Ahdistaa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Tää on hyvä nimimerkki kiitoksia😁
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Onpa ihanaa, tämä nimenmuutos on kuin pienoiskoossa ilosanoma! Jeesuksessa Kristuksessa Ulkopuolisesta tuli Rakastettu🤗😍 Sinä olet rakastettu sisaremme! Ja ennen kaikkea ja aina ja ikuisesti, Jumalalle hyvin arvokas ja rakas❤

Raamatun ajan ihmisisistäkin moni jo sai uuden nimen, ja viimeistään sitten taivaassa saamme jokainen sen juuri meille rakkaudella suunnitellun taivaallisen nimen🤗
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Kulkija kirjoitti: 09 Helmi 2023, 11:18 Onpa ihanaa, tämä nimenmuutos on kuin pienoiskoossa ilosanoma! Jeesuksessa Kristuksessa Ulkopuolisesta tuli Rakastettu🤗😍 Sinä olet rakastettu sisaremme! Ja ennen kaikkea ja aina ja ikuisesti, Jumalalle hyvin arvokas ja rakas❤

Raamatun ajan ihmisisistäkin moni jo sai uuden nimen, ja viimeistään sitten taivaassa saamme jokainen sen juuri meille rakkaudella suunnitellun taivaallisen nimen🤗
Niinpä❤️
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Laitoin sinulle myös tuon Toivon tekemän hienon profiilikuvan, se itse asiasssa kävi mielessä juuri tuollaisena ja noissa väreisså, mutta ilman tuota hepreankielistä nimeä, sitä kun en osaa. Mutta eipä tarvinnut Toivo sinulle ehdottaa, vaan tiesit mitä tehdä.

Mutta mä en ihmettele, että voi myös ahdistaa, on kovia hyökkäyksiä menossa ainakin minulla koko ajan. Herra, vedä meidät ristisi juurelle suojaan turvaisaan! Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kaikilla meillä on ahdistuksemme vaikka kuinka uskovia olemme.
Ihanan nimen ja avattaren sait, sinä, rakastettu.
💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Kiitos tuosta profiilikuvasta, on hieno🙂
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Minä täällä aina välillä käyn ihailemassa tuota sinun uutta profiiliasi, rakastettu. Se on hyvin kaunis ja siinä on Kristuksen Henki läsnä. Todella, niin kuin kulkija sanoi, on tuo kuin Ilosanoma!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Mitä meidän Rakastetulle 💖 kuuluu? Olet ollut niin hiljaa. 😍🤗
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Tuija kirjoitti: 25 Helmi 2023, 20:53 Mitä meidän Rakastetulle 💖 kuuluu? Olet ollut niin hiljaa. 😍🤗
Kiitos kysymästä, tällä hetkellä menee ihan hyvin🙂 Olen kuunnelut ja lukenut David Wilkersonin saarnoja ja saanut niistä uusia oivalluksia ja ajateltavaa. Sekä tietenkin yrittänyt lukea Raamattua, toivoisin että minulla olisi enemmän halua ja intoa lukea Raamattua🙂
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Hienoa kuulla että sinulla menee hyvin. Olit niin hiljaa että täytyi kysyä missä mennään. Olet Rakastettu Jeesuksessa Kristuksessa. Sinulla on nyt mitä kaunein nimimerkki ja uskon että siinä on Jumalan käsi mukana.
🤗💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

David Wikerson on muuten todella hyvä. Kannattaa todella lukea ja kuunnella.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

❤️
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re Ahdistuksen tuuletus ulos

Viesti Kirjoittaja Tuija »

:) Miten täällä on aamu alkanut?
Täällä Päijät-Hämeessä on kirkas aamu.
🌞🌞
Vedämpä nuo ikkuna verhot auki että valo 🌞 loistaa tännekkin.☕🍪😍
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Ahdistuksen tuuletus ulos

Viesti Kirjoittaja Tuija »

:D Juha Tapion laulu:
https://www.youtube.com/watch?v=sw4A5xdOwi0

Rakastettu

Eipä palttoota kaipaa
mies kuolematon
välkkyvä terä vaikka niittää
olin koskematon

Jaksoin kaiken ja lisää
vaikka niin moni nääntyi
olin varma mä hallitsen virtaa
kunnes kohti se kääntyi

Olin kestänyt kaiken
häpeää kestänyt en
jätin taakseni kaupungin valot
ja voittamisen

Ajoin yön yli tänne
jääkylmässä järvessä uin
suorilta jaloilta melkein
vuoteelle kaaduin

Minä unen läpi vajoan
joku jätti höyhenen huoneeseen
ja niin kuin jostakin kaukaa
mä kuulisin kuiskauksen:

Älä pelkää, älä pelkää,
sinä et pääse putoamaan
Rakastettu on oikea nimesi
ja tulee nimenäsi olemaan

Jätin ikkunan auki
tuoksua mullan ja maan
vielä hetken järvellä vilkkuu
tähtiä valkeanaan

Kun on riisuttu kaikki
ihmeen hyvä minun on
eipä tarvitse mitään
mies tarpeeton

Minä leijun ja vajoan
unessani näin kiven valkoisen,
tuulessa keinuvat verhot
ja sinun äänesi kuulen sen

Älä pelkää, älä pelkää,
sinä et pääse putoamaan
Rakastettu on oikea nimesi
ja tulee nimenäsi olemaan .

Älä pelkää, älä pelkää,
sinä et pääse putoamaan
Rakastettu on oikea nimesi
ja tulee nimenäsi olemaan

Älä pelkää, älä pelkää,
sinä et pääse putoamaan
Rakastettu on oikea nimesi
ja tulee nimenäsi olemaan

Älä pelkää, älä pelkää,
sinä et pääse putoamaan
Rakastettu on oikea nimesi
ja tulee nimenäsi olemaan

Älä pelkää, älä pelkää,
sinä et pääse putoamaan
Rakastettu on oikea nimesi
ja tulee nimenäsi olemaan
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Aurinko paistaa täälläkin komeasti. Eilen havahduin, kun sai päiväsaikaan olla ulkona, että tosiaan, talven pimeys alkaa väistyä ja valo voittaa! Kuten kristinuskossakin, Jeesuksen kanssa valo voittaa aina! 💎 Kuolemakin on voitto, koska meidät on ristillä jo lunastettu! 💖
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Täälläkin on nätti ilma vaikka aurinko on vielä vähän pilven takana.🙂 odottelen lounaan valmistumista😁
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Miksi en jaksa rukoilla enkä lukea Raamattua. Jaksan aina muutaman päivän tsempata ja sitten en jaksa enempää. Rukous ja Raamatun lukeminen tuntuu uuvuttavalta ja raskaalta.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Rakastettu, kun et itse jaksa, voit vaikka kuunnella Jumalan sanaa. You Tubessa on paljon Raamatun äänikirjoja joita voi vain levosta käsin kuunnella ja niitä löytyy myös erilaisina sovelluksina. Ota itsellesi joka päivä jokin hetki minkä pituuden itse määrät ja kuuntelet Raamattua. En ala neuvoa linkkiä, jokainen löytäköön itselleen sopivan. Voit aloittaa tuon hetkesi vaikka jollakin levollisella hengellisellä musiikilla, tai voit senkin halutessa sijoittaa tuon kuuntelu hetken loppuun. Niin kuin itse tahdot, mutta kuuntele ainakin noita Raamatun äänitteitä. Opettele ja ota tavaksi. Näin minäkin tein alussa kun oli vaikea keskittyä lukemiseen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Tässä on yksinkertainen tapa koota Jumalan lupaukset sisimmässäsi. Se on tapa, jonka minä olen havainnut tehokkaimmaksi ja luotettavimmaksi, ei vain itselleni, vaan myös monille muille.

1. Ota jokin lupaus Vanhasta tai Uudesta liitosta. Jumalan lapsena olet molempien perillinen.

2. Istuudu mukavaan tuoliin ja rentoudu mahdollisimman täydellisesti.

3. Hiljenny pariksi minuutiksi ja jätä Jumalalle kaikki, mikä sinua painaa, niin että huolesi eivät estä sinua kuule- masta ja saamasta Jumalalta, mitä Hän Sanassaan sanoo.

Tämä ei ole oikea hetki ajatella omia ongelmiasi. Jätä ne mielestäsi hetkeksi. Sinun ehkä tulee pyytää Jumalalta anteeksi, ja sinun ehkä tulee antaa anteeksi jollekulle, joka on tehnyt väärin ja loukannut sinua.

4. Ota lupaus, johon tahdot viitata ja toista se hiljaa mielessäsi muutamia kertoja. Jos olet yksin, voit lausua sen ääneen. Tämä auttaa usein keskittymään.

Mitään dramaattista ei tapahdu. Usein sinusta ehkä tuntuu, ettei mitään ole tapahtunut. Mutta kun riiput kiinni samassa lupauksessa viikon ajan tai kauemminkin, lupauksesta tulee ikään kuin osa sinua ja perintöäsi Taivaallisen Isäsi lapsena.

Uskon sana sinulle: "MINUN SANANI... OVAT ELÄMÄ NIILLE, JOTKA NE LÖYTÄVÄT JA PARANTAVAT KAIKEN LIHAN"

(Tehtävä kirjasta: Kaikki mitä te anotte - Colin Urquhart)


Jos et muista yhtään lupausta, tässä pari:

Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen, hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.
Sefanja 3:17


Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
Johannes 10:28-29


Joskus hartauskirjoja voi olla helpompi lukea. Niissä on yleensä tavallista tekstiä muutava rivi, mutta varsin lohdullisia.
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/60-har ... taa-lukea/

Myös torista ja nettidivareista löytyy halvalla.

Muista että rukous on vapaaehtoista sydämen puhetta Jumalalle. Sitä mikä mieleen tulee ja mikä painaa. Siitä ei kannata tehdä mitään pakollista suoritetta itselle. Ja rukouksessakin voi pyytää Jeesukselta että saisi voimia rukoilla ja pyytää jos Hän haluaa antaa jonkun Raamatun kohdan.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rakastettu kirjoitti: 10 Elo 2023, 16:12 Miksi en jaksa rukoilla enkä lukea Raamattua. Jaksan aina muutaman päivän tsempata ja sitten en jaksa enempää. Rukous ja Raamatun lukeminen tuntuu uuvuttavalta ja raskaalta.
Ehdotan, että etsit itsellesi jonkin harrastuksen. Oli se sitten liikuntaa, tai jotakin ns. älyllisempää, mitä tahansa josta saat iloa elämääsi ja muutakin ajateltavaa kuin pelkät huolet ja murheet. ;)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin