ns. SOSIAALINEN MEDIA

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

ns. SOSIAALINEN MEDIA

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

*
Minkälaisia ns.some-sovelluksia te yleensä käytätte ?

Esim. facebook, Instagram....ja yleensä sovellukset joilla voi pitää yhteyttä toisiin ihmisiin, tai seurata muiden ihmisten arkielämää ?

Itse en tällä hetkellä ole missään mediassa, mutta toisaalta haluaisin kanavan, jonka kautta olisi samalla turvallisinta että mukavinta pitää yhteyttä ihmisiin, ja erityisesti ottaa tarvittaessa yhteyttä uusiin tuntemattomiin henkilöihin.

Mm. Venäjällähän on omia sovelluksia vastaavista länsimaisista, näin olen ymmärtänyt.

Mitä te palstalaiset käytätte, ja suosittelette ? :)

Onko huonoja kokemuksia ? Mitä kannattaa välttää ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Pi_O

Re: ns. SOSIAALINEN MEDIA

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Mulla on ollut FB, TW ja IG. Nyt on enää YT.

FB oli monta vuotta, mutta suljin sen, vaikka sinne moni kaveri jäikin.

TW oli monta vuotta, mutta suljin sen. Avasin sen uteliaisuuttani, ja tiedonhakuun. Minust se on kaikkein kätevin tapa etsiä tietoa uutisista ja uutiskohteiden paikallisilta yksityisihmisiltä, että mitä todella on tapahtunut. Ja, toiseksi kun FB ja IG kaatuu niin TW pelittää. Silloin, kun avasin TW-tilin niin seurasin pääosin uutisia ja tiedejulkaisuja, koska kavereillani ei ollut TW:ä. Koska uutiset näkee nykyään ilman omaa tiliä niin en tuntenut sitä enää tarpeelliseksi.

IG oli hetken aikaa. Nyt se on suljettu. Käytin sitä vain tietokoneella. IG on todella kankea käyttää tietokoneella, koska se on tarkoitettu puhelimella käytettäväksi puhelinsovellukseksi. Esim. mitään filttereitä ei saanut ja kuvien tarkkuus kärsi. Olihan se kivaa joo, kun kaikki kuvat näyttää enemmän Monetin töiltä kuin tarkoilta valokuvilta.
Kyllästyin siihen niin nopeasti, etten ehättänyt ottaa kavereihini sitä kautta yhteyttä.
Jos sen vielä avaan sen niin sitten täytyy alkaa käyttämään sitä puhelimella. Vai onko teillä vinkkejä, että miten IG:n käyttöä helpotetaan tietokoneella?

YT:een en ole ladannut yhtään videota. Pari kertaa olen vastannut jollekin tubettajalle.
Avasin sen, koska tubessa joskus on videoita, jotka vaatii kirjautumisen. Monet "katutapahtumat" näkyy vain kirjautuneille.

Joten itse suosittelen YT:a ja TW:ä. TW on ehdottomasti nopein ja kattavin. Google ei ehdi päivittää niin nopeasti tilanteita kuin TW.
Muita ohjelmia en ole harkinnut.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: ns. SOSIAALINEN MEDIA

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mäkin voisin suositella Twitteriä, mutta kuten Pi_O sanoi, sen käyttöön ei välttämättä tarvitse omaa tiliä, jos sitä käyttää siis pelkästään uutisten lukemiseen. Mä luulen, että Twitteristä löytyy myös paljon yksittäisiä uskovia ihmisiä ja siellä on ehkä helppo lähestyä aivan tuntemattomiakin, koska keskustelukulttuuri on erilainen kuin esimerkiksi Facebookissa.

Facebookkia en ole käyttänyt enää muutamaan vuoteen, vaikka tili onkin, se pohjautuu tietenkin tuttavien väliseen kanssakäymiseen, mutta avoimissa ryhmissä voi käydä keskustelua kenen tahansa kanssa. Mutta tuolla Facebookissa tuntee kyllä nahoissaan sen, että "sinua seurataan". Pelkästään se, että jäät lukemaan tai seuraamaan jotakin videota, vaikuttaa siihen mitä sisältöä algoritmi sinulle arpoo. Ja se mitä selaat netissä muutenkin, vaikuttaa esimerkiksi mainosten sisältöön. Ja sitten on näitä salakuunteluväitöksiä, jotka kaiketi ovat ihan tottakin. Muistan, että puhuttiin joskus vanhempien luona kylässä ollessa autotallin ovista, joista ei nyt noin muuten tulisi puhuttua, niin seuraavana päivänä tuli Facebookissa mainoksia vastaan tästä aiheesta. Eli vähän sellainen manipuloinnin maku on koko paikassa. Jos tästä ei välitä, niin ystävien kanssa on tietenkin mukava jutustella.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: ns. SOSIAALINEN MEDIA

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulla ei ole muuta kuin tuo sinettisormus blogi, tämän pelastussanoman kanssa. Ja watsapissa olen muutaman pienen ryhmän kanssa. Oma sinetti ryhmä mukaan lukien.
Faceen minua on kovasti pyydetty mutta minulla on jokin iso jarru sinne, ettei kiinnosta .. eipä muuta. 👍😀
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ns. SOSIAALINEN MEDIA

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos perusteluista.

Itse käytän tuota YouTubea, mutaman kerran olen kommentoinut esim. johonkin profetia-ketjuun. Koska äidinkieli ei ole englanti,niin en ole alkanut kankealla kielitaidollani vääntämään noissa keskusteluketjuissa, vaikka monesti mieli kyllä tekisikin.

Sisar Barbara kertoi yhdellä YT videollaan ongelmista,en muista koskiko se FB vai YT sovellusta, että häntä yritetään estää tuomasta viestejään julki....

tämä "ongelma" toistui monta kertaa....kunnes Barbara PUHUI TIETOKONEELLE, ja sanoi tietävänsä että häntä "tarkkaillaan"......no, yllätys, yllätys, ei mennyt kauakaan kun kaikki alkoi toimimaan.... :D

Harrastan tuota sukututkimista, hyvin hidasta sellaista, ja haluaisin alkaa ottaa yhteyksiä sukulaisiin Suomen ulkopuolella, ja mietin mikä olisi toimivin aparaatti tähän, kun haluan tuon tietoturvankin olevan edes jollain tasolla.

Onko noiden jenkki-sovelluksile kunnollisia kilpailijoita esim. Euroopassa ? Vai, onko jenkeillä käytännössä dominanssi some-sovelluksissa ?

Piipahdin äsken täällä....https://www.truthfinder.com/ on todella laaja henkilöhaku Yhdysvalloissa asuvista, jos joku tarvitsee tällaista


Ehkä pitää tuonne twitteriin liittyä, voisi samalla lähettää Donaldille terkkuja....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ns. SOSIAALINEN MEDIA

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Onko kenelläkään kokemusta, VKontakte ja Telegram sovelluksista ???
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Uusiluomus

Re: ns. SOSIAALINEN MEDIA

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Telegram on hyvä sovellus ja varmasti vieläkin yksi luotettavempia yksityisyyden suojan kanssa, käytetään paljon myös rikollisuuden parissa kun ei poliisit saa tietoja esiin...
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: ns. SOSIAALINEN MEDIA

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tietenkin jos pitää tavoittaa tiettyjä ihmisiä niin Facebook on varmasti se kattavin... tosin taitaa olla nykyisin trendinä olla olematta siellä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin