Totuus alkaa vihdoin tulla julki (pala palalta)

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
alabasteripullo

Re: Totuus alkaa vihdoin tulla julki (pala palalta)

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Mukava kuulla, Maria. Kiitos rohkaistavasta Jumalan armosta! 🤗 Muistan sua rukouksin. 🙏🏻

Rosita, otsikkoon mahtuu noin alle 20 kirjainta, en keksinyt sopivaa otsikon nimeä. Toivoisin että tää postaus pysyy edelleen postauksen mukaisena asiana.

Kaikkialla siis uskovien foorumeilla ja FB-ryhmillä on noita samoja juttuja joita olen jo lukenut ja olen saanut mittani täyteen niistä että ne on kaikkialla. Kaipaisin rohkaistavaa ja lohdullista ojennusta Jeesukseen päin. Huomasin että uskovat eivät ole halukkaita lukemaan Jeesuksen tuntemiseen viittaavia juttuja kuin puhua maailman ikävistä uutisista.

Alkoi tuntua että Jeesuksen tunteminen ei kiinnosta. 🙄



Jeesuksen kautta tulee armo ja totuus ja Hän on täynnä armoa ja totuutta. Hän ei tule musertamaan särjettyä ruokoa vaan nostamaan pystyyn. Hän ei tule sammuttamaan heikosti savuavaa kynttilänsydäntä vaan Hän saattaa sen palamaan kunnolla. Hän vie oikeuden voittoon niin pakanat panevat toivonsa Hänen nimeen.

Silloin me löydämme levon Hänessä. Hänen tuntemisen rinnalla löydämme Hänet joka on hiljainen ja nöyrä sydämeltä ja Hänen ies päällämme ei ole ylikuormitusta.


Totuus on vapauttavaa armon mukaan. Ilman totuutta armo vääristyy ja sitten ihminen ajelehtii kaikkien opintuulten mukanaan ja eksytyksen kavalissa juonissa. Väärä armo johtaa hyväksymään Sanan vastakohtaisia asioita ja Jumalan tahdon vastakohtaisia asioita myös. Se orjuuttaa maailman alkeisvoimien alle. Se tarjoutuu valheellista rauhaa ja uskonnollisuutta ja sielullisuutta.

Niin tulisi ymmärtää että meidän Jeesus ei ole uskonto vaan maailman Pelastaja. Hän joka on täynnä armoa ja totuutta, vie niistä kaikista Sanan vastakohtaisista asioista ja Jumalan tahdon vastakohtaisista asioista vapauteen. Silloin me emme eksyisi pois totuuden tieltä joka on armon mukainen tie. Niin armo ja totuus on aina yhtä. Raamattu ei tunne armoa joka on ilman totuutta.

No ajattelen vähän kertoa mitä sinä päivänä mulle tapahtui. Mä olin kokematon Jumalan Sanoissa. Yksi mies toimi opettajana ja huomasi miten janoinen mä olin. Seurakunta hyväksyi hänet opettajaksi. Hän halusi opettaa mulle asioita tulkaten Raamattua. Sitten yhtenä päivänä Jumala otti mun uskoani ja meinasi ottaa sen pois. Ehdin jo estää ja sanoin Hänelle että tarvitsen sen voidakseni uskoa Jumalaan ja elääkseni uskossa Häneen. Sitten Jumala jätti sen rauhaan.

Seuraavana päivänä Jumala otti nopeasti uskoani pois ja sitten putosin kuoppaan. Huomasin että alhaalla kuopassa Jumala oli. Ilman uskoa tunsin ihmeellisellä tavalla Jumalan läsnäoloa, tunsin miten Hän oli lähellä ihan koko ajan. Koin myös Hänen ihmeellistä armoa. Se oli käsittämätöntä ja se meni yli hilseen miten mahdollista oli vaikka mulla ei ollut yhtään uskoa Häneen.
2Tim. 2:13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.


Meni muutama päivä kunnes hoksasin ja ajattelin että voin pyytää Häneltä uutta uskoa. Jumala järjesti ihmeellistä juttua kun avasin läppärin ja siinä oli ihan valmiina hengellinen kirjoitus mun nenän eteen. Luin sen ja tajusin miksi Jumala otti uskoani pois. Jokainen istutus jota Hän ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois. Väärä usko tulee jokaisesta istutuksesta niin sen on otettava pois väärineen juurineen.
Matt. 15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
Hän johdatti mua erään uskonveljen eteen niin luin hänen kirjoituksia ja mulle tuli terve usko joka pohjautuu Raamattuun. Totuus ja armo on aina yhtä silloin sain ojentautua uskossani kohti Jeesusta. Ne termit ovat alkutekstiä ja ne kaikki on Raamatun termejä ja ne on Jumalan kirjoittamia ilmoituksia Hengestä niin tulee elää niistä eikä ihmistulkinnan mukaisista käsityksistä.

Ihmistulkinnan mukaiset käsitykset tulevat siitä että oman ymmärryksen nojalla tulkataan Raamattua ja sitten luodaan oppia ja sitten käytetään siitä auktoriteettisena ja tärkeänä opetus- ja saarna välineenä ja pidetään siitä raamatullisena ja eletään siitä.

Jumalan armosta sain itse kohdata muutaman kerran ja eri tavalla Jumalan Sanaan liittyviä asioita yksitellen. Se oli Jumalalta henkilökohtainen oppitunti niin ymmärsin että tulee elää jokaisesta Sanasta joka lähtee Jumalan suusta. Meidän tulee elää Raamatun termin mukaisista Sanoista. Ne tulee siitä että kun nöyrrytään Jumalan Sanan eteen. Raamattu ei pyydä oman ymmärryksen nojalla tulkitsemista vaan uskomista mitä Raamatussa sanotaan.

Niin Raamattua uskomalla saa ymmärryksen Raamatun opetuksiin mitä Raamatussa sanotaan ja sitten tie aukeaa ja sitä tietä Jumala kuljettaa nöyriä. "Nöyrät" on Raamatun termi. Juuri nöyrät kulkevat sitä tietä totuuden ja armon mukaan. Jumala halusi näyttää mulle Sanaan liittyviä asioita yliluonnollisella tavalla ja avasi mulle ymmärrystä Jumalan Sanaan.

Nyt me elämme tätä lopunaikaa jossa on luopumukseen viittaavia merkkejä alkanut jo. Ihmistulkinnan mukaisista käsityksistä voi luopua mutta älkäämme luopuko Jumalan Sanoista ja Raamatun termin mukaisista Sanoista. Jeesus on lihaan tullut Sana. Hänen kautta tulee armo ja totuus ja Hän on täynnä armoa ja totuutta. Armo ei hyväksy Sanan vastakohtaisia asioita eikä Jumalan tahdon vastakohtaisia asioita. Armo ja totuus on AINA yhtä.

👆🏻❤️ 📖
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Totuus alkaa vihdoin tulla julki (pala palalta)

Viesti Kirjoittaja Maria »

Rosita kirjoitti: 13 Helmi 2022, 06:43 Ja Marialle edelleen voimia sairasteluun ja hienoa että olet saanut jakaa sen Herran tuessa ja armossa 🥰 Ehkä tulet vielä meitä paljonkin viisastuttamaan kun paranet :D
Kiitos Rosita 🙏
Jumalan siunausta sinullekin. Kiitosaihe kun saa olla armon varassa, todella.

alabasteripullo kirjoitti: 13 Helmi 2022, 09:15 Mukava kuulla, Maria. Kiitos rohkaistavasta Jumalan armosta! 🤗 Muistan sua rukouksin. 🙏🏻



Kaipaisin rohkaistavaa ja lohdullista ojennusta Jeesukseen päin. Huomasin että uskovat eivät ole halukkaita lukemaan Jeesuksen tuntemiseen viittaavia juttuja kuin puhua maailman ikävistä uutisista.

Alkoi tuntua että Jeesuksen tunteminen ei kiinnosta. 🙄


👆🏻❤️ 📖
Kiitos vielä alabasteripullo rukouksistasi. Kiitos Jumalalle, että Hän ne kuulee. Lauantai-iltana kuumetta, mutta eilen sitten taas helpompaa. Kiitos Herralle. 🙏

Yhdyn täysin ajankohtaiseen ajatukseesi siitä, että jos jotain juuri nyt tarvitaan, niin rohkaisevaa ja lohdullista Sanomaa.
Jos oikein vielä viestiäsi ymmärsin niin se on sitä, että ojentautuminen Jeesuksen suuntaan, saa meissä aikaan toivoa. Sen sijaan pitkäaikainen uutisvirrassa eläminen saa aikaan päinvastaista?

Siunausta tähän päivään ja rukoilen mukana aiheesi puolesta 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Totuus alkaa vihdoin tulla julki (pala palalta)

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Jotain sinnepäin... Siinä on pari juttua.

Uskonkasvu Jeesuksen tuntemisen rinnalla vie kohdistamaan Jeesusta peittämättömin kasvoin ja muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen ja odotamme Ylkää. Se ei ole pysähdyttävää vaan jatkettavaa uskonkasvun matkaa kohti Jeesusta niin kasvamme pois kaikista Sanan ja Isän tahdon vastakohtaisista asioista jotka ovat vielä uskovien keskellä.

On vaarallista pysähtyä ja ajatella että olemme pelastettuja ja olemme Kristuksessa emmekä Kristuksen tuntemista totuuden valossa kaipaa enemmän niin se jo riittää. Silloin se on pysähdyttävää silloin uskonkasvu jää kesken ja Jeesuksen tunteminen jää kans kesken.

Meidän tulee jatkuvasti ottaa vastaan rakkautta totuuteen Jeesuksen tuntemisen rinnalla ja silloin uskonkasvun kautta ojentaudumme kohti Ylkää silloin morsiamina pukumme on ryppyyntymätöntä, tahraamatonta, nuhteetonta, pyhää ja asetetuksi kirkastettuna Ylkää varten.

Ryppy ja tahra voi verrata Sanan ja Isän tahdon vastakohtaisiin asioihin. Ne kaikki ovat valheesta jossa Jumalan lapsen ei tule elää. Ja ne orjuuttaa maailman alkeisvoimien alle ja tarjoutuu valheellista rauhaa, uskonnollisuutta ja sielullisuutta.

Jos maailman ikävillä uutisilla täytetään mielemme, se vaikuttaa uskoon ja usko alkaa horjua eikä kykene ulottumaan Herraan, riippuen taustasta ja lapsuuden haavoista joista ei ole vielä saanut kasvaa pois vapaaksi ja sitten täytetään äkisti maailman ikävillä jutuilla ja tullaan jalkojen alla tallatuksi uskovien keskellä. Silloin ei ole varaa uskonkasvua voidakseen kasvaa pois kaikista vapaaksi.

Koska Kristuksen tuntemisen rinnalla vapautuu kaikista jopa taustasta ja lapsuuden haavoista. Se on ainoa tapa kasvaa vapaaksi ja Kristuksen tuntemisen rinnalla opitaan tuntemaan totuutta, se vaikuttaa paljon uskoon vahvistettavaksi mutta maailman ikävillä uutisilla uskovien keskellä täyttyy nopeammin niinkuin orjantappurat ja ne tukahduttaa.

Liian paljon maailman ikäviä uutisia ja taas liian vähän Kristuksen tuntemista. Epätasapainoa. Tuntuu että siellä ei kaipaa Kristuksen tuntemista totuuden valossa vaan sielullista keskustelua maailman ikävistä uutisista kaikkialla ryhmästä ryhmään ja keskustelupalstasta keskustelupalstaan.

Pyhä Henki avasi mun silmäni ja tajusin että Jeesuksen tunteminen on vielä keskeneräistä. Esim. Jeesus on vanhan liiton esikuva ja täyttymys uudessa liitossa. Siinä on paljon Jeesuksen tuntemiseen liittyviä juttuja mitä uskovien tulisi tietää. Kun mä näen Jeesuksen päivän lähestyvän ja silloin surullista huomata että on liian vähän puhetta Kristuksen tuntemisesta.

Puvun puhdistuminen ja kirkastettuna asettuminen uskonkasvun kautta Jeesuksen tuntemisen rinnalla kuuluu jokaisen Jumalan lapsen elämään ja ennen kaikkea se liittyy vahvasti seurakuntaan. Ilman seurakuntaa on vaikeampi rakentua Kristuksessa ja olen masentunut tämän asian takia.

Halukkuudesta on kyse että tulee halukkaasti oppia tuntemaan totuutta avoimin ja tutkivin mielin koska totuus tekee vapaaksi kaikista pois odottaen Ylkää. Hänen päivä lähestyessään meidän tulisi ottaa vastaan rakkautta totuutta tutkien onko asia näin niin silloin totuus avautuu ja näemme asiaa selkeämmäksi ja ymmärrys lisääntyy.

Jeesus tulee pian, olkaamme valmiina, siihen kiteytyy totuuden tunteminen ja terve usko ja ojentautuminen kohti Häntä päin.

Kiitos, Maria että kuuntelet! Siunattua alkavaa viikkoa Sulle! 🙏🏻
Vastaa Viestiin