Ahdistaa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja jsj »

Rakastettu kirjoitti: 07 Loka 2023, 22:31 En koe olevani rakastettu enkä hyväksytty
Ihmisiltä noita asioita onkin harvinaista saada tässä syntiinlangenneessa maailmassa. Varsinkin ei-uskovilta, jos on itse uskova. Silloin kun en itse ollut uskossa, muistan miten karsastin uskovia enkä halunnut olla tekemisissä. Syntinen ihminen kaiken lisäksi nauttii usein vielä syntisempien seurasta, koska voi silloin peilata itseään heihin eikä vaikkapa Jumalan mittapuuhun. Niinpä maailma usein rakastaa pahoja ihmisiä ja hyljeksii hyviä. Siksi profeetat ovat joutuneet vainotuiksi ja tapetuiksi ja siksi Jeesuskin piti laittaa ristille, koska hänen hyvyytensä näytti ihmisille heidän pahuutensa. Maailmalta ei kannata uskovan juurikaan odottaa rakkautta ja hyväksyntää.

Hyvä uutinen on kuitenkin se, että Jumala rakastaa sinua ja minua ja hyväksyy meidät Jeesuksen tähden.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

En osaa ajatella Jumalaa rakastavana isänä. En uskalla kutsua Jumalaa isäkseni.

Tiedän, että muille pitää antaa anteeksi, mutta pitääkö itselleen myös. Pitääkö itsesäkin armahtaa eikä vihata sydän juuria myöten. Itselleen on vaikea antaa anteeksi.
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja jsj »

Rakastettu kirjoitti: 17 Loka 2023, 17:12 En osaa ajatella Jumalaa rakastavana isänä. En uskalla kutsua Jumalaa isäkseni.

Tiedän, että muille pitää antaa anteeksi, mutta pitääkö itselleen myös. Pitääkö itsesäkin armahtaa eikä vihata sydän juuria myöten. Itselleen on vaikea antaa anteeksi.
Rakkauden kaksoiskäskyssä Jumala kehottaa rakastamaan lähimmäistä kuin itseä. Ei siis vähempää, mutta ei myöskään enempää. Jos siis lähimmäisellesi, jota kuuluu rakastaa, tulee antaa anteeksi, niin eikö myös itselle?

Mitä isäksi kutsumiseen tulee, niin Jeesus ei esimerkillään opettanut meitä kutsumaan Jumalaa ainoastaan "isäksi" vaan "abba" -termi menee jopa pidemmälle: se on lempinimi isälle, vähän niinkuin "iskä" tai "isi".
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen. Rukoiltu on .. oli tarkoitus tehdä se kaikessa hiljaisuudessa, mutta oli pakko tuoda tämä sinulle, Rakastettu. Rukoilin puolestasi uskossa ja kiittäen että uskosi tulee vahvistumaan NYT! Tässä hetkessä. Että Jumalan armo ja rakkaus tulee yllesi ja saat kokea Hänet Isäksi; Abba Isä! Kiitin ylistäen lopussa että tämä kaikki tapahtuu juuri Nyt ja siinä samassa sain nähdä kuinka tumma hiuksinen lapsi syntyi ja ymmärsin että se oli Jumalan vastaus. Että sinä Rakastettu olet tuo uudesti syntynyt lapsi jonka rukouksessa näin. Näin syntymäsi. Kiitos Jumala! Kiitos Jeesus Kristus! Tuo kaikki tapahtuu NYT!!!!

AMEN!

Ala kiittää sillä niin osoitat Jumalalle, Jeesukselle Kristukselle että otat tuon kiitoksella vastaan.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Älä pidä tätä lahjaa halpana, sillä mitään näin suurta et voisi saada. 🙏💖

Tuolla näyllä Hän halusi samalla näyttää että Hän todella on sinun Abba Isä !

Gal.4.6 Mutta koska olette lapsia, Jumala on lähettänyt sydämiinne Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
7. Niinpä et siis enää ole orja, vaan lapsi. Mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ei kukaan niin alhaalla ole ettei siellä Jeesus olis. Hän on sovittanut ristillä meidän kaikkien synnit. Myös sinun Rakastettu. Hän antaa sinulle anteeksi ja sitä kautta voit olla anteeksi antava itseäsi kohtaan. Monesti me kompastumme mutta voimme aina uudelleen mennä Jeesuksen ristin juurelle ja Hän on antava anteeksi. Voit luottaa Häneen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Kiitos rohkaisevista sanoista😊
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuo Näky oli todella ihana Näky sinulle ja niin selkeä vastaus Jumalalta. Olen täällä koko illan kiittänyt ja iloinnut.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

"Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.” (Joh. 16:33)

Minullakin on tänään ahdistus mutta tiedän että Jeesus on kanssani. 💖✝️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuolla seikkailin ja minua vastaan tuli teksti joka on hyvä jakaa meille kaikille:

Minä loin sinut

Eräs mies kulki kaupungin kadulla ja näki siellä lapsen kulkevan aivan yksinään. Lapsi oli selvästi nälkäinen ja vapisi kylmissään, kukaan ei pitänyt hänestä huolta. Mies tuskastui ja huusi vihaisena Jumalalle: - Miten sinä voit sallia tämän? Miksi et tee asialle mitään? Miksi et auta tätä lasta?

Jumala ei vastannut mitään. Yöllä mies heräsi kesken unensa ja kuuli äänen sanovan: - Minä olen tehnyt asialle jotakin. Minähän loin sinut.

Kirjasta A. Mello: Kuuletko linnun laulun

Tämä vanha tarina antaa paljon ajattelemisen aihetta. Miehen kysymys Jumalalle on osuva: ”Miksi et tee mitään?” Toisinaan meistä saattaa tuntua, että Jumala ei kuule meitä. Odotamme, että Jumala toimii ja muuttaa asioiden kulkua, kun itse olemme sivustakatsojina. Minä loin sinut! Hyvän tekemiseen ei tarvita sankaritekoja, vaan asioiden parantamisen voi aloittaa arjen pienillä teoilla. Asioiden parantaminen alkaa siitä, että huomaamme lähellämme olevan avuntarvitsijan.

Me tarvitsemme toisiamme. Kukaan meistä ei selviydy yksin. Tarvitsemme yhteyttä Jumalaan ja toisiimme.

Jeesus on sanonut, että siellä missä kaksi tai kolme ihmistä on hänen nimessään koolla, siellä hän on itse heidän kanssaan. Emme saa unohtaa heitä, jotka ovat yksin. Emme saa unohtaa heitä, jotka tuntevat olevansa yksin.

Hyvä Jumala, avaa silmämme näkemään lähimmäisemme. Anna meille kuulevat korvat ja auttavat kädet. Anna meille lohdutuksen sanoja. Anna meille rohkeutta tehdä hyvää. Aamen.

Paula Yli-Hukkala, diakoni
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Taas on vähän huonmpi kausi menossa. Auta Herra :(
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja jsj »

Herra armahda Rakastettua ja näytä hänelle Sinun armosi ja Sinun tiesi.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Haluaisin uskovien yhteyden, mutta en pysty puhumaan ihmisille :(
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Hyvää yötä ystäväin
https://youtu.be/EqlsCDKRGlg?si=k54GOmUrYUY_l2ym

Olet rakas ja tiedä ja usko että myös Jeesus sua rakastaa.
🙏✝️💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja jsj »

Rakastettu kirjoitti: 20 Joulu 2023, 21:07 Haluaisin uskovien yhteyden, mutta en pysty puhumaan ihmisille :(
Ei seurakunnassa ole pakko puhua.

Jos joku tulee puhumaan kanssasi, voit hyvin sanoa tyyliin "anteeksi, olen todella ujo, enkä siksi pysty kunnolla juttelemaan kanssasi ainakaan vielä".

Jos seurakunta on mistään kotoisin, saat tuollaisella kommentilla pelkästään ymmärrystä, sympatiaa ja rukousta osaksesi.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

jsj kirjoitti: 20 Joulu 2023, 23:50
Rakastettu kirjoitti: 20 Joulu 2023, 21:07 Haluaisin uskovien yhteyden, mutta en pysty puhumaan ihmisille :(
Ei seurakunnassa ole pakko puhua.

Jos joku tulee puhumaan kanssasi, voit hyvin sanoa tyyliin "anteeksi, olen todella ujo, enkä siksi pysty kunnolla juttelemaan kanssasi ainakaan vielä".

Jos seurakunta on mistään kotoisin, saat tuollaisella kommentilla pelkästään ymmärrystä, sympatiaa ja rukousta osaksesi.
Pelkästään ihmisten läsnäolo ahdistaa mua😔
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Siihen täytyisi löytää se perisyy? Mistä tuo johtuu? Lapsuudessa jotain joka on vienyt luottamuksen ihmiseen?
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Tuija kirjoitti: 21 Joulu 2023, 17:35 Siihen täytyisi löytää se perisyy? Mistä tuo johtuu? Lapsuudessa jotain joka on vienyt luottamuksen ihmiseen?
En ole varma mistä johtuu. Mutta ihan pienestä pitäen oon pelännyt ihmisiä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jumala tietää sinusta aivan kaiken, jo senkin ennen syntymääsi. Alan rukoilla puolestasi että Hän alkaisi avaamaan sinun sisäisiä lukkoja ja traumoja jotka tämän kaiken on aiheuttanut. Että pääset vapaaksi siitä kaikesta ja ilo ja rauha ja vapaus koittaa elämääsi. Usko ja Rakkaus, Jeesuksessa Kristuksessa.
Amen. 🙏✝️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jumala toivoo ja tahtoo että otat myös uskon askeleita Häntä kohti, luottaen, askel kerrallaan, vahvistuen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin