Ahdistaa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Tuntuu kuin olisin tulossa kipeäksi :( en jaksa nousta sängystä mittaamaan kuumetta vielä
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

😀 Haluaisin kysyä jos sopii, luitko positiivisin silmin? 🙂 

Mulla on yksi kaveri joka on autistinen uskova. Kerroin hänelle positiivisia asioista Raamatun näkemyksestä, mutta huomasin että hän ei korviin ottanut. Aatelin vähän testata ja kertoa negatiivisista asioista, hän otti heti korviin. Hän alkoi elää peläten ja oli pitkään peloissaan ja oli ahdistunut.

Pelko ja ahdistus kasvoi ja kasvoi, kunnes ne muuttui raskaaksi. Hän ei enää jaksanut jatkaa vaellusta. Hän aina kiinnitti vain ainoastaan negatiivisiin asioihin. Positiiviset asiat mitkä voi vapauttaa häntä kokonaan, jäi kokonaan pois.

En lakannut kertomasta aina positiivisia asioita. Vähän aikaa sitten me tapasimme zoomissa ja huomasin positiivista muutosta ja oli ilahduttavaa nähdä häntä ja hänen iloista ilmeensä. 🙂

Mä vähän vitsailin, hän nauroi, en ole koskaan ennen nähnyt sitä naurua kuin vasta nyt. 😃

Mun serkku otti vastaan Jeesuksen Herraksi ja Vapahtajaksi. Siten annoin omani Raamatun hänelle. Hänen kuoleman jälkeen pappi otti omani Raamatun mukaan ja tutki sitä Raamattua kotona ja huomasi miten mä alleviivoitin aina positiivisia asioita Raamatusta.

Muistotilaisuudessa pappi saarnasi mun alleviivoittamista kohdista ja kertoi että mä johdatin serkkuni positiivisilla asioilla elävään uskoon. Mun kaikki sukulaiseni oli mukana kuuntelemassa sitä. Äitini kuuli sen myös. Pappi julisti ihan julkisesti sen minkä mä alleviivoitin.📖 Olin vähän nolona heh… ☺️

Uskon että Jumala johdatti tämän asian ja halusi näyttää että tulisi lukea positiivisin silmin Raamattua. 📖 🙂
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 08:17 Tuntuu kuin olisin tulossa kipeäksi :( en jaksa nousta sängystä mittaamaan kuumetta vielä
Koita levätä. Rukoilen nyt. 🙏🏻
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Luen Raamattua yleensä melko neutraalisti. Nuo kaksi psalmia sopi mun elämään hyvin.
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 08:56 Luen Raamattua yleensä melko neutraalisti. Nuo kaksi psalmia sopi mun elämään hyvin.
Okei 🫠 Koetko siis ne psalmit lohduksi sun tilanteen mukaan? Psalmi 6 on Daavidin katumuspsalmi ja Psalmi 13 on Daavidin avunhuokaus. Siunausta sun päivään ja koita levätä - armon Jumalan rakkaudellisessa sylissä.



Ei kukaan voi ryöstää Jumalan kädestä Joh. 10.29.jpg
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Koen psalmit lohduttaviksi👍🏻
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 09:43 Koen psalmit lohduttaviksi👍🏻
👍
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Ulkopuolinen kirjoitti: 05 Huhti 2022, 23:52 6 PSALMI.
1. Veisuunjohtajalle; kielisoittimilla; matalassa äänialassa; Daavidin virsi.
2. Herra, älä rankaise minua vihassasi, älä kiivastuksessasi minua kurita.
3. Herra, armahda minua, sillä minä olen näännyksissä; paranna minut, Herra, sillä minun luuni ovat peljästyneet,
4. ja minun sieluni on kovin peljästynyt. Voi, Herra, kuinka kauan?
5. Käänny, Herra, vapahda minun sieluni, pelasta minut armosi tähden.
6. Sillä kuolemassa ei sinua muisteta; kuka ylistää sinua tuonelassa?
7. Minä olen uupunut huokaamisesta; joka yö minä itken vuoteeni vesille ja kastelen leposijani kyyneleilläni.
8. Minun silmäni ovat huienneet surusta, vanhenneet kaikkien vastustajaini tähden.
9. Väistykää minusta, kaikki väärintekijät, sillä Herra kuulee minun itkuni äänen.
10. Herra kuulee minun anomiseni, Herra ottaa minun rukoukseni vastaan.
11. Kaikki minun viholliseni joutuvat häpeään ja suuren pelon valtaan; äkisti he joutuvat häpeään, kääntyvät pois.

Väistykää minusta, kaikki väärintekijät, sillä Herra kuulee minun itkuni äänen.
10. Herra kuulee minun anomiseni, Herra ottaa minun rukoukseni vastaan.
💕
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Tässä vielä yksi kohta Raamatusta. Varmasti tuttu, mutta tämä on hyvin ihmeellinen Sanankohta
1. Moos. 29:31-35 :


31. Ja kun Herra näki, että Leeaa hyljittiin, avasi hän hänen kohtunsa; mutta Raakel oli hedelmätön.

32. Niin Leea tuli raskaaksi ja synnytti pojan ja antoi hänelle nimen Ruuben, sanoen: "Herra on nähnyt minun kurjuuteni; nyt on mieheni rakastava minua".

33. Ja hän tuli jälleen raskaaksi ja synnytti pojan ja sanoi: "Herra on kuullut, että minua hyljitään, ja on antanut minulle myös tämän". Niin hän antoi hänelle nimen Simeon.

34. Ja hän tuli jälleen raskaaksi ja synnytti pojan ja sanoi: "Nyt kai mieheni vihdoinkin kiintyy minuun, sillä olenhan synnyttänyt hänelle kolme poikaa". Sentähden hän antoi hänelle nimen Leevi.

35. Ja hän tuli vieläkin raskaaksi ja synnytti pojan ja sanoi: "Nyt minä kiitän Herraa". Sentähden hän antoi hänelle nimen Juuda. Sitten hän lakkasi synnyttämästä.


"Herra on nähnyt minun kurjuuteni; nyt on mieheni rakastava minua"

"Herra on kuullut, että minua hyljitään, ja on antanut minulle myös tämän"

"Nyt kai mieheni vihdoinkin kiintyy minuun, sillä olenhan synnyttänyt hänelle kolme poikaa"

"Nyt minä kiitän Herraa"
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Ahdistaa unettomuus 😞 kunpa saisin nukkua ens yönä.
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 19:05 Ahdistaa unettomuus 😞 kunpa saisin nukkua ens yönä.
Rukoilen sun puolesta että saat nukuttua hyvin. 🙏🏻

Kuulemma kudonta tai neulonta auttaa unettomuuteen niin mieliala rauhoittuu ja levottomuus väistyy ja alkaa rentoutua niin silloin nukahtaa helposti. Kauan ajat sitten eräs lääkäri joka on myös ammatilta psykiatri, kertoi mulle että pitää jättää tietokone väliin kun tulee ilta. Koska tietokone vaikuttaa mielialaan ja unenlaatuun niin se pahenee ja seuraukseksi voi olla unettomuus. Hän on erikoistunut unen juttuun. En muista mikä ammatin nimi on. Oli kiva jutella hänen kanssaan ja saada uusia tietoja.

Eräs uskonsisko kertoi mulle että hän meni illalla sänkyyn ja luki rauhoitettuja psalmeja niin uni tuli. Kokeilisitko? :) Mutta rukoilen puolestasi että saat nukuttua hyvin. 🙏🏻
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Yritän kokeilla tuota. Olo on aika heikko :( uskon että mulla on korona kun muillakin perheessä on :(. Lämpöä mulla on vaan vähän. En tiedä voiko unettomuus olla koronan oire kun oon yleensä nukkunu ihan hyvin. Kunpa Herra auttaisi mua ja saattaisi mun elämän järjestykseen ja käyttäisi vaikka tätä sairautta hyväksi jos ei muuten.
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 20:30 Yritän kokeilla tuota. Olo on aika heikko :( uskon että mulla on korona kun muillakin perheessä on :(. Lämpöä mulla on vaan vähän. En tiedä voiko unettomuus olla koronan oire kun oon yleensä nukkunu ihan hyvin. Kunpa Herra auttaisi mua ja saattaisi mun elämän järjestykseen ja käyttäisi vaikka tätä sairautta hyväksi jos ei muuten.
Okei, rukoilen. 🙏🏻 Onko sulla kotona koronatesti?
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 06 Huhti 2022, 20:40
Ulkopuolinen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 20:30 Yritän kokeilla tuota. Olo on aika heikko :( uskon että mulla on korona kun muillakin perheessä on :(. Lämpöä mulla on vaan vähän. En tiedä voiko unettomuus olla koronan oire kun oon yleensä nukkunu ihan hyvin. Kunpa Herra auttaisi mua ja saattaisi mun elämän järjestykseen ja käyttäisi vaikka tätä sairautta hyväksi jos ei muuten.
Okei, rukoilen. 🙏🏻 Onko sulla kotona koronatesti?
On mutta en jaksa tehä sitä. Eiköhän kaikki flunssat lasketa koronaksi nykyään..
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 20:41
alabasteripullo kirjoitti: 06 Huhti 2022, 20:40
Ulkopuolinen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 20:30 Yritän kokeilla tuota. Olo on aika heikko :( uskon että mulla on korona kun muillakin perheessä on :(. Lämpöä mulla on vaan vähän. En tiedä voiko unettomuus olla koronan oire kun oon yleensä nukkunu ihan hyvin. Kunpa Herra auttaisi mua ja saattaisi mun elämän järjestykseen ja käyttäisi vaikka tätä sairautta hyväksi jos ei muuten.
Okei, rukoilen. 🙏🏻 Onko sulla kotona koronatesti?
On mutta en jaksa tehä sitä. Eiköhän kaikki flunssat lasketa koronaksi nykyään..
En tiedä enkä osaa sanoa. 🙏🏻
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Haluaisin kertoa sulle sitruunalaktitsin makuisesta sinkistä. Sen ohjeessa luetaan; vuorokausiannos 1-2 tablettia. Mulla nuha alkoi. Otin aluksi pari. Mutta alkoi himoita koska on hyvän makuista. Otin muutaman. Siten huomasin että nuha lakkasi. En osannut sanoa oliko mulla flunssa.

Mutta en voi suositella sitä samaa sulle koska se voi olla terveysriskiä sulle. Mutta kannan sua rukouksin ja jopa huokaillen sanattomin kunnes sä tulet terveeksi. 🙏🏻
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 06 Huhti 2022, 20:53 Haluaisin kertoa sulle sitruunalaktitsin makuisesta sinkistä. Sen ohjeessa luetaan; vuorokausiannos 1-2 tablettia. Mulla nuha alkoi. Otin aluksi pari. Mutta alkoi himoita koska on hyvän makuista. Otin muutaman. Siten huomasin että nuha lakkasi. En osannut sanoa oliko mulla flunssa.

Mutta en voi suositella sitä samaa sulle koska se voi olla terveysriskiä sulle. Mutta kannan sua rukouksin ja jopa huokaillen sanattomin kunnes sä tulet terveeksi. 🙏🏻
Kiitos vinkistä ja rukouksista 😊 mulla ei oo nuhaa vielä mutta kurkussa on ikävä tunne.
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, auttaako kuuma tee hunajan kera…? Vai kurkkupastilli? Koita levätä! 😊 🙏🏻
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 06 Huhti 2022, 21:13 Okei, auttaako kuuma tee hunajan kera…? Vai kurkkupastilli? Koita levätä! 😊 🙏🏻
Tällä hetkellä kaapissa ei oo hunajaa mutta kurkkupastillejä löytyy👍🏻 Pitää lähettää joku kauppaaan tuomaan mulle hunajaa huomenna jos olo on vielä huono. Yritän levätä.
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 06 Huhti 2022, 21:19
alabasteripullo kirjoitti: 06 Huhti 2022, 21:13 Okei, auttaako kuuma tee hunajan kera…? Vai kurkkupastilli? Koita levätä! 😊 🙏🏻
Tällä hetkellä kaapissa ei oo hunajaa mutta kurkkupastillejä löytyy👍🏻 Pitää lähettää joku kauppaaan tuomaan mulle hunajaa huomenna jos olo on vielä huono. Yritän levätä.
👍 😊🙏🏻
Vastaa Viestiin