Ahdistaa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 03 Huhti 2022, 21:23 Ok, Ulkopuolinen, kumpaako tarkoitat, että olet syntinen tai olet langennut syntiin? 🙂
Molempia😩
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 03 Huhti 2022, 21:41
alabasteripullo kirjoitti: 03 Huhti 2022, 21:23 Ok, Ulkopuolinen, kumpaako tarkoitat, että olet syntinen tai olet langennut syntiin? 🙂
Molempia😩
Okei. Ymmärrätkö että synnittömyysoppi ei pohjaudu Raamattuun? Se on väärä ja eksyttävä oppi. Älä usko sitä. Älä keskity synnillisyyteesi. Älä kuuntele saatanan valheellisia syytöksiä.

Katso Jeesusta että Jeesus on tullut sun sijaiseksesi ja kärsinyt sun puolestasi ja lunastanut sinua vapaaksi ja nyt olet sisällä Jumalan armossa. Ajattele sitä ja täytä mielesi Jumalan Sanalla niin ettei sinuun jää tilaa saatanan valheille.

Saako kysyä? Milloin viimeksi olet lukenut Raamattua? 🙂
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 03 Huhti 2022, 21:48
Ulkopuolinen kirjoitti: 03 Huhti 2022, 21:41
alabasteripullo kirjoitti: 03 Huhti 2022, 21:23 Ok, Ulkopuolinen, kumpaako tarkoitat, että olet syntinen tai olet langennut syntiin? 🙂
Molempia😩
Okei. Ymmärrätkö että synnittömyysoppi ei pohjaudu Raamattuun? Se on väärä ja eksyttävä oppi. Älä usko sitä. Älä keskity synnillisyyteesi. Älä kuuntele saatanan valheellisia syytöksiä.

Katso Jeesusta että Jeesus on tullut sun sijaiseksesi ja kärsinyt sun puolestasi ja lunastanut sinua vapaaksi ja nyt olet sisällä Jumalan armossa. Ajattele sitä ja täytä mielesi Jumalan Sanalla niin ettei sinuun jää tilaa saatanan valheille.

Saako kysyä? Milloin viimeksi olet lukenut Raamattua? 🙂
Luen yleensä iltaisin tai siis öisin ennen nukkumaan menoa.
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei hyvä. Siis ei ole vaikeuksia Raamatun lukemisen kanssa? 🙂 Uskovia auttaa tämä harrastus jonka ohessa he pystyvät keskittymään ja lukemaan Raamattua niin samalla piirtävät…

Mulla on toinen oma tapa tuunata, se auttaa keskittymään Herraan. Näytän yhden kuvan niin sä tiedät mitä mä tarkoitan. Itselläni oli sama ongelma kuin sulla.


Bibliatuunaus.jpg
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen, oletko nähnyt semmoista Raamatun tuunausta? Tässä linkki. Se auttaa keskittymään Raamattuun ja Herraan kun samalla piirretään… 😊  Oli juttu jossain, kai se oli seurakuntalainen -sivuissa, en muista missä. Siinä sanottiin että se auttaa keskittymään Raamattuun ja Herraan koska on vaikeuksia Raamatun lukemisen kanssa.

https://raamatunkanssa.blogspot.com/?m= ... sPS2KGD1f0
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Ei mulla oo suurempia keskittymis vaikeuksia tällä hetkellä. Mä oon sen verran mielikuvitukseton etten saa piirrettyä tai askarreltua yhtikäs mitään 😅 kuvien värittäminen on kyllä mukavaa jos ne on valmiiksi tehty mutta sitten en varmaan pystyisi keskittyä lukemiseen 👍🏻
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuolinen kirjoitti: 03 Huhti 2022, 22:38 Ei mulla oo suurempia keskittymis vaikeuksia tällä hetkellä. Mä oon sen verran mielikuvitukseton etten saa piirrettyä tai askarreltua yhtikäs mitään 😅 kuvien värittäminen on kyllä mukavaa jos ne on valmiiksi tehty mutta sitten en varmaan pystyisi keskittyä lukemiseen 👍🏻
Okei hyvä. 😊👍

Onko sulla kaikki nyt hyvin? 🫠
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

alabasteripullo kirjoitti: 03 Huhti 2022, 22:40
Ulkopuolinen kirjoitti: 03 Huhti 2022, 22:38 Ei mulla oo suurempia keskittymis vaikeuksia tällä hetkellä. Mä oon sen verran mielikuvitukseton etten saa piirrettyä tai askarreltua yhtikäs mitään 😅 kuvien värittäminen on kyllä mukavaa jos ne on valmiiksi tehty mutta sitten en varmaan pystyisi keskittyä lukemiseen 👍🏻
Okei hyvä. 😊👍

Onko sulla kaikki nyt hyvin? 🫠
Kaikki on hyvin silloin kun keskityn muuhun kun uskon asioihin… tai ei mun asiat oo koskaan hyvin oo ollutkaan mutta ahdistaa vähemmän. Ahdistus on ikävää kun se tuntuu mulla fyysisesti luissa ja ytimissä 😩 siksi yritän vältellä sitä tunnetta
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei hyvä. Muistan sua rukouksin. 🙏🏻😊
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ulkopuoliselle ♡


arvosi on siinä miten Jeesus rakastaa sua.jpg
Jeesuksen käsissä selviää koska on voittajan puolella.jpg
Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja..jpg
alabasteripullo

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Jumala näkee rakkaan Poikansa sinussa..jpg
Golgata on Jumalallisen rakkauden suurin osoitus..jpg
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

😊
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

❤️ Alabasteripullo, olet ihana! En voi olla hymyilemättä. Miten paljon haluatkaan antaa rakkautta ja apua! Herra siunatkoon sinua 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

💕🙏 Sisäpuolella on mukavampi olla. Tule ulkopuolelta sisään ulkopuolinen! Olet samanarvoinen ja yhtä rakas Jeesukselle, kuin jokainen meistä. Et ole sen huonompi. Monesti se on juuri päinvastoin. Kun Jeesuksen kanssa on jo saanut nähdä ja Hänen kanssaan saanut vaeltaa, niin ensimmäinen rakkaus on väljähtynyt.
Minulla on myös ollut lankeamisia ja olen kyllä katunut ja taas langennut. En ollut ymmärtänyt, että sovitus on armoa. Yritin ansaita sitä.

Emmehän me voi sitä ansiosta saada. Se on sellainen lahja, joka on mittaamaton.

💕
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Tuija
Viestit: 2816
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Meistä on tullut kantojuhtia, näänymme taakkojemme alle, mutta voimme laskea niistä irti ja antaa ne Herralle. Voimme jättää kaiken taakan Jeesukselle, meidän on turha kantaa niitä vuodesta vuoteen mukanamme. Lasketaan nyt niistä irti, siitä kaikesta mikä on mieltämme ja sydäntäme painanut. Jeesus haluaa keventää näin taakkaamme. Ja jos meillä on asioita joista emme pääse irti, negatiivisia asioita jotka eivät ole meille hyväksi, voimme silloinkin kääntyä Jeesuksen puoleen ja sanoa ettemme omassa voimassa pääse tästä irti. Sanotaan Jeesukselle: " Ota tämä pois, itse en siihen pysty." Luovutetaan se Herrallemme ... lasketaan irti! Saamme luottaa että Hän meitä auttaa. Pyydetään että Hän kaikessa on kanssamme. Kun tuntuu etten osaa, pyydetään että Jeesus tulee tekemään sitä kanssamme. Kiitos Jeesus.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ulkopuolinen kirjoitti: 30 Maalis 2022, 21:10 En ymmärrä miten pelastus voi olls yksin armosta ja silti pitäisi itse ponnistella pelastumisen eteen, enkä mitenkään pysty siihen. En mä osaa muuttaa itseäni vaikka haluaisinkin. En uskalla poistua omalta mukavuus alueeltani jos Herra ei autakaan tai teen jotain väärin. Ahdistaa kun sydämeni on täynnä vihaa enkä tiedä miten siitä pääsisi eroon. Oon rukoullut että Herra vapauttaisi minut mutta mitään ei ole vielä tapahtunut. Päivittäin mua itkettää mutta itkeminenkin on raskasta enkä jaksaisi sitäkään ja taas tukahdutan tunteitani ja ne kerääntyy. :(.

Usko riittää pelastumiseen. Ei kenelläkään yksin ole voimia taistella. Voima tulee Herralta. Etkä sä yksin pystykkään muuttumaan. Sut muutetaan Taivaasta käsin kun olet uskon ottanut vastaan.

Jos usko pitäisi määritellä lyhyesti niin se olisi luja luottamus "näkymättömään" voimaan ja armoon pelastumisesta.

Ei uskossa olo tarkoita sitä etteikö syntiin voisi langeta. Meidät on sovitettu ristillä ja sillä samalla ristillä on sun menneet synnit sovitettu ja tulevat, josta sä et edes mitään vielä tiedä.

Anna vihasi Herralle. Sano että että jaksa sitä kantaa. Pyydä että se otetaan pois. Anna myös anteeksi kaikille niille joille sinulla on katkeruutta tai vihaa.
Matt. 6: 14-15

Jeesus sanoo:
”Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.”
Ja pelastus on yksin armosta sen takia, että niin kuin huomaat, ei ihminen teoillaan eikä lihallaan pysty muuttumaan tai elämään synnittä. Meillä on armo sen takia.

Jumala ei myöskään toimi käskien. Meidän rukoukset kyllä kuullaan ja niihin ajallaan vastataan Jumalan tahdon mukaisesti.

Jumala on rakastava Jumala ja haluaa kyllä kaikki pelastukseen.

Raamatun lukeminen mielletään usein "tylsäksi" mutta niiltä lehdiltä avautuu paljon kun niitä lukee. En tiedä synneistäsi, eikä ne minulle kuulu mutta moni löytää Raamatusta itselleen samaistumiskohteen. Näin myös itselle käynyt. Ei ne Raamatussa pelastuneet ihmiset tai edes opetuslapset olleet virheettömiä
Jos he ovat pelastuneet ja saaneet anteeksi niin miksi sinä et saisi?

Paholainen syöttää meille kaikenlaista harmia ja ajatuksia että ettemme muka kelpaisi mutta niitä ei pidä kuunnella.

Se kuva on hyvin kuvaava mikä netissä pyörii missä on ensin kahdet jalan jäljet hiekassa ja sitten vaan yhdet, missä ihminen kysyy että miksi Herra et ollut tuolloin apunani kun minulla oli vaikeata, tuolloin kun näkyy vaan yhdet jalat jäljet, niin Herra vastaa että olin lapseni, jäljet on minun ja minä kannoin sinua silloin.

Sinuakin varmasti kannatellaan parhaillaan, se ei aina ole konkreettista näyttöä mutta jos uskossa olet ja haluat pysyä niin ei Herra anna sinun vajota ❤️
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2816
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jeesus halajaa näyttää sinulle, että hän voi luoda uutta sinunkin elämässäsi. Sinun tarvitsee vain pyytää apua. Meidät on luotu yhteyteen toistemme ja Jumalan kanssa. Jeesus tekee tämän mahdolliseksi yhdistämällä ihmisyytemme Jumalan kanssa omassa persoonassaan. Henki on Jeesuksen Henki, joka auttaa meitä tulemaan Jeesuksen kaltaisiksi ja yhdistää meidät Jumalaan. Usko yhdistää meidät Jumalan Poikaan lujasti ja varmasti. Ja uskon kautta me omistamme kaikki Jumalan lupaukset ja olemme Hänen yhteydessään.

”Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme.” (Room. 5: 1).
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

13 PSALMI.
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
2. Kuinka kauan, Herra, minut yhä unhotat, kuinka kauan kätket minulta kasvosi?
3. Kuinka kauan minun täytyy kantaa huolia sielussani, päivät päästään murhetta sydämessäni? Kuinka kauan saa vihollinen ylvästellä minua vastaan?
4. Katsahda tänne, vastaa minulle, Herra, minun Jumalani. Valaise silmäni, etten nukkuisi kuolemaan;
5. ettei minun viholliseni sanoisi: "Minä voitin hänet", etteivät ahdistajani riemuitsisi, kun minä horjun.
6. Mutta minä turvaan sinun armoosi; riemuitkoon minun sydämeni sinun avustasi. Minä veisaan Herralle, sillä hän on tehnyt minulle hyvin.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

🙏🙏🙏💕
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

6 PSALMI.
1. Veisuunjohtajalle; kielisoittimilla; matalassa äänialassa; Daavidin virsi.
2. Herra, älä rankaise minua vihassasi, älä kiivastuksessasi minua kurita.
3. Herra, armahda minua, sillä minä olen näännyksissä; paranna minut, Herra, sillä minun luuni ovat peljästyneet,
4. ja minun sieluni on kovin peljästynyt. Voi, Herra, kuinka kauan?
5. Käänny, Herra, vapahda minun sieluni, pelasta minut armosi tähden.
6. Sillä kuolemassa ei sinua muisteta; kuka ylistää sinua tuonelassa?
7. Minä olen uupunut huokaamisesta; joka yö minä itken vuoteeni vesille ja kastelen leposijani kyyneleilläni.
8. Minun silmäni ovat huienneet surusta, vanhenneet kaikkien vastustajaini tähden.
9. Väistykää minusta, kaikki väärintekijät, sillä Herra kuulee minun itkuni äänen.
10. Herra kuulee minun anomiseni, Herra ottaa minun rukoukseni vastaan.
11. Kaikki minun viholliseni joutuvat häpeään ja suuren pelon valtaan; äkisti he joutuvat häpeään, kääntyvät pois.
Vastaa Viestiin