Mielentyhjennys

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 24 Marras 2020, 14:43 Nyt olisi valtavan tärkeää luopua television katselusta. Sen sijaan kuunnella esim. Radio Dei tai Radio Patmos sekä kuunnella hyviä saarnoja netistä.
Nämä siis mahdollisuutena ja jopa välttämättömyytenä mutta ei vaatimuksena tai pakkona. Sen mukaan mitä Pyhä Henki ohjaa.

Terveellinen ruokavalio, kahvi elokuvien lisäksi pois, mikäli siis painajaisia; ulkoilu sekä seurakuntaan hakeutuminen esim. paikkakuntasi Helluntai- tai vapaaseurakunta.
Itse juon kahvia joka päivä, ja juuri sain mukini tyhjäksi. Elokuvia katselen niin paljon kuin "sielu sietää". Kuntosali on ollut viime vuosina hyvin tärkeä, henkireikä. :)

Elän aivan normaalia ihmiselämää, uskovaisena. "Kuolisin tylsyyteen", jos minun pitäisi joka päivä kuunnella Radio Deitä, saati Patmosta ;)

TV7 katselen hyvin harvoin, en yksinkertaisesti jaksa/ei kiinnosta. Hyvät hengelliset ohjelmat ovat todella harvassa. Mutta, en sano etteikö niilläkin ole oma yleisönsä. Ne ovat kyllä hyviä olla olemassa, monille uskoville ne ovat tärkeitä, mutta ei tietenkään kaikille. Meitä uskoviakin on niin monenlaisia.

Oman uskonelämäni peruspilareita, Raamatun ohella, on rukous niiden ns. vakioaiheiden puolesta, keskustelut muiden uskovien kanssa niin hengellisistä kuin yhteiskunnallisistakin asioista, ja sitten nämä "lopunajan jutut", erityisesti internetistä löytyvät, mutta niiden kanssa saakin sitten olla tarkkana että osaa erottaa oikean väärästä ja väärän oikeasta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2073
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Ajattelin tässä kohti, että silloin kun elokuvat ym. vaikuttavat uniin, niin silloin niistä olisi hyvä tauota ja luopua.

2. Korinttolaiskirje:
4:18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.

Allaolevan, kentieskö profeetallisenkin Youtube-kanavan sallin AO:lle.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... C45C92E11B
Angelicus
Viestit: 412
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Tuo nuotio on Turpaduunarin blogista. Joskus nukkumaan mennessä voi päivän tapahtumat kiertää mielessä kehää. Jos niistä ei pääse eroon, jonkun sisällyksettömän tavun mielessä toistaminen auttaa siinä unen saannissa paremmin kuin lampaiden laskeminen. Jokainen toimii siten, kuin parhaaksi näkee. Anteeksi antaminen aina jokaisen asian kohdalla on myös hyvä.
Kahvista en sano mitään, koska ruokaketjussa olen jo sanonut. Painajaisista tiedetään todella vähän, mistä ja miksi niitä on. Voisi ajatella kaikenlaisille aineille altistumisen vaikuttavan; lähtien ruokien lisäaineista, lääkejäämistä vesissä, kasvimyrkyistä, kodin tekstiileistä haihtuvat aineet jne. Loputon määrä tuntemattomia vaikuttajia.
Solissa

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja Solissa »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 24 Marras 2020, 14:51
Solissa kirjoitti: 24 Marras 2020, 13:20 Haluisin kysyä tuosta et miten saada voimaa lukea Raamattua, yrittänyt olen mut sit ajatukset rupeaa harhailemaan eikä pysty keskittymään
Ei tuo ajatusten harhailu ole harvinaista, vaan hyvin yleistä. Minulla ajatukset harhailevat 99,9 % niillä kerroilla kun luen, tai tutkin Raamattua. On todella ihme jos ajatuksiin ei tule mitään ulkopuolista.

Olen tiedostanut ja hyväksynyt asian, ja jatkan siitä huolimatta lukemista. Jossain vaiheessa nämä ylimääräiset oman pään ajatukset katoavat, tai ainakin vähenevät. Sitten, taas niitä tupsahtelee uudestaan... :) .....mutta mitä sitten, antaa tupsahdella vaan, ei ne estä lukemisen jatkamista, vaikka ne saattavat harmittaa ja ärsyttää.

Aloittaessani lukemisen, ja erityisesti jonkin asian tutkimisen pyydän Jumalalta ymmärrystä ja viisautta. Pyydän tuolloin usein myös sitä, että Jumala "polttomerkkaisi" lukemani Sanan, erityisesti sen SISÄLLÖN/MERKITYKSEN minuun.

Eikä Raamatun lukemisen tarvitse olla mukavaa tai kivaa, se on monesti ihan puhdasta työtä/opiskelua, miettimistä, pohdintaa, kysymyksien heittämistä Jumalalle, jne.

Solissa, kokeile vaikka alussa asettaa itsellesi joitakin tavoitteita, esim. "tänään/nyt luen vähintään 3 lukua Raamattua", tai "aion lukea nyt vähintään 45 minuuttia Raamattua", jne.

Kun teet itsessäsi päätöksen, niin asia on helpompi toteuttaa.
Mulle kävin noin et tein raamatun lukemisesta ns "ison numeron" se oli vähän niinkuin hauki on kala mantraa,, lopetin, olim/olen etsikko ajassa, nyt oikeasta tänään kun pääsen kämpille nyt luen, enkä keksi tekosyitä 3 vuoden jälkeen...
Solissa

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 24 Marras 2020, 14:43 Kiitos Teille hyvistä vastauksista, minä olen tukehduttanut tunteeni elokuvilla ja tällä älypuhelimella, monesti monta tuntia vapaa ajalla olen puhelimella, lisäksi elokuvat, olkoot ne toiminta, scifi, yms elän "elokuvamaailmassa" pään sisällä...

Nyt olisi valtavan tärkeää luopua television katselusta. Sen sijaan kuunnella esim. Radio Dei tai Radio Patmos sekä kuunnella hyviä saarnoja netistä.
Nämä siis mahdollisuutena ja jopa välttämättömyytenä mutta ei vaatimuksena tai pakkona. Sen mukaan mitä Pyhä Henki ohjaa.

Terveellinen ruokavalio, kahvi elokuvien lisäksi pois, mikäli siis painajaisia; ulkoilu sekä seurakuntaan hakeutuminen esim. paikkakuntasi Helluntai- tai vapaaseurakunta.
Radio Dei voisi olla mun juttu, koko ajan taistelua siinä suhteessa ettei monta tuntia kännykällä olisi
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2073
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

2 Kor:
10:3 Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi;
10:4 sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia.
10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Fil. 4
4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
4:8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2073
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4810
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä luin Raamatun läpi bussissa matkalla töihin ja töistä kotiin. Yli vuosi siinä meni, mutta sitä oikein aina odotti, että pääsisi penkille istumaan ja puolen tunnin matka oli juuri sopiva, ehti lukea 2-3 lukua ajatuksella. Ja tuo on ihan totta mitä AO sanoi, että se voi olla joskus raskastakin, toisinaan ihanan kevyttä Hengessä. Muistan kun pääsin Uuteen Testamenttiin, jota olin hartaasti odottanut, niin vihollinen yritti vääristellä sanoja ja rienata ajatuksissa, mutta kun ymmärsin ottaa rukouksen mukaan, niin sen oli väistyttävä. Kiinni Raamattuun vaan!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Solissa

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Nyt tavoite on et pystyisin lukemaan 3 lukua jos ei enemmän, eilen aloitin, Matteusta aloitin ja luin vähän vanhaa testamenttia, luomiskertomus

Kysymys teille uskoville, yhdestä keskustelusta jossa puhuttiin naisten asemasta, niin tälläinen kysymys:

saako nainen käydä töissä vai pitääkö naisen olla vaan synnyttäjä ja ns kotiäiti?

Entä miksi monien uskovien mielestä naiset ei sovi papiksi tai johtajiksi, yritin raamatusta katsoa, et esim seurakunnissa naisen tulisi peittää pää ja olla hiljaa?
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2073
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Mielentyhjennys

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Nainen saa käydä töissä.

Tuo miehen pappeus mahdollisesti tulee siitä, että Herra Jeesus Kristus, joka on ylimmäinen Pappi, halki taivaitten käynyt Jumalan Poika tuli lunastamaan ihmiskunnan sen synneistä. Seurakunta täällä maan päällä on Kristuksen "ruumis", eli kuten ymmärrän kuuluu jokainen uskova tuohon seurakuntaan uskon kautta Pyhässä Hengessä. Samalla seurakunta on Kristuksen, se on "sulhasen" morsiusseurakunta, joka eräänä päivänä on sulhasensa kanssa "Karitsan häissä". (Vertauskuva karitsa kuvaa tässä kohti Herraa Jeesusta vanhatestamentillisen ajan uhrilampaan kaltaisena uhrina, joka sovitti kertakaikkisesti, vastoin kuin VT:n aikaiset vuosittaiset ym. eläinuhrit, ihmiskunnan heidän synneistään).

Tuosta mahdollisesti tulee tuo ajatus, että miehen tulisi olla pappina, eli tavallaan Kristuksen, ylimmäisen papin, välikappaleena morsiusseurakunnan seurakunnissa. Toinen käsitys liittyy Jumalan asemaan isänä ja samoin voisi ajatella, että miespuolinen pappi toimittaa isän "virkaa" Jumalan lapsille eli on toisin sanoen Isä-Jumalan välikappaleena julistamassa Jumalan sanan totuuksia; armoa ja rakkautta - sovitusta ja anteeksiantoa.

Mahdollisesti tuo kohta hiljaa olosta, tarkoittaa, sitä, että kuten Isä Jumala ja Herra Jeesus ovat ovat Isä ja Poika ja Herra Jeesus on Jumalan sana, (Herra Jeesus, Jumalan poika joka tuli lihaan: vrt. Johanneksen evankeliumin alku: Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala...) niin voisin jopa ajatella ikäänkuin vertauskuvallisesti miespuolinen henkilö; pappi opettaa Isän Jumalan "miespuolisena" välikappaleena sitä, mitä Jumalan sanassa on. Kuitenkinhan nainen voi julistaa evankeliumia seurakunnassa.

Eli tuossa nyt on tuollainen maskuliininen linjaus, joka periaatteessa on tuolla tavalla, mutta tulisi olla paremmin selitetty. Odotamme huomiseen parempia vastauksia.
----------------------------------------------------

Kun tulet sille paikalle, että tunnustat olevasi syntinen ihminen, joka ei itse voi pelastaa itseänsä iankaikkisuuteen ja pyydät syntejäsi anteeksi, voi kuka tahansa Herran palvelija julistaa sinulle synnit anteeksi.

"Herra Jeesus, minä tunnustan syntini ja kadun niitä. Tahdon tehdä koko sydämestäni parannuksen ja kääntyä pois vääriltä teiltäni sekä lähteä seuraamaan sinua Herranani ja vapahtajanani. Pyydän, että puhdistat minut verelläsi ja annat minulle kaikki minun syntini anteeksi ristinsovitustyösi tähden ja pelastukseni tähden. Minä uskon että olet sovittanut ristillä syntini ja kuollut niiden tähden. Uskon myös, että Isä Jumala nosti sinut kolmantena päivänä kuolleista, että minä saisin elää kanssasi ikuisesti Taivaassa.

Pyydän, Herra Jeesus, että kirjoitat nimeni Karitsan Herran Jeesuksen Elämän kirjaasi ja siirrät minut ajasta ikuisuuteen lapsenasi ja pelastamanasi
ihmisenä, jolla on tulevaisuus ja toivo. Pyydän myös, että uudestisynnytät minut ylhäältä Pyhän Hengen Kautta sisälle täyteen pelastukseen ja pelastusvarmuuteen. Pyydän myös Herra, että lähetät Pyhän Henkesi johdattamaan minua tämän maanpäällisen vaellukseni ajan. Pyydän, että autat minua pukemaan päivittäin Jumalan koko sota-asun ylleni ja vangitsemaan kaikki ajatukseni kuuliaisiksi sinulle Herra Jeesus. Valitsen myös irrottautua tämän maailman rakkaudesta ja etsiä päivittäin sinun tahtoasi sanasi ja rukouksen kautta.

Herra Jeesus, annan anteeksi kaikille niille, jotka ovat rikkoneet minua vastaan ja annan anteeksi myös itselleni. Valitsen tunnustaa sinut Herrakseni ihmisten edessä ja kertoa heille, että vain sinä Herra Jeesus Kristus olet sanasi mukaisesti tie, totuus ja elämä, eikä kukaan tule Isä Jumalan tykö muuta kuin sinun kauttasi.

Valitsen myös Herra Jeesus antaa kaiken kiitoksen ylistyksen ja palvonnan Sinulle ja tunnustaa sinut Herrakseni ja vapahtajakseni aina ikuisuuteen asti kunnes kerran näemme kasvoista kasvoihin kirkkaudessa; Taivaassa, jossa Sinä hallitset Kuninkaana.

Tule Herra Jeesus kokonaan sydämeni Herraksi ja auta minua vastustamaan paholaista ja pakenemaan tämän maailman himoja sekä puhdistautumaan päivittäin veressäsi.

Pyydän, Herra Jeesus, että lahjoitat minulle vanhurskautesi ja suot minun kokea iloa ja rauhaa elämässäni öin ja päivin. Anna minun Herra Jeesus ymmärtää, että sinä olet paitsi Pyhä ja peljättävä, myös armollinen ja rakastava Paimen, jolle saa tuoda kaikki asiani tästä eteenpäinkin".

Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Aamen
Vastaa Viestiin