Apuja

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. Se on masennuksen henki joka silloin tällöin iskee, mutta... siihen on hyvä lääke, eli ylistys!
Kuuntele ylistysmusiikkia tai laula itse.
Vihollinen ei siedä että Jumalaa ylistetään ja se joutuu lähtemään pois .. jatka niin kauan että masennus poistuu ja usein siihen ei mene edes kauaa. On hyväksi havaittu ja toimii. Monelle olen tuota neuvonut ja moni on vastannut että ovat saanet siten avun.
Kyllä se aina uudelleen hyökkää, mutta mitä sitten? Me tiedämme lääkkeen! Ei muuta kuin ylistämään! Joskus otan Raamatun ja laulan sen sanoin ja omin sävelin. Psalmit on hyviä tähän.
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se miksi Raamatun sana aiheuttaa surua, voisi kuvastaa sitä kun joudumme sen edessä kohtaamaan syntisyytemme ja itsessämme ei ole voimaa taistella sitä vastaan. Vain Jumalan armo on apumme. Että saamme Hänen armossa syntimme anteeksi. Se on valtavaa rakkautta.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2083
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Voi olla.

Yleensä ongelmat ovat meidän ulkopuolellamme ja suhtautumisemme näihin ongelmiin ratkaisee sitten tilanteen joko ahdistuksen tai rauhan puolelle.

Joh. 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Rinnakkaisviitteet
Room. 5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
Ef. 2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden.

Itse asiassa kaikenlainen informaatio maailmasta on enemmän tai vähemmän "haittakoodia" kun taas Jumalan Sana on "hyötykoodia".

Itse asiassa Jumalan Sana ohjelmoi meidät Jumalan tahdon elämään ja pyhitykseen.

4:12-16 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Psalmi 139 on psalmi jonka ääressä olen monasti itkenyt posket märkinä.
Siinä kuvastuu niin hyvin Jumalan suuri rakkaus ja suunnitelma meitä kohtaa, suunnitelma jonka Hän tiesi jo ennen kuin synnyimme. Hän tietää meistä kaiken, joten meidän on turha taistella sitä vastaan vaan iloita siitä kuinka tärkeitä ja rakkaita olemme Hänelle.

https://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raam ... a+139%3A14
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mitä enemmän luemme Raamattua, sitä syvemmin opimme tuntemaan Jeesuksen, Jumalan. Uskon vakaasti että Pyhä Henki vaikuttaa Sanassa ja se tulee tekemään muutosta meissä.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Maria »

Sinettisormus kirjoitti: 16 Elo 2021, 21:31 Mitä enemmän luemme Raamattua, sitä syvemmin opimme tuntemaan Jeesuksen, Jumalan. Uskon vakaasti että Pyhä Henki vaikuttaa Sanassa ja se tulee tekemään muutosta meissä.
Aamen ❤️ En tiedä miten voisi paremmin asian sanoa! Pyhä Henki antaa ihanasti meille kaikkea mitä matkalle mukaan tarvitsemme. 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Kiitos vastauksista, otan tavoitteeksi lukea enemmän Raamattua, mutta se tulee olemaan vaikeaa :cry: . Onko syntiä jos satuttaa itseään esim. viiltelemällä?
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Maria »

Jos toivot, että puolestasi Rukoillaan, laitathan esirukouspyynnön 🙏
Kannamme toisiamme erityisesti silloin, kun tiedämme toistemme sitä tarvitsevan.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Maria kirjoitti: 16 Elo 2021, 21:40 Jos toivot, että puolestasi Rukoillaan, laitathan esirukouspyynnön 🙏
Kannamme toisiamme erityisesti silloin, kun tiedämme toistemme sitä tarvitsevan.
Mun puolesta saa aina rukoilla :) mulla on ollut tapana laittaa rukouspyyntöjä nettirukoilijat sivulle niin en ole tänne laittanut
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Viiltely on vihollisen yritystä tuhota sinua. Taistele sitä vastaan Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä. Sinä voit käskeä sitä poistumaan Jeesuksen nimeen. Ilmoita sille että sinä tiedät kuka se on ja ettei sillä ole enää valtaa sinuun sillä sinun Herra on oleva jatkossa Jeesus Kristus!
Tee näin aina kun alat kokea että jokin käskee sinua viiltämään itseäsi tai muuten tuhoisasti käyttäytymään . Se ei ole Jumalasta.
Rukousta tähän 🙇‍♀️🙇‍♀️🙇‍♀️💖👑👑👑💖🙇‍♀️🙇‍♀️🙇‍♀️
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Oon onnistunut olemaan pitkän aikaa ilman itseni satuttamista mutta asia on hiljattain alkanut pyörimään mielessäni usein. Pääsin myös itsemurha ajatuksista eroon kun tulin uskoon vuosi sitten mutta en haluaisi elää enää. Mun sisällä velloo pitkään tukahdetut tunteet enkä osaa purkaa niitä mitenkään :? Olo oli välillä toiveikas mutta ei ole enää, mutta ehkä yritän vielä jaksaa.
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta kai sinä jaksat! Vihollinen yrittää väittää muuta ja sillä on kiire tehdä paljon tuhoa, koska se tietää Jeesuksen tulon läheisyyden. Ei anneta sille valtaa vaan pukeudutaan Kristukseen, sillä olemme Hänen morsiammet!
Ajattele! Kohta saamme juhlia samoissa taivaallisissa häissä. Sitä kelpaa odottaa; on se meille sellainen palkinto!
Tiedän tuon tuskan kun maailma huutaa, mutta käännetään katseemme siitä kaikesta Kristukseen. Ylistetään Häntä ja Hänen kanssaan. Siitä Hän iloitsee! Nostetaan bileet pystyyn Jeesuksen kunniaksi!!!
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen Jumalan lapsi ..
https://youtu.be/uBw-4YRQV3U
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kun Jeesus saa viedä meidät kasteen hautaan uskoon tultuamme, moni asia muuttuu. Kaikki ei muutu. Voit pyytää "Ulkopuolinen", että Jeesus itse näyttää sinulle mitä asioita voit nyt rukoilla, että saat pikkuhiljaa voittoja sellaisista asioista jotka sitovat sinua. Jeesus ei hylkää eikä jätä sinua. Me itse joskus vaellamme harhateille ja saatamme tehdä asioita, joita ei pitäisi. Voimme uudistua päivittäin ja ottaa avuksemme Pyhän Hengen. Hän ohjaa meitä totuuden tiellä ja korottaa Jeesusta Kristusta. ❤️
Omin voimin ei tarvitse mitään tehdä. Herra antaa voiman kaikkeen. Ilman Häntä emme voi kuin järkeillä ja arvuutella. Mutta kun saamme Pyhän Hengen lahjan, saamme oppia tuntemaan totuuden.

Kiitos Herra elävästä uskosta, jonka lapsellesi annoit. Auta väkevällä kädelläsi häntä yli vaarojen ja vie hänet sinun käsivarsillesi lepäämään. Kiitos Jeesus että tiedät oman lapsesi tarpeet ja olet voimallinen neuvomaan ja ohjaamaan häntä levossa elämiseen. Siunaa ja varjele, nimessäsi Jeesus, Aamen. 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Sinettisormus kirjoitti: 16 Elo 2021, 22:05 Olen Jumalan lapsi ..
https://youtu.be/uBw-4YRQV3U
Kiitos ihana kappale. Tämä sai minut itkemään.
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se on ihana kappale. Minäkin rakastan sitä ja juhlin sen sävelin.. kädet ylhäällä ylistäen.
Siinä on valtava ilo ja rakkaus.
Me todella olemme vapaita Kristuksessa!!!!
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunattua ja Rauhaisaa yötä. Käydään Jeesukseen eteen rukoukseen ja lepoon. Siinä on hyvä paikka levätä.
Tee niin kuin minä. Kun painan pääni tyynyyn, kuvittelen että olen siinä Jeesuksen sylissä. Pää Hänen sylissään .. Siihen on hyvä nukahtaa, mutta ensin hiljaiset sydämestä lähtevät höpötykset Hänelle . .. voit kertoa Hänelle kaiken ja Hän kyllä ne jo tietääkin, mutta haluaa että sinä silti itse kertoisit.
Amen.
Huomiseen. 💖👑💖
Avatar
Rakastettu
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Hyvää yötä sinettisormus kiitos kun juttelit kanssani tänään. :)

Maria, en osaa rukoilla :( tiedän että Jeesus kuulee kaikki ajatukseni ja itkuni mutta en tiedä vastaako Hän. Ehkä olen saanut vastauksia mutta en vain ymmärrä ja luulen ettei mulle ole vastattu.
Sinettisormus

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. Kun rukoilet ja puhut Hänelle, pidä silmiä kiinni. Hän voi yllättää sinut näyttämällä esim. jonkin kuvan, jolla haluaa kertoa sinulle jotain. ;)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4848
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Apuja

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvää Yötä Herrassa, aloitamme täällä palstalla yörukouksen Herralle.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin