Kristilliset musiikkivideot

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
rauhaa
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Helmi 2021, 23:01

Re: Kristilliset musiikkivideot

Viesti Kirjoittaja rauhaa »

>>Paljon samoja ajatuksia, mä nään asian ehkä niin, että kyllä musiikki ja miksei matematiikkakin ovat ”Jumalalta annettuja lahjoja” tai ehkä paremminkin niin päin, että ne ovat ihmisen keinoja ymmärtää ja ilmaista Hengellistä maailmaa eli sitä mitä ei voi nähdä.

-joo, varmaan näin.

>>Siinäkin taas päästään siihen, että Hän on varmasti se lopullinen ääni joka kuuluu eli onko se musiikin teoriassa toonika, johon kaikki muut sävelet pyrkivät lopulta purkautumaan eli palaamaan kun laulu saapuu päätökseensä.

-joo, tuohon ne pyrkivät purkautumaan. mutta mistä tässä noin syvemmin on kyse, siitä en kyllä tiedä mitään, tai että miten nuo asiat tarkemmin liittyvät toisiinsa. itse ajattelen että ehkä näissä on jotain kvanttimekaniikan kaltaista, ihmeellinen maailma josta voidaan havainnnoida jotain asioita mutta ei kuitenkaan kunnolla ymmärretä miten kaikki toimii. en tiedä noista mitään ja ajattelen että maailma on ihmeellinen ja hyvin suurelta osalta ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella.

>>Mutta se tosiaan, että mihin näitä asioita täällä maan päällä käyttää, niin sillä on merkitystä.
-nimenomaan, tämä on olennaisinta, eikä esimerkiksi ylistys vaadi minkäänlaista musiikin ymmärrystä tai muutakaan osaamista. tietysti, jonkun mielestä taidokas musiikkiesitys saattaa olla miellyttävämpää kuunneltavaa mutta en usko että sillä on merkitystä iankaikkisuusnäkökulmasta. luulisin että musikaalisesti taitamattomampi ylistys saattaa olla merkitykseltään suurempi, ainakin jos kyseinen henkilö panostaa siihen enemmän.

>>Koska sulla on selvästi tietämystä musiikin teoriasta, niin mitä olet mieltä siitä, että nykyinen soittimien viritystaso voisi olla jopa haitallinen?
-no mun teoriatietämys on lähinnä vain sitä että osaan tietyt asiat jotka olen nähnyt itselleni käyttökelpoisiksi. en osaa nuotteja tai tabulatuurejakaan. en ole ollut mitenkään innokas opiskelemaan teoriaa, olen vain valikoiden itse opetellut tiettyjä asioita jotka olen huomannut hyödyllisiksi. jotain asioita olen joskus luullut itselleni hyödyllisiksi ja opetellut ne, mutta niille ei olekaan ollut mulla käyttöä ja olen sitten unohtanut ne asiat. osaan vain perusasteikot ja tiedän miten soinnut rakentuvat, en juuri muuta (tietty asteikoiden osaaminen "tiedostaen" on eri juttu kuin se että niiden käyttö on rutinoitunutta ja toimii lähes silmääkään räpäyttämättä. juuri tuohon olennaisimpien asioiden rutiiniin olen pyrkinyt, en juuri tiedostamiseen tiedostamisen itsensä vuoksi. vaikka tiedostamiselle on myös paikkansa mutta en ole pitänyt sitä omana juttunani). mutta sitten siis tuo varsinainen kysymys jonka esitit. kun teoriatietämykseni ja muun aiheeseen liittyvän tietämykseni taso on niin alkeellista niin enpä kyllä osaa sanoa tuohon mitään (eli hirveän jaarittelun jälkeen sanon vain että en tiedä tuosta asiasta juuri mitään ;) ).
Viimeksi muokannut rauhaa, 28 Helmi 2021, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rauhaa
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Helmi 2021, 23:01

Re: Kristilliset musiikkivideot

Viesti Kirjoittaja rauhaa »

Tällainen tuli muuten vastaan jos eeroa tai jotakin muuta kiinnostaa
https://www.youtube.com/watch?v=6cMNY9OIwCw

tuossa siis ilmaisella synth1 vst pluginilla luotuja padeja/"äänimattoja". nuo kaikki äänimattojen patchit ovat ladattavissa, tuosta samasta osoitteesta löytyy myös linkki. mielestäni osa noista on aika sopivalta kuulostavia, eli noilla ja noita muokkaamalla voisi mielestäni saada kiintoisan taustan vaikka johonkin melodian soittoon tai vaikka itse tehdyn taidenäyttely/grafiikkanäyttely - videon taustalle. tuli vain mieleen. eli jos midikeyboard yms. löytyy niin noilla voi saada aikaan kaikenlaista ilman fyysistä syntetisaattoria. mielestäni nuo olivat yllättävän hyviä.
Vastaa Viestiin