En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Solissa

En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Miksi meitä ei uskottomia kutsutaan raamatussa saastaisiksi, en ymmärrä, enkä käsitä ja ilmestyskirjassa

"saastainen saastukoot ja pyhä pyhittyköön edelleen aina Herran päivään asti"

Olemmeko niin vähäarvoisia😭
Solissa

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Saastaisesta tulee mieleen joku sika joka rypee limassa, loskassa yms
Sinettisormus

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala rakastaa ihmistä, meitä kaikkia henkilökohtaisesti.
Mutta synti meissä on tuo saastaisuus ja siitä meidän tulee puhdistautua. SAASTAISUUS = SYNTI!!!
Solissa

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Sitä ajattelin, mut mielestäni saastainen on aika karkea ja ruma sana:(
Uusiluomus

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Totuus löytyy kuitenkin Raamatun lehdiltä ja synti on vakava asia Jumalan silmissä paljon vakavampaa kun me ikinä ymmärrämme ja tässä asiassa sana saastainen on varmasti hyvin kuvaava asia joka kertoo meille miten vakavasti Jumala suhtautuu syntiin ja vaikka Jumala rakastaa ihmistä niin paljon että antoi ainoan poikansa sovituksen uhriksi niin vielä enemmän hän vihaa syntiä ja hukuttaa ihmisen helvettiin ellei Jeesuksen veri saa puhdistaa meitä
Sinettisormus

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rohkaise ja rauhoita mielesi.
Ala poistaa elämästäsi sitä mikä hyvää ei ole. Sitä missä on huono hedelmä.
Kaikilla niitä on. Eikä täällä yhtään täysin synnitöntä ole, mutta siinä on henkilökohtainen kilvoituksemme. Mistä voimme luopua elämästämme? Antaa se Jeesuksen ristin juureen. Se on Jumalalle suuri lahja kun ihminen jotain pahaa antaa pois, eikä enää sitä tee.
Pois se saasta meistä. Ollaan sen arvon mukaisia mikä meille on Jeesuksen Kristuksen veren kautta annettu. Perintö oikeus taivaan valtakunnassa.
Chosen

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Chosen »

Raamattu sanoo itse asiassa kaikkia ihmisiä saastaisiksi.

Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä (Room.3:12)

Mutta saastainen ei tarkoita vähempiarvoista.

Jos sinulla on arvokas esine, mutta se likaantuu, menettääkö esine arvonsa? Lian alla se on edelleen yhtä arvokas. Puhdistettuna se on kuin uusi.

Raamattu sanoo, että ne saastuu saastumistaan, jotka eivät tahdo kääntyä Jumalan puoleen ja tulla puhdistetuiksi. Mutta ne meistä jotka tahtovat puhdistua saastaisuudestaan, puhdistuvat siitä. Sillä Jumala itse tekee sen.

Solissa, lakkaa kapinoimasta Jumalan hyvyyttä vastaan ja anna Hänen puhdistaa sinut. Hän on odottanut koko elämäsi ajan, että saisi tehdä sen sinulle. Puhdistuminen ei ole pohjimmiltaan sinun tahtosi, vaan Hänen. Sinä olet vain vastustanut sitä, niinkuin meistä jokainen. Mutta heti kun vain sallit Hänen tehdä sen, sinäkin saat puhdistua.
Solissa

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Vaikeaa tämä on ja on ollut, ei vaan jaksaisi, tahtoisin luovuttaa, väsyttää, niin henkisesti kuin fyysisesti, miks kaikki menee pieleen.... Vaikeaa, vaikeaa on
Sinettisormus

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri se saasta eli synti meissä väsyttää meidät, mutta Jumala virvoittaa.
Psalmi.23.
Sinettisormus

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Psalmit:
23:1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
23:2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
23:3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
23:5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
23:6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Solissa

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Kaikki menee kuitenkin päin....
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Älä Solissa välitä, tuo on nyt sitä viholaisen "sisäistä tourettea", jota yrittää työntää sun ajatuksiin kun oot alkanut lukea Raamattua. Mullekin se yritti pistää ties mitä rienauksia päähän ihan Jeesuksesta itsestäänkin, mutta se on se synti, joka meissä antaa viholliselle vallan toimia ja se on se saasta, emme me ihmiset! Pura vähän kerrassaan sitä syntiä pois ja anna Herralle ja ennen kaikkea, jatka rukousta ja Raamatun lukua. Se mitä näät siellä lehdillä on Totuus, ei se mitä ajatuksia sun päähäsi niistä tulee. Oot hyvällä Tiellä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Solissa

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Niin moni jää tänne alas, vain valitut pelastuvat, kuunnelkaa Mauno Mattilan kirje jäljelle jääneille, sitten vasta alkavatkin kovat ajat, paljon teloitetaan ihmisiä, ruokaa tai muutakaan enää ei saa ostaa tai myydä jos ei ole sitä kuuluisaa pedonmerkkiä

Mikä pahinta, silloin tietää et kaikki toivo mennyt, tulee kyl kova ikävä erästä uskovaa ystävääni, hän päivittäin rukoilee puolestani, toivon ihmettä, vaikka itse nyt rukoilen mutta onko mitään hyötyä, haluan uskoa niin, niin kauan kuin aikaa on, hänkin rukoilee,, jos en olisi pelkuri yms olisin jo uskossa
Sinettisormus

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se on sinun omasta tahdostasi kiinni. Ryhdytkö taisteluun pahaa vastaan elämässäsi?
Sitä Herra odottaa että teet tuon ryhdistys liikkeen ja otat itseäsi niskasta kiinni.
Sano viholliselle että se on tunnistettu ja nyt on sen aika lähteä ulos! Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!!!
Amen.
Solissa

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Eero kirjoitti: 01 Joulu 2020, 12:28 Älä Solissa välitä, tuo on nyt sitä viholaisen "sisäistä tourettea", jota yrittää työntää sun ajatuksiin kun oot alkanut lukea Raamattua. Mullekin se yritti pistää ties mitä rienauksia päähän ihan Jeesuksesta itsestäänkin, mutta se on se synti, joka meissä antaa viholliselle vallan toimia ja se on se saasta, emme me ihmiset! Pura vähän kerrassaan sitä syntiä pois ja anna Herralle ja ennen kaikkea, jatka rukousta ja Raamatun lukua. Se mitä näät siellä lehdillä on Totuus, ei se mitä ajatuksia sun päähäsi niistä tulee. Oot hyvällä Tiellä.
Taistelen, tiedän että asia noin, koska tulee heti eri rienauksia ja ajatukset harhailee jos tartun raamattuun, mikä pahinta aina kun oon lukemassa niin tulee joku keskeytys, esim sillä hetkellä mulle joku sukulainen tai kaveri soittaa ja raamatun luku keskeytyy
Solissa

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Sinettisormus kirjoitti: 01 Joulu 2020, 12:29 Se on sinun omasta tahdostasi kiinni. Ryhdytkö taisteluun pahaa vastaan elämässäsi?
Sitä Herra odottaa että teet tuon ryhdistys liikkeen ja otat itseäsi niskasta kiinni.
Sano viholliselle että se on tunnistettu ja nyt on sen aika lähteä ulos! Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!!!
Amen.
Tiedän, ja kyllä haluan että tietyt asiat jää pois, ei voi masentuneelle sanoa noin et ota itseäsi niskasta kiinni jos ei oo ketään tukena, sama kuin sanoisi kooma potilaalle et alas nyt nousta ylös,, siksi minulla ystävä joka rukoilee yms, ihmiset tarvitsee myös ihmisiä ympärilleen vaikka tärkeintä olisikin Jumala, minulla ei ole edes omaa perhettä, ei puolisoa tai mitään
Sinettisormus

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mitä jos suljet puhelimen siihen hetkeen.
Se jolla on asiaa soittaa kyllä uudelleen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, puhelin pois ja muut häiritsevät laitteet, sit vaan alat lauleskelemaan ihan omalla sävelellä "Jeesus on Voittanut, Jeesus on Voittanut". Vihollinen ei kestä sitä kun ihminen alkaa lapsen lailla ylistämään Herraa. Tein sitä viimeksi tänä aamuna kun meinasi alkaa ahdistamaan. Alkoi pyörryttää ja ahdistus hävisi pois.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Ota hetki päivästä jolloin pyhität sen rukoukselle ja Raamatun tutkimiseen niin että puhelin on äänettömällä , vaikka 15-30 min päivässä , ja lisää sitä mukaan mitä Jumala antaa voimaa sinulle ,olet rukouksissa sisar rakas ☺️
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: En tykkää raamatussa sanasta saastainen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Uusiluomus! Susta on kova taistelu käynnissä nyt Solissa, mutta se taistelu on voitettu jo kaksituhatta vuotta sitten ristillä ja Jeesus on sen voittanut. Ollaan täällä myös rukouksessa sun puolesta ja samassa veneessä kaikki.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin