Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Onko tää oikea paikka? Koskee profeetallisia lopunajan sotia.

Pohdinnat ja kysymykset:



Maagogin maa on Vähä-Aasia eli Turkki, se on mukana hyökkäyksessä Israelia vastaan.

Raamatun termi Good on Venäjä, hyökkää Israeliin.

Raamatun termi Puut on Pohjois-Afrikka eli Libya. Onko mukana hyökkäyksessä Israelia vastaan?

Persia Raamatun termin mukaan on Iran, oli ja on mukana sodassa Israelin kanssa.

Toogarmah on Armenia Georgian alueella, se hyökkää Israeliin.

Mutta mikä Syyrian Raamatun termi on? Mukana hyökkäyksessä Israelia vastaan?

Mikä Kiina Raamatun termin mukaan on? Goomer? Mukana hyökkäyksessä Israelia vastaan?
Uusiluomus

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

https://youtu.be/f1Mirhf8qgc

Tässä hyvä opetus ja puhe mielestäni tähän nyt kyseessä olevaan Hesekiel 38 luvun googin sotaan

Goomer on käsittääkseni saksa ?

No jokatapauksessa tätä aihetta kannattaa tutkia ja tutustua terveessä hengessä oleviin opettajien opetuksiin jotka ovat aihetta paljon enemmän tutkineet ja saaneet ymmärrystä ja viitsineet aiheeseen perehtyä kunnolla

Evankelista Heimo Nuutinen on kyllä armoitettu lopun ajan profetaallisten asioiden tutkija ja hänenkin opetuksista/näkemyksistä voi paljon ammentaa , liittyen tähän Venäjän liikehdintää ja myöskin Amerikan tuhoon

Edit : Maagog on Mustanmeren pohjoispuolella - Venäjän alueella.

https://maunomattila.org/2014/01/11/hes ... -ennustus/

Tästä löytyy selitys
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei kiitos. Rukoillaan myös että Herra avaa ymmärrystä lopun ajan johtajahenkilöihin keitä he kyseessä on. Hesekielin 38 luvun mukaan puhutaan että Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinaat ovat Maagogin maassa (?).

Huomaatko? Hesekiel eli Hese k i e l = Saksan kaupungin nimi Kiel. Kävin siellä jokunen vuosi sitten. Se Hesekiel toi mieleen Saksan kaupungin nimen. ;)
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kysymys; missä osiossa voi keskustella Jumalan ennallaanasettamasta seurakunnasta? Sen takia olo on vielä rauhaton kun näen pääsiäisen lähestyvän...
Uusiluomus

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Varmasti voit tehdä tähän muut keskustelu aiheet osioon keskustelun asiasta ja jos joku keksii sille paremman paikan niin varmaan sitten sinne sen siirtääpi
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei. Mutta ongelma on että sanat ovat mulla vielä solmuissa ja rauhaton olo on päällä, en ehkä saa sanat kirjoitettua mutta yritän kuitenkin…. On parempi lainata kirjoitukseni tänne. Kirjoitukseni on tuossa keskustelupalstalla.

Perusasiat alkaa Jumalan asettamasta pääsiäisestä ja sen säännöistä vanhan liiton aikana. Se liittyy selvästi seurakuntaan. Mutta se ei ole sama ihmistulkinnallinen seurakunta. Jeesus pääsiäiskaritsa on Vanhan Liiton esikuva ja täyttymys Uudessa Liitossa.

Jumala antoi tällaista sääntöä että Mooseksen kansan piti syödä kiiruusti pääsiäiskaritsaa, se on esikuvallinen opetus ettei tule viivytellä pelastuksen tiellä eikä jäädä Jumalan armon ulkopuolelle vaan tulee ottaa vastaan pelastuksen ja sitten pääsee sisälle Jumalan armon sisäpuolelle voidakseen kasvaa ja jatkaa vaellusta Jumalan armon alla.

Mutta keskeneräinen uskonkasvu on vaaraksi. Paikalleen juuttuminen on myös vaaraksi tai muuten sydän muuttuu penseäksi ja uskonnolliseksi. Siinä ei voi ojentautua armon mukaan totuudessa.

Aatelen että egyptiläisten esikoisena syntyneet sinä yönä kuolivat, on esikuvallinen varoitus. Se viittaa hengelliseen kuolemaan jos jää paikalleen ja muuttuu uskonnolliseksi ja se johtaa hengelliseen kuolemaan.

Pääsiäiskaritsaa syöminen kiiruusti viittaa siihen että pelastuksen tiellä uskovina emme saa jäädä viivyttelemään ja jahkaamaan.

Pääsiäiskaritsan syöminen pääsiäisen aikaan on esikuvallinen opetus. Pääsiäiskaritsa Vanhan Liiton juhlassa piti syödä tulessa paistettuna, se on kans esikuvallinen opetus.

Jumala Hänen armossaan avaa meitä ymmärtämään syvällisemmin Jumalan Sanan opetusta. Kansan piti syödä pääsiäiskaritsaa kupeet vyötettyinä. Se on esikuvallinen opetus uskovalle kuuluvasta sota-asusta ja totuuden vyöstä (Jeesus - Jumalan sana). Niin Jumala Hänen armossaan avaa meitä ymmärtämään syvällisemmin Jumalan sanan opetusta.
2Moos. 12:8 Ja he syökööt lihan samana yönä; tulessa paistettuna, happamattoman leivän ja katkerain yrttien kanssa he sen syökööt.

9 Älkää syökö siitä mitään raakana tai vedessä keitettynä, vaan tulessa paistettuna päineen, jalkoineen ja sisälmyksineen.
Vedellä keitetty pääsiäiskaritsa on esikuvallinen kielto ettei saa vesittää Jumalan Sanan kanssa eli se tarkoittaa että Jeesukseen ei saa uskoa millään muulla tavalla niinkuin Raamattu opettaa. Jumala on antanut pääsiäiskaritsaa koskevan säädöksen täsmälleen ja tarkasti niin kuin Raamattu opettaa.

2Moos. 12:8 kohdassa sanotaan;….. .tulessa paistettuna päineen, jalkoineen ja sisälmyksineen’. Jeesus on seurakunnan pää, me Hänen jalat eli jäsenet ja sisälmykset eli seurakunnan merkitykset. Se viittaa 1Piet. 1:7 kohtaan. Uskon merkitys.
1Piet. 1:7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
Jumala asetti pääsiäistä koskevia käskyjä joiden mukaan ei saanut rikkoa pääsiäiskaritsan luuta koska pääsiäiskaritsa kuvaa Jeesusta ja myös Hänen ruumista joka on seurakunta. Se tarkoittaa seurakunnan ykseyttä. Pyhä Henki yhdistää seurakunnan ykseyden ja kirkastaa Jeesusta joka on seurakunta.
4Moos. 9:12 Älkööt he jättäkö siitä mitään seuraavaan aamuun älköötkä siitä luuta rikkoko. Kaikkien pääsiäistä koskevien käskyjen mukaan he viettäkööt sitä.
Joh. 19:36 Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako."
Mutta siinä on vielä muuta.


VL:n happamaton leipä kuvaa Jeesusta koska Hän on itse happamaton leipä. Happamattomuus on Raamatun termi, se tarkoittaa lisäämättömyyttä. Happamattomuus on puhtauden ja totuuden happamattomuus (1Kor. 5:8).
1Kor. 5:8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
Leipä on yksi niin me monet olemme yksi ruumis eli seurakunta - ykseyden muodossa Jeesuksen ruumiillisena seurakuntana ja olemme tuosta yhdestä leivästä osallisia.
1Kor. 10:17 Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.
Jos sydämessä ajatus seurakunnan hajaannuksen tilasta johtaa hyväksymään ja syö tätä leipää, syyllistyy itse syntiin. Koska Jumala asetti pääsiäiskaritsaa koskevia käskyjä joihin luun rikkomisen kielto kiteytyy.

Jos ei ymmärrä Herran tahdonmukaista seurakuntaa oikeassa Sanan valossa, ei voi ojentautua kohtaakseen Jeesusta joka on ruumis, joka on seurakunta ykseyden muodossa. Me olemme ruumis Jeesuksen ruumiillisena seurakuntana.

Jos otetaan totuus pois silloin armo vääristyy. Jos totuus otetaan pois silloin ihminen ajelehtii kaikkien opintuulten mukanaan ja eksytyksen kavalissa juonissa. Väärä armo johtaa hyväksymään Sanan vastakohtaisia asioita ja Jumalan tahdon vastakohtaisia asioita myös.

Mua ahdistaa ajatus että jos osallistun hajaannuksessa olevan tilan ehtoolliseen. Se turmelee mun omaatuntoani. Osallistun mieluummin hajaannuksessa olevien tilojen ulkopuoliseen ehtoolliseen muiden veljien ja sisaruksien kanssa niin omatuntoni pysyy puhtaana Ylkää varten kun Hän tulee noutamaan morsianta joka on kirkastetuksi asetettuna, ilman tahraa, ryppyä ja mitään muuta sellaista vaan pyhä ja nuhteeton.
Ef. 5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
Kotona voi syödä ehtoollisen leipää ja juoda maljaa. Mutta ahdistaa ajatus että uskovat jotka ovat hajaannuksessa olevissa seurakunnissa, jäävät uneliaisuuteen kun ahdistus tulee.

Koska ainoastaan Jumalan seurakunta selviytyy vaikeina aikoina kun se ymmärtää seurakunnan merkitystä Sanan valossa.

Kysy vaan rohkeasti jos et saa selvää tästä kirjoituksesta. Mulla on vielä rauhaton olo tämän jutun takia.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Hes33 kirjoitti: 27 Helmi 2022, 10:53 Sana Azov esiintyi myös Philip Barnettin profetaalisissa sanomissa vuodelta 2007, joista osia löytyy tältäkin palstalta:

viewtopic.php?p=42919&sid=df3fdc4c0a662 ... f8a#p42919

'Vielä tuntomerkki siitä, että tämä tapahtui Ukrainassa, minä käännyin vierustoveriini päin ja kysyin: ”Mikä tämän vuoren nimi on?”, hän vastasi: ”Azov-Mena”. Ja toisen kerran hän vastasi: ”Azov-Mena”, ja hän sanoi sen hyvin tarkasti. En ollut koskaan aikaisemmin kuullut sitä sanaa ja en voinut ymmärtää mitä se tarkoittaa. Mutta vuoren nimi toistui kaksi kertaa.'

Katsoin viime vuonna kuvatun videon jossa Barnett kertoo noista saamistaan sanomista ja niiden toteutumisesta. Hän sanoo siinä että Herra oli antanut Ukrainalle 7 vuotta aikaa tehdä parannusta, viitaten siihen että hän näki unen ja jakoi sanoman tammikuussa 2007, ja helmikuussa 2014 tapahtui Ukrainan vallankumous, eli lähes täsmälleen 7 vuotta myöhemmin. Barnett sanoo videolla myös, että tuolla 7 vuoden aikavälillä on oleellinen merkitys nykyisessä tilanteessakin.

Tässä video alkaen kohdasta jossa Barnett puhuu tästä 7 vuoden aikavälistä: https://youtu.be/e7yTTVb7yJE?t=1556

Eli alkuvuodesta 2007 tuli Azov-mena profetia, ja tasan 7 vuoden kuluttua alkuvuodesta 2014 tapahtui Ukrainassa vallankumous. Marraskuussa 2014 Ukraina antoi Azov-pataljoonalle virallisen aseman, ja tasan 7 vuoden kuluttua marraskuussa 2021 Venäjä tuli Ukrainan rajalle.
Katsoitko tuon Azova-Mena-videon kokonaan ? Siinähän kerrottiin hyvin yksityiskohtaisesti joitakin asioita, esim. nuo Yhdysvaltojen kaupungit jotka tuhoutuvat ydinpommien voimasta.

Samoin itä-Ukrainan "tuhoutuminen" kokonaan...

Minua ihmetytti henkilön kertomukset tuhatvuotisvaltakunnan ajasta, ja mitä kaikkea luvattiin Yhdysvalloille sekä Ukrainalle, mm. näitä alueliitoksia heidän hyväkseen :roll: :roll:

Yhdysvaltojen nimen muuttuminen jne. En tiedä mitä olisi pitänyt ajatella :shock:

Jos katsoit koko videon, mitä mieltä olet siinä esitetyistä tulevista asioista ? Uskoitko kaiken, vai vain jotkut tietyt osat ?

Kysyn siksi koska videossa jotkut kerrotut "tulevat tapahtumat" ovat minun "teologiaani" vieraita.


Myös UJ ja Eero, mitä mieltä tuosta pitkästä, 1h 41 min, videosta olette ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 28 Helmi 2022, 16:05 Katsoitko tuon Azova-Mena-videon kokonaan ? Siinähän kerrottiin hyvin yksityiskohtaisesti joitakin asioita, esim. nuo Yhdysvaltojen kaupungit jotka tuhoutuvat ydinpommien voimasta.

Samoin itä-Ukrainan "tuhoutuminen" kokonaan...

Minua ihmetytti henkilön kertomukset tuhatvuotisvaltakunnan ajasta, ja mitä kaikkea luvattiin Yhdysvalloille sekä Ukrainalle, mm. näitä alueliitoksia heidän hyväkseen :roll: :roll:

Yhdysvaltojen nimen muuttuminen jne. En tiedä mitä olisi pitänyt ajatella :shock:

Jos katsoit koko videon, mitä mieltä olet siinä esitetyistä tulevista asioista ? Uskoitko kaiken, vai vain jotkut tietyt osat ?

Kysyn siksi koska videossa jotkut kerrotut "tulevat tapahtumat" ovat minun "teologiaani" vieraita.


Myös UJ ja Eero, mitä mieltä tuosta pitkästä, 1h 41 min, videosta olette ?
Katsoin, mutta en ihan kaikkea siitä myöskään suoriltaan osta. Profetoiminen on vajavaista, sanoo Jumala Sanassaan. Aina voi mukaan sekoittua enemmän tai vähemmän omia ajatuksia.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Hes33 kirjoitti: 28 Helmi 2022, 16:25

Katsoin, mutta en ihan kaikkea siitä myöskään suoriltaan osta. Profetoiminen on vajavaista, sanoo Jumala Sanassaan. Aina voi mukaan sekoittua enemmän tai vähemmän omia ajatuksia.
Raamatun alkutekstin mukaan profetoiminen on "osittaista", ei vajavaista. Harmi, että suomenkieliset käännökset ovat synnyttäneet "fraasiston", että "profetoiminen on aina vajavaista"...mitä se ei ikinä ole.

Jos, jos profetia on todella Pyhän Hengen antama, niin siinä ei ole mitään vajavaista, puutteellista, vikaa jne. Vaan se on täydellistä. Jumala ei anna mitään kakkoslaatua/sekundaa/virheellistä.

Pellossa on monta sarkaa. Jumala antaa kullekin hänen oman sarkansa, joko yhden tai useamman, kukaan ei siis saa "koko peltoa". Jumala ei siis kerro kenellekään kaikkea, vaan jonkun tietyn osan isommasta kokonaisuudesta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 28 Helmi 2022, 16:36
Hes33 kirjoitti: 28 Helmi 2022, 16:25
Katsoin, mutta en ihan kaikkea siitä myöskään suoriltaan osta. Profetoiminen on vajavaista, sanoo Jumala Sanassaan. Aina voi mukaan sekoittua enemmän tai vähemmän omia ajatuksia.
Raamatun alkutekstin mukaan profetoiminen on "osittaista", ei vajavaista. Harmi, että suomenkieliset käännökset ovat synnyttäneet "fraasiston", että "profetoiminen on aina vajavaista"...mitä se ei ikinä ole.

Jos, jos profetia on todella Pyhän Hengen antama, niin siinä ei ole mitään vajavaista, puutteellista, vikaa jne. Vaan se on täydellistä. Jumala ei anna mitään kakkoslaatua/sekundaa/virheellistä.

Pellossa on monta sarkaa. Jumala antaa kullekin hänen oman sarkansa, joko yhden tai useamman, kukaan ei siis saa "koko peltoa". Jumala ei siis kerro kenellekään kaikkea, vaan jonkun tietyn osan isommasta kokonaisuudesta.
Joo, se ei todellakaan ole aina vajavaista. En minä tarkalleen ottaen niin sanonutkaan jos tarkasti luet. "Aina VOI mukaan sekoittua omia ajatuksia" ei tarkoita samaa, kuin että aina niin kävisi. On ihan mahdollista, että joku ymmärtää tiettyjä asioita profetaalisesti, mutta erehtyy lisäämään niihin mukaan omiaan. Ei Jumala silloin anna sekundaa, mutta ihmisellä on vapaa tahto eikä Jumala tee ihmisestä robottia edes profetoidessa. Se on ikävää ja olen samaa mieltä kaikesta mitä kirjoitit. Mutta koska se on mahdollista niin se on hyvä ottaa huomioon. Muuten voi käydä niin, että jokin Jumalan vaikuttama profetaalinen sanoma heitetään ns. pesuveden mukana pois.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Hes33 kirjoitti: 28 Helmi 2022, 18:13

Joo, se ei todellakaan ole aina vajavaista. En minä tarkalleen ottaen niin sanonutkaan jos tarkasti luet. "Aina VOI mukaan sekoittua omia ajatuksia" ei tarkoita samaa, kuin että aina niin kävisi. On ihan mahdollista, että joku ymmärtää tiettyjä asioita profetaalisesti, mutta erehtyy lisäämään niihin mukaan omiaan. Ei Jumala silloin anna sekundaa, mutta ihmisellä on vapaa tahto eikä Jumala tee ihmisestä robottia edes profetoidessa. Se on ikävää ja olen samaa mieltä kaikesta mitä kirjoitit. Mutta koska se on mahdollista niin se on hyvä ottaa huomioon. Muuten voi käydä niin, että jokin Jumalan vaikuttama profetaalinen sanoma heitetään ns. pesuveden mukana pois.
Kreikan sana, [ meros ] μερος 43 xUT :ssa = osa, osin, annos jne.

Pointtini oli lähinnä kieliopillinen ja alkutekstissä olevan meros-sanan väärään kääntämiseen,ja siitä syntyneeseen "fraasistoon", väärään sellaiseen, meidän uskovien keskuudessa. Sillä suomenkielinen puhujahan ymmärtää sanan "vajavainen" negatiivisessa merkityksessä, mitä se ei kreikassa ole.

Tuon "vajavainen" sanan vuoksi, monesti puolustellaan mitä hulluimpia "profetioita", ja sanotaan ettei pidä tuomita, ja pitää tutkia ja pitää se mitä on hyvää ja hylätä muut jne.

Tuon jaarittelun on siis synnytänyt meros-sanan väärä käännös.

Omana kokemuksena sanon, että kun joskus olen lukenut jonkun täällä foorumillakin kerrottun profetian, ja en ole siihen uskonut, tai pitänyt peräti ihan huu-haana, niin hyvin usein saan vastaukseksi, että "profetoiminen on aina vajavaista"....mitä se ei ikinä ole, kun kysymyksessä todella Jumalalta saatu profetia.

Eli, "profetointi on vajavaista"-lausetta käytännössä käytetään kaikenlaisten pilipali-tarinoiden puolustamiseen.

Mutta, eipä tässä muuta. :roll:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 28 Helmi 2022, 18:34 Pointtini oli lähinnä kieliopillinen ja alkutekstissä olevan meros-sanan väärään kääntämiseen,ja siitä syntyneeseen "fraasistoon", väärään sellaiseen, meidän uskovien keskuudessa...
Aamen koko viestiisi. Tärkeä asia ja jaan kanssasi huolen tuosta asiasta. Myönnän että käytin itse tuossa väärää muotoa. Tarkoitukseni oli sanoa, että ihmiset ovat vajavaisia. Ja se saattaa ilmetä myös kaikessa hengellisessä palvelutyössä. Saarnaamisessa, todistamisessa, opettamisessa, profetoimisessa jne...

Jopa Apostolien Teoissa kerrotaan Paavalin kohdanneen uskoon tulleita, jotka eivät kuitenkaan tienneet että Pyhää Henkeä on olemassakaan. Kuinka paljon enemmän sitten on näinä luopumuksen päivinä vajavaista toimintaa evankeliumin työssä... Mutta se ei voi todellakaan olla mikään hyväksyntä omalle tai oman yhteisön heikolle toiminnalle. Näen kuitenkin että suhteessa vastaan tulevaan materiaaliin tulee ottaa tämä huomioon, ja pyrkiä seulomaan jokaisen tuotoksista se mikä on Jumalasta ja jättää muu omaan arvoonsa.

PS. En ole itse pre-trib opin kannattaja, joten nähdäkseni Barnettin sanoman tulkinnassa on mukana kohtuullisen paljon hänen omaa oppiansa. Mutta itse uni voi kuitenkin olla Herrasta, ja osittain hän on voinut tulkita sitä oikein.
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Haluaisin vielä kertoa äsken mitä mulle tapahtui. Torkahdin ja näin unta. Näin unta siitä Raamatun kohdasta Hes. 38:2 ja yhtäkkiä Jumala herätti mua ihan konkreettisesti. Heräsin siihen ja mietin ihmetellen mutta uni painoi mua niin nukahdin uudelleen ja näin taas unta siitä samasta Raamatun kohdasta Hes. 38:2, yhtäkkiä Jumala taas herätti mua ihan oikeasti ja konkreettisesti. Herättyäni mietin ihmetellen. :roll:

Roos tarkoittaa Putinia. Maagogin maa on Ukrainan maa.
Hes. 38:2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan
Uusiluomus

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Tässäpä pätkä tuolta Mauno Mattila sivulta missä hän käsittelee tätä Hesekiel 38 sotaa

”Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan… Ole valmis, varustaudu, sinä ja kaikki joukkosi, jotka ovat kokoontuneet sinun luoksesi, ja ole sinä varalla heitä varten.” – Hesekiel 38:2,7

Googin sodan kuvan liittouman johtaja esitellä heti toisessa jakeessa nimellä Goog Hesekielin ennustuksessa. Venäjällä on tänäkin päivänä vaskisia kylttejä, jotka sanovat ”Made in Gog” – ”Tehty Googissa” ja jo Aleksanteri Suuri rakennettu omalla nimellänsä kulkevan Aleksanterin Portin Venäjän rajalle, joka on liitetty Googiin ja Maagogiin. Goog näyttäisi kuitenkin hallitsevan mongoolialaisen liittouman kautta, johon kuuluu useita alueita. Epäilemättä nämä alueet tullaan liittämään tulevaan uuteen ”Neuvostoliittoon”, jota Venäjä johtaa.

-Roos
Roos voidaan kääntä ”pääksi”, mutta useammat käännökset kääntävät sen Roosiksi ja vanha kreikkalainen Septuaginta erittelee sen myös Roosiksi.
Rossija eli Venäjä.

-Maagog
Nimi Maagog viittaa mongooleihin ja Etelä-Venäjän alueeseen entisen skyyttilaisen alueelle.
Ukraina. Kuului aikanaan Neuvostoliittoon ja osa Ukrainasta on edelleen vahvasti Venäjän kanssa liitossa.
Mongolia. Liittounut Venäjän kanssa.

-Mesek
Mesek liitetään Muski heimoon muinaisen Anatolian alueella, joka sijaitsee nykyisen Turkin ja Azerbaitsanin alueella, sekä Venäjällä taas Muskovitseihin.
Moskova, Venäjän pääkaupunki ja sen alue.
Azerbaitsan. Aikanaan osa Neuvostoliittoa ja omaa edelleen vahvat suhteet Venäjään.

-Tuubal
Tuubal tai Tabal sijoittuu Etelä-Turkin alueelle, mutta myöhemmin he siirtyivät myös Venäjälle, jossa jäänteitä nimestä esiintyy edelleen.
Tobolski, joka on osa Venäjää.
Bulgaria. Venäjällä ja Bulgarialla on ollut vahvat suhteet jo 1800-luvulta asti.

Ja tässä linkki tälle sivulle mistä kyseiset tekstit on poimittu
https://maunomattila.org/2014/01/11/hes ... -ennustus/
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hes. 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.
Jumala osoittaa mitä Putin ajaa. Hes. 38:11 kohdan mukaan Putin itse pitää Israelia suojaamattomana maana. Putin käy ahdistamaan sen asukkaita, jotka elävät rauhassa ja turvallisin ja luottavaisin mielin eivätkä suojaa itseään ympärysmuureilla, eivät portein eivätkä salvoin eli he kaikki asuvat muurittomissa asuinpaikoissa, joissa ei ole salpoja eikä portteja.



Hes. 38:14 Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,

15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.

16 Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
Jumala sanoo, profetoi, ihmislapsi ja sano Venäjälle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena. Lähdet pohjolasta lukuisat kansat mukanaan. Näin tapahtuu viimeisinä päivinä. Jumala antaa hänen hyökätä Jumalan maahan eli Israeliin syystä että kaikki pakanakansat ymmärtäisivät ja tulisivat tuntemaan Jumalaa ja Hän osoittaa Hänen pyhyytensä käyttämällä Venäjää pakanakansojen silmien edessä.



Mua puhuttaa että Jumala on alhaisten, heikkojen, alaspainettujen ihmisten ja kurjien ihmisten Herra. Hän ajaa ja takaa heille turvaa, apua ja rauhaa osoittaakseen pyhyyttä Hänen olleessaan Jumala. Niin Hän tulee osoittamaan pyhyyttä ollessaan Jumala pakanakansojen silmien edessä.


Hes. 38:18 Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.

19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
Kun Venäjä hyökkää Israeliin, sitten Jumalan viha nousee Venäjää vastaan. Kiivaudessa ja palavassa vihassa Jumala vannoo: Totisesti, sinä päivänä tulee suuri maanjäristys Israelin maahan. :shock:


Hes. 38:21 Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.

22 Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.

23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
Jumala kutsuu kaikille vuorille Putinia ja Venäjää vastaan miekalla, sanoo Herra, Herra. Toisen miekka on oleva toista vastaan. Jumala käy oikeutta hänen kanssaan rutolla ja verenvuodatuksella. Rankkasadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä minä annan sataa hänen ja hänen joukkojensa päälle sekä niiden monien kansojen päälle, jotka ovat hänen kanssaan.

Näin Jumala osoittaa suuruutta ja pyhyyttä ollessaan Jumala sekä ilmoittaa itsensä monien kansojen silmien edessä ja ne tulevat tietämään että Hän on Herra.
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Siis pää, okei. Mulla tökki kunnes huomasin kommenttiasi, Uusiluomus.
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Israel on Herran suomaana mutta inhimillisin silmin Israelin maa näyttää ihan suojaamattomalta. Se elää rauhassa ja turvallisin ja luottavaisin mielin eikä suojaa itseään ympärysmuureilla, eikä portein eikä salvoin eli se asuu muurittomissa asuinpaikoissa, joissa ei ole salpoja eikä portteja koska Jumala on Israelin Herra ja Jumala on Israelin suojaamana.

Tämä puhuttaa mua.
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Mun läppäri tökkii.
Uusiluomus

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Kyllä "isopyörä" on lähtenyt liikkeelle kun Jumala liikuttaa Venäjää ja tätä liittoumaan joka on tässä googin sodassa
Tärkeää on nähdä että Herra nostattaa Venäjän ja kumppanit liikkeelle ja sotimaan ja palvelemaan omia tarkoitusperiä , toimii ruoskana ja tekee ne määrätyt tehtävät mitä Jumala on aivotellut viisaudessaan ja lopuksi sitten tuomiot kohtaavat googia ja kumppaneita kun ne tuhotaan Israelin vuorille..

Aika näyttää kuinka nopeasti tämä kaikki tapahtuu kokonaisuudessaan mutta voi tapahtua hyvinkin nopeasti kaikki
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Niin, aatelen samaa. Hyvä että Suomi ei luovuttanut aseita sinne. Mun olisi pitänyt katsoa sitä tv-lähetystä mutta torkahdin kesken. Mieheni kertoi että Suomi ei luovuttanut aseita koska tarvitsee niitä itsellään siltä varalta jos Venäjä hyökkää Suomeen. :shock: :?

Jumala puhuu Israelin olevan turvassa. Mutta inhimillisin silmin se vaikuttaa suojaamattomalta. Se puhuttaa mua että aseet ovat ikäänkuin "turva" johon luotetaan. Jos Suomi pitää NATOA turvana, Suomen käy huonosti koska nato tietää vaikeuksia. Mutta inhimillisin silmin ei näe että Jumala on meidän turva. Hän takaa meille turvaa, apua ja rauhaa.

Mutta viimeisinä päivinä kaikki kansat tulevat ymmärtämään että Hän on Jumala. Saamme olla heikkoja, pieniä ihmisiä ja alhaisia Jumalan edessä. Hän on meidän apu. Voimme pyytää ja rukoilla että Suomi pysyy puolueettomana. Pääsiäinen lähestyy niin voimme myös rukoilla seurakunnan puolesta lisää suoraselkäisyyttä ja silmänvoidetta niin se alkaa ymmärtää.
Vastaa Viestiin