Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Ihan sattumalta löysin sen kohdan joka puhuu maan päällä hallitsemisesta.

En tiedä tarkoittaako tämä uutta Jerusalemia joka laskeutuu tänne vanhan maan päälle ja siitä lähtien kuninkaallinen papisto tulevat hallitsemaan maan päällä ja uudessa Jerusalemissa vanhan maan päällä. Se on aika jännittävää että hallitaan maan päällä.


Ilm. 5:9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista

Ilm. 5:10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä.”
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Mitä tuhatvuotisen valtakunnan ihmiset mahtavat ajatella että Jerusalemissa on taivaasta laskeutunut uusi Jerusalem ja Jumalan armosta pelastetut Jumalan lapset hallitsevat tätä maailmaa? :roll:
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Vallanhalu on kaiken pahan alku.
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Angelicus kirjoitti: 10 Maalis 2022, 09:30 Vallanhalu on kaiken pahan alku.
Tarkoittaako se maan hallitseminen Uudessa Jerusalemissa? Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat?
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Maria »

Angelicus kirjoitti: 10 Maalis 2022, 09:30 Vallanhalu on kaiken pahan alku.
Rauhaa aamupäivään ja Jumalan siunausta meille kaikille 🙏

Tämä Angelicuksen lainaus on muuten hyvä. Usein puhutaan, että raha on kaiken pahan alku ja juuri. Vallan halu on siellä mukana?
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Taivaasta alas uusi Jerusalem laskeutuu maan päälle, se menee yli ihmisjärjen miten mahdollista ja se kuulostaa uskomattomalta. Kuvittelin käyttämällä mielikuvitusta että varmaan uutisissa siitä puhutaan ja kaikki maailman ihmiset katsovat ihmetellen että se laskeutuu taivaasta alas maan päälle. Hämmentävää! :)

Ilm. 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.


Uusi Jerusalem.jpg
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Huomenta kaikille! :)

No yksi asia avasi silmiäni ja se puhutti mua niin ymmärsin että se ei ole hyvä asia uskovien keskellä. Kun Jeesus tulee noutamaan omia niin ennen Hänen tulemusta meidän pitää tehdä parannus siitä.

Näön mukaan vaeltaminen puhutti mua että se on sama asia kuin tuomitseminen. Esim. katsoo mua näön perusteella eikä huomaa että oma ajatus tuomitsee mua.

No mä luen kaikki Sanan opetukset katsomatta henkilöön ja koettelen Sanalla ja sitten pidän se mikä on hyvää. Onko se ongelmaksi? :)

Tässä ei tartte mennä kenenkään opettajan henkilökohtaisuuteen. Esitän vain esimerkki. Se voi auttaa ymmärtämään mitä mä tarkoitan. :)

Uskonveli opettaa paljon hyviä opetuksia mutta hänen muutama opetus on havattu epäraamatulliseksi vaikka hän aina tunnustaa julkisesti olevansa vajavainen ja toivoo että kaikki hänen opetukset koetellaan Sanalla.

Mutta muutaman väärän opetuksen takia aletaan pitää häntä ”harhaoppisena” ja jätetään kaikki hyvät ja raamatulliset opetukset lukematta. Ja häntä jätetään kuuntelematta ollenkaan.

Tulee aika jolloin Jumala avaa hänelle ymmärrystä mitä Raamattu tarkoittaa. Hän tajuaa opettaneensa väärin ja tekee parannuksen ja ottaa vastaan sen mitä Jumala avaa hänelle ymmärrys. Jumala käyttää häntä edelleen vaikka hän on vajavainen.

Raamattu kehottaa koettelemaan kaikki, se tarkoittaa kaikki opettajia, ja Raamattu kehottaa pitämään mikä on hyvää ja välttämään kaikenlaista pahaa. Mutta mitä se tarkoittaa että vältetään kaikenlaista pahaa?

Se voi olla näön mukaan leimaamista Jumalan käyttämän opettajan päätä päin ”harhaoppiseksi”.
1Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.

Meidän tulee rakastaa ja siunata toisiamme, älkäämme kärkkäästi leimatko toistemme päätä päin. Älkäämme katsoko henkilöön näön mukaan vaan meidän tulee hengen sävyssä koetella Sanalla ne opetukset ja pitäkäämme se mikä on hyvää ja välttäkäämme kaikenlaista pahaa. Koska tällä tavalla tulee aika jolloin Herra avaa ymmärrystä.

Luen itse Sanan opetukset katsomatta henkilöön. Ylhäältä tuleva ymmärrys on aina siunaukseksi, koska se avaa ihmeellisellä tavalla. Se on täynnä puhdasta, rauhaisaa ja hyvää hedelmää. Sitä kannattaa etsiä.

Me kaikki olemme Jumalan samaa perhettä. Jos joku erottuu Jumalan lapsista opin mukaan, hänessä ei ole oikea henki. Koska se on oppi joka yhdistää ja erottaa. Pyhän Hengen tehtävä on yhdistää ja viedä kaikkeen totuuteen ja avata ymmärrys kaikkeen totuuteen. Jeesus sanoi; ”Kaikki tuntevat teidät opetuslapsiksi kun teillä on keskenään keskinäinen rakkaus.

Niin rakastaessamme toisiamme, katsomatta henkilöön tulee se aika jolloin Pyhä Henki pääsee ohjaamaan ja avaamaan ymmärrys kaikkeen totuuteen niin silloin kasvamme pois erimielisyydestä yksimielisyyteen - Kristuksessa kun pysymme keskinäisessä rakkaudessa ja luemme Sanan opetukset koetellen Sanalla katsomatta opettajaan henkilöön ja hengen sävyssä ja pidämme se mikä on hyvää.

Olemme alamaisia toisillemme Kristuksen pelossa, se estää ylhäältä katsomista ja yläpuolelle asettumista. Tällä tavalla Pyhä Henki saa tilaa jolla Hän pääsee ohjaamaan meitä kaikissa Sanan opetuksissa samaan ja yhteen uskoon.
Ef. 4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, 33/38

Ef. 4:13 kunnes me kaikki saavutamme ykseyden uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, kypsän miehuuden, Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan. Raamattu kansalle
Siinä lukee; ”kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskoon…..” Siinä löytyy heprean sana ’echad’, se tarkoittaa yksi, ykseys. Raamattu kansalle -käännöksen mukaan siinä kohdassa lukee; ”kunnes me kaikki saavutamme ykseyden uskossa….”


Ef. 4.13 RK.jpg

On toinen Raamatun kohta jonka mukaan se on yksi usko.
Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;


Olen kohta lähdössä pitkälle ajomatkalle… Siunausta! :)
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Profetioiden kanssa pitää olla varovainen koska Jumala antoi eräälle uskonveljelle sydämeensä että nykyään on todella paljon profetioita liikkeellä joissa ei ole totuuspohjaa vaan ne ovat "petollisen sydämen tuntemuksista" lähtöisin.

Koetelkaa kaikki profetiat raamatun sanalla läpikotaisin!




Olen aiemmin huomannut että muutamassa profetiassa oli mainittu ihmistulkinnallinen seurakunta. Esim. jos profetiassa mainitaan ihmistulkinnallisen seurakunnan vasten Raamatun termin mukaista jakamatonta seurakuntaa, se ei ole Herralta tuleva profetia.

Älkäämme eksykö totuudesta. Kaikki kirjoitukset ovat kirjoitettu sitä varten ettei eksy pois totuudesta.




Samoin koetelkaa myös unia. Esim. pelko voi saada aikaan unessa sellaista mikä vaikuttaa todelliselta. Ja myös jotain liittyvää juttua luettuaan voi saada aikaan alitajunnaisesti niin myöhemmin nähdään siitä liittyvästä jutusta unta. Kannattaa ensin tutkiskella mistä uni tulee.




Siunattua sapattipäivää! 8-)
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Jumalan rauha kanssasi!

Olen pohtinut ja se asia puhuttaa mua. Jos profetoimisen armolahjaa omistama uskova on ojentautunut uskon mukaan, voiko profetia rajoittua uskonmäärän mukaan? Jos uskova on saanut kasvaa siihen asti niin sitten Jumala antaa profeetallista sanaa. Se on niin nähtävissä yleistä uskovien keskellä.

Mutta en ole tavannut sellaista uskovaa joka ei ole vielä saanut kasvaa siihen asti ja hänelle Jumala olisi antanut profeetallista sanaa joka olisi ylittänyt hänen uskon ja nostanut esille sellaista Raamatusta mitä hän ei ole vielä oppinut tuntemaan Raamatun totuuden.

Voiko Jumala antaa sellaista mitä uskova ei ole vielä saanut kasvaa Raamatun totuuden rinnalla? Jos ei voi, silloin usko rajoittuu sen mukaan että on saanut kasvaa siihen asti. Kyllä mua pohdituttaa. :roll:
Avatar
Hes33
Viestit: 204
Liittynyt: 31 Joulu 2021, 16:42

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Hes33 »

En ole täysin varma ymmärsinkö mitä tarkoitit. Mutta mieleen tuli Apt 10 luvun tapahtumat jossa Pietarille näytetään sama näky ja puhutaan samat sanat kolme kertaa, mutta hän ei ymmärrä mitä ne tarkoittavat. Vasta sitten hän ymmärsi, kun Herra johdatti häntä kokemaan tapahtumat todeksi.

Pietari ei ymmärtänyt profetaalista ilmoitusta, koska hänellä oli omia rajoituksia jotka estivät ymmärtämästä. Jos sitä tarkoitit, niin se on mahdollista. Mutta kuten Pietarin kohdalla, tahtoo Herra aina johdattaa ja kasvattaa niin, että sanoma tulee lopulta ymmärretyksi.
alabasteripullo kirjoitti: 14 Maalis 2022, 00:14 Jumalan rauha kanssasi!

Olen pohtinut ja se asia puhuttaa mua. Jos profetoimisen armolahjaa omistama uskova on ojentautunut uskon mukaan, voiko profetia rajoittua uskonmäärän mukaan? Jos uskova on saanut kasvaa siihen asti niin sitten Jumala antaa profeetallista sanaa. Se on niin nähtävissä yleistä uskovien keskellä.

Mutta en ole tavannut sellaista uskovaa joka ei ole vielä saanut kasvaa siihen asti ja hänelle Jumala olisi antanut profeetallista sanaa joka olisi ylittänyt hänen uskon ja nostanut esille sellaista Raamatusta mitä hän ei ole vielä oppinut tuntemaan Raamatun totuuden.

Voiko Jumala antaa sellaista mitä uskova ei ole vielä saanut kasvaa Raamatun totuuden rinnalla? Jos ei voi, silloin usko rajoittuu sen mukaan että on saanut kasvaa siihen asti. Kyllä mua pohdituttaa. :roll:
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kiitos, Hes33! Olin täysin unohtanut siitä. Kiitos että toit sen ja myös muistin äsken että mullekin tuli muutamat näyt joita en aluksi ymmärtänyt mutta jälkeenpäin tajusin. :) Hyvä että toit sen.
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kysymys; biolaboratoriot Ukrainassa on siis valhepropagandaa? Ja siksi Venäjä hyökkäsi Ukrainaan tyhjän asian takia?
alabasteripullo

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hes33 kirjoitti: 05 Maalis 2022, 22:01
alabasteripullo kirjoitti: 05 Maalis 2022, 10:55 Kiitos, Hes33! :) Sä tiedät paljon asioita. Saako kysyä, ketä nainen joka ratsastaa pedolla, kuvaa?
Nainen on se portto, jonka myös sanotaan olevan "suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".

Kristuksen seurakunta on morsian, eli yhdelle miehelle kihlattu nainen. Mikä portto on? Nainen joka myy itseään jokaiselle, eli morsiamen irvikuva.

Pedolla ratsastava nainen eli portto kuvastaa siis seurakunnan irvikuvaa, eksyttävää uskonnollista järjestelmää joka yrittää näyttäytyä morsiamena.

Aiemmassa viestissäni avasin hieman Babylon-viittausta. Portto tarkoittaa siis maailmanuskontoa jossa yhdistyy kaikki totuudesta luopuneet tai valheeseen perustetut uskonnolliset järjestelmät.

Aihe on paljon laajempi mutta tässä tiivistelmä pääasioista.
Nyt ilm. 17 on meneillään. Huomenna jatkan lukea Ilm. 18 luvusta lähtien. Siinä Ilm. 17 luvussa sanotaan että se nainen on itse asiassa kaupunki.
Ilm. 17:18 Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus.”
Mutta mistä kaupungista se puhuu? 🤔
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

alabasteripullo kirjoitti: 14 Maalis 2022, 21:29 Kysymys; biolaboratoriot Ukrainassa on siis valhepropagandaa? Ja siksi Venäjä hyökkäsi Ukrainaan tyhjän asian takia?
https://rapsodia.fi/usa-tunnusti-ukrain ... oratoriot/

Usa tunnusti Ukrainan Bioaselaboratoriot
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 26 Maalis 2022, 19:10
alabasteripullo kirjoitti: 14 Maalis 2022, 21:29 Kysymys; biolaboratoriot Ukrainassa on siis valhepropagandaa? Ja siksi Venäjä hyökkäsi Ukrainaan tyhjän asian takia?
https://rapsodia.fi/usa-tunnusti-ukrain ... oratoriot/

Usa tunnusti Ukrainan Bioaselaboratoriot
:roll: :roll:

huuuuuuuu-haaaaa.......jälleen kerran

Venäjä-mielisten, ja vaikutteisten sivustojen "uutisointia".
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rapsodia on valhejuttujen pesä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Mietin jo eilen että tuonko linkin, jossa eräs toimittaja kertoo omia huomioitaan mm. MV-sivuston "uutisista", jätin kuitenkin laittamatta, koska elin siinä toivossa ettei foorumille enää tulisi näitä huu-haa tarinoita, mutta oli sitten liikaa toivottu.

https://yle.fi/uutiset/3-12372443 25.3.2022
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Eero »

En oikein tiennyt mihin ketjuun tämän olisin laittanut, mutta joka tapauksessa, pikaviestipalvelu Twitterin on ostanut ehkä hieman eksentrinenkin miljardööri Elon Musk, jonka toimista ”suvaitsevaiset” ihmiset ovat nyt huolissaan, koska hän on ilmoittanut haluavansa omistajuutensa myötä palauttaa sananvapauden palveluun. Twitter on viine aikoina tullut tunnetuksi siitä, että se on pyrkinyt suitsimaan valeuutisia ja vihapuhetta, mutta päätynyt tämän kautta varsin puolueelliseksi mediaksi ja estänyt monia ihnisiä saamasta ääntään kuuluville.

En tiedä mikä tämä Musk on miehiään ja mitä Twitterille käy nyt, mutta huomasin juuri, ettei sinne enää tarvitse kirjautua lukeakseen tviittejä tai uutisia. Eli toisin sanoen enää ei tarvita tiliä käyttääkseen palvelua, mikä tarkoittaa ettei Twitter pääse seuraamaan ihmsten tekemisiä enää niin hyvin. Tämä ”pakkokirjautuminen” siis alkoi koronapandemian myötä ja vaikuttaa osin siltä että Muskin toimia vastustetaan, koska sananvapaus ei enää ole ”muodissa”.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Hyvä uutinen sananvapaudelle, toki motiivit ja tarkoitusperät hänen taustallaan kyllä mietityttävät.

Mainostajat ja yritykset jotka mainostavat ovat kanssa lyöneet hanskat jäihin, kunnes selviää Twitterin uusi suunta.

Uusi normaali siis alkaa hahmottua kuten laitoit. Sananvapaus ei ole sananvapautta silloin kun se ei miellytä ylintä johtoa. Viitaten sisämarkkinoista vastaavan komissaari Thierry Bretonin lauseeseen:
"Euroopassa lintu lentää meidän sääntöjemme mukaan".
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Ajankohtaiset maailmantapahtumat

Viesti Kirjoittaja jsj »

Itse olen miettinut Elon Muskia myös. Näittekö hänen haastattelunsa, jossa hän hyväksyi, ehkä vähän kevyellä tavalla, mutta hyväksyi kuitenkin, Jeesuksen vapahtajakseen? Tai tarkalleen ottaen sanoi kysyttäessä, että jos Jeesus kerran pelastaa ihmisiä, niin ei hänkään halua seisoa hänen tiellään.
https://youtu.be/jvGnw1sHh9M?t=5625

Tuon jälkeen mies on muuttunut huomattavasti suorapuheisemmaksi ja näyttänyt vähemmän välittävän siitä, pysyykö suosittuna "liberaaleissa" piireissä.

Jos joku suullaan tunnustaa Jeesuksen herraksi, vaikka vain vähän kierrellenkin kuten tuossa haastattelussa, niin sillä voi olla iso vaikutus hengellisessä maailmassa.
Vastaa Viestiin