Minkä takia

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Herttaista 🤗 minulle ei ainakaan jäänyt mitään kaunaa tai pahaa mieltä joten siunaan teitä kaikkia 🌿
Sinettisormus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! 💖
Oli itse asiassa hieman hupaisaakin, kun Maaret viestitti:

"Jos vain toistetaan Raamatun lauseita ilman, että ne liittyy mihinkään oikeaan elämään niin eihän ne silloin toteudu."

En tiennyt tästä kun tulin kiireellä tuolta saunasta kertomaan tuon Raamatun paikan jonka sain. Ja se todella nyt liittyi oikeaan elämään, tähän hetkeen. Jumalalla on myös huumoria, jos sen niin haluaa nähdä.

💖👑💖🙌🙌🙌🙌🙌
Sinettisormus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kaikki hyvin...

… sillä minä tunnen ajatukseni, joita minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra. Ne ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia – minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." Jer. 29:11.

Nämä uskomattoman toivorikkaat ja elämää antavat sanat ovat todellinen innostus pysymään lujina uskossa ja kestämään taistelussa!
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Marie »

Jeesuksen Kristuksen nimessä ja armossa sanon sinulle nimimerkki Uusiluomus Älä anna periksi. Olet suuren hyökkäyksen alla, sinut yritetään hiljentää, masentaa, eristää, ilosi, elämänhalusi on viety, tuntuu kuin kaikki olisi viety. TÄMÄ ON VIHOLLISEN TAKTIIKKA. Olet saanut niin paljon aikaan hyvää, iloa palstalle, minäkin olen välillä ilosta naureskellut oivalluksiasi ja sutkauksiasi. Huomaatko, sinä olet viholiselle todella vaarallinen. Paljastat pahan juonia ja rukoillen kuljet eteenpäin.
Pyydän sinua rakas Uusiluomus lähesty Jeesusta niin lähelle että kuulet hänen puheensa. Hae häntä, etsi kunnes löydät,
Hae läheisyyttä Jeesuksen kanssa periksi antamatta. Ole ystävä Pyhän Hengen ja Jeesuksen kanssa. Kun olet päässyt turvapaikkaan, hänen läsnäoloonsa asiat muuttuvat.Jeesus muuttaa kaiken. Saat voittovoiman, ilon ja kiitosmielen.
Rukoilen puolestasi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Eero »

Oot veli rukouksissa, tämä on rajallista tämä kirjoittelu, eikä sillä voi kaikkea aina ilmaista sillä oikealla tavalla niin kuin haluaisi. Mutta sitten on Raamattu ja Pyhä Henki, joka sen avaa.

Mulle tuli Uusiluomus mieleen kun luin tuota Marien viestiä, että sinun pitäisi mennä ulos. Jonnekin seurakuntaan esimerkiksi, kohtaamaan joku ihninen. Sanon tämän nyt tämän enempää miettimättä koska se sisaren tekstiä lukiessa mieleen nousi.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mulle tuli äsken myös sellainen ajatus mieleen, että mitä jos me ollaan nyt Hengellisesti sellaisessa tilanteessa, että suuria läpimurtoja ei enää tule, koska me odotamme sitä suurinta läpimurtoa ja se on lähellä.

Tarkoitan sitä, että olemme kammioissamme ja pidämme kruunuistamme kiinni, kunnes paha on mennyt ohitse ja Ylkä avaa oven?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maria »

Eero kirjoitti: 30 Heinä 2021, 00:52 Oot veli rukouksissa, tämä on rajallista tämä kirjoittelu, eikä sillä voi kaikkea aina ilmaista sillä oikealla tavalla niin kuin haluaisi. Mutta sitten on Raamattu ja Pyhä Henki, joka sen avaa.

Mulle tuli Uusiluomus mieleen kun luin tuota Marien viestiä, että sinun pitäisi mennä ulos. Jonnekin seurakuntaan esimerkiksi, kohtaamaan joku ihninen. Sanon tämän nyt tämän enempää miettimättä koska se sisaren tekstiä lukiessa mieleen nousi.
Uusiluomus, rakas veli, rukoilin yöllä puolestasi. Herra kohtasi sinut ihanalla, rakastavalla tavala. Sain saman tyyliset sanat kuin Eero veli. "Sinun tulee lähteä ihmisten keskuuteen, ihmisten pariin."

Rukoillaan vielä sinulle selkeää johdatusta ja rohkeutta mukaan. Usko täyttää sydämesi sitä mukaan, kun alat tehdä matkaa. Pieni askel on kohta se suurempi askel ja lopulta olet niissä "suuremmissa saappaissa", joita itse kukin meistä aluksi... Tiedät kyllä!
Laulussa lauletaan: Keneen luottaisin, Mihin turvaisin
Elämässäni, täällä kulkeissain
Ellei mulla ois, Häntä joka voi
Antaa elämän ja onnen kestävän

Jeesus antaa avun parhaan
Hältä voiman saan
Luona löydän lepopaikan
Yhä uudestaan
Jeesus antaa vapauden
Ilon sydämeen
Hältä saan mä kaiken mitä tarvitsen.


Siunausta sinulle! 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Sinettisormus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Koin samoin kuin Marie, Eero ja Maria.
Uusiluomus, sinun tulee ottaa askel ja mennä seurakuntaan tai johonkin missä tapaat uskovia. Ja jos et heti löydä sitä oikeaa paikkaa, niin älä luovuta, vaan mene ja etsi.
Tiedän kokemuksesta, että kaikissa seurakunnissa ei ole samanlaista Hengen paloa, mutta on niitäkin jossa Jumalan tuli palaa vahvana. Etsi ja löydä se oikea yhteys! Jeesus olkoon siinä kanssasi, johdattaen ja ohjaten.
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kun on tarpeeksi syrjäytetty niin huomaa ettei enää se "hengen palokaan" ole niin tärkeää. Nauttii kun saa olla edes minkäänlaisten uskovien seurassa. Sielläkin voi tuntea Jeesuksen läsnäolon. Viimeksi sellaisessa paikassa nautin suuresti kun vanhat veisasi virttä jostain hengellisestä laulukirjasta laahustaen ja ajattelin kuinka ihanaa täällä on.
Maaret

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eilen näin itseni taas rutatuksi lattialautojen lohkeaman paikaksi. Ihminen hakataan niin maanrakoon ettei siitä saa erottua mitään kun se toimii lattialaattojen paikka-aineena. Ihmisen täytyy olla täydellinen paikka-aine niin ettei se mitenkään erotu lattialaminaatin kuviosta.

Sillä ei saa olla mitään omaa mielipidettä ei näkemystä eikä edes tietoa vaikka se on saanut oppinsa yliopistossa.
Jos on erimieltä niin se on paha jos on samaa mieltä niin se on paha jos ei ole mitään mieltä niin se on paha.
Ihminen ei saa erottua lattialaminaarista vaan täytyy olla näkymätän samaa kuviota oleva paikka aine vasaroituna lattiaraon täytteeksi.

Tämä kai on sitä uskoville kuuluvaa nöyryyttä vai miten se menikään se elämisen ohje?
Avatar
Rakastettu
Viestit: 255
Liittynyt: 15 Elo 2021, 19:13

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Rakastettu »

Uusiluomus, miten pääsit tämän vaiheen yli?
Uusiluomus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Tässä vieläkin ollaan mutta Herra armossaan kantaa
Esirukoilemalla muiden puolesta ja erityisesti sielujen puolesta
rukouselämä on kyllä ollut se kantava voima minkä Herra on armossaan antanut minulle
Koen että tämä Pätsi vaihe alkaa olla takanapäin jossa tätä astiaa on kyllä muokattu
uudet haasteet ovat edessä päin ja en tiedä mistä ne tulee ja millä muotoa mutta yritän pysyä lähellä Jumalaa ja ottaa päivän kerrallaan ja luottaa siihen että Herra tietää mitä tekee kohdallani
Rukous rukous ja Raamatun tutkiminen , eritoten esirukoilu on se paikka jossa omat huolet ovat pois vähän aikaa kun näkee hädän sieluista ja toki kun rukoilee paljon niin saa kyllä vihan niskaan jonka tuntee oikein ympärillä ja pään sisällä välillä mutta siitäkin selvitään Herran Jeesuksen avulla ja rukoilemalla

Myös rukouskävelyt ovat tuoneet iloa elämään ja ihan käytännön liikuntakin niin pysyy mieli virkeänä

Mutta väsyttävä ja raskas aika on ainakin minulla ollut viimeiset pari vuotta, saa nähdä koska uutta puhkeaa taimelle

Ja toki myös ehdottomasti esirukoukset joita olen pyytänyt ja armossa saanutkin ovat olleet aivan verraton apu
Kiitokset kaikille jotka ovat rukouksissa kantaneet ja muistaneet , eihän tällä paikalla kestäisi ellei näin olisi ja Herra auttaisi

Kristuksen tähden ja sielujen tähden voi kärsiä , eihän tässä muuten mitään järkeä olisi saati järki päässä pysyisi
Jonkin asian tähden on täytynyt olla erämaassa ja kätkettynä
Herra tietää että miksi näin on kohdallani
Itselleen kuoleminen ei ole kyllä totisesti helppoa saati mukavaa mutta välttämätöntä opetuslapsen elämässä
Jumala on kuluttava tuli ja polttaa pois kaiken lihan ja rasvan ja silloin se huuto kuuluu myöskin

Toki eletty elämä on jälkensä jättänyt se on varma asia ja vaikuttaa myös kaikkeen
Viimeksi muokannut Uusiluomus, 11 Marras 2021, 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Riemuitkaa äärimmäisellä ilolla, että olette Herran omia! Kristittyjä maailmassa on noin 30%, ja heistä uudestisyntyneitä, elävässä uskossa olevia noin 1%.

Ajatelkaa mikä etuoikeus, että teidät valittiin Kaikkivaltiaan kuninkaan lapsiksi. Miettikää, miksi ihmeessä se tapahtui juuri teille. Mitä ansioita tai mitään te toitte uhriksi Vapahtajalle. Mitä Hän silti teki teidän edestänne?

Luuletteko, että Hän iloitsee lastensa itkusta ja parusta? Onko Hän ansainnut happamia naamoja? Hän haluaa, että olette kiitollisia ja iloisia, oletteko?

Hyviä kysymyksiä myös minulle itselleni :roll:
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Uusiluomus

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Magda-sisko kirjoitti: 10 Marras 2021, 23:05 Riemuitkaa äärimmäisellä ilolla, että olette Herran omia! Kristittyjä maailmassa on noin 30%, ja heistä uudestisyntyneitä, elävässä uskossa olevia noin 1%.

Ajatelkaa mikä etuoikeus, että teidät valittiin Kaikkivaltiaan kuninkaan lapsiksi. Miettikää, miksi ihmeessä se tapahtui juuri teille. Mitä ansioita tai mitään te toitte uhriksi Vapahtajalle. Mitä Hän silti teki teidän edestänne?

Luuletteko, että Hän iloitsee lastensa itkusta ja parusta? Onko Hän ansainnut happamia naamoja? Hän haluaa, että olette kiitollisia ja iloisia, oletteko?

Hyviä kysymyksiä myös minulle itselleni :roll:
Mistäs sisar tiedät Herran omien luku määrän kun ei sitä tiedä muu kuin Jeesus joka näkee sydämen ja elämän kirjan omistaa minne on nimet merkitty ? ;)

Mutta joo pieni on varmasti se joukko en epäile yhtään etteikö näin olisi
Ihminen kun vaan on sellainen että me usein valitamme parumme , tai no ainakin minä olen voin myöntää sen

Mutta joo hyviä ajatuksia kaikille meille todellakin ja viisaita sanoja sisar hyvä , kiitollinen saa olla että on armosta pelastunut !!

Kunnia Jumalalle
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

:D Iloa meille kaikille, sittenkin :)

https://www.youtube.com/watch?v=ZqN9aS2S3L0
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tämä!
”Ajatelkaa mikä etuoikeus, että teidät valittiin Kaikkivaltiaan kuninkaan lapsiksi. Miettikää, miksi ihmeessä se tapahtui juuri teille. Mitä ansioita tai mitään te toitte uhriksi Vapahtajalle. Mitä Hän silti teki teidän edestänne?”
Se, miltä kantilta asiaa tarkastelee vaikuttaa kyllä paljon siihen onko ☹️ Vai 😇.. tämä ajatus sai kyllä hymyn kasvoille!!
Kiitos tästä Magda-sisko! Siunausta tähänkin päivään ja, mitä hyvää se tuokaan tullessaan!
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Pigeon kirjoitti: 11 Marras 2021, 07:48 Se, miltä kantilta asiaa tarkastelee vaikuttaa kyllä paljon siihen onko ☹️ Vai 😇.. tämä ajatus sai kyllä hymyn kasvoille!!
Kiitos tästä Magda-sisko! Siunausta tähänkin päivään ja, mitä hyvää se tuokaan tullessaan!
enkeli.JPG
enkeli.JPG (12.38 KiB) Katsottu 3550 kertaa
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Tänään mun nivelrikkoinen polveni antoi luvan lähteä kävelemään. Menin kirjastoon ja lainasin kirjan Profeettojen kieli. Joku saarnaaja juutuubissa kehotti lukemaan, ja minä kuuliaisena ja kilttinä tyttönä tottelen. Samalla lainasin yhden Parnasso-lehden numeron, jossa on hyviä runoja.
Huomasin että kirjaston kahvilassa on herkullisen näköisiä ja runsaita salaatteja, menen huomenna sinne syömään lounaan.

Aurinko paistaa täydeltä terältä ja on 10 astetta lämmintä. Hieno ilma.

Eilen remonttimies lyhensi sirkkelillään ovia alareunasta (lattiapäällysteitä on kerrostettu toistensa päälle, niin että ovet ottivat lattiaan kiinni). Voin hankkia kauniin maton, kun se nyt mahtuu oven alle. Ehkä ruusumaton.

Sain kaksi uutta FB-kaveria.

Pieniä ilonaiheita, mutta loppujen lopuksi merkittäviä pienessä elämässä.

Kerro sinäkin mitä hauskaa kuuluu tänään.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Hyviä kuulumisia siis! Tänään on aloitettu joulusiivous(Eerokin oli jouluisissa tunnelmissa). aloitin keittiön kaapeista ja samalla inventoin päivämäärät säilykkeistä sun muista..vanhimmat eteen ja uusimmat taakse jne. tein virkistävän rukouskävelyn lähimetsässä aamuauringon paisteessa! 😊🙏
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Minkä takia

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos iloisista terveisistä!
Herra on hyvä ja Hän avasi tänään Sanaa. Tänään olen kiitollinen siitä, että meillä on mahdollisuus nähdä Jeesus voittajana kaiken pimeyden keskellä ja meillä on etuoikeus olla pelastettuja.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Vastaa Viestiin