Minkä takia

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Uusiluomus

Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Olen itkenyt ja miettinyt viimeaikoina miksi elämäni on tälläistä tuntuu että seinä vastassa , rukoilen paljon vaikka itse sanoinkin ja tuntuu että ei vastausta tule , ei tule mieleen mitään erityistä mistä pitäisi parannus tehdä jotain mikä on siunausten esteenä elämässäni , sosiaaliset suhteet ovat kuivuneet pois elämäni halu on kuivunut pois tuntuu että minut on jätetty yksin, luen Raamattua päivittäin rukoilen päivittäin välillä yöt ja päivät
Silmukka kiristyy ympärillä ruokakaan ei maistu ja miksi söisin kun elämäni on tälläistä , ampuisin itseni tai narkkasin hengiltä jos ei olisi Kristusta mutta miksi näin miksi ei vastata ihmiselle kun vilpittömästi kyselen ja itseäni tutkin

Tiedän kyllä Raamatun paikkoja ja tunnen sanaa mutta kun kaipasin että asiat tulisivat käytännössä näkyviin

En tiedä en jaksa miksi huutaa kurkku kuivana ja itkeä kun ei vastata
Uusiluomus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

En kaipaa teologisia sepityksiä enkä minkään herätys liikkeen tai kirkkokunnan näkemyksiä ja perinnäissääntöjä haluan totuutta salatuimpaan saakka
Tuula1

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

joo. otan osaa Uusi luomus nimimerkki. samalta tuntuu. en saa edes lottoa pelata, jonka Jumala minulta selkeästi kielsi oikein tuon Hannun kautta. laittoi jopa hänet varmistamaan oikein asian, että olin haudannut lotto haaveet.noh. minullakaan ei ole muuta elämää kuin töissä vaan käydä. Raamattua luen, kun ehdin, mutta en aina jaksa, kun niin väsynyt olen. Kun oikein olen väsynyt kaikkeen, niin kuuntelen hengellistä musiikkia ja parannan maailmaa mieheni kanssa.
Tuula1

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Ehkä vaan Jumala koettelee meitä uskovia, kuka jaksaa pysyä uskossa ja kuka ei.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olen ollu aika pitkälle samassa veneessä sun kans, uusiluomus. Mä kun menetin perheeni 2006 kesällä, niin elämästäni katosi koko pohja ja kaikki elämän oljenkorret oli käytettävä. Jeesus oli se, joka kykeni aidosti sen kolon täyttämään, joka oli kuvannollisesti jalkapallokentän kokoinen aukko, tyhjiö jossa ei ole kuin tuskaa.
Aluksihan minä yritinkin juoda itseni hengiltä mutta se alkoi työkkimään ja lopulta aloin palvella täyspäiväisesti Jeesusta. Parempi niin... vai mitä?
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

On kummallista 🙄

Asiat kai riippuu paljolti siitä mitä pyytää ja mitä haluaa.
Itselläni alkaa olla se käsitys että maailma on jo niin paha ettei sen takia yksinkertaisesti voi saada mitään normaalia koska normaalia ei ole olemassa.

Joskus saan mieleeni Baarukin saaman vastauksen
....hänhän toimi Jeremian kirjurina kun Jumala repi Israelia kappaleiksi

Jer 45 :
Sana, jonka profeetta Jeremia puhui Baarukille, Neerian pojalle, kun tämä kirjoitti nämä sanat kirjaan Jeremian suusta Juudan kuninkaan Joojakimin, Joosian pojan, neljäntenä hallitusvuotena; se kuului:
2 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala, sinusta, Baaruk:
3 Sinä sanot: 'Voi minua! Sillä Herra on antanut minulle murhetta kipuni lisäksi; minä olen uupunut huokaamisestani enkä lepoa löydä'.
4 Sano hänelle näin: Näin sanoo Herra: Katso, minkä olen rakentanut, sen minä hajotan, ja minkä olen istuttanut, sen minä revin irti; ja tämä kohtaa koko maata.
5 Sinä pyydät itsellesi suuria! Älä pyydä; sillä katso, minä tuotan onnettomuuden kaikelle lihalle, sanoo Herra. Mutta sinulle minä annan henkesi saaliiksi, mihin paikkaan sinä menetkin
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Jos toivoo lasta tähän maailmaan niin mitä hyvää siinä toivoo kun kaikki lapset laitetaan lain määräyksellä kidutusmankeliin ja piikityksiin?

Jos toivoo työtä niin toivoo raatamista ja pahaa kohtelua.
Jos toivoo rahaa niin toivoo ympärilleen ahneita saalistajia.
Jos toivoo autoa niin toivoo huolta ja rahanmenoa.
Jne jne
Tuula1

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

yhden ainoan kerran mä olen kuullut Jumalan äänen ihan korvin kuultavin äänin. Hän sanoi minulle, että olen Hänelle helppo tapaus. Ääni oli puhdas miehen ääni, eikä mitään säröä. Lempeä ja puhdas.
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Maailmaa ohjataan siihen suuntaan ainakin Suomessa että kaikki eristetään toisistaan ja se on julmuutta huipussaan. Siksi suomalaiset voivat erityisen pahoin.

On väärin jos uskovat eivät erota oikeita kärsijöitä ja nurisijoita toisistaan. Välinpitämättömyydessään silloin ohittavat jopa uskottomien julmuuden.

Usein kärsimys johtuu yksinkertaisesti yksin jäämisestä ja sitä voihkitaan useissa rukouspyynnöissä myös rukousohjelmissa. Mutta silti ei osata mitään asialle tehdä.
Ei muissa kulttuureissa näytä sellaista ongelmaa olevan. Heidät on imeväisestä asti kasvatettu siihen että aina on ihmisiä ympärillä.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maria »

Uusiluomus kirjoitti: 29 Heinä 2021, 13:17 Olen itkenyt ja miettinyt viimeaikoina miksi elämäni on tälläistä tuntuu että seinä vastassa , rukoilen paljon vaikka itse sanoinkin ja tuntuu että ei vastausta tule , ei tule mieleen mitään erityistä mistä pitäisi parannus tehdä jotain mikä on siunausten esteenä elämässäni , sosiaaliset suhteet ovat kuivuneet pois elämäni halu on kuivunut pois tuntuu että minut on jätetty yksin, luen Raamattua päivittäin rukoilen päivittäin välillä yöt ja päivät
Silmukka kiristyy ympärillä ruokakaan ei maistu ja miksi söisin kun elämäni on tälläistä , ampuisin itseni tai narkkasin hengiltä jos ei olisi Kristusta mutta miksi näin miksi ei vastata ihmiselle kun vilpittömästi kyselen ja itseäni tutkin

Tiedän kyllä Raamatun paikkoja ja tunnen sanaa mutta kun kaipasin että asiat tulisivat käytännössä näkyviin

En tiedä en jaksa miksi huutaa kurkku kuivana ja itkeä kun ei vastata
Muistan ja me muistamme sinua! Pyydetään yhdessä Jumalan apua koko palstan voimin sinulle, että saat vielä todistaa, kun Herran apu tulee! ❤️ 🙏
Kiitetään jo etukäteen Herraa avusta, joka tulee ensin rukousaiheena Herran rukousalttarille nim.merk.uusiluomuksen puolesta.


Herra me emme lakkaamatta rukoilisi Sinua, jos sinä et olisi Elävä Jumala, jonka puoleen saamme kääntyä. Sanasi mukaisesti me saamme itkeä itkevien kanssa ja tuoda eteesi jokaisen omasi, joka yksin ilman apua kamppailee. Et sinä käy tänäänkään ohi vaan katsot sen puoleen, joka on nimeäsi avuksi huutanut. Usko ainoastaan, niin sinä pelastut, sinun uskosi on sinut tehnyt terveeksi, niin moni on saanut Raamatun lehdillä uskon kautta avun ja usko tulee kuulemisesta, mutta kuinka he voivat kuulla, jos ei heille julisteta, sanoo Sana
Kiitos Jeesus, että saamme julistaa Jeesuksen nimeä ja veren voimaa uudenluomuksen elämässä. Kiitos että hän kuuluu sinulle Jeesus. Hän on sinun omasi. Vapauta hänet kaikesta mikä sitoo ja kahlitsee. Kiitos, että sinä Jeesus tiedät asioiden ytimen, emme me yksin voi kaikesta selvitä, sinä Jeesus olet Selviytymisen mestari. Olet voittaja, Sinun nimessäsi Jeesus on voima. Kiitos että kaadat kaikki seinät ja muurit. Kiitos että täytät sisimmän Pyhällä Hengelläsi ja tulellasi. Kiitos että annat iloöljyä murheen sijaan ja mitä vielä tarvitaan, senkin sinä runsaskätisesti annat. Kiitos Jeesus, sinä olet kuin ompelukone, joka korjaat kaiken entisen veroiseksi. Sinä et käytä puolalankoja, etkä polkimia. Sinä olet se, joka olet kaiken jo alunperin suunnitellut, nyt sinä asetat kaiken ennalleen. Kiitos pyhästä nimestäsi Jeesus. Aamen.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Sinettisormus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Maria!
Yhdyn täydestä sydämestä sinun rukoukseesi.
Rukoilen että Herra Sinä voimassasi, vahvistaisit meitä kaikkia omiasi. Vahvistaisit meidät kuin kotkat Sinun voimassasi. Löytäisit yksinäisille ne tahot jossa meidät otetaan rakkaudessa vastaan. Anna ravintoa sille jolta maailma sen vie.
Pidä maailman henki kaukana omistasi, sillä sen on tarkoitus meidät nujertaa, kuristaa niin että tuntuu ettei enää henkeä saa.
Aja ahdistuksen ja pelon henki pois omistasi, sillä ne ei ole sinusta. VAHVISTA meitä VAHVISTA!!!
Tämä aika on sitä että meidät ajetaan yhä ahtaammalle. Mutta Sinä tiedät sen. Sinä olet saanut kokea tämän kaiken saman ja vielä enemmän. Tämän Sinä meille sanassasi kerroit. Mikään tässä ei ole salattua.
Kiitos että olet kanssamme. Joka päivä loppuun asti.

Amen.
Sinettisormus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä rakastan joka ikistä teitä täällä. En sillä rakkaudella mitä maailma jakaa. En!
Vaan sillä, jonka Jeesus Kristus on sydämeeni asettanut. Se on kutsumikseni teissä kaikissa, vaikka maailma meitä yrittää erottaa.
Me olemme yhtä perhettä ja meillä on yhteys Jeesuksessa Kristuksessa.
Pidetään siitä kiinni. Näyttää maailma miltä näyttää. Ei katsota sitä, ei katsota olosuhteita, vaan ainoastaan Jeesusta. Hänessä olemme YKSI!!!
Sinettisormus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nämä ei ole vain sanoja toistensa jatkeena, vaan näen suuren Sydämen yllämme ja se on Jeesus Kristus. 💖👑💖
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Atsalea kirjoitti: 29 Heinä 2021, 17:19 No Jumalan sana on totuus ja se mitä Jumala sanassaan sanoo, niin asia on niin.

Maaret, "On väärin jos uskovat eivät erota oikeita kärsijöitä ja nurisijoita toisistaan. Välinpitämättömyydessään silloin ohittavat jopa uskottomien julmuuden."

Aika loukkaavia sanoja, etenkin jos nämä minulle vihjasit.
Ajattelin vaan kun sanoit että samaa marinaa näkyy tällä palstalla. Eikö se sitten loukkaa? Ainakin itse oletan että ne syrjään hylätyt juuri tällaiseen paikkaan vielä yrittävät tulla etsimään jotakuta, jolle puhua.
Mutta kuten sanoin tuossa niin sen voin jatkaa tähänkin.
Joten en voi pyytää anteeksi aiheellista sanaa kun en nyt kuitenkaan nöyristele, joka paikassa.

En haluaisi itse kuitenkaan turtua välinpitämättömäksi vaikka se näyttää olevan trendi, opetus ja kasvatus joka paikassa. Ja pian myös kaikkialla ainoa selviytymiskeino.
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinettisormus kirjoitti: 29 Heinä 2021, 17:55 Nämä ei ole vain sanoja toistensa jatkeena, vaan näen suuren Sydämen yllämme ja se on Jeesus Kristus. 💖👑💖
Kyllä, välillä on kova tarve rakastaa jotakuta mutta ei ole ketään johon sitä kohdistaa.
Eikä ole sitä edes oppinut kun ei yleensäkään opi mitään sosiaalista.
TV on ainoa missä saa joskus nähdä miten ihmiset juttelee, syö , kulkee yhdessä, touhuaa sitä tai tätä.
Oikeassa elämässä kohtaa vain näyteltyä ystävällisyyttä tai vieraita kasvoja joka paikassa aina.
Mutta nytkin vain marisen koska eihän se kuulu ihmisoikeuksiin, että mitään oikeaa elämää saisi elää.

Joten jatketaan kuten ennenkin.
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Atsalea kirjoitti: 29 Heinä 2021, 18:38 On se "mukavaa" joutua hyökkäyksesi kohteeksi. Kiitos Maaret, sinusta se oikein huokuu lähimmäisenrakkaus.

Sinä se saat olla herkkä, mutta muut ei.
No pyydän anteeksi. ⚘
Jos olet herkkä niin miksi sanot kylmästi marinaksi niitä asioita, joita yllä sanot?
Senhän olisi voinut sitten laittaa vaikka tuonne jutusteluketjuun eikä tänne missä joku itkee ja haluaa KUOLLA!
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

En tarkoittanut että Atsalea ohittaa uskottomien julmuuden vaan useimmissa saarnoissa on että kärsikää vaan koska teidän kuuluukin kärsiä. Silloin ohitetaan julmin julmuus koska meillähän pitäisi ollaa se ARMO ja Jumalan APU tarjolla juuri hätäänsä huutaville ja sitten toimitaankin välinpitämättömästi.
.... no en viitsi toistaa itseäni kun sanoin jo ydinasiat.
Sinettisormus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ei syytetä toisiamme siitä pahasta olosta jonka maailma meille antaa, tai nyt se kaataa sitä niskaamme enempi kuin jaksaisi ottaa vastaan.
Tää tuntuu ehkä imelältä, mutta oikeasti tarkoitan tuota, että rakastan teitä ja sitä tahdon nähdä meissä kaikissa täällä.
Tiedän että siihen on kaikilla nälkä, mutta osamme on mitä ovat ja asumme kaukana toisistamme. Haluaisin niin sitä osoittaa muutoin kuin kirjainten välityksellä, mutta se on vaikeaa.
Se voi tapahtua vain ja ainoastaan Pyhän Hengen yhteydessä.
Minä todella Toivon että jätetään kaikki maailman asiat täällä minimiin. Tuodaan tänne Jeesus Kristus kaikessa rakkaudessaan. Tehdään tästä lähde jossa on hyvä olla.
Me olemme erilaisia ja etiluontoisia, mutta mitä sitten. Niin on Jumalassakin monta puolta. Hän rakastaa meitä virheinemme.
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Minä puolestani en muista mitään Atsalean kommentointia pahana. Ihmettelin vain miksi niin usein kun joku tuo esiin hätäänsä niin kohtelu on kylmää.
Onko Valvoja Uusiluomus jotenkin sellainen ettei hänelle kuulu myötätunto tai välittäminen?
Hänen puolestaanhan minä "loukkaannuin". Mistä kukaan tietää jos jonkun viimeinen avunhuuto tulee palstalle ja saa kylmyyttä vastaansa kuten niin monessa paikassa?

Minä ainakin pelkäisin aiheuttavani jonkun kärsijän viimeisen päätöksen jos en vastaisi jotain rohkaisevaa.
Jos ihminen jätetään hätäänsä yksin niin on turha selittää mitään siunaustoivotuksia , siis YLEENSÄ.

Yleensäkin kaikilla palstoilla suutun jos jotakuta kärsivää ilkutaan tai uutisissa kerrotaan uhreja taas tulleen kun hallitus puoltaa sortoa ja pahuutta.
Kai se johtuu siitä, että niin samoja kokeneena samaistun "uhreihin" ja hyljättyihin.

Vaikka uskon että välitätte niin Raamattukin sanoo että usko ilman tekoja on kuollut. Jos vain toistetaan Raamatun lauseita ilman, että ne liittyy mihinkään oikeaan elämään niin eihän ne silloin toteudu.

Toki tunnette kai valvojan paremmin kuin minä mutta kuka tahansa muukin voi tulla uusi ihminen tänne hätäänsä apua pyytämään. Toimitaanko aina samoin...?
Sinettisormus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tulin juuri saunasta ja siellä mietin tätä tilannetta, kun yhtäkkiä nousi sydämelle tämä sanan paikka:

Jeesus vastaa: ”Minkä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle” (Matt. 25:40).

Siis minkä teemme toisillemme, sen teemme Jeesukselle. Tämä oli tuttu ja rakas kohta. Kun tuon sisäistää, rakkaudessa Jeesukseen, on helppo rakastaa myös lähimmäistään.
Nyt täytyi tämä kiireellä jakaa, hiukset vielä vettä valuvina. Näin Hän on tässä hetkessä kanssamme. Hän kuulee ja näkee meidät kaikki.
Hän on aina läsnä, tuntui miltä tuntui.
Liotkaa Hänen läsnäolossa joka on täynnä rakkautta.
Vastaa Viestiin