Pohdittavaa....

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Pohdittavaa....

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Epäusko?
KR 1933/-38
Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38) - osa
Ps. 40:10 Minä julistan vanhurskautta suuressa seurakunnassa; katso, en minä sulje huuliani. Sinä, Herra, sen tiedät. > Siirry
Ps. 40:11 Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.
1Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. > Siirry
1Kor. 1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. > Siirry
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pohdittavaa....

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

armonlapsi kirjoitti: 23 Joulu 2020, 10:59 Voimaton evankeliumi kävi mielessäni aina ja silloin tällöin. Niin haluaisin kysyä, onko se tuttu asia? Jos on tuttu, voisitko kertoa mikä tekee evankeliumin voimattomaksi? Kiitos! (Huom! Ei linkkiä, kiitos!)
En ymmärrä tuota termiä " voimaton evankeliumi", en ole kuullut aiemmin.

Jumala on Henki. Jumalan Sana on Henki ja Elämä. Evankeliumia ei tee mikään "voimattomaksi", vaan Se on itsessään Voima, Voima joka antaa Iankaikkisen Elämän siihen uskovalle. Ja, tämä ihmisen saama Uskokin on Jumalan työtä.

Apt.1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

1.Tess.1:5-6 että meidän evankeliumimme tuli teidän tykönne, ei ainoastaan sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella-niinkuin tiedätte, millaisia me olimme teidän keskuudessanne, teidän tähtenne- ja teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä,

1.Piet.1:12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Pohdittavaa....

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Kokoustilanteessa julistaja voi olla "sidottu" kuulijoiden taholta tai yleensäkin oman kenties kahtaalle jakautuvan elämänsä vuoksi? Toisaalta jos kuulija on sidoksissa ei hän kenties tunne Jumalan voimaa, joka tulee Jumalan sanan julistuksen kautta.

KR 1933/-38
1Piet. 4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.

Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa...
KR 1933/-38
2Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

Mikäli julistaja julistaa lihassa tai omassa voimassaan niin puhuttu Sana on voimatonta, koska Jumalan voima ei ole silloin läsnä?
Aimee
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Syys 2020, 18:15

Re: Pohdittavaa....

Viesti Kirjoittaja Aimee »

”Silloin julistetaan taivasta ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin saarnataan Raamatun profetian mukaisesti korvasyyhyyn.” (Ote Pelastusarmeijan perustajan William Boothin yli sata vuotta sitten saamasta profetiasta)

Voimaton on veretön evankeliumi

Linkissä Reijo Telarannan blogi kirjoitus asiasta
https://www.patmos.fi/blogit/voimaton-o ... ankeliumi/

William Boothin profetia
http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blo ... eutumassa/


1. Kristinusko ja Jumala siivotaan yhteiskunnan marginaaliin
”Noina aikoina politiikka ei tunne eikä tunnusta Jumalaa. Koko läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että hallinnon eri tasoilla ei enää pelätä Jumalaa. Eurooppaa hallitsee uusi poliittisten johtajien sukupolvi, joka ei pienessäkään määrässä ota päätöksissään huomioon Jumalaa.”

2. Taivas ilman helvettiä
”Silloin julistetaan taivasta ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.”

3. Anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä
”Tuolloin kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että anteeksisaamista ei voi olla ilman parannuksentekoa synnistä.”

4. Perusteetonta pelastusiloa
”Päivinä ennen Jeesuksen tuloa monet ovat täynnä pelastusiloa, vaikka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.”

5. Uskonto ilman Pyhää Henkeä
”Noina aikoina tulee olemaan paljon uskontoa ilman Pyhää Henkeä.”

6. Kristinusko ilman Kristusta
”Kristikunta elää ikään kuin ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä veri ja tuli eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta."
Aimee
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Syys 2020, 18:15

Re: Pohdittavaa....

Viesti Kirjoittaja Aimee »

Linkit on jos joku haluaa lukea lisää. Jos ei välitä niin ohita.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Pohdittavaa....

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Tämä korona-aika onkin meille annettu armonaika, jolloin saamme vapaasti ammentaa oikeasta lähteestä, Raamatusta. Ja Kristus itse juottaa meitä Pyhän Henkensä välityksellä. Mitään välikäsiä ei tarvita. Ja kaikki seurakuntiensa hylkäämät lampaat kuulevat tämän oikean Paimenen ääntä, ilman että lihavat lampaat etuilevat juomispaikalla. Kiitos Herralle!
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Pohdittavaa....

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Ihmiset tuntevat eri tavoin oman läsnäolonsa toisten joukossa.
Jotkut kokevat jäävänsä vaille välittämistä toisten taholta tai kokevat tulevansa jyrätyiksi. He vähitellen jäävät pettyneinä seurakuntayhteydestä pois.
Uskovinakin olemme kuitenkin edelleen syntisiä luonnoltamme.
Ihannetilanne olisi se, että itse kukin voisi tulla niin parannetuksi haavoistaan, että alemmuuden ja ylemmyyden tunteet täysin jäisivät pois yhteisessä kokoontumisessa ja jokainen voisi täydellisesti nauttia rakkauden ilmapiiristä.

Tämän kummempaa ei mielessäni ollut, kun puhuin lauman erilaisista lampaista.
Aimee
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Syys 2020, 18:15

Re: Pohdittavaa....

Viesti Kirjoittaja Aimee »

Korvausteologia on vaarallinen harhaoppi ja eksytys jossa pakanakristityt asetetaan juutalaisten sijaan.
Vastaa Viestiin