Kysymys

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Periaattessa tietenkin voisi mutta Jumalan kaikkivoipa tietävyys, Pyhässä Hengessä näkee sydämiin ja se ratkaisee, ei se, missä hengessä kukin on. Jumalan Henki kykenee menemään saatanan synagoogiin hakemaan omiaan, koska Hän näkee kunkin sydämen kaipuun. Jos joku oikeasti kaipaa pelastusta ja haluaa löytää oikean tien, niin sen kyllä Pyhä Henki havaitsee ja toteuttaa. Maailmassa ei kuitenkaan ole kuin kaksi tietä, kadotus tai nimi elämänkirjaan. Tarkoitan, että pelastuksen löytäminen ei ole sokkeloinen kysymysten ja vastausten meri, vaan oikeasti vain nuo kaksi tietä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ethän sinä armonlapsi tahallasi mene noidan luo rukoilemaan ystäväsi puolesta? Tätä minä tarkoitin, että jos sinä erehdyt hyväuskoisuuttasi pyytämään vaikkapa jotain New Age seurakuntaa rukoilemaan ystäväsi puolesta ja sitten tapahtuu jotain, niin Pyhä Henki näkee vilpittömyyden vilpin seasta ja puuttuu asiaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

armonlapsi kirjoitti: 16 Joulu 2020, 10:23 Mitä mieltä olet menestysteologian opista? Herra Jeesus sinun kanssasi siunaten sinua.
Itse olen adventistiperheen lapsi ja hyvin vanhan adventistisuvun vesa. Isoisäni isä oli perustamassa yli sata vuotta sitten Suomeen ensimmäisiä adventistiseurakuntia. He perustivat niitä ainakin 3 tai 4, en tiedä tarkkaan. Tampereen ainakin, koska mulla on kuvakin siitä vuodelta 1913.
Adventistit ovat pitkälle menestysteologian kannattajia, hyvät teot tuovat mammonaa jne. jos joku sai onnettomuuden, niin selän takana supistiin, että mitähän pahaa se on tehnyt.
Eräs adventistipappi tuli USA:sta kerran saarnaamaan, kun olin sellainen teini-ikäinen ja äitini kanssa kuunneltiin sitä. Se oli pukeutunut johonki hienoon liituraita silkkipukuun ja sillä oli kallis kello ranteessa ja muutenkin korea ku riikinkukko. Siellä se sitten paasas seurakunnallemme, että me adventistit olemme menestyvää sakkia, me olemme hyvin koulutettua ja hyvin siunattua kansaa varallisuudellamme. Me olemme lääkäreitä ja eri alojen korkeita asiantuntijoita, arkkitehteja ja se luetteli hienoja ammatteja. Minä ja äitini voimme kumpikin pahoin, eikä siinä mennyt kauaa, kun äitini hylkäsi adventismin. Minä hylkäsin sen myös mutten ole kirjojani vieläkään ottanut pois adventtikirkosta. Saan edelleen postia sieltä, muttei sydämeni ole siellä heidän opeissa.
Lasten kasvatuksessa menestysteologia on hyvä asia mutta sitten kun lapsi tulee teini-ikään, kuten minä silloin, niin siinä kohtaa lapselle kannattaa alkaa selittämään, että mikä on oikeasti tärkeää sydämen tasolla. Menestysteologia kun on vain oikean ja väärän mittaamista seurauksilla. Kannattaa tämä koittaa erottaa suuremmasta kuvasta. Suurempi kuva muodostuu armon olennaisista osista, itsensä aseman ymmärrys, oman syntiseyyden tajuaminen, armon etsiminen ja sen löytäminen Jeesuksessa Kristuksessa ja sitten eläminen uudessa asemassa, jonka on armosta oppinut tajuamaan. Vastoinkäymiset ovat merkki siitä, kuinka paljon Jumala meitä rakastaa, koska Hän haluaa koetella meitä ja nähdä kuinka meidän toivomme roikkuu yksin Jeesuksessa Kristuksessa.
Vastaa Viestiin