkaamme herkkiä Jumalan äänelle ja pitäkäämme korvat auki.

Mulla olisi kysyttävää. Miten Psalmien lukemisen laita…? Psalmeissa on rohkaisevia ja lohduttavia luettavaa ja ne on avuksi ahdistukseen. 😊
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Oon lukenut paljon psalmeja ja sananlaskuja👍🏻
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 15 Maalis 2022, 19:34 Oon lukenut paljon psalmeja ja sananlaskuja👍🏻
👍😃
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Shalom Ulkopuolinen 🙏

Jumalan rakkaus olkoon väkevänä siellä missä oletkin. Olet saanut paljon hyviä asioita jo täällä, jotka rohkaisevat sinua.

Voisin tuoda yhden oman kokemukseni tähän. Jos sinulla tai jollain toisella on vastaava tilanne, eikä löydy tietä ulos.



Kun olen elänyt ahdistuksen keskellä, että en ole päässyt sisälle siihen mikä sen juurisyy on, olen kokenut, että en tiedä miten kestän sen.

Ensimmäinen askel on siis ollut se, että tunnistin sen, että on ollut niin ahdistunut olo, että sen kestämistä ei jaksa.

Sitten toinen asia oli se, että en jaksanut kuunnella neuvoja, koska ne lisäsivät ahdistusta. Tuli sellainen olo, että olen huono, kun en muutu riittävän nopeasti.

Kolmas askel oli se, että ymmärsin jollain tavalla, että menin tavallaan paniikkiin noista kahdesta asiasta. Eli totuus ei tehnyt heti vapaaksi, vaan ahdistus kasvoi.

Neljäs askel oli varmaankin se, että annoin itseni eristäytyä ja lannistuin.

Viides askel oli se, että annoin itseni olla sellainen, kuin olin ja jotenkin hyväksyin sen huomaamattani.

Kuudes askel oli se, että sain tietää, että minulla ei ole iloa sydämessäni ja minulla ei ollut tullut mieleeni vielä pyytää sitä.

Seitsemäs askel oli se, että pidin ihan hulluna, että pitäisi olla iloinen, kun on ahdistus. Olin siis antanut itselleni tavallaan luvan alkaakin "tervehtymään".

Kahdeksas askel oli se, että minulla heräsi halu muutokseen. En tiennyt sitä. Olin aluksi mekaaninen. Tein enemmän sitä, mitä kannattikin tehdä.

Ajatuskierre ja lamaannuttava olo oli saanut tehdä tehtävänsä. En ollut pakottanut sitä poistumaan, mutta enhän alunperinkään pitänyt olotilastani. En vain osannut tehdä sille mitään.

Yhdeksäs askel oli se, että aloin nähdä millainen olen. Olin ikäänkuin raunio. Jollain tavalla maahanlyöty. Pelkäsin siis alunperin sitä, että minuun sattuu.

Kymmenes askel oli se, että aloin hyväksyä, että olen nyt tällainen, mutta en tule olemaan sitä aina. Halusin alkaa nähdä omin silmin. Mutta samalla itkin paljon, koska ahdistus alkoi tulla ulos. Se oli patoutunutta ja pidäteltyä surua, joka oli muuttunut "kestämättömän" raskaaksi tuskaksi.

Yhdestoista askel jonkunlainen sovintovaihe. Harjoittelin taas luottamuksen rakentamista Jumalaan. Koska olin hauras, en halunnut antaa toisille itsestäni liikaa. Pelko ikäänkuin kulki vielä rinnallani. En kuitenkaan halunnut palata enää taaksepäin, jotain vahvistumista oli alkanut tapahtumaan.

Kahdestoista askel oli uuden hyväksymistä. Olin vähän liian armoton välillä, koska en uskaltanut luottaa Jumalaan. Pelkäsin välillä, että olen jonkin rangaistuksen alla. Harjoitus oli siis sitä, että miten siedän sitä, että olo helpottaa, mutta en anna anteeksi itselleni, jos kaikki ei mene kuitenkaan koko ajan "hyvin".

Kolmastoista askel oli sitä, että opin. Opin, että minulla on mekanismeja, joista en itse ollut tietoinen. En tiedä miten niiden kanssa tulee toimia. Samalla kun minulla oli yhä sisälläni pelkoa, kärsin siitä, että en tiedä kenelle uskallan puhua asioistani rehellisesti. Pelkäsin sitä, että palaan alkupisteeseen. En nähnyt miten olin kuitenkin tehnyt jo pitkän matkan eteenpäin.

Neljästoista askel oli sitä, että luovutin pelkoni Jumalan käsiin. Sitä pelkäsin eniten. Samalla pyysin apua Häneltä.

Kannoin siis itse omaa ristiäni. En uskaltanut olla Herran oma, vaan olin mieluummin omassa voimassani.

Viidestoista askel oli sitä, että aloin päästä jyvälle itsestäni. Kaikki, mikä painoi sisintäni, annoin heti kun vain ymmärsin, Jeesuksen käsiin.

Kuudestoista askel oli anteeksiannon aikaa. Aloitin antamaan itselleni anteeksi.


Tämä on pitkä kirjoitus, mutta siitä voinee poimia sen oleellisimman. Me kanssamatkaajatkin kannamme ajoittain raskaita taakkoja, joita ei ole kannettavaksi tarkoitettu. Ne on kannettu jo kerran Golgatalla.

Joskus on myös helpompi kirjoittaa paperille asiakohtaisesti ongelmia. Jos on paljon huolia, ne jäsentää paremmin, kun ne laittaa paperille.

Tein yhdessä kohtaa tätä matkaa niin. Sitten rukoilin, että auta näissä. Eräänä päivänä oivalsin, että me vain anomme, että ilmaise Sinä Herra mikä on se ensimmäinen asia, jonka eteesi tuon. Sitten Hän tekikin niin. Sitten päästin siitä irti. Samalla tuli seuraava. Päästin irti. Jne. Yksi asia Kerrallaan. Huoli kerrallaan.

Anteeksi, että en lyhyesti osaa sanoa näitä mietteitä, mutta toivon, että nämä saisivat olla avuksi.

Ja joka tapauksessa me kannattelemme rukouksin sinua ja Jeesus on kuitenkin niin suuri, että mahdoton ei ole Hänen mielestään mahdotonta. Ainoastaan jos me kieltäydymme Hänen avustaan, silloin totuus on erilainen.

Rohkaiskoon Herra sinua, sinä olet Hänelle tärkeä. Joka päivä meidän elämässä on jotain, missä on Jumalan sormi mukana. Emme aina itse edes tiedä sitä.

Jumalan siunausta meille jokaiselle 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Moro Ulkopuolinen. 🙂

Sulla ja Marialla on varmaan jotain yhteistä siitä ahdistuksesta. Marialle se on tuttua ja hän ymmärtää sua. Rukoilin äsken sun puolesta kaikella ymmärryksellä sisällistämistä Raamatun vapauttavan totuuden ja Jeesuksen tuntemisen rinnalla. Ahdistuksesta vapaaksi uloskasvaminen voi olla pitkä prosessi kuten Maria kirjoitti omasta kokemuksesta.

Olemme rukousrintamassa sun puolesta niin kauan prosessin mukaan. Jos ahdistus toistuu, tule pyytämään rukousapua niin kannamme sen asian Herran haltuun rukoillen. Onnistuisiko sulla pitämään katseesi aina Jeesuksessa ja ajattelemaan vain Häntä?

Koska jos pitää katseen Jeesuksessa, rauha tulee eikä ahdistus pidätä enää vaan haihtuu pois.

Jos tuijottaa sitä ahdistusta, se kasvaa koko ajan niinkuin "kylvämisen ja niittämisen laki" joka kylvää ja saa takaisin tuplasti sen mitä on kylvännyt. Se on sellainen kylvämisen ja niittämisen laki.

Olisi hyvä harjoittaa eli ajatella Jeesusta ja pitää katseen yksin Hänessä. 🙂 Ahdistukseen on myös apua eli mennään ulos ja nautitaan aurinkoisesta päivästä ja kauniista lumimaisemasta. 😎

Siunausta sun aurinkoiseen päivään! ☀️
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Ahdistuksista ei välttämättä vapaudu tämän elämän aikana. Minulla on lähes päivittäin ahdistuksia, ja toisinaan ne menevät sietokyvyn rajoille niin että ei voi oikein muuta tehdä kuin huutaa Herran puoleen. Mutta Herra on luvannut aina auttaa, niin että ahdistuksista huolimatta Hänen tahtonsa elämässämme voi aina toteutua.

Ajattele, että Jumala sanoi psalmin kirjoittajalle: "minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus" (Ps. 91:15).

Jumala on kanssasi, kun sinulla on ahdistus.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Rauhaa. Ahdistus on varmasti kaikille jollain tavalla tuttua. Minulla oli siintä vapautumisen esteenä pelko.

Aina kun joku isompi surutyö tuli eteen, oli vanha surutyö pelottavana möykkynä oman sydämen muistissa. En osannut kuitenkaan antaa pelkoani Jumalalle.

Oma ahdistus on aina tullut jonkin suuren menetyksen kautta. Sillä hetkellä monet antavat siihen sanojaan, mutta useimmiten jäämme yksin. Oikeastaan monet meistä kaipaavat enemmän lohtua. Lohtu on sitä, että annat rakastavan olkapään, johon saa nojata. Sitten ojennettu nenäliina säännöllisesti vieressä istuvalle lähimmäiselle. Ei aina tarvitse antaa ratkaisua tai neuvoa. Joskus on ihan rakkautta ole ainoastaan hiljainen kuuntelija, joka antaa oman sisimpänsä toisen rinnalle.

Se on kuin muodostaisi yhteyden siltaa. Astuessasi sille, et tietenkään ole heti toisessa päässä siltaa. Mutta et millään pääse sinne, ellet astu sille. Joskus hiljainen kuuntelija, joka antaa oman aikansa rakastavalla tarkoituksella, antaa toiselle yliluonnollista apua lähteä ylittämään tuota siltaa.

Rinnalla kuljetaan, mutta joskus enemmän ratkaistaan. Olen itse tehnyt molempia ja joskus jopa antanut ihmisen itse löytää omat siipensä. Oma tieni on kuitenkin ollut sellainen, että jokainen ihminen on antanut itse asiassa jotain uutta minua varten. Sitten kun aika on ollut kypsä, se on jalostunut sellaista käyttöä varten, että sitä ei ole tarvinnut pelätä.

Avioero, puolison menetys, lapsen kaipuu, oman lapsen menetys ja monet muut surut elämässämme ovat myös Jumalan edessä murheita ja suruja. Hän osoittaa armonsa, kun emme enää jätä kertomatta niistä Hänelle. Hän on valmis auttamaan meitä kaksinverroin enemmän kuin me tiedämmekään! ❤️
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Aamen 🙏
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Pelottaa että kuolen ennenkuin pelastun.. ahdistaa myös perheeni puolesta koska he ei ole uskossa :( rukoilen että pääsen mahdollisimman pian kasteelle ja saisin Pyhän Hengen myöskin.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ulkopuolinen kirjoitti: 19 Maalis 2022, 17:26 Pelottaa että kuolen ennenkuin pelastun.. ahdistaa myös perheeni puolesta koska he ei ole uskossa :( rukoilen että pääsen mahdollisimman pian kasteelle ja saisin Pyhän Hengen myöskin.
Room.10:9,11,13 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Sanoohan Raamattu: " Ei yksikään, joka Häneen uskoo, joudu häpeään ".

Sillä " jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu ".


Sinulla on jo Pyhä Henki!

Jos etsit "tuntemuksia, tai jonkinlaisia hengellisiä kokemuksia" niin vain ahdistat itseäsi turhaan.

Efes.4:5 " yksi Herra, yksi usko, yksi kaste "....4:6

Kun sinut on YHDEN kerran kastettu, niin et tarvitse mitään Kasteen "uusimisia". Kasteessa toimijana on JUMALA, ja Hän ei epäonnistu.

Kasteen esikuva Vanhassa Testamentissa on ympärileikkaus, jonka pystyi tekemään VAIN YHDEN KERRAN, ja se riitti. Aabraham ympärileikattiin vanhuksena, mutta hänen poikansa Iisak vauvana, kahdeksan päivän ikäisenä. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 19 Maalis 2022, 18:14
Ulkopuolinen kirjoitti: 19 Maalis 2022, 17:26 Pelottaa että kuolen ennenkuin pelastun.. ahdistaa myös perheeni puolesta koska he ei ole uskossa :( rukoilen että pääsen mahdollisimman pian kasteelle ja saisin Pyhän Hengen myöskin.
Room.10:9,11,13 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Sanoohan Raamattu: " Ei yksikään, joka Häneen uskoo, joudu häpeään ".

Sillä " jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu ".

Niin kuin aoao kirjoittikin, pelastuminen tapahtuu vain uskon kautta, uskomalla Jeesukseen.

"Ei kukaan muu voi pelastaa kuin Hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla.
Apostolien teot 4:12"

Kaste itsessään ei ketään pelasta. Jos kaste pelastaisi, Jeesuksen ristintyö olisi ollut turhaa.
Jos viittaat kasteella uskovien upotuskasteeseen niin en myöskään usko että mikään seurakunta suostuu kastamaan jos et ole uskostasi varma.

Ehkä voisit yrittää lukea Raamattua ja rukoilla että Herra avaisi sinulle sanaa. Monet tulevat uskoon juuri Raamattua lukemalla. Ja jos mahdollista voisit yrittää etsiä läheltäsi jonkun seurakunnan minne pääsisit juttelemaan tunnoistasi.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Olen kyllä uskostani varma. Mutta ”Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.”

Mä en usko että oo uudestisyntyny vedestä ja hengestä ja sen haluaisin tapahtuvan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Miksi monet tuntevat Herran läsnä olon ja rauhan sydämessä uskoon tultua mutta minä en? :(
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ulkopuolinen kirjoitti: 20 Maalis 2022, 00:37 Miksi monet tuntevat Herran läsnä olon ja rauhan sydämessä uskoon tultua mutta minä en? :(
Kun luet Evankeliumeita, ja seuraat Jeesuksen 12 läheisintä opetuslasta, niin montako kertaa näet heidän nauravan, hyppivän riemusta, huutelevan "hallelujaa", heiluttelevan lippuja, tekevän kärrynpyöriä ?

Montako kertaa luet heidän itkevän, epäilevän, kyselevän, pelkäävän, olevan ahdistuneita, epätietoisia, tuomitsevia, kunnian himoisia, ?

Niinpä niin, olet hyvässä seurassa ;)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Haluasin mennä kasteelle tai jutella jonkun uskovan kanssa kasvotusten mutten tiiä uskallanko😩 mulla on levoton olo kun en tiiä mitä pitäs tehdä seuraavaks. En jaksa tätä nykysitä elämääni enää :( haluan että Herra ilmestisi minulle ja auttaisi. Haluaisin oppia tuntemaan Herran ja hänen tahtonsa elämässäni. Rukoilu tuntuu turhauttavalta kun mitään en tapahdu enkä tiedä mikä on vikana ja mitä voisin tehdä toisin tai mitä mun pitäisi tehdä..
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Shalom Ulkopuolinen 🙏

Kiitos kirjoituksistasi. Ei oikein löydy vielä sellaisia sanoja, jotka olisivat niitä rakastavia ja täynnä Jumalan totuutta. Minulta siis. En löydä sanoja. Olen rukoillut puolestasi ja tiedän, että et tarvitse rukoustani, vaan rinnallakulkijaa. Sellaista minäkin olisin kaivannut uskoon tullessani. Pelastustien kertominen on parasta kuulla tosiaan niin, että saa kysyä kaiken juurta jaksain. Saa vääntää ja kääntää kivet ja kannot. Saa kyselemällä kysellä ja saa myös kyseenalaistaa.

Kun olen kuullut ja nähnyt miten hyvin monellakin eri tavalla pelastusasiaan, uudestisyntymiseen ja kastamiseen suhtaudutaan, niin uskon että kaipasimme kaikki vierellemme nimenomaan Jumalan lähettämää ihmistä. En sano, että sitä itse on edes tiedostanut silloin.

Uskon, että meidän kaikkien toiveemme sinulle on, että saat oppia tuntemaan Jeesuksen Herranasi. Me todella toivomme, että saat sellaista opetusta, että uskosi rakentuu Kristuksen varaan, kestävälle kalliolle. Että opit ymmärtämään kaiken, mitä Jeesus Kristus todella on tarkoittanut.

Kun Jumala hänet sinulle avuksesi lähettää, hänellä on nämä ominaisuudet:
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. (1. Kor. 13:4-10)
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Ulkopuolinen kirjoitti: 21 Maalis 2022, 20:55 Haluasin mennä kasteelle tai jutella jonkun uskovan kanssa kasvotusten mutten tiiä uskallanko😩 mulla on levoton olo kun en tiiä mitä pitäs tehdä seuraavaks. En jaksa tätä nykysitä elämääni enää :( haluan että Herra ilmestisi minulle ja auttaisi. Haluaisin oppia tuntemaan Herran ja hänen tahtonsa elämässäni. Rukoilu tuntuu turhauttavalta kun mitään en tapahdu enkä tiedä mikä on vikana ja mitä voisin tehdä toisin tai mitä mun pitäisi tehdä..
Jatka etsimistä ja Herran puoleen avun huutamista. Vaikka et vielä ole Hänen rauhassaan, niin Hän on kuitenkin luvannut että jokainen joka Häntä etsii, tulee löytämään.

Minun hyvä ystäväni oli aikoinaan huumeriippuvainen ja eli täysin Jumalan vastaista elämää pitkään, mutta sydämessään hän tiesi ja hänellä oli usko Jeesuksen voimaan ja totuuteen, ja hän rukoili pitkään surkean elämänsä keskellä Jumalaa avuksi. Lopulta hän pääsi vapauteen ja vahvaan uskoon.

Jokaisella on omat "jaakobin paininsa", mutta Jumala ei niiden takia hylkää. Ulkopuolinen, sinä olet rukouksissani jatkuvasti, ja minä tiedän että tulet vielä kokemaan suuren pelastuksen ja ihanan vapauden. Jeesus on kanssasi.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Inhoan itseäni niin paljon😩 voisin vaan kuolla pois
Vastaa Viestiin