Ahdistaa

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.

2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.

3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

(Jes. 55:1-3)
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Toivoisin että mun uskonelämä ja rukouselämä olisi hereillä olessa samanlaista kun se on mun unissa 👍🏻 Mun unissa oon parempi rukoilemaan kuin hereillä ollessa ja löydän sanat helposti.. ja uskallan olla uskova julkisesti toisinkuin oikeesti 😩 unissa on kuitenkin sama teema kuin oikeassa elämässä; Herra ei vastaa vaikka kuinka rukoilen ja huudan hänen puoleen. Nään usein unia kun pyydän Jeesusta auttamaan mua mutta mitään ei tapahdu :(
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Ulkopuolinen kirjoitti: 13 Huhti 2022, 11:22 Toivoisin että mun uskonelämä ja rukouselämä olisi hereillä olessa samanlaista kun se on mun unissa 👍🏻 Mun unissa oon parempi rukoilemaan kuin hereillä ollessa ja löydän sanat helposti.. ja uskallan olla uskova julkisesti toisinkuin oikeesti 😩 unissa on kuitenkin sama teema kuin oikeassa elämässä; Herra ei vastaa vaikka kuinka rukoilen ja huudan hänen puoleen. Nään usein unia kun pyydän Jeesusta auttamaan mua mutta mitään ei tapahdu :(
Rauhaa! ❤️

Eikä rukouksesi juuri kuultu?
Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut. (Dan. 10:12)
Nään usein unia kun pyydän Jeesusta auttamaan mua mutta mitään ei tapahdu
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Maria kirjoitti: 13 Huhti 2022, 11:31
Ulkopuolinen kirjoitti: 13 Huhti 2022, 11:22 Toivoisin että mun uskonelämä ja rukouselämä olisi hereillä olessa samanlaista kun se on mun unissa 👍🏻 Mun unissa oon parempi rukoilemaan kuin hereillä ollessa ja löydän sanat helposti.. ja uskallan olla uskova julkisesti toisinkuin oikeesti 😩 unissa on kuitenkin sama teema kuin oikeassa elämässä; Herra ei vastaa vaikka kuinka rukoilen ja huudan hänen puoleen. Nään usein unia kun pyydän Jeesusta auttamaan mua mutta mitään ei tapahdu :(
Rauhaa! ❤️

Eikä rukouksesi juuri kuultu?
Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut. (Dan. 10:12)
Nään usein unia kun pyydän Jeesusta auttamaan mua mutta mitään ei tapahdu
Luin tämän monta kertaa mutta en siltikään ymmärtänyt. Uskon että Herra kuulee rukoukseni mutta ei jostain syystä vastaa :(
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

"Nään usein unia kun pyydän Jeesusta auttamaan mua"

Näetkö usein unia, kun olet pyytänyt Jeesusta auttamaan sinua?

Ymmärtäisin sen näin, että kun olet rukoillut apua Jeesukselta, sitten Hän vastasi sinulle unissasi.
Ehkä olet saanut jotain Häneltä juuri unien kautta? ❤️

Joskus Herra puhuu niin, että ei ole edes sanoja, on vain hiljaisuus ja se on kasvumme salaisuus. Maan alla ei ole kuuluvaa ääntä, mutta siellä kasvaa se meidän juuremme. Joskus näemme jonkun asian unessa, joskus näkynä, joskus silmämme avataan Jumalan Sanan kautta.
Joskus vain emme ymmärrä mitä Herra puhuu, mutta sekin voi olla kasvua. Sellainen kasvu on meille ja kanssakulkijoillemme hyväksi, koska tarvitsemme Jumalan antamaa nöyryyttä.


Saatamme asua erämaassa tai sitten virtojen keskellä.
Meidän sisimpämme voi olla kuin vesilähde tai se voi tulla kuivaksi maaksi. Ennen hedelmällinen maaperämme voi muuttua myös suola-aroksi, johtuen siitä mikä meissä vaikuttaa.

Jeesus tuli maailmaan pelastaakseen meidät, ja tehdäksensä uutta. Maaperä meissä oli ensin kuiva, eikä siinä ollut sitä aitoa iloa, eikä elämää. Emme me itse kykenisi tekemään mitään hyvää, sillä me emme kykene alistumaan Jumalan tahtoon ilman Jeesuksen sovitustyötä. Aina kun yritämme itse hallita olosuhteitamme, me lopulta petymme.

Ihminenhän on kuin "ruoho" ja me teemme siementä sen mukaan mitä meissä on. Saadaksemme hedelmää, me saamme kylvää peltoja ja istuttaa viinitarhoja, jotka sitten ajallaan tuottaa meille runsaasti satoa, runsaan hedelmän sen mukaan, kuka Herramme on.

Kuuliaisuus saa meissä aikaan muutosta ja samalla meidän sisimpämme alkaa kärsimään vanhasta ihmisestämme, emmekä tahdo saada siitä enää itsellemme tyydytystä. Janoammehan nyt elämää.
Tiedämmehän, että tottelemattomuus saisi meidät lopulta syömään väärästä puusta ja koska me olemme maasta, tulisi osaksemme vain kirous.
Siksi me valitsemmekin elämän Jeesuksessa Kristuksessa ja kiitollisuuden kautta me saavutamme lopulta ymmärryksen siitä, mitä on todellinen onni.

Kun Hän muuttaa erämaan vesilammikoiksi ja kuivan maan vesilähteiksi, Hän itse asettaa sinne nälkäiset asumaan. Ja me rakennamme Jumalan uskolla Herralle kaiken, Hänen asuaksensa siellä yhdessä meidän kanssamme.



Tuli vähän pidempään kirjoitettua, mutta lue se minkä jaksat ja pidä se mikä on hyvää ja Herrasta.

Ole siunattu Jeesuksen nimessä 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Lisäisin vielä, että joskus on hyvä lukea Raamattua vähän niin kuin teeman pohjalta.

Olen itse lukenut myös monista asioista uudelleen ja uudelleen. Sitten ne avaimet tulee lopulta ikäänkuin käsiini. Olen myös joka kerta jotain uutta oppinutkin. Jos en muuta niin sitten sen, että Raamattu ei ole vain kirja, se on aarreaitta ja loppumaton aarreaitta.
Ja vaikka sanonkin sen näin, ei se asia siltikään avautuisi kenellekään, ellei Herra antaisi Uskon vaikuttaa ihmeitä ja merkkejä sen seurauksena.
Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

(1. Kor. 14:26)
Jokainen voi antaa toiselle jotain. Olen saanut jokaisen kautta palstalla jotain, koska kun he ovat avanneet sisimpänsä, se on tullut myös minulle rakennukseksi. Myös sinun kauttasi olen saanut paljon. Olen miettinyt sanojasi ja pyytänyt viisautta ja armoa, että saisit kaikki, mikä on varattu sinulle ja minulle, meille!
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Kirjoitin vähän huonosti. Ilmeisesti edes äidinkieli ei multa onnistu :/. Tarkoitin siis että nään unia joissa pyydän Jeesukselta apua ja rukoilen mutta mitään ei tapahdu. En ainakaan muista että kertaakaan Herra olisi tullut apuun.
Ja onhan sekin mahdollista että Herra on yrittänyt puhua mulle unien kautta mutta en ymmärrä. Yleensä unohdan kaikki mutta muutama on vaan jäänyt mieleen. Nekin oli painajaisia.
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Ulkopuolinen, tässä on sinulle pitkä viesti mutta toivon että luet tämän kokonaan rauhassa ja ajatuksella. Rukoilen, että Herra avaa sinulle kaiken mitä Hän tässä haluaa sanoa.

Ymmärrän että sinun tunteesi ja ajatuksesi ovat niin voimakkaita että jollain tavalla ne vaikuttavat riepottelevan sinua hyvin paljon. Sinusta käydään myös kovaa hengellistä taistelua, ja paholaisen voimat ovat liian vahvat meille jokaiselle kun me omin voimin taistelemme.

Tarkoitus ei ole painostaa, mutta tuon esiin asian joka on kuitenkin Jumalan Sanan totuus, eli loppuviimein ainoa keino päästä vapauteen noista asioista. Raamatun mukaan Jumalan voima on suurempi omia tunteitamme ja rikkinäisyyttämme, sekä myös suurempi paholaista. Mutta se voima tulee osaksemme, kun taivumme tekemään sen mukaan kun Raamatussa on ilmoitettu.

Kuka on se mies, joka Herraa pelkää - sen hän neuvoo tielle, joka hänen on valittava. (Ps 25:12)

Huomaatko mikä järjestys tuossa on? Herra neuvoo meidät tielle, mutta meidän on valittava se. Ja kun me valitaan se tie mihin Herra meidät neuvoo, silloin Herran voima ilmestyy avuksemme.

Toivottavasti et koe tätä painostavana, mutta haluan sanoa tämän koska rukoilen ja toivon kovasti että pääset vapauteen. Ja tie vapauteen on kaikilla meillä sama. Itse jouduin aikoinaan ottamaan uskon askeleita, joita vastaan tunteeni ja ajatukseni ja paholainen pommitti valtavalla tulella. Esimerkiksi kasteelle meno oli minullekin vaikeaa tai lähes mahdottoman tuntuista, ja sinun tavoin myös kesti kuukausia että sinne taivuin. Mutta lopulta ymmärsin, että Herra ei tule ottamaan minua ja upottamaan minua veteen, vaan minun on valittava se tie jonne Herra on minut neuvonut.

Ja vaikka olen ollut uskossa pitkään, niin silti edelleen on taisteluja. Herra pitää meidät aina kasvamassa, ja aina johdattaa meidät kohti sellaisia päämääriä joita me ei voida omin voimin tavoittaa. Niin että me pysytään aina heikkoudestamme tietoisina ja Hänestä riippuvaisina. Mutta joka kerta kun me valitaan Herran neuvoma tie, ja saadaan kokea taas Hänen voimaansa ja uskollisuuttansa, niin aina usko vahvistuu.

En halua pelotella myöskään, mutta koen tärkeänä sanoa että olen nähnyt liian monta tapausta jotka viivyttelevät ja viivyttelevät uskon askeleiden ottamistaan, ja jäävät vain odottamaan että Herra tekisi jotain, mutta eivät ymmärrä tai lopulta tarpeeksi halua valita Herran heille johdattamaa tietä. Monia tällaisia tapauksia on luopunut uskosta, palannut entiseen elämäänsä ja synteihinsä, paatuneet ja jopa kääntyneet Jumalan pilkkaajiksi, ja päätyneet vielä entistä pahempiin ahdistuksiin.

Meidän elämissämme on määrättyjä aikakausia, jolloin Jumala armostansa kutsuu meitä. Me ei voida itse välttämättä päättää, milloin meille sopii alkaa tekemään Hänen tahtonsa mukaisia asioita. Jos me paadutetaan sydän eikä vastata kutsuun, voi tulla hyvin pitkä aika ennenkun seuraavan kerran kutsutaan. Joidenkin kohdalla se on tullut vasta kuolinvuoteella, ja koko elämä on mennyt hukkaan ja ahdistuksissa. Ne aikajaksot jolloin Jumala meitä kutsuu, ovat tosi arvokkaita. Me ei edes voida käsittää, miten arvokkaita ne oikeasti ovat. Silloin meille tarjotaan vapautta, voimaa, rakkautta... Jeesuksen ja Isän yhteyttä.

Eikä se ole meidän voimastamme tai kyvyistämme kiinni, kuten täällä monelta olet saanut kuulla, Jumala hyväksyy yhteyteensä ainoastaan syntisiä. Loppuviimein on kiinni vain siitä, kelpaako meille valita se tie jonka Jumala meille neuvoo. Jos tarpeeksi etsimme pelastusta, teemme mitä vaan päästäksemme sille tielle. Uskon että sinulla on vilpitön kaipaus ja se näkyy viesteistäsi, mutta halusin tuoda nämä Jumalan Sanan totuudet eteesi, sillä niissä on se siunaava mutta myös toisaalta vakava puoli, että meidän ei kannata jäädä junnaamaan ongelmiimme jos meille on selkeästi kerrottu tie vapauteen. Kukaan ei voi sen enempää tehdä kuin kertoa mitä Jumalan Sana neuvoo, ja rukoilla puolestasi. Mutta ennen pitkää meidän jokaisen täytyy vaan laittaa omat jalkamme toisen eteen, ja astua uskossa eteenpäin.

Rukoilen ja luotan edelleen siihen, että saamme pian iloita Jumalan voitoista elämäsi kohdalla. Hän rakastaa sinua ja odottaa sinua.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Maria »

Ulkopuolinen kirjoitti: 13 Huhti 2022, 11:22 Toivoisin että mun uskonelämä ja rukouselämä olisi hereillä olessa samanlaista kun se on mun unissa 👍🏻 Mun unissa oon parempi rukoilemaan kuin hereillä ollessa ja löydän sanat helposti.. ja uskallan olla uskova julkisesti toisinkuin oikeesti 😩 unissa on kuitenkin sama teema kuin oikeassa elämässä; Herra ei vastaa vaikka kuinka rukoilen ja huudan hänen puoleen. Nään usein unia kun pyydän Jeesusta auttamaan mua mutta mitään ei tapahdu :(
Shalom 🙏

Kun ymmärtää, miksi on siinä missä on, seuraava askel on helpompi ottaa. Sitten ei tarvitse enää miettiä mikä oli syynä sille, että päätyi juuri tähän tilanteeseen.

Herra tietää meidän asiamme ja voimme esittää Hänelle kaikenlaisia kysymyksiä aina (vaikka emme ehkä tiedä tarkemmin mitä kysyä).

Yksi askel kerrallaan eteenpäin 💕 Tänäänkin 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Yritän keksiä jotain
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Itkettää mutta en pysty itkemään. Oon kamala ihminen :(
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Onneksi Jeesus kuoli meidän kamalien ihmisten puolesta. Jumala näkee meissä jotain sellaista kauneutta, jota itse emme näe. Jeesuksen ylösnousemuksen kautta se tulee meissäkin esiin, kun kamala vanha ihminen saa upota kasteen hautaan ja uusi luomus herätä eloon!
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Jumala huolehtii tänäänkin meistä

Viesti Kirjoittaja Maria »

Ulkopuolinen kirjoitti: 15 Huhti 2022, 18:32 Itkettää mutta en pysty itkemään. Oon kamala ihminen :(
Jumalan armoa ja rauhaa Ulkopuolinen. Tämä päivä on vasta alkamassa, tai se on ainakin vielä osittain edessäpäin.
Samaan aikaan, kun meillä on elämä tässä ja nyt, se on todellakin oman vajavaisuuden kanssa törmäilyä, sekä lapsenomaista riemua. Yhden päivän aikana ehtii välillä tapahtumaan niin paljon, että jos sen kirjoittaisi kirjaksi, ei sitä elämän aikana koskaan ehtisi tehdä. Se olisi vain kirjoittamista, mutta ei lainkaan elämistä.

Raamatussa mainitaan siitä, että mikä on kirjain ja mikä on elämää. Lain noudattaminen on kirjaimellisesti vain lain noudattamista ilman elämää. Jeesus on sitä varten tullut maailmaan, että eläisimme Hänen kauttaan, emme lain kautta, kuten ennen teimme. Jeesus täytti lain ja antoi elämän.

Jeesus opetti, että Hän antoi uuden käskyn. Se koskee rakastamista. Joka rakastaa Jeesusta, ei tee mitään käskyn tähden, vaan yksin rakkauden tähden. Joka siis on tullut Jumalan lapseksi, ei siis olekaan enää maailman ihminen, vaan Jumalasta.
Jumalan Sana on tullut eläväksi melle ja olemme päässeet Taivaan Valtakuntaan sisälle. Olemme saaneet uuden rauhan, jota ei maailma milloinkaan voisi meille antaa. Tässä kaikessa meillä on lepo laista.


Me olemme saaneet kokea sen, että uudestisyntymisessä saimme ne valkeat vaatteet, kun astuimme Pyhän Hengen voimassa elämään. Sen sijaan, että olisimme voineet jäädä vankilaan, olemmekin nyt vapauden puolella. Vain vapaa voi valita, mutta orja ei voi. Siksi jokainen Jumalan lapsi on vapaa. Siksi Raamatussakin lukee, että me saimme voiman. Me tarvitsemme voimaa tehdäksemme Jumalan uskolla Jeesuksessa Kristuksessa oikein. Jumala on se, joka antoi meille voiman tulla Jumalan lapsiksi ja usko syntyi sitä ennen, kun aloimme kuulla Jeesuksen todistusta.


Vapautuksesta on paljon Raamatun kohtia, ja vaikka ne meidän eteemme luettelona kirjoitettaisiin, emme me voi millään ymmärtää, mitä on olla todella vapaa. Olemmehan olleet aina orjia ja nyt emme enää olekaan. Miten sitä voisi sitten luettelon avulla ymmärtää? Ei sitä voisikaan, sen kaiken voi ymmärtää ainoastaan Pyhän Hengen ääntä kuuntelemalla.

Ilmestyskirjasta voidaan lukea, aivan alkupuolelta jo, että yksin Jeesus Kristus voi avata oven Taivaan Valtakuntaan, ja sen tähden meillä on pääsy myös kaikkein pyhimpään. Kaikkein pyhin avautuu parhaiten, kun lukee Vanhaa Testamenttia. Siellä näytetään mitä tarvitaan, että voi lähestyä Jumalaa, joka on Pyhä. Jeesus Kristus on se, joka on välimies Jumalan ja meidän välillämme. Samalla tavalla Jeesus avaa meidän ymmärryksemme käsittämään kaiken ristiriitaisuuden, jota meillä on. Hän kun oli myös ihminen maanpäällä, joka samalla oli kuitenkin Jumalan Poika. Hän siksi tietää miten opettaa meidät hyväksymään oma keskeneräisyytemme ja kuitenkin tavoittelemaan lopuksi saatavaa kruunua.
Lohdullista on, että mitään emme voi Pyhän Hengen voimassa ymmärtää, ennen kuin Jeesus Kristus saa meissä "vallan". Olemme ikäänkuin majatalo, johon Jeesus on tullut, sillä missään muualla ei ollut tilaa. Olemme huone, johon ystävämme Jeesus sai tulla asumaan. Hän itse kertoo meille kaiken sisimmässämme. ❤️ Siellä sisimmässämme me kuulemme, että nyt olemmekin Jumalan lapsia ja olemme Hänen sisariaan ja Hänen veljiänsä, kuten Jeesus Raamatussa kertoo.

Emme pysy lain noudattamisessa, ennen kuin Pyhä Henki tekee meille sen rakkaaksi. Aloimme ensin ymmärtämään, että synti on kuolemaksi ja Jumalan Poika, Jeesus Kristus on meidän elämämme. Jeesus yksin on siis se todellinen tie totuuteen. Hänen avullaan me todella pääsemme voitolle vanhasta, ja Hän itse luo meissä uutta. 🙏


Meidän kasvumme tapahtuu usein silloin, kun sattuu.
Kun me siis katsomme kelloa ja huonovointinen minämme näkee ajan usein menetettynä, tai tuskan täyttämänä tulevaisuutena, me emme itse näe, että kaikki tämä aika on kasvumme salaisuus.
Emme sillä kivunhetkellä laita omaa viisauttamme enää "ykköseksi", koska tuska tulee niin kivuliaaksi, että Jeesus Kristus saa meissä tilaa, ja Hän alkaa ilmestyä meissä enemmän.

Jeesus tekee mielestämme usein jotain vain jossain muualla, mutta se on harhaa. Tuli syntyy vasta kunnolla, kun puu on kuivaa. Jeesus tekee kaiken, mitä Hän saa tässä uudessa ruumiissamme tehdä.
Kun vanha poltetaan meistä pois, Jeesus Kristus todella ilmestyy meille.

Lupaus

Sinä annat minulle pelastuksen kilven, ja sinun oikea kätesi minua tukee; sinun laupeutesi tekee minut suureksi. Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju.

Psalmit 18:36-37
Vahvistus
Ja niiden päiväin perästä Elisabet, hänen vaimonsa, tuli raskaaksi ja pysytteli salassa viisi kuukautta, sanoen: "Näin on Herra tehnyt minulle niinä päivinä, jolloin hän katsoi minun puoleeni poistaaksensa minusta ihmisten ylenkatseen".
Luukas 1:24-25
Rohkaisu

Niin sisaret lähettivät Jeesukselle tämän sanan: "Herra, katso, se, joka on sinulle rakas, sairastaa". Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi".

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Joh. 11:3-4, 11:25

Sana tälle päivälle:
Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Joh. 6:37
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Tekis mieli luovuttaa. Kaikki tuntuu turhalta. Herra ei puhu mulle eikä ilmesty vaikka kuinka rukoilisin. Miksi edes tekisin parannusta synnistä kun oon kuitenkin matkalla kadotukseen.
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Ulkopuolinen kirjoitti: 19 Huhti 2022, 09:54 Tekis mieli luovuttaa. Kaikki tuntuu turhalta. Herra ei puhu mulle eikä ilmesty vaikka kuinka rukoilisin. Miksi edes tekisin parannusta synnistä kun oon kuitenkin matkalla kadotukseen.
Jumala on jo puhunut ja ilmestynyt sinulle Hänen Sanassaan - Raamatussa. Siinä ennen kaikkea Jumala puhuu ja ilmestyy meille jokaiselle.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." (Matt 22:29)

Sinä et kuule Jumalan henkilökohtaista puhetta siksi, koska kuuntelet niin paljon sielunvihollisen valheita. Nuo kaikki asiat jotka tuossa kirjoitit ovat sellaisia.

Sinun täytyy nyt tehdä niin, että alat lukemaan Raamattua ja päätät uskoa siihen mitä Jumala siellä puhuu. Silloin alat kokea Jumalan puhuttelua ja ilmestymistä.
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Hes33 kirjoitti: 19 Huhti 2022, 10:15
Ulkopuolinen kirjoitti: 19 Huhti 2022, 09:54 Tekis mieli luovuttaa. Kaikki tuntuu turhalta. Herra ei puhu mulle eikä ilmesty vaikka kuinka rukoilisin. Miksi edes tekisin parannusta synnistä kun oon kuitenkin matkalla kadotukseen.
Jumala on jo puhunut ja ilmestynyt sinulle Hänen Sanassaan - Raamatussa. Siinä ennen kaikkea Jumala puhuu ja ilmestyy meille jokaiselle.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." (Matt 22:29)

Sinä et kuule Jumalan henkilökohtaista puhetta siksi, koska kuuntelet niin paljon sielunvihollisen valheita. Nuo kaikki asiat jotka tuossa kirjoitit ovat sellaisia.

Sinun täytyy nyt tehdä niin, että alat lukemaan Raamattua ja päätät uskoa siihen mitä Jumala siellä puhuu. Silloin alat kokea Jumalan puhuttelua ja ilmestymistä.
Luin uuden testamentin kokonaan mutta en siltikään saanut uutta oivallusta mistään. Rukoilin myös. :(
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ulkopuolinen kirjoitti: 21 Huhti 2022, 09:13
Luin uuden testamentin kokonaan mutta en siltikään saanut uutta oivallusta mistään. Rukoilin myös. :(
:) :) Hieno juttu kun sait UT:n luettua :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Tuija »

"Vaikka pelko ja ahdistus kuuluvat ihmisyytemme, niiden ei tarvitse hallita meitä. ’Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.’” (Fil. 4:6)
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

Ulkopuolinen kirjoitti: 21 Huhti 2022, 09:13
Hes33 kirjoitti: 19 Huhti 2022, 10:15
Ulkopuolinen kirjoitti: 19 Huhti 2022, 09:54 Tekis mieli luovuttaa. Kaikki tuntuu turhalta. Herra ei puhu mulle eikä ilmesty vaikka kuinka rukoilisin. Miksi edes tekisin parannusta synnistä kun oon kuitenkin matkalla kadotukseen.
Jumala on jo puhunut ja ilmestynyt sinulle Hänen Sanassaan - Raamatussa. Siinä ennen kaikkea Jumala puhuu ja ilmestyy meille jokaiselle.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." (Matt 22:29)

Sinä et kuule Jumalan henkilökohtaista puhetta siksi, koska kuuntelet niin paljon sielunvihollisen valheita. Nuo kaikki asiat jotka tuossa kirjoitit ovat sellaisia.

Sinun täytyy nyt tehdä niin, että alat lukemaan Raamattua ja päätät uskoa siihen mitä Jumala siellä puhuu. Silloin alat kokea Jumalan puhuttelua ja ilmestymistä.
Luin uuden testamentin kokonaan mutta en siltikään saanut uutta oivallusta mistään. Rukoilin myös. :(
Pelkkä lukeminen ei auta, jos jää uskomaan valheisiin jotka on ristiriidassa sen kanssa mitä lukee.

Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. (Hepr 4:2)
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Ahdistaa

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Hes33 kirjoitti: 21 Huhti 2022, 10:37
Ulkopuolinen kirjoitti: 21 Huhti 2022, 09:13
Hes33 kirjoitti: 19 Huhti 2022, 10:15
Ulkopuolinen kirjoitti: 19 Huhti 2022, 09:54 Tekis mieli luovuttaa. Kaikki tuntuu turhalta. Herra ei puhu mulle eikä ilmesty vaikka kuinka rukoilisin. Miksi edes tekisin parannusta synnistä kun oon kuitenkin matkalla kadotukseen.
Jumala on jo puhunut ja ilmestynyt sinulle Hänen Sanassaan - Raamatussa. Siinä ennen kaikkea Jumala puhuu ja ilmestyy meille jokaiselle.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." (Matt 22:29)

Sinä et kuule Jumalan henkilökohtaista puhetta siksi, koska kuuntelet niin paljon sielunvihollisen valheita. Nuo kaikki asiat jotka tuossa kirjoitit ovat sellaisia.

Sinun täytyy nyt tehdä niin, että alat lukemaan Raamattua ja päätät uskoa siihen mitä Jumala siellä puhuu. Silloin alat kokea Jumalan puhuttelua ja ilmestymistä.
Luin uuden testamentin kokonaan mutta en siltikään saanut uutta oivallusta mistään. Rukoilin myös. :(
Pelkkä lukeminen ei auta, jos jää uskomaan valheisiin jotka on ristiriidassa sen kanssa mitä lukee.

Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. (Hepr 4:2)
Uskoin mitä luin. En usko valheisiin.
Vastaa Viestiin