Selkäpiitä karmiva tietoyhteiskunta

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Selkäpiitä karmiva tietoyhteiskunta

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Tulipa vastaan yllätys. Hain eräästä syystä Googlesta itseni ex-mieheni sukunimisenä. Haku oli siis etunimeni ja entinen sukunimeni.

Google tarjosi nykyisen voimassaolevan Facebook-sivustoni, vaikka en ikinä ole ollut siellä sen nimisenä.

En todellakaan ole niin kiinnostava, että koko henkilöhistoriani on haettu Fb:n tietoon. Miten tällainen on todellista?

Hermoheikon selkäpiitä karmii :o
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Selkäpiitä karmiva tietoyhteiskunta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eikö tuo facebook tunnista henkilöitä ip-osoitteen mukaan, vaikka nimi olisikin muuttunut,vai kuinka on ??

Eero tai Jarmo varmaan osaa vastata tähän Magdan ongelmaan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Selkäpiitä karmiva tietoyhteiskunta

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Allaolevassa kerrotaan kuinka yritykset vievät asiakastietoja Facebookiin
https://harto.wordpress.com/2019/01/22/ ... cebookiin/

Allaolevasta digi- ja väestörekisterikeskuksen sivun tietojen mukaan voisi väljästi olettaa, että väestörekisteri luovuttaisi tietoja myös Facebookille?
https://dvv.fi/tietojen-luovuttaminen

Asiakasrekisterin päivitys
Väestötietojärjestelmästä voidaan luovuttaa asiakas- tai markkinointirekisteriin tai vastaavaan muuhun rekisteriin talletettujen tietojen ylläpitämisessä, tarkistamisessa ja korjaamisessa tarpeellisia tietoja. Tämän tietojen luovutuksen rekisteröity voi kieltää tekemällä asiakasrekisterin päivityskiellon.

Oletan siis noiden perusteella, että jotain tietoja, joita itse ei ole laittanut Facebookiin, saadaan sinne kenties juuri noilta tahoilta!?
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Selkäpiitä karmiva tietoyhteiskunta

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 11 Marras 2020, 21:46 Allaolevassa kerrotaan kuinka yritykset vievät asiakastietoja Facebookiin
https://harto.wordpress.com/2019/01/22/ ... cebookiin/

Allaolevasta digi- ja väestörekisterikeskuksen sivun tietojen mukaan voisi väljästi olettaa, että väestörekisteri luovuttaisi tietoja myös Facebookille?
https://dvv.fi/tietojen-luovuttaminen

Asiakasrekisterin päivitys
Väestötietojärjestelmästä voidaan luovuttaa asiakas- tai markkinointirekisteriin tai vastaavaan muuhun rekisteriin talletettujen tietojen ylläpitämisessä, tarkistamisessa ja korjaamisessa tarpeellisia tietoja. Tämän tietojen luovutuksen rekisteröity voi kieltää tekemällä asiakasrekisterin päivityskiellon.

Oletan siis noiden perusteella, että jotain tietoja, joita itse ei ole laittanut Facebookiin, saadaan sinne kenties juuri noilta tahoilta!?

Eka linkki vie vain yritysten klikbeittiin markkinointia varten. Mutta mitä tässä päivässä kilpaileva markkinoija tekisi kenenkään entisillä nimillä?
Mulla ei ole rikosrekisteriä, en ole poliittisesti enkä aatteellisesti aktiivinen eikä ole edes luottohäiriöitä ollut koskaan. Mikä niin kiinnostaa?

Väestörekisterin henkilötietojen luovuttamisesta en osaa sanoa mitään.

Joku kehotti poistumaan somesta, mutta ei se enää auta. Tiedot on tallella maailman tappiin, vaikka henkilö poistuu.

Tämmöttiä.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Selkäpiitä karmiva tietoyhteiskunta

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Joku sanoi minulle kerran, että simottis, tämmöttis ja tommottis! Tässä vaiheessa esittäisin kaikkien kuvien poistamista sometileiltä ja sitten myös tilien lakkauttamista. Sometahot, jotka sitten säilyttävät kaiken tiedon tästä edespäinkin, tekevät tiedoilla mitä tekevätkin, mutta kyse onkin pikemminkin siitä, että yksilöt ja yhteisöt kenties voivat aiheuttaa harmia aktiivisen tilin haltijalle.

Kiinassa on erään tiedon mukaan "napattu" kristittyjä pastoreita valtion taholta videoneuvottelupalvelu Zoomin kautta. Esim. Islamista kristinuskoon kääntyneistä vain aniharva tai josko kukaan voi olla sosiaalisessa mediassa.

Profeetallisissa sanomissa on ollut, kuinka lähivuosina kristittyjen laajat vainot ulottuisivat Eurooppaankin.Tuohon liittyen kysymys kuuluukin: "voidaanko uskovia hakea kuultaviksi tms. esim. juuri FB:n tietojen perusteella"? Oletaan, että on joku tunnettu kristitty johon kohdistuu tulevina aikoina " jotain" niin voidaanko olettaa, että myös hänen FB-sivunsa seuraajat ovat vastaavasti alttiina "jollekin" seurannalle tai kontrollile tai jopa jonkinasteiselle kuulemiselle/kuulustelulle.

Kysyessäni tuota asiaa eräältä asiantuntijalta sain vastaukseksi, että on mahdollista. Mutta koska voimme uskoa, että Jumala varjelee meidät tulevina aikoina on meidän tehtävämme olla kuuliaisia Jumalan sanalle ja irrottautua maailman järjestelmästä ja ennenkaikkea olla kiintymättä mihinkään mitä siinä on.

Mistä Raamattu käskee lähteä pois? Suuresta Babylonista.
https://salatturaamattu.fi/lahtekaa-poi ... ois-minne/

Raamatun kehotus pois lähtemisestä on Ilm 18. luvussa: 18:4 “Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: ”Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Mielestäni kaikki nuo sosiaalisen median alustat ovat yhteyksissä tämän ajan babylonialaiseen järjestelmään. Tähän yhteyteen liitän myös Raamatun ajatuksen siitä, ettei tulisi rakastaa mitään mikä on maailmassa.

Facebook on evankeliumin kannalta erittäin hyvä väline tavoittaa ihmisiä kun taas sen omistama instagram kuvanjakoineen palvelee lähinnä narsismia ja hedonismia.

Voimme oppia Paavalin elämästä; kuolla itsellemme ja maailmalle ja tyytyä vähään sekä pitää roskana kaiken sen, mitä maailmassa on.

--------------

https://aktiivikristinusko.fi/apostoli- ... ta-perassa
Paavalin elämän ydin

Kun hän kirjoittaa kaikille Korintin seurakunnan ystäville; “Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta”, 1. Kor.11,1, niin mitä me voimme silloin seurata? Meidän täytyy ensinnäkin ymmärtää, mikä oli ydin hänen elämässään. Ennen kaikkea hän rakasti Jeesusta Kristusta yli kaiken ja siitä johtuen eli hänelle ja palveli häntä. Paavalin mielestä ei tullut kysymykseenkään, että olisi ollut vain joitain harvoja “sankareita” – joitakin harvoja henkilöitä, joilla on erityinen elämä ja palvelustehtävä – ja muut olisivat vain “tavallisia kristittyjä”. Istuessaan vankilassa, hän kirjoitti Filipin seurakunnalle. Siinä hän kuvailee mm. mikä hänen elämässään on tärkeintä: “Toivon hartaasti, että voin nyt niin kuin aina ennenkin tuottaa kunniaa Kristukselle”. Tässä voimme oppia hänestä ja seurata häntä!

Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen.

Olen oppinut tulemaan toimeen sillä, mitä minulla on.
«Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. …sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen. En tarkoita, että olisin jo saavuttanut päämääräni tai jo tullut täydelliseksi. Mutta pyrin kaikin voimin saavuttamaan sen, kun kerran Kristus Jeesus on ottanut minut omakseen. Tässä voi jokainen, joka haluaa olla kristitty seurata häntä. «Iloitkaa aina Herrassa! Sanon vielä kerran: iloitkaa! Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa”. Etkö haluaisi seurata jotain näin uskomatonta? «Olen oppinut tulemaan toimeen sillä, mitä minulla on.» Tämän kirjoitti mies, joka istui vankilassa. Emmekö voisi seurata tässä Paavalia niin, että opimme toimimaan samalla tavalla omissa olosuhteissamme?

--------------------

1 Joh. kirje
2:15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
2:16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.

Tuolla jälkimmäisellä jakeella viittaan lähinnä instagramin ideaan.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Selkäpiitä karmiva tietoyhteiskunta

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

https://ajankohtainen.wordpress.com/?s=facebook
Tuossa on "Ajankohtaista uskosta"-sivuston kirjoituksia Facebookista

Katso myös:
http://totuusrokotteista.fi/facebook-go ... wikipedia/

Sekä ennen Facebookia oli Lifelog, joka periaatteeltaan oli samankaltainen kuib FB.
https://www.vice.com/en/article/vbqdb8/ ... nded-badly

Katso myös:
https://mvlehti.net/2020/10/30/suomen-k ... estelmaan/

Suomen koronavilkku liitetään Eu:n toukokuusta valmistelemaan puhelinjäljityksen Gateway- järjestelmään.

Suosittelen olemaan lataamatta koronavilkkua tai jos sovellus on ladattu, poistamaan sen ja siirtymään peruspuhelimen käyttäjäksi.
---------------

Alla on alku Koronavilkku ja PCR-testi viestiketjusta osiossa " Lopunajat":
11.11.2020 klo 22.26 suomentamani sanoma:

Transhumanismi 11.MARRASKUU 2020 2020 01:34

NOEL CASTILLO 5. marraskuuta 2020

Aamulla rukoukseni aikana Pyhä Henki antoi näyn. Ensinnäkin visio suurennettiin, näin lankojen ja metallin kokoamisen. Näin ruuvin kiristämisen. Yhtäkkiä visio loittoni ja näin, että johdot ja metalli koottiin tosiasiassa ihmiskehon puoliskoon. Vasen puoli oli tavallinen ihmiskeho ja oikea puoli oli täysin robotin kaltainen runko. Sitten kuulin Pyhän Hengen sanovan ”transhumanismi”. Vision loppu.Heti näyn päättymisen jälkeen Pyhä Henki sanoi: ”Nebukadnessarin unelma patsaan jaloista. Jalat valmistettiin raudasta sekoitetusta savesta; viimeinen ihmisvaltakunta tulee olemaan tällainen ”(Daniel 2:33). ....

Tuon perusteella ymmärrän, että hyvin pian suuri osa informaatiosta siirretään ihmiseen itseensä, kuten näillä profeetallisilla sekä myös tieteellisillä sivustoilla kerrotaan.

Muistakaamme kuitenkin, että kaikki tuo tapahtuu (tai varjeluksen kautta ei) ihmisille Jumalan sallimissa rajoissa.

Maksaminen on tulossa osaksi ihmistä jonkinlaisen injektoitavan tunnisteen kautta. Kysymys kuuluukin: "meneekö sosiaalinen media ko. tunnisteisiin". Jos vastaus on kyllä, on se henkilö, jolla ei tunnistetta ole, silti jonkinasteisessa pulassa mikäli hänen joku seuraajansa tai seurattavansa on ottanut tunnisteen, jossa vastaavasti on hänen facebook-historiansa seuraajineen etc.

Moni ei tätä ota vastaan, mutta ajattelen puhtaasti tekniikan kannalta tuon olevan mahdollista.

2 Kor. 3:3
Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Vastaa Viestiin