Vaalikeskustelut

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Maaret

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Hyvä ihme sentään ....😳

Juuri kun minä tein parannusta niin muut riitelee 🤕

En loukkaantunut AOn erimielisyydestä siksi toivon ettei minun takiani riidellä...pliiss

Olen oikeasti nyt yrittämässä totella tuota kehoitusta olla "haukkumatta" poliitikkoja vaikka sisimmässä koen inhoa.
Joten älkäämme nyt tästä väitelkö enempää... ☹
Maaret

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Jos otettaisi mallia Paavalista kun juuri tuon kohdan koin että täytyy lukea. Siis tuli mieleen "lue apt 23".

Nyt tajuan että tämäkin osa siiyä sopii minuun/meihin :

Mutta ylimmäinen pappi Ananias käski lähellä seisovia lyömään häntä vasten suuta.
3 Silloin Paavali sanoi hänelle: "Jumala on lyövä sinua, sinä valkeaksi kalkittu seinä; istutko sinä tuomitsemassa minua lain mukaan ja käsket vastoin lakia lyödä minua?"
4 Niin ne, jotka seisoivat lähellä, sanoivat: "Herjaatko sinä Jumalan ylimmäistä pappia?"
5 Ja Paavali sanoi: "En tiennyt, veljet, että hän on ylimmäinen pappi; sillä kirjoitettu on: 'Kansasi ruhtinasta älä kiroa'"

-eli ensin Paavali tuomitsi teon ja määräyksen laittomana siis ehkä siksi myös oikeutetusti
- mutta muutti mielensä totellakseen kirjoituksia ja keksi toisen keinon puolustautua

On hyvin mahdollista että lause "valkeaksi kalkittuhauta" oli oikea kuvaus siis todenmukainen kuvaus pahuudesta.
Mutta silti Paavali vetäytyi pois syyttämästä koska tuomio tulee Jumalalta.

Eli vaikka eliitin teot olisivat se valkeaksi kalkittu hauta/seinä niin sen loppu on Jumalan itsensä tuomio.

Hesekiel 13
Tuula1

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

en mä riitele. Minusta jokainen saa olla mitä mieltä vaan asioista. Täydellistä meidän kenenkään sanomisista ei saa eikä sellaista ihmistä maanpäällä ole, joka olisi täydellinen. Vain Jeesus on täydellinen ja Hänessä meidän tulee riippua kiinni viimeisillä voimillaankin. Voimia sinulle Maaret sekä siunausta muutenkin palstalle.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2062
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Vaalikeskustelut

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Jeremia:
31:9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu....

Efesolaiskirje:
6:18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta

Kolossalaiskirje:
3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

3:8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
3:9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
3:10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
3:12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
3:14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
3:15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

3:23 Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,

Jumalan koko sota-asu:
Efesolaiskirje:
6:18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta
Vastaa Viestiin