Vaalikeskustelut

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Maaret

Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Vaalikeskustelut ovat todella surullista kuunneltavaa.

Hjallis Harkimo kiteytti ongelman : "miksi emme keskustele syistä, jotka johtavat nuorten mielenterveysongelmiin?"

Ketään ei kiinnostanut ja minä arvasin miksi ei.

Kun pohditaan vain palveluja "hoitamiseen" niin ei tahdotakaan muuttaa mitään paremmaksi ehkäisemällä pahuutta ennakolta.
Teeskennellään (ihanin harrastus poliitikoilla) että halutaan auttaa sairaita. Kun oikeasti halutaan tehdä kaikki sairaiksi, jotta he olisivat riippuvaisia valtiaidensa orjia.

Vuosikausia ollaan oltu "huolissaan" nuorista mutta kaikki menee pahemmaksi koska yhteiskuntaa rakennetaan pahemmaksi.
Joka päivä tulee TVstä mielenterveysongelmia aiheuttavaa väkivaltaa ja kauhua.

Määrätietoista pahuuden lisäämistä ja samalla ollaan niin huolissaan, niin huolissaan.

Kaikki syyt mielenterveys ongelmien lisääntymiseen oli jo tiedossa ennen vuotta 2000. Nyt on tätä ufoaikaa kulunut jo 20 vuotta eikä ole noista "huoliaiheista" päästy askeltakaan eteenpäin. Koska ei haluta!

Jos firma junnaisi paikoillaan 20 vuotta ilman parannusta niin taktiikkaa muutettaisiin. Mutta valtionhallinto ei halua parantaa ihmisten elämää vaan tuhota sitä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Maaret kirjoitti: 10 Kesä 2021, 22:05
Kun oikeasti halutaan tehdä kaikki sairaiksi, jotta he olisivat riippuvaisia valtiaidensa orjia.

Määrätietoista pahuuden lisäämistä.....


Mutta valtionhallinto ei halua parantaa ihmisten elämää vaan tuhota sitä.
Olen kaikessa eri mieltä kanssasi. :shock: Kyllä poliititkotkin yrittävät parhaansa, toiset paremmin kuin toiset.


Jos sinä Maaret saisit rajottoman vallan, niin mitä sinä tekisit ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Maaret

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Antaisin rahaa ihmisten palkkaamiseen.

Vain se toimii. Muu on valhetta. Toki ymmärrä että "yrittävät". Mutta en minäkään ennen havainnut sitä valehtelua. Mutta nyt ymmärrän että asian vierestä vastaaminen on valhetta.

Jos sanoo "lasten auttaminen on asia numero yksi".
Mutta teoista näkee että EI auta niin lause on valhetta.
Koko keskustelu on täynnä tuollaista. Ikäänkuin kukaan meistä kunnissa asujista ei ymmärtäisi mikä pitää meidät kunnissa asumassa: palvelut. Itsestäänselvyyksistä on helppo keskustella.

Samoin kun siirryin itse sosiaalialalle niin havaitsin miten paljon siellä valehdellaan. Tehtävät luetellaan suoraan ohjekirjasta kun kysytään mutta niitä ei tehdä teoissa.

Ja tuo "tiedonkulkemisongelma" on ollut olemassa 30 vuotta. Jos sitä ei korjata niin sitä ei haluta korjata.
Jos sitä ei osata korjata niin ollaan väärässä tehtävässä. Jos sitä ongelmaa vain lisätään ja rakennetaan niin sitä obgelmaa halutaan lisätä ja rakentaa.
Tämän ymmärtää lapsikin.

Jos juoppo juo niin hän haluaa juoda. Toki voidaan selityksiä selittää kuten aina tehdään. Pahuuskin selitetään sairaudeksi eikä pahuudeksi. Mutta se on valhetta.

Maakuntavero. Väitetään ettei sitä haluta mutta sitä kuitenkin valmistellaan. Kuinka sokea täytyy olla ettei näe tuon olevan valhetta.
Maaret

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Mainostetaan kansainvälisen lääkefirman investointia 🎉🎊🏅🏆 jeee !
Kuinka monen se palkkaa keksimään uusia myrkkyjä ihmisten terveyden tuhoamiseksi. Ihanaa kyllä nyt on aihetta ylpeyteen!!

Kun jäin työttömäksi niin farmasia oli yksi vaihtoehto uudelleenkouluttautua. Mutta minun moraali ei yksinkertaisesti kestä mainostaa apteekissa myrkkyjä ihmisille.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Maaret kirjoitti: 11 Kesä 2021, 09:34 Mainostetaan kansainvälisen lääkefirman investointia 🎉🎊🏅🏆 jeee !
Kuinka monen se palkkaa keksimään uusia myrkkyjä ihmisten terveyden tuhoamiseksi. Ihanaa kyllä nyt on aihetta ylpeyteen!!

Kun jäin työttömäksi niin farmasia oli yksi vaihtoehto uudelleenkouluttautua. Mutta minun moraali ei yksinkertaisesti kestä mainostaa apteekissa myrkkyjä ihmisille.
Oikein Maaret, en minäkään halua rahan takia olla mukana missään vääryydessä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4734
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä mäkin nään asian niin, että se on pitkälti polittisen päätöksenteon syytä, miksi Suomi on siinä jamassa kun on, maaseutu tyhjenee juuri kun ei ole niitä palveluita, eikä työpaikkoja ja Helsingin keskusta on niin kallis, ettei normaali, työssäkäyvä ihminen voi ostaa sieltä asuntoa.

Totta kai poliitikot yrittävät ja tekevät tärkeää työtä, mutta se on karannut kauas ihmisten oikeasta elämästä. Mua on aina esimerkiksi huvittanut kun puhutaan hoitajamitoituksesta, että hallitus ottaa tavoitteeksi esimerksi 0,91 hoitajaa per vanhus. Tulee mieleen, että juokseeko siellä vanhustenkodin käytävillä hoitajia, joilta puuttuu jokin ruumiinjäsen.

No, sitten kun tämä tavoite on saavutettu niin kaikkihan on hyvin? Ja silti hoitajat ovat lopen uupuneita työssään ja vanhukset vailla kunnon hoitoa. Tämä on seurausta poliittisesta päätöksenteosta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2062
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

https://www.nursingtimes.net/archive/ex ... 7-02-2015/
Robear.jpg
Tuolta hoitajalta puuttuu jalat, mutta jaksaa nostaa potilaita 24/7.

Varmaan tälläisenä Wi-Fi-aikana keksivät Japanissa seuraavaksi langattoman ompelukoneen?
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4734
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jos korvataan myös vanhukset roboteilla niin ongelma ratkaistu!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuolla mielenterveys ja vammais puolella tuo on tullut surullisesti vastaan. Monasti olen jo saanut lohduttaa kun asiakkaat on itkenyt ettei halua robotti hoitajia. Heillä on jo valtava pelko asiaa kohtaan kun ovat tv stä nähneet.
😣😯😢
Tuula1

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 10 Kesä 2021, 23:57
Maaret kirjoitti: 10 Kesä 2021, 22:05
Kun oikeasti halutaan tehdä kaikki sairaiksi, jotta he olisivat riippuvaisia valtiaidensa orjia.

Määrätietoista pahuuden lisäämistä.....


Mutta valtionhallinto ei halua parantaa ihmisten elämää vaan tuhota sitä.
Olen kaikessa eri mieltä kanssasi. :shock: Kyllä poliititkotkin yrittävät parhaansa, toiset paremmin kuin toiset.


Jos sinä Maaret saisit rajottoman vallan, niin mitä sinä tekisit ?

missähän hötössä se sinä elät. politiikot eivät todellakaan parhaitaan tee. verot nousee, otetaan afrikasta elättejä ja oman maan kansalaiset saavat nuolla näppejään kaikessa. minulla on ihan konkreettinen kokemus suomen huono-osaisuudesta.naapurissa asuu afrikasta tullut niin ajaa paremmalla autolla kuin minä ja rahaa riittää. vai tekee mielestäsi nykypoliitikot kaikkensa. Huh mitä roskaa suollat.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2062
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Eero kirjoitti: 11 Kesä 2021, 11:14 Jos korvataan myös vanhukset roboteilla niin ongelma ratkaistu!
Meidät voisi korvata chatboteilla....

https://www.chatbotpack.fi/chatbot-chat-asiakaspalvelu/

cute-android-robot-with-speech-bubbles_fkFaS5Cu-1024x1024.jpg

Tekoäly- ja automaatioteknologia ovat kehittyneet huimaa vauhtia viimeisten vuosien aikana. Ihmiset ovat alkaneet pohtia, ”Tuleeko teknologia korvaamaan ihmisen työpaikoilla?”. Etenkin yritysten chat- asiakaspalveluissa näemme alati enemmän automatisoituja botteja.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuula1 kirjoitti: 11 Kesä 2021, 12:34
AOAOAOAOAO kirjoitti: 10 Kesä 2021, 23:57
Maaret kirjoitti: 10 Kesä 2021, 22:05
Kun oikeasti halutaan tehdä kaikki sairaiksi, jotta he olisivat riippuvaisia valtiaidensa orjia.

Määrätietoista pahuuden lisäämistä.....


Mutta valtionhallinto ei halua parantaa ihmisten elämää vaan tuhota sitä.
Olen kaikessa eri mieltä kanssasi. :shock: Kyllä poliititkotkin yrittävät parhaansa, toiset paremmin kuin toiset.


Jos sinä Maaret saisit rajottoman vallan, niin mitä sinä tekisit ?

missähän hötössä se sinä elät. politiikot eivät todellakaan parhaitaan tee. verot nousee, otetaan afrikasta elättejä ja oman maan kansalaiset saavat nuolla näppejään kaikessa. minulla on ihan konkreettinen kokemus suomen huono-osaisuudesta.naapurissa asuu afrikasta tullut niin ajaa paremmalla autolla kuin minä ja rahaa riittää. vai tekee mielestäsi nykypoliitikot kaikkensa. Huh mitä roskaa suollat.
Niin, Tuula, et ilmeisesti huomannut mitä kohtia Maaretin aiemmasta viestistä lainasin,ja joita kommentoin ?

Luetun ymmärtäminen on tärkeää ;)

Vaikka itsekin olen monessa asiassa eri mieltä niin joidenkin kansaaedustajien kuin paikallisten kunnallisvaltuutettujenkin kanssa, niin silti uskon kunkin tekevän parhaansa,vaikka se "paras" ei olisikaan riittävän hyvää/tarpeeksi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Maaret

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Vaikka olisin oikeassa niin koen että Jumala kieltää näin kirjoittelemasta. Eihän tästä ole mitään hyötyä kun eivät parempaan kykene.
Siksi aloitinkin kommentilla "surullista kuultavaa".

Jos pahuus leviää ja saa valtaa niin sehän on jo Ilmestyskirjassa määrätty.

Mun täytyy vaan päättäväisesti olla kuuntelematta yhtään poliitikkoa TVssä niin ei tarvitse hermostua.
Onhan tähän ohje Raamatussakin :

Ps 37 : 7 Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.
8 Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kiivastu, se on vain pahaksi.
9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.

Tässä sanotaan että se joka menestyy , punoo juonia. Ja toisinpäin juonia puniva menestyy.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4734
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä mäkin AO ymmärsin, että olet ”kaikessa” eri mieltä Maaretin kanssa, ei vain noista lainatuista kohdista.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Maaret kirjoitti: 11 Kesä 2021, 14:43 Vaikka olisin oikeassa niin koen että Jumala kieltää näin kirjoittelemasta. Eihän tästä ole mitään hyötyä kun eivät parempaan kykene.
Siksi aloitinkin kommentilla "surullista kuultavaa".

Jos pahuus leviää ja saa valtaa niin sehän on jo Ilmestyskirjassa määrätty.

Mun täytyy vaan päättäväisesti olla kuuntelematta yhtään poliitikkoa TVssä niin ei tarvitse hermostua.
Onhan tähän ohje Raamatussakin :

Ps 37 : 7 Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.
8 Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kiivastu, se on vain pahaksi.
9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.

Tässä sanotaan että se joka menestyy , punoo juonia. Ja toisinpäin juonia puniva menestyy.
oikeassa olet Maaret. itsekin olen kauhean pikavihanen ihminen ja saan siitä joka päivä kärsiä enemmän ja vähemmän. joku uskova minut jo tuomitsi helvettiin kun sanoin matuista painavan sanan. oli kuulemma Jumala hänelle sen ilmoittanut, että siellä oon ja pysyn.noh. haluaisin vaan, että itse Herra minulle sen ilmoittaisi. minua ärsyttää epäoikeuden mukaisuus. juonia en osaa punoa. eihän minulle ole edes Jumala antanut lahjoja, että olisin perustanut edes yrityksen joka menestyisi. Kaikki jota yritän vesittyy samantien. en siis osaa punoa edes juonia, että joku minun hanke menestyisi. joo. täytyy kai olla lopunikää tässä hoitajan työssä ja kuolla saappaat jalassa, kun eläkkeelle ei kannata jäädä kun ei ole vara olla eläkkeellä. minun kohdalla pitäää sekin vitsi paikkaansa, kun siinä kuvassa hoitaja työntää rollaattoria ja asukas kysyy, että oletko kuinka kauan ollut täällä palvelutalossa ja se hoitaja sanoo, että ei olen hoitaja.
Viimeksi muokannut Tuula1, 11 Kesä 2021, 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 11 Kesä 2021, 15:48 Kyllä mäkin AO ymmärsin, että olet ”kaikessa” eri mieltä Maaretin kanssa, ei vain noista lainatuista kohdista.
:shock:

Eikös Eero juuri sen vuoksi tehdä nämä värjätyt "lainaukset", että juuri niihin toinen kirjoittaja haluaa vastata/kommentoida ? ;)

Muutenhan nämä lainaukset menettäisivät merkityksensä ja olisivat aina turhia, jos kerran niiden käyttämisellä ei viitattaisikaan pelkästään juuri niihin, vaan "myös kaikkeen mahdolliseen". :)

Minä teen lainaukset juuri tässä tarkoituksessa, ja näin niitä tuolla "maailmallakin" käytetään, tästä foorumista en sitten olekaan varma...
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Tuula1

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 11 Kesä 2021, 16:01
Eero kirjoitti: 11 Kesä 2021, 15:48 Kyllä mäkin AO ymmärsin, että olet ”kaikessa” eri mieltä Maaretin kanssa, ei vain noista lainatuista kohdista.
:shock:

Eikös Eero juuri sen vuoksi tehdä nämä värjätyt "lainaukset", että juuri niihin toinen kirjoittaja haluaa vastata/kommentoida ? ;)

Muutenhan nämä lainaukset menettäisivät merkityksensä ja olisivat aina turhia, jos kerran niiden käyttämisellä ei viitattaisikaan pelkästään juuri niihin, vaan "myös kaikkeen mahdolliseen". :)

Minä teen lainaukset juuri tässä tarkoituksessa, ja näin niitä tuolla "maailmallakin" käytetään, tästä foorumista en sitten olekaan varma...


miksihän sinullakin pitää olla kaikessa vastarannan kiiski? ihan haluat joka-asiassa olla vartavasten erimieltä ja ilmoitat mielipitees niinkuin se olisi ainut ja oikea. ;)
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuula1 kirjoitti: 11 Kesä 2021, 15:54 minua ärsyttää epäoikeuden mukaisuus. juonia en osaa punoa. eihän minulle ole edes Jumala antanut lahjoja, että olisin perustanut edes yrityksen joka menestyisi. Kaikki jota yritän vesittyy samantien. en siis osaa punoa edes juonia, että joku minun hanke menestyisi.
Ei "juonien punominen" ole yrittämisen edellytys. Tuosta kirjoituksestasi voi vetää johtopäätöksen että vain "juonia punoneet" yrittäjät ovat menestyneet, ja näin leimata kaikki menestyneet yrittäjät "juonien punojiksi". :(
--------------------------------------------------------------------------


Viime aikoina on ollut foorumilla paljon viestejä, joissa on todella laaja-alaisia yleistyksiä, syyllistäen ja tuomiten ketä kulloinkin.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2185
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuula1 kirjoitti: 11 Kesä 2021, 16:08

miksihän sinullakin pitää olla kaikessa vastarannan kiiski? ihan haluat joka-asiassa olla vartavasten erimieltä ja ilmoitat mielipitees niinkuin se olisi ainut ja oikea. ;)
Edellinen viestini sivusi tuota kysymystäsi.

Monissa foorumin viesteissä muutamat jäsenet ovat alati syytelleet ja tuominneet , erityisesti toisia ihmisiä. En ole tarkoituksella puuttunut näihin kirjoituksiin vaikka olen ne huomioinut. Nyt olen muutaman kerran kirjoittanut vastineita.

Tuula, en minä tietoisesti, saati ilolla, hae vastakohtaisuuksia,vaan puutun moderaattorina foorumin henkeä vahingoittaviin kirjoitustapoihin. Siis, näihin JATKUVASTI toistuviin kirjoituksiin, joissa syytetään ja TUOMITAAN toisia.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4734
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siitä sai AO sen käsityksen, että olet ”kaikessa” eri mieltä, koska käytit sitä sanavalintaa, jos siinä olisi ollut vaikka ”näissä kohdin olen eri mieltä”, niin sen olisi ymmärtänyt oikein.

Ei voisiis syyttää toista huonosta luetunymmärtämisestä, jos itse kirjoittaa epäselvästi. Tämä myös vaikuttaa keskusteluun, millä asenteella sitä käydään.

Olkaammes kärsivällisiä ja toiset huomioonottavia kaikessa tekemisissämne täällä palstalla, niin ei tule väärinymmärryksiä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin