Ahdistaa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Ahdistaa jälleen kerran. Oispa mun elämässä uskovia joita voisi nähdä livenä. Voin toki puhua Herralle mutta Hän tuntuu niin kaukaiselta vaikka onkin lähellä. En saa hirveästi lohtua rukoilusta vaikka pitäsi😔
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja jsj »

Ulkopuolinen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 19:58 Ahdistaa jälleen kerran. Oispa mun elämässä uskovia joita voisi nähdä livenä. Voin toki puhua Herralle mutta Hän tuntuu niin kaukaiselta vaikka onkin lähellä. En saa hirveästi lohtua rukoilusta vaikka pitäsi😔
Nuo tuo on kyllä toivomus, johon uskoisin Herran hyvin mielellään vastaavan. Uskovien yhteys on tosi tärkeää, Asutko pienellä paikkakunnalla jossa on vaikea löytää seurakuntaa tai muita uskovia?
Toivo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Ulkopuolinen
Pyydä Eeroa muuttamaan nimimerkiksesi Nechamah

Se on hepreaa ja tarkoittaa "lepo ahdistuksesta"

ja liittämään oheinen kuva avatariksi
Nechamah.gif
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Vau Ulkopuolinen! Kuinka kaunista nimeä ja avatarta Jumala sinulle tarjoaa. Sillä uskon, että Jumala tarjoaa näin toivoa elämääsi, Toivon kautta.
Ota vastaan. Jumala haluaa näin sinua helliä ja rakastaa.
Ps. Huomasin tuossa että mahtava luku tuolla viestien lukumäärässä. 44444.
💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Toivon ehdottama idea on hyvä. Mutta miten se nimimerkki edes lausutaan? Ja mksi tuo risti on kaatunut? Tarkoittaa varmaan lepoasentoa? Joskus meille ehdotetaan hyviäkin asioita, joista sitten emme kehtaa kieltäytyä. Ja onko se taikauskoa, jos ajattelee, että jos en tuota nyt hyväksy, niin sitten ainakin olen ihan hylkiö, kun noin hieno ideakin. Äsh, olen allerginen kaikenlaiselle, missä vähänkin haiskahtaa vallankäytölle. Sitä kun usein emme itse tunnista itsessämme.
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Joo. Tottakai Ulkopuolisen tuota täytyy itse tahtoa. Kokea tuo hyväksi. Minä näen kyllä tuon kauneuden, mutta sanotaan että "kauneus" on katsojan silmässä. 😉
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

jsj kirjoitti: 08 Helmi 2023, 08:51
Ulkopuolinen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 19:58 Ahdistaa jälleen kerran. Oispa mun elämässä uskovia joita voisi nähdä livenä. Voin toki puhua Herralle mutta Hän tuntuu niin kaukaiselta vaikka onkin lähellä. En saa hirveästi lohtua rukoilusta vaikka pitäsi😔
Nuo tuo on kyllä toivomus, johon uskoisin Herran hyvin mielellään vastaavan. Uskovien yhteys on tosi tärkeää, Asutko pienellä paikkakunnalla jossa on vaikea löytää seurakuntaa tai muita uskovia?
Ongelma on se etten uskalla mennä mihinkään seurakuntaan enkä osaa tutustua ihmisiin ahdistavissa tilanteissa.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Toivo kirjoitti: 08 Helmi 2023, 11:19 Ulkopuolinen
Pyydä Eeroa muuttamaan nimimerkiksesi Nechamah

Se on hepreaa ja tarkoittaa "lepo ahdistuksesta"

ja liittämään oheinen kuva avatariksi
Nechamah.gif
Epäilen ettei tuo nimimerkki kuvaa mua juuri yhtään😟
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja jsj »

Ulkopuolinen kirjoitti: 08 Helmi 2023, 19:24
jsj kirjoitti: 08 Helmi 2023, 08:51
Ulkopuolinen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 19:58 Ahdistaa jälleen kerran. Oispa mun elämässä uskovia joita voisi nähdä livenä. Voin toki puhua Herralle mutta Hän tuntuu niin kaukaiselta vaikka onkin lähellä. En saa hirveästi lohtua rukoilusta vaikka pitäsi😔
Nuo tuo on kyllä toivomus, johon uskoisin Herran hyvin mielellään vastaavan. Uskovien yhteys on tosi tärkeää, Asutko pienellä paikkakunnalla jossa on vaikea löytää seurakuntaa tai muita uskovia?
Ongelma on se etten uskalla mennä mihinkään seurakuntaan enkä osaa tutustua ihmisiin ahdistavissa tilanteissa.
Jos menet jonkun kaverin kanssa ekat kerrat? Luulen että joku täältäkin voi lähteä tueksesi. Missä päin asustelet?
Toivo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 08 Helmi 2023, 19:25
Toivo kirjoitti: 08 Helmi 2023, 11:19 Ulkopuolinen
Pyydä Eeroa muuttamaan nimimerkiksesi Nechamah

Se on hepreaa ja tarkoittaa "lepo ahdistuksesta"

ja liittämään oheinen kuva avatariksi
Nechamah.gif
Epäilen ettei tuo nimimerkki kuvaa mua juuri yhtään😟
Ota nimimerkiksesi sitten Lo-Nechamah

Tarkoittaa "ahdistunut ja lohduton"
Jesaja 54:11
Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, minä muuraan sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,
Voit varmasti vaihtaa sen myöhemmin muuksi. Haluan että olet jotain muuta kuin Ulkopuolinen, sillä myöskään sitä sinä et ole.
lo-nechamah.gif
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ihana idea sinulla tässä Toivo. Ja se on totta, kukaan meistä ei ole ulkopuolella, jokainen saa olla Herran oma, valittu.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Kulkija
Viestit: 187
Liittynyt: 27 Joulu 2020, 09:57

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Kulkija »

Minäkin haluaisin antaa niin sinulle paremmin Jumalan totuutta kuvailevan nimen, rakastettu, joukkoon kuuluva, Jumalan perheväkeä, sisäpiiriläinen, tärkeä sisar, ei ikinä unohdettu! Olisi ihana kutsua sinua uudella nimellä.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Minä ihastuin tuohon sisäpiiriläinen nimeen. Sitä ei olekaan ainakaan itse tullut oltua ikinä sisäpiirissä, kun ei tuo alkoholi ole ollut jumalan virassa itsellä tai sitten muuten ollut aina outolintu 🤓
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Kulkija kirjoitti: 08 Helmi 2023, 21:56 Minäkin haluaisin antaa niin sinulle paremmin Jumalan totuutta kuvailevan nimen, rakastettu, joukkoon kuuluva, Jumalan perheväkeä, sisäpiiriläinen, tärkeä sisar, ei ikinä unohdettu! Olisi ihana kutsua sinua uudella nimellä.
Kiitos, nämäkin nimet on oikein hyviä🙂
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Olisiko vaikka tuo Rakastettu, sillä sitä sinä olet Herrassa?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Helpottaa

Viesti Kirjoittaja Eero »

No, mä otin nyt vapauden muuttaa sinun nimimerkkisi, vaihdetaan ja vaikka siihen alkuperäiseenkin, jos et tykkää.

Tervetuloa siis Rakastettu Herrassa ja Siunausta KAIKISSA asioissasi. Sun täytyy varmaankin kirjautua sisään uudelleen tällä tunnuksella. Jos ei onnistu, niin laita vaikka tuonne Rukouspostiin viestiä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen!
Tuota olen pitkään odottanut ja myös ehdottanut että tuo ulkopuolinen pitää muuttaa, sillä sitä et ole rakas sisko. Sinä olet rakastettu Jeesuksessa Kristuksessa. Ja näethän että mekin tahdomme sinua kantaa ja toivoa sinulle kaikkea parasta.
Tuo vanha nimesi on vihollisen antama joka ei tahdo sinulle mitään Hyvää, eikä meille muillekkaan. Se haluaa sinun pysyä ulkopuolisena, mutta nyt käyt taistoon sitä vastaan. Sinä tunnistat sen kaikesta negatiivisesta hedelmästä elämässäsi.
Niin kuin olin monasti sinulle sanonut, niin sanon nytkin että julista tuolle vihulaiselle ääneen että Jeesus Kristus on sinun Herrasi. Aina kun koet ahdistusta, masennusta ja pelkotiloja, tee se !
Ja ala ylistämään Herraa, sitä tuo vihulainen ei voi sietää ja joutuu pakenemaan.
Jos et muualta löydä hengellisiä lauluja niin täällä palstalla niitä kyllä löytyy. Ota ne elämäsi tausta ääniksi mitä teetkään. Ylistys avaa rukous kanavan suoraan taivaaseen!
💖👑💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Toivo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Toivo »

Rakastettu (naisesta) hepreaksi Ahuva
ahuva.gif
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Voi kuinka kauniisti tuo ilmoitetaan heprean kielellä. 💖
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Onneksi olkoon, Rakastettu! Muuttumisleikkiin annetaankin sellainen neuvo usein, etä jos haluaa muuttua, niin pitää ensiksi kuvitella itsensä olevan jo se muuttunut, ja toimii sitten sen mukaan. Elikkä jos haluaa olla ruusu, niin sitten kuvittelee olevansa ruusu, eikä esim. takiainen. Muistan lukeneeni tuon neuvon jostain kirjasta ja sitten ajatelleeni, että en haluaisi noin toimia. Mutta pitäähän se muutos myös ottaa käyttöön, miksei sitten ihan heti. Myös myöhään parempi kuin ei milloinkaan. Jumalan rakastettuna saa olla oma itsensä, Jeesushan on jo vianalaisuudet meistä poistanut. Hetkinen: mutta meidän on kuitenkin hyväksyttävä, että olemme täällä sidotut omaan lihaamme, joten taistelu on edelleenkin jokapäiväistä. Mutta yksin ei tarvitse taistella, onneksi.
Vastaa Viestiin