Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Sinettisormus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskon ei saisi perustua ihmisten viisauteen, mitä se sanoo. Jos usko perustuu ihmisten viisauteen, niin silloin pelastus on voimaton, vaan anna uskon perustua Jumalan voimaan, niin Raamatun mukaan evankeliumi on Jumalan voima, joka on pelastukseksi niille, jotka uskovat Hänen evankeliumiin. Tässä Raamatun kohta Room. 1:16-17 , lue huolellisesti ja miettien mitä niissä kohdissa sanotaan?

Roomalaiskirje:
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."


1.Korinttolaiskirje:
2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Vielä Room. 10:8-11 ja lue huolellisesti ja rauhallisesti miettien ja rukoilemaan Herran edessä ja sanoa ääneen kuuluvasti kun samalla kuulee itse mitä sanoo, eli rukoile: Rakas Isä Taivaallinen, minä uskon suullani Jeesuksen Herraksi ja uskon sydämessäni, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin Sinun Sanan mukaan pelastun, sillä Sinun Sanan mukaan sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Raamattu sanoo, ettei yksikään joka Häneen uskoo, joudu häpeään. Jeesuksen nimessä, amen!

Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Uskonnottomuus on paradoksi, eikä sellaista siis todellisuudessa ole. Uskosta osattomat haluavat esittää itsensä uskonnottomina, ollakseen ylemmällä tasolla, vapaat uskomuksista, joka on heidän mielestään jälkeenjäänyttä umpimielistä menneisyyttä. Tpdellisuudessa uskonnottomuutta ei ole olemassakaan, koska maailmankatsomuksesta on loppujenlopuksi kyse. Keitä me olemme, miksi olemme täällä ja mistä tulimme? Nämä ovat kysymyksiä, jotka ovat pimennossa myös ns. uskonnottomilta ja niinpä kukaan ei voi olla uskomatta johonkin teoriaan.
Tässä kohtaa Pyhä Henki on se, joka erottaa meidät uskovat muista ajattelijoista. Pyhä Henki todistaa sydämeemme uskomme totuuden.
Chosen

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Chosen »

Minäkin olen virallisessa luokituksessa "uskonnoton", koska en kuulu mihinkään uskontokuntaan. Ja toisten mielestä olen taas "hihhuli" tai "jeesustelija". Minulle ei ole mitään väliä mitä minusta sanotaan, kun itse tiedän mitä olen. Jeesuksen ystävä, Jumalan lapsi, taivaan valtakunnan kansalainen. Ja toivon hartaasti, että jokainen kääntyisi tälle samalle tielle, jolle Jumala hyvyydellänsä kaikkia vetää!
Sinettisormus

Re: Tuntuu pahalta sanoa et uskonnoton

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!!! Meidän seurakunta ei ole ihmiskäsin valmistettu eikä rakennettu.
💗👑💗
Vastaa Viestiin