Ahdistaa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Ulkopuolinen kirjoitti: 21 Huhti 2022, 12:19
Hes33 kirjoitti: 21 Huhti 2022, 10:37
Ulkopuolinen kirjoitti: 21 Huhti 2022, 09:13
Hes33 kirjoitti: 19 Huhti 2022, 10:15
Ulkopuolinen kirjoitti: 19 Huhti 2022, 09:54 Tekis mieli luovuttaa. Kaikki tuntuu turhalta. Herra ei puhu mulle eikä ilmesty vaikka kuinka rukoilisin. Miksi edes tekisin parannusta synnistä kun oon kuitenkin matkalla kadotukseen.
Jumala on jo puhunut ja ilmestynyt sinulle Hänen Sanassaan - Raamatussa. Siinä ennen kaikkea Jumala puhuu ja ilmestyy meille jokaiselle.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." (Matt 22:29)

Sinä et kuule Jumalan henkilökohtaista puhetta siksi, koska kuuntelet niin paljon sielunvihollisen valheita. Nuo kaikki asiat jotka tuossa kirjoitit ovat sellaisia.

Sinun täytyy nyt tehdä niin, että alat lukemaan Raamattua ja päätät uskoa siihen mitä Jumala siellä puhuu. Silloin alat kokea Jumalan puhuttelua ja ilmestymistä.
Luin uuden testamentin kokonaan mutta en siltikään saanut uutta oivallusta mistään. Rukoilin myös. :(
Pelkkä lukeminen ei auta, jos jää uskomaan valheisiin jotka on ristiriidassa sen kanssa mitä lukee.

Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. (Hepr 4:2)
Uskoin mitä luin. En usko valheisiin.
Kirjoitit että olet kuitenkin matkalla kadotukseen. Uudessa testamentissa ei ole sellaista opetusta, vaan siellä sanotaan monessa kohden että Jeesus tuli pelastamaan jokaisen, ja Jumala tarjoaa pelastusta jokaiselle. Ja kirjoitit myös että Herra ei ilmesty tai puhu sinulle vaikka kuinka rukoilisit. Uudessa testamentissa sanotaan monessa kohden, että Jumala ilmestyy ja vastaa kun me rukoilemme. Nuo ristiriitaiset ajatukset ovat siis valheita, ja Jumala tahtoo että alat uskomaan Hänen Sanansa totuutta, jonka Hän on meille antanut Jumalan puheeksi jokaiselle ihmiselle.

Sitten kun me ensin kuullaan ja uskotaan kirjoitettu Jumalan puhe, hyljäten kaikki valheet jotka ovat sen kanssa ristiriidassa, niin sitten alkaa tulla helpommaksi kuulla myös Jumalan suoraa puhetta meille.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Shalom 🙏
Luin kirjoituksia palstalla ( tässä yllä) ja mieleeni muistui kertomus, jonka kuulin kauan, kauan sitten. Haluan muistella sitä, koska siinä oli hyvä juoni, ja opettavainen loppu. En vain muista sitä kokonaan. Kerron kuitenkin mitä siitä muistan ja siinä järjestyksessä kuin muistan.


Oli mies, joka oli hukkumaisillaan. Hän huusi Jumalaa apuun.
Sitten apua tuli tarjolle. Hän odotti Jumalan apua, eikä ottanut apua vastaan. Hän sanoi kolmesti, että hän ei tarvitse apua, koska hän odottaa Jumalan apua.

Sitten hän hukkui.

Tämä ei ollut varmaan tositarina, enkä kertonut yksityiskohtia, mutta se on saanut joskus minut miettimään ja yhä saa. Otanko valikoiden apua vastaan? Eikö sekin ole apua, kun olen auton kanssa maantien reunassa, kun kumi on puhki ja joku pysähtyy siihen ja tarjoaa apuaan?
Otan rikkinäisen autonrenkaani kanssa autolleni vastaan sen minkä Jumala avukseni antoi, enkä enää odota.
Jos jään odottamaan, niin odotan ja odotan ja apu menee lopulta ohitse.

Odotanko Jeesusta vai odotanko pelastusta huolistani? Odotanko luvatun maan rajalla, enkä uskalla mennä eteenpäin. Odotanko vapautusta enemmän kuin vapauttajaani?

Minä olen odottanut jotain jo pitkään, mutta odottaminen jatkuu. En silti epäile Jumalaa. Enemmän epäröin sitä, että enhän vain salli itseni päätyä tilanteeseen, jossa menen ikäänkuin onneni ohi. Olenhan monet kerrat elämän aikana mennyt, siitä on siis jo riittävä kokemus. Siksi tiedän, että joskus vastaus on
"Odota Minua" ja joskus se on, "Ole kuuliainen Minulle". Sen sijaan, että odotamme, voimme kertoa sen Hänelle, että Herra, neuvotko tien, en ymmärrä mitä teen ja haluaisin ulos tästä. En osaa, mutta uskon Sinun Sanan. Ja Hän neuvoo. Ja siitä huomaamme , että olemmeko laittaneet sivuun sen, mikä on tärkeää ja valinnutkin sen, mikä ei ole tärkeää, vai onko aikaa odottaa. Niin, ihminen usein on epätietoisuudessa vain Jumalan Sanan varassa. Joskus saadaam ihmisiltäkin apua. Jumala on niin suuri, että Hän jo tietää mitä me tarvitsemme.

Uskon, että me kaikki olemme välillä epäröiviä, koska emme halua tehdä virheitä, mutta virheitä peläten menee joskus enemmän vipuun. Pelastus on rakkautta ja pelko ei ole mukana siinä. Rakkaus karkoittaa pelon, kun otamme uskon askeleen. Ja usko on myös tekoja ja usko lisääntyy, kun tekee ❤️ Me saamme avaimet Golgatalla ja Hän pitää ne käsissään, emme voi hukata niitä, ne ovat Herran käsissä. Hän avaa, eikä kukaan sulje, mutta ovi on edelleen edessä, jos emme mene siitä sisälle.


Luin tänään tämän kohdan ja en ole ennen sitä lukenut, kuten tänään luin. Sana avautuu uudelleen ja uudelleen ja aina eri tavalla. Tiedämme sen, mutta mitä enemmän luemme, sitä enemmän uskomme.
1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
7 Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. (1. Kor. 15:1-8)
Lue lisää Uutta Testamenttia. Aloita se jo tänään.
Lue erityisesti Matteuksen evankeliumia. Lue sen jälkeen Markuksen evankeliumia. Vertaile sitten niitä keskenään. Etsi sieltä palvelijan ja opetuslapsen ero. Mieti miksi Jeesus puhuu välillä ihmisille Ihmisen Poikana ja miksi tarvitsemme lampun, joka on kaiken aikaa valmiiksi laitettu. Kuka on Jumalan Poika ja miksi rikkaan miehen ja Lasaruksen välillä oli juopa.
Ihmettele Johanneksen evankeliumissa, että miksi Jeesus muutti veden viiniksi, vaikka Hänen aikansa ei ollut vielä juuri hetkeä aiemmin vielä tullut. Lue Luukkaan evankeliumia ja huomaat, että vertauskuvat avataan vain niille, jotka odottivat Herraansa.
Raamatun valossa kaiken saa loistamaan, mutta televisio, netti, uutiset, monenlaiset muut asiat jättävät kylmäksi. Mieti mitä Jeesus oli sellainen, että Hänen kanssaan oikein olemalla oltiin? Jos fariseuksetkin, sen ajan uskovat kuuntelivat, miksi emme ihmettelisi enemmän Raamattua. Miksi sitä kannattaa lukea? Sen tähden sen on oltava vielä meidän käsissä, koska siinä on sitä jotain.
Ja kun luet Raamatun läpi, huomaat että siellä on enemmän ja enemmän, ja haluat tutustua asiaan paremmin ja paremmin. Haluaisit ymmärtää ja sitten rukoilet, että puhuisitko minulle tästä. Pyydä Jeesusta auttamaan tässä. Että se ei olisi vain rituaali tai kaava. Että saisit ilon sydämeesi! Emmehän me aina usko, että Jeesus on niin suuri, kuin Hän on, mutta Pyhän Hengen sinetti on meissä ja se antaa halua uskoa.

Mieti näitä ja jatketaan yhdessä eteenpäin. Samalla viivalla olemme kaikessa elämänkoulussamme kuitenkin kaikki ja kerro ensi kerralla, mitä Herra puhui sinulle. Hän puhui ja puhuu. Minä tiedän sen. Hän on sanonut sen, siksi tiedän, en muuten tietäis. ❤️
Ole siunattu Jeesuksen nimessä Ulkopuolinen ( ja ota tästä se mitä koet hyväksi ja hylkää se, mitä et usko Herralta tulleeksi).
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Mitä on ne Jumalan käskyt mitä pitää noudattaa? Muutakuin 10 käskyä.
Miten Jumalaa voi tai pitää etsiä että löytää hänet? Mitä jos ei löydä.
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

❤️
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 27 Huhti 2022, 17:41 Mitä on ne Jumalan käskyt mitä pitää noudattaa? Muutakuin 10 käskyä.
Miten Jumalaa voi tai pitää etsiä että löytää hänet? Mitä jos ei löydä.
Voit levätä Herran armossa ja antaa aikaa itsellesi kun kasvat Jumalan armosta.
Ehkä Hes33 tai Maria tai Uusiluomus osaa vastata sulle.

Sua muistaen rukouksin ❤️🙏
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Rukoilen myös täällä .. tänään täällä muistellut myös Solissaa ja Päivihannelea <3 <3 Mitähän hänelle kuuluu? On noussut paljon muistoja täältä ... :roll:
Meillä ihmisillä on niin samankaltaisia murheita.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Ulkopuolinen kirjoitti: 27 Huhti 2022, 17:41 Mitä on ne Jumalan käskyt mitä pitää noudattaa? Muutakuin 10 käskyä.
Miten Jumalaa voi tai pitää etsiä että löytää hänet? Mitä jos ei löydä.
Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". (Joh 6:28-29)


Evankeliumin sanoma tulee sisäistää ensin, ja antaa Jumalan tehdä työtään meissä sen kautta. Sitten vasta voi miettiä muiden tekojen tekemisiä.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Mistä tiedän olenko uudestisyntynyt vai en? Ja miten se tapahtuu. Voiko käydä kasteella vaikka ei oo uudestisyntynyt?
Mitä evankeliumista pitää sisäistää?
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Ensimmäinen asia on ymmärtää, että synnin vuoksi olet erossa Jumalasta. Et voi tehdä sille itse mitään, sillä kaikki tekosi ovat tehty synnissä eli erossa Jumalasta, etkä voi millään teolla päästä Jumalan yhteyteen.

Toinen asia on ymmärtää, että juuri sen takia Jeesus kuoli. Että myös sinä pääsisit Jumalan yhteyteen. Se on ainoa tapa jolla sinä voit päästä Jumalan yhteyteen. Ottamalla vastaan Jeesuksen tekemän sovituksen.

Nuo asiat täytyy sisäistää. Sen jälkeen tunnustat Jeesuksen elämäsi herraksi ja otat kasteen Hänen nimeen, niin syntisi pestään pois ja saat Pyhän Hengen lahjan.

Vasta sen jälkeen pystyt tekemään Jumalalle mieluisia tekoja. Sillä Pyhä Henki alkaa vaikuttamaan sinun sisimmässäsi ymmärrystä ja tahtomista ja tekemistä, ja myös antaa voiman elää Jumalan Sanan mukaan taipuen.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

On paha olla😖
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 29 Huhti 2022, 22:10 On paha olla😖
Haluaisitko, ulkopuolinen, kertoa mikä sulla on?
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 29 Huhti 2022, 22:59
Ulkopuolinen kirjoitti: 29 Huhti 2022, 22:10 On paha olla😖
Haluaisitko, ulkopuolinen, kertoa mikä sulla on?
Kaikki ahdistaa :( mikään ei mee hyvin. Tulevaisuus ja nykyisyys ja menneisyys ahdistaa ja masentaa ja surettaa.
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 29 Huhti 2022, 23:15
alabasteripullo kirjoitti: 29 Huhti 2022, 22:59
Ulkopuolinen kirjoitti: 29 Huhti 2022, 22:10 On paha olla😖
Haluaisitko, ulkopuolinen, kertoa mikä sulla on?
Kaikki ahdistaa :( mikään ei mee hyvin. Tulevaisuus ja nykyisyys ja menneisyys ahdistaa ja masentaa ja surettaa.
Tuntuuko susta siltä ettet pääse vapaaksi menneisyydestä? Voisitko tarkentaa mikä nykyisyydestä sua ahdistaa? Jos haluat, ei pakko. Tulevaisuutta en itse aatele mitään koska se tuottaa aina ahdistusta. Elän aina päivä kerrallaan niin se ei mua enää ahdista.

Pystyisitkö sä elämään päivä kerrallaan?
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 29 Huhti 2022, 23:29
Ulkopuolinen kirjoitti: 29 Huhti 2022, 23:15
alabasteripullo kirjoitti: 29 Huhti 2022, 22:59
Ulkopuolinen kirjoitti: 29 Huhti 2022, 22:10 On paha olla😖
Haluaisitko, ulkopuolinen, kertoa mikä sulla on?
Kaikki ahdistaa :( mikään ei mee hyvin. Tulevaisuus ja nykyisyys ja menneisyys ahdistaa ja masentaa ja surettaa.
Tuntuuko susta siltä ettet pääse vapaaksi menneisyydestä? Voisitko tarkentaa mikä nykyisyydestä sua ahdistaa? Jos haluat, ei pakko. Tulevaisuutta en itse aatele mitään koska se tuottaa aina ahdistusta. Elän aina päivä kerrallaan niin se ei mua enää ahdista.

Pystyisitkö sä elämään päivä kerrallaan?
Ahdistaa oma elämän ja uskon tilanne ja muidenkin. Haluaisin unohtaa menneisyyden ja alottaa puhtaalta pöydältä.
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen, haluaisin kertoa sulle että muutama Raamatun kohtaa mua lohduttaa ja rohkaistaa. Haluaisin kans jakaa sulle myös. :)

Jer. 29:11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

Hebr. 7:25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

Kuva
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Haluaisin kuolla. En jaksa.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Luepa tämä Psalmi 13: Herra, kuinka kauan? ...sydäntäni jäytää tuska... katso minun puoleeni...älä anna minun nukkua kuolemaan.
Minä luotan sinun armoosi, saan iloita sinun avustasi. Minä laulan kiitosta Herralle, hän pitää minusta huolen.

Ihmisen aivoissa on ihmeellinen toimintamekanismi, joka häiriintyy vääristä ajatuksista. Siis liian monta toistoa huonoja ajatuksia, ja aivot on huijattu luulemaan, että peli on menetetty. Mutta ei hätää. Psalmin loppu antaa vinkin: kun muuttaa ajattelun päinvastaiseksi, ajattelee hyviä ajatuksia, niin reititys aivoissa palautuu kohdalleen. Mutta ne asetukset pitää itse siis laittaa kohdilleen ja ymmärtää luottaa Jumalaan, joka on ne asetukset alkujaan kohdistanut oikein. Joku meni sorkkimaan ne pilalle, mutta siis aivan jokainen saa pyytää korjausta Jeesuksen kautta. Älä pelkää, usko ainoastaan.
Lue joka aamu yksi psalmi, ala ykkösestä ja kerro kesäkuun eka päivä, mikä vaikutus sillä oli. See you!
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuo Psalmien lukeminen on hyvä asia ja jos suinkin voit voit vahvistaa sitä alkamalla laulaa niitä ääneen. Anna niiden muuttua rukous ylistykseksi. Näin pääset hyvin lähelle Jeesusta ja se kaikki paha joutuu väistymään tuossa taivaallisessa tilassa. Tee siitä tapa, joka on Sinun ja Jeesuksen läsnäolon hetki. Laula omalla sävelmällä. Tee siitä Herralle uusi laulu, joka kerta uusi laulu! Kiitos Jeesus että Sinä ilmoitat näin, että kaipaat jo tuota hetkeä tämän rakkaan sisaremme kanssa! Henki kehoitti tämän sinulle jakaa siskoni.
Amen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Hän tekee kaiken hyväksi. Hän lohduttaa ja rakastaa sinua ja odottaa sinulta samaa, että uskoisit Häneen, mitä Hän on sinunkin puolesta tehnyt. Koen Hänen valtavan rakkauden sinua kohtaan! Usko ja ota vastaan.

Amen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tuo saattaa maallisesti näyttää ja kuulostaa tyhmältä, mutta tässä onkin kyse siitä miltä se näyttää henkimaailmassa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin