Ahdistaa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Tuija kirjoitti: 21 Joulu 2023, 19:57 Jumala tietää sinusta aivan kaiken, jo senkin ennen syntymääsi. Alan rukoilla puolestasi että Hän alkaisi avaamaan sinun sisäisiä lukkoja ja traumoja jotka tämän kaiken on aiheuttanut. Että pääset vapaaksi siitä kaikesta ja ilo ja rauha ja vapaus koittaa elämääsi. Usko ja Rakkaus, Jeesuksessa Kristuksessa.
Amen. 🙏✝️
Toivon että pääsisin vapaaksi traumoista ja kaikesta mikä mua sitoo🙏
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Sitä rukoilemme. Viemme sen kaiken Jumalan eteen. Hänen hoitopöydälle. Hänelle voi kertoa kyynelin kaikki mikä mieltä ja sydäntä rasittaa. Anna Hänen vapauttaa sinut kaikista niistä kahleista joita vihollinen on sinulle tehnyt läpi elämän. Me emme enää suostu olla sen kiusauksen alaisia vaan tahdomme luottaa Jumalan ainutlaatuiseen Rakkauteen, jolla Hän tahtoo meitä auttaa, kun vain ilmaisemme Hänelle että sitä tahdomme. Hän ei tee mitään väkisin niin kuin vihollinen tekee. Se on saanut aikaan tuon puristavan pahanolon henkisesti sinulle ja nyt voimme ilmoittaa sille ääneen että sinä rakastettu et enää tahdo olla sidoksissa siihen ja että sen kahleet katkeaa.. Sillä... Sinä tahdot ja kuulutat sen ääneen että Jeesus on sinun Herrasi! Ja aina kun se yrittää muuta valehdella tuoden sen mukana ahdistusta, pelkoa ja masennusta sinä tunnistat sen ja käsket sen pois ääneen: MENE POIS SINUT ON TUNNISTETTU! JEESUS KRISTUS ON MINUN HERRANI!

Tiedän että tuo toimii. Olen sen monelle neuvonut ja ovat saaneet avun ja itse olen tuolla samalla tavalla saanut avun kun se katala vihollinen hyökkää. Tunnistat kyllä sen kaikesta mikä tuntuu epämukavalta. Ja kaiken kruunaa ylistys Jumalalle!
Halleluja! Amen!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Angelicus
Viestit: 412
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Rukoilemme joulurauhaa ahdistuneisiin sydämiin. Ei vain nyt jouluna, vaan tulkoon se rauha pysyväksi lahjaksi kaikkiin tuleviin päiviin.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen! ❤️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Ahdistaa ja pelottaa että Herra pitää mua laiskana😔 omasta mielestäni oon vaan lopen uupunut ja väsynyt ja siksi en jaksa vaikka yritän jaksaa.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jumala Rakastaa sinua ja tuntee ja tietää sinun väsymyksesi. Ei Hän pidä sinua laiskana. Käy Hänen eteen lepoon. Puhu hänelle sydämesi äänellä hiljaa kuinka tarvitset Hänen tukeaan ja apua. Puhu kaikki se mikä mieltäsi vaivaa. Hän odottaa sitä että uskallat avautuva Hänelle. Hän kyllä kaiken tietää mutta haluaa että luottaisit Häneen niin paljon että itse puhuisit Hänelle. Hän rakastaa sinua mustasukkaisuuteen asti. Usko ja luota Häneen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Tuija kirjoitti: 19 Tammi 2024, 19:21 Jumala Rakastaa sinua ja tuntee ja tietää sinun väsymyksesi. Ei Hän pidä sinua laiskana. Käy Hänen eteen lepoon. Puhu hänelle sydämesi äänellä hiljaa kuinka tarvitset Hänen tukeaan ja apua. Puhu kaikki se mikä mieltäsi vaivaa. Hän odottaa sitä että uskallat avautuva Hänelle. Hän kyllä kaiken tietää mutta haluaa että luottaisit Häneen niin paljon että itse puhuisit Hänelle. Hän rakastaa sinua mustasukkaisuuteen asti. Usko ja luota Häneen.
Vaikeaa uskoa että on rakastettu :(
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ymmärrän kyllä. Olen myös itse saanut kokea ettei kukaan rakasta eikä välitä, että olen kovin yksin. Mutta olen saanut myös ymmärryksen, että nuo ajatukset, joissa ei ole hyvä Sointu, vaan nujertava ja maahan lyövä, ei ole minusta eikä Jumalasta, vaan vihollisen kuiskauksia jotta se saa ihmisen tuhon partaalle. Ettei muka kukaan välitä .... Mutta .... SE ON ISO VALE! Enää en anna sen nujertaa itseäni vaan muistutan sitä että se on tunnistettu ja sen on aika hiljetä ja häipyä, sillä Jeesus Kristus on minun Herra ja Jumala, SUURI JA RAKASTAVA JUMALA!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

.. olen myös elämäni aikana joutunut kokemaan paljon vaikeuksia. Ei ole ollut helppo elämä. Mutta Jumala lopulta vapautti, kun vain annoin luvan ja avasin Hänelle oven astua elämääni.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Mistä tiedän olenko uudesti syntynyt vai pelkkä kääntynyt tai herännyt. Ahdistaa :(.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kysy itseltäsi kuka on sinun Herra? Onko Jeesus sinun Herra? Tahdotko elää Hänen tahtonsa mukaan. Oikea usko ei jossittele.
Muistan omasta nuoruudesta kun vanhainkodissa menin siivoamaan 90v. mummon huonetta. Tuo mummo oli vuode potilas/ asukas. Tuli puhe taivaaseen pääsystä ja erehdyin sanomaan että jos sinne nyt pääsen?
Mummo katsoi sieltä sängynpohjalla sanoen tiukkaan sävyyn: " Mitä uskoa se on jos jossittelee"?
Tuo oli minulle hyvä opetus. Siinä hetkessä häpesin, mutta opin siinä hetkessä jotain hyvin tärkeää ja se on jäänyt tuonne muistiin iäksi.
Kiitos Jumalalle tuosta mummosta. Se oli tarkoitettu hetki. Siinä hetkessä kasvoin paljon.
Viimeksi muokannut Tuija, 10 Maalis 2024, 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Mutta on monia jotka luulee että ovat pelastetut mutta ei olekaan. :(
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ihmisille on ominaista elää aivoitustensa mukaan ja pitää niitä oikeina, vaikka ne olisivat vääriä, siksi meidän tulisi olla aralla tunnolla sanan edessä ja nöyrinä tutkia ovatko käsityksemme totuudenmukaisia. Totuus ei ole sitä, mitä luulemme totuudeksi - vaan mikä on Totuus? Muistan kuulleeni, miten joku oli sanonut uskovalle, joka oli tullut rukouskokouksesta, että ”sitä tultiin sitten Jumalaa neuvomasta”. Luonnollinen ihminen on omasta mielestään oikeassa, mutta Raamattu opettaa, ettei tulisi pitää itseään viisaana ja luottaa sokeasti itseensä. 1 Kor 7:2-3: Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee; mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee. 1 Kor 3:18-20: Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi."
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Mietin tuota hengessäni, mistä tuntee oikean uskovan? Kohta minulle nousi asia johon olen eräässä ihmisessä äskettäin törmännyt. Näitä ihmisiä on paljon ja he ovat niitä " oppineita, he edustavat kaikkea sitä ulkoista ja ulkokultaisuutta. Korottavat kaikessa itseään. He ovat näin uskonnollisia. Heiltä puuttuu sydämen rakkaus, joka näkyy uskovan teoissa, rakkaudessa toista kohtaan. Jos tuota sydämen rakkautta ei ole, ilman sitä emme ole mitään.

"Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa. Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä.” (Room. 2:27–29.)
Viimeksi muokannut Tuija, 11 Maalis 2024, 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Vaikea uskoa ja luottaa siihen että on pelastunut tai elävässä uskossa. :(.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Uskossa olo on ahdistavaa :(
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Luota vaan Herraan!

Joh. 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2834
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Rakastettu, teet tästä uskosta itsellesi liian vaikean. Ole armollinen itsellesi, niin kuin Jumalakin on armollinen sinulle. Hän rakastaa sinua sellaisena kuin olet. Kasva omassa tahdissa äläkä katso muihin. Meillä jokaisella on ikioma Jumalan suunnittelema tie. Moni on se suurin siinä vähäisessäkin. Jeesus kutsui meitä palvelemaan, niin kuin Hän palveli meitä.
Kun uskot Jeesuksen sovitus työn ja rakastat Häntä, niin siitä on hyvä lähteä. Jumala kyllä ohjaa ja kuljettaa ja kasvattaa sinua sen mukaan kun on tarvis. Luota Häneen. Sano Hänelle aamuisin kun heräät: " Tässä minä olen, kulje kanssani tämäkin päivä, johdatan ja ohjaa, yllätä minut tässä päivässä."
Ja mitä muuta Hänelle haluatkaan puhua niin tee se. Hän kyllä kuuntelee. Minä joka aamu rukouksen jälkeen sanon nuo sanat ja kuinka monasti Jeesus on järjestänyt jonkin yllätyksen. Mutta siinä pitää kulkea sydän avoinna että tunnistaa tuon erikoisen hetken. Jollakin tavoin Hän kyllä näyttää että tämä oli Häneltä. Se on monasti ihan arkinen asia, mutta siinä näkyy tavalla tai toisella Hänen rakkautensa. Minulle se on monasti toteutunut juuri jonkun toisen ihmisen kautta. Avaa sydämesi Hänelle. Älä pelkää.
Tuo Eeron tuoma Raamatun jae on oiva osoitus siitä, mikä lähde aiheuttaa tuota ahdistusta. Se on maailma, ei Jumala. Hänen kautta saat rauhan ja vapauden.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin