Puhdistautuminen

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Ymmärtääkseni meillä on juuri nyt sellaiset ajat "läsnä", että meidän tulee tehdä parannus kaikesta synnistä
ja laittaa pois kaikki mikä painaa ja puhdistuduttava myös maailman saastutuksesta.

Aloitan näin lyhyesti. Joku voi halutessaan tuoda esille sopivat Raamatunkohdat jatkoksi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, oon samaa mieltä, mulla taisi olla sellainen aika päällä juuri ja olin sitä pyytänyt, että Herra irroittaisi minut kaikesta turhasta ja siirtäisi yksinkertaiseen elämään Hänessä.

Mun mielestä Pi_O sanoi sen hyvin toisaalla palstalla, että nyt ”jokainen vain täyttää omaa mittaansa”, tai jotenkin sinne päin.

Ainakin tämä Raamatunpaikka tuli mieleen:

11. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

Ilm. 3
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mitä Raamattu sanoo morsiamen ja Karitsan häistä:
https://aktiivikristinusko.fi/mita-raam ... san-haista
Sinettisormus

Re: Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mitä Raamattu sanoo morsiamen ja Karitsan häistä:
https://aktiivikristinusko.fi/mita-raam ... san-haista

https://www.koivuniemi.com/raamattu/?ti ... =1jo+3%3A1

1. Joh.3.3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

(LISÄHUOMIO: Samanaikaan kun kirjoitin tuosta 1. Joh.3:3 alkaen, kirjoittaa Sinetti samasta kohdasta!
Tämä huomio siis jälkeenpäin lisätty.)

KR 1933/-38
1Joh. 3:3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
2Kor. 7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.
1Piet. 1:15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.

KR 1933/-38
Jaak. 4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Jes. 1:16 Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.
Jes. 1:17 Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
Sak. 1:3 Sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot: Kääntykää minun tyköni, sanoo Herra Sebaot, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot.

KR 1933/-38
Luuk. 11:4 ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; [vaan päästä meidät pahasta]."

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Ps. 79:9 Auta meitä sinä, pelastuksemme Jumala, nimesi kunnian tähden, pelasta meidät ja anna meidän syntimme anteeksi nimesi tähden.
Matt. 18:21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
Joh. 17:15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
Ef. 4:32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.
Kol. 3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
2Tim. 4:18 Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

Voivatko nämä kohdat:
Luuk. 11:4 ... äläkä saata meitä kiusaukseen; [vaan päästä meidät pahasta]." ja
2Tim. 4:18 Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

...viittaa joko varjeluun ahdistuksen aikana tai ylöstempaukseen?
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Käytännössä tulisi lakata seuraamasta kristillisiäkin sivustoja, jotka kirjoittaa lopunajoista sekä myös
profetioista, jotka tuovat pelkoa elämään, eivätkä sisällä toivon näkökulmaa.

KR 1933/-38
Jes. 52:11 Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa,
te Herran aseenkantajat.

Tämä viitannee siihen että tulee irrottautua kaikesta maailmallisuudesta ja maailman rakkaudesta ja on
tärkeää päivittäin tunnustaa synnit; jopa hetkittäin, sekä puettauduttava Jumalan koko sota-asuun
Sinettisormus

Re: Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Uskon Jeesukseen. Tätä olen yrittänyt viestittää jo jonkun aikaa, koen että olen epäonnistunut siinä. Tämä on Jumalan sanoma tänään ja tässä hetkessä.
Sinettisormus

Re: Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Huomasin saman, Uskon Jeesukseen. Kirjoitimme samasta sananpaikasta .. samaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tuo on muuten tärkeä huomio, että Jumalan koko sota-asuun sonnustautuminen liittyy myös puhdistaumiseen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Ella
Viestit: 747
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Puhdistautuminen

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kyllä totta on. Kristillisillä sivuilla on kaikenlaisia profetioita. Ja varsinkin illalla ne jää alitajuntaan. Ja elokuvat joissa on kaikenlaisia eliöitä.
Ne tulevat uniin. Siksi on hyvä rukoilla ja pyytää Jeesuksen veren suojamuuria. Ja pyytää päivittäin syntejä anteeksi.

Vihtahousu käy ympäri, kenet hän voisi niellä.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin